ارزان ترین راه مهاجرت به اروپا

ارزان ترین راه مهاجرت به اروپا + موسسه حقوقی سام
ارزان ترین راه مهاجرت به اروپا + موسسه حقوقی سام

در این مقاله تلاش شده است که ارزان ترین راه مهاجرت به اروپا و مسیر های کسب اقامت اروپا مورد بحث و بررسی قرار گیرد. همچنین شما عزیزان می توانید برای بحث و بررسی بیشتر با موسسه حقوقی سام تماس بگیرید و از مشاوره تخصصی و رایگان بهره مند شوید.

قاره اروپا کاملاً در نیمکره شمالی و عمدتاً در نیمکره شرقی واقع شده است. این منطقه غربی ترین منطقه اوراسیا را شامل می شود و از شمال با اقیانوس قطبی، با اقیانوس اطلس در غرب و از جنوب با دریای مدیترانه و در شرق با آسیا هم مرز است. به طور کلی اروپا ششمین قاره بزرگ جهان است که با کوه های اورال و قفقاز، رودخانه اورال، دریای خزر، دریای سیاه و آبراهه‌ های تنگه های ترکیه از قاره آسیا جدا می شود.

ممکن است این سوال در ذهن شما به وجود بیاید که ارزان ترین راه مهاجرت به اروپا چه روشی است و کدام روش یا کدام کشور مناسب تر است. با بررسی تمامی روش های گرفتن اقامت اروپا، بهترین و مطمئن ترین روش برای مهاجرت به اروپا به شما معرفی می‌گردد. اکثر مهاجران تمایل دارند کشورهای صنعتی با سطح زندگی بالا را برای مقصد خود برگزینند ولی با کمترین هزینه به این کشورها مهاجرت کنند. در میان روش های مختلف مهاجرت به این کشورها، بعضی از راه ها کم هزینه تر و ارزان تر است اما هر کدام به نوعی سختی خود را دارد و ممکن است متقاضی موفق به دریافت اقامت دائم نشود.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

روش های اخذ اقامت اروپا

  • اقامت اروپا از روش تمکن مالی
  • اقامت اروپا از روش سرمایه گذاری
  • اقامت اروپا از روش ثبت شرکت
  • اقامت اروپا از روش ویزای کار
  • اقامت اروپا از روش ویزای ازدواج
  • اقامت اروپا از روش ویزای تحصیلی
  • اقامت اروپا از روش پناهندگی
ارزان ترین راه مهاجرت به اروپا + موسسه حقوقی سام

آشنایی با شیوه های کسب اقامت اروپا

تمکن مالی

گرفتن اقامت اروپا با تمکن مالی یکی از آسان ترین روش های اخذ اقامت اروپا می‌باشد. متقاضی با نشان دادن سود سپرده بانکی- حقوق باز نشستگی- اجاره مستغلات بر اساس سند ملکی رسمی و اجاره نامه رسمی-سود سهام شرکتها و موسسات و کارخانجات می‌تواند اقامت موقت خود را دریافت نماید. تمدید سالانه این روش به راحتی انجام می‌پذیرد.

هر یک از مدارک فوق به تنهایی مشروط بر اینکه حداقل درآمد مستمر ماهیانه را پوشش دهد کفایت می‌کند. در این روش به ثبت شرکت و پرداخت مالیات شرکت و استخدام پرسنل نیازی نیست. عدم نیاز به راه اندازی کسب و کار و تجارت و یا ثبت شرکت باعث می‌شود مراحل اخذ اقامت با سرعت بیشتری انجام شود. همچنین اگر متقاضی اقدام به گرفتن اقامت یکی از کشورهای حوزه شنگن نماید، پس از اخذ اقامت خود اجازه سفر و سکونت به همه کشورهای عضو اتحادیه شینگن را دارد. در این روش محدودیت سنی برای متقاضیان وجود ندارد همچنین نیازی به اخذ مدرک زبان نیست.

پس از اعطای تاییدیه ها از طرف دولت کشور مقصد، اجازه اقامت اروپا به مدت یک یا دو سال با قابلیت تمدید مجدد به متقاضی داده می‌شود. هنگامی که فردی از نظر قانونی به مدت حداقل 5 سال درکشور مقصد اقامت داشته باشد، می‌تواند اقامت دائم اروپا سپس پاسپورت و تابعیت اروپایی دریافت نماید. اقامت تمکن مالی کشور هایی مانند یونان ، فرانسه و اسپانیا در کمترین زمان ممکن، توسط موسسه حقوقی سام امکان پذیر می باشد.

سرمایه گذاری

گرفتن اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری جزء سریع ترین روش برای اخذ اقامت محسوب می گردد. اخذ اقامت دائم اروپا با سرمايه گذاري در کشور های حوزه شنگن برای علاقه مندان مهاجرت به اروپا، امکان زندگی و فعالیت آزادانه در کشورهای حوزه شنگن را می دهد. متقاضی می‌تواند از طریق خرید ملک یا شرکت در پروژه های ساختمانی، اقامت دائم اروپا را برای خود، همسر و فرزندان خود دریافت نماید. همچنین اخذ این اقامت محدودیت سنی ندارد و متقاضی در صورت اخذ اقامت از پرداخت مالیات سالانه معاف است.

سرمایه گذاری در اروپا + موسسه حقوقی سام

آشنایی با دریافت اقامت با سرمایه گذاری در اروپا

ثبت شرکت

کشورهای اروپایی اجازه‌ اقامت را به آن دسته از صاحبان کسب و کار اعطا می‌کنند که به عنوان مدیر، نقش مهمی را در اداره شرکت یا کسب و کار خود ایفا می‌کنند. برای آغاز پروسه اقامت اروپا از طریق ثبت شرکت ، ابتدا متقاضی باید یک شرکت را در یکی از کشورهای اروپایی تأسیس و طرح توجیهی (بیزینس پلن) ارائه نماید. به محض اینکه متقاضی اجازه اقامت خود را دریافت نمود، همسر و فرزندان زیر 18 سال او نیز می‌توانند برای ملحق شدن به او درخواست اقامت بدهند. برای آغاز این فرآیند، متقاضی باید حداقل برای مدت کوتاهی به کشور مقصد خود سفر کند و یک حساب بانکی برای شرکت جدید خود در کشور مقصد افتتاح نماید. با اخذ اجازه اقامت از طریق ثبت یک شرکت یا کسب و کار در یکی از کشورهای حوزه شنگن، به متقاضی و خانواده‌ وی اجازه داده می‌شود آزادانه به دیگر کشورهای منطقه شنگن سفر کنند، و از مزایای زندگی در سایر کشورهای حوزه شنگن بهره ببرند.

ویزای کار

مهاجرت، این روزها از دغدغه های نیروی جوان است و کشورهایی اروپایی و برخی دیگر از کشورهای دنیا از اولویت های افراد برای مهاجرت می باشند. در این روش، ابتدا متقاضی دریافت ویزای کاری  برای این که بتواند در اروپا یا دیگر کشورهای جهان کار پیدا کند باید از طرف شرکتی معتبر پیشنهاد شغلی داشته باشد و این آگهی به مدت 3 ماه باید در کشور مورد نظر و  پس از آن 3 ماه در اتحادیه اروپا درج شود. اگر شخص مناسبی برای آن شغل پیدا نشد، (پس از 6 ماه) از افراد خارجی دعوت می‌شود تا به منظور کار در آن پست شغلی به آن کشور مهاجرت نماید.

ویزای کاری برای متقاضیان اجازه اقامت موقت را می‌دهد و با داشتن آن متقاضیان نمی‌توانند به طور دائم در کشور مورد نظرشان اقامت داشته باشند. همچنین با توجه به مشکلات و بحران های اقتصادی در اکثر کشورهای جهان بخصوص احتمال یافتن کار برای یک خارجی بسیار پایین است مگر آنکه آن فرد، مدارک قوی و یا قابلیت های خاص داشته باشد. مدت زمان این پروسه برای کشورهایی همچون آلمان بسیار طولانی و بیش از 1 سال زمان می برد.

تابعیت اروپا با ویزای ازدواج

یکی از روش های اخذ تابعیت کشورهای اروپایی، اخذ تابعیت از طریق ویزای ازدواج است. ازدواج یکی از مواردی است که در گرفتن تابعیت در کشورهای مختلف تاثیرگذار است. براساس نظام حقوق بین الملل خصوصی در اکثر کشورهای جهان پذیرفته شده که در صورت ازدواج بین زوجین، شخص می تواند برای اخذ تابعیت اقدام نماید. لذا چنانچه یک فرد با یک شخص که تابعیت کشور مقصد را دارد ازدواج نماید، می‌تواند جهت اخذ تابعیت از طریق ویزای نامزدی و ازدواج اقدام نماید.

دو فرد مقیم در کشور مورد نظر برای ازدواج با یکدیگر باید قصد خود را به اداره ثبت اسناد محل سکونت خود اعلام نمایند و مدارکی مانند کارت شناسایی، گذرنامه برای اثبات اقامت قانونی خود در خاک آن کشور و آدرس محل سکونت و… را به عنوان گواهی صحت این امر به این اداره ارائه دهند، با گذشت دو سال از زمان ازدواج مشروط به اینکه افراد از سه سال قبل از ازدواج، در خاک آن کشور اقامت داشته باشند به هر دو آنها تابعیت اعطا می‌گردد.

فرد متقاضی باید بتواند اثبات نماید که ازدواج وی با فرد تبعه صوری نمی‌باشد و ازدواجی کاملا قانونی بوده است تا بتواند ویزای نامزدی و ازدواج را دریافت نماید. در غیر اینصورت اگر ازدواج صوری باشد اداره مهاجرت بلافاصله اقدام به اخراج متقاضی از کشورشان می کنند.

تابعیت اروپا با ویزای تحصیلی

این ویزا در واقع نوعی اقامت موقت است که امکان تحصیل، زندگی و حتی کار در آن کشور را به متقاضی می‌دهد. برای گرفتن ویزای تحصیلی اول باید پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر را در رشته مورد نظر گرفت. متقاضی باید شرایط تحصیلی خاص و مدرک زبان داشته باشد. متقاضی باید چندین مرحله را بگذراند و در آخر به مرحله گرفتن ویزا می‌رسد یعنی متقاضی در این روش هم از طرف دانشگاه و هم از طرف سفارت باید مورد پذیرش باشد. همچنین اگر متقاضی در مدت داشتن اقامت تحصیلی کار پیدا نکند پس از اتمام تحصیل اجازه ماندن در آن کشور را ندارد. در هر حال این روش مناسب افراد جوان و دارای شرایط تحصیلی خاص است و برای مهاجرت خانواده راه مناسبی نیست.

تحصیل در اروپا + موسسه حقوقی سام

آشنایی با کسب اقامت با تحصیل در اروپا

پناهندگی

به طور کلی اخذ اقامت کشور های اروپایی از طریق پناهندگی امکان پذیر است اما به هیچ عنوان انتخاب این روش جهت مهاجرت و اخذ اقامت پیشنهاد نمی گردد. این روش غیر قانونی می باشد و موسسه حقوقی سام، هیچگونه خدماتی در زمینه اخذ اقامت از طریق پناهندگی ندارد.

ارزان ترین راه مهاجرت به اروپا از کدام روش امکان پذیر می باشد؟

شرایط تحصیل، زندگی و شغلی بسیاری از کشور های اروپا موجب شده تا بسیاری از ایرانیان بخواهند اقامت دائم این کشورها را به دست آورند. اما نکته قابل توجه این است که بهترین و ارزانترین راه برای مهاجرت به اروپا چیست؟ آیا می توان از طریق سرمایه گذاری به اروپا مهاجرت نمود. معمولا روش های مختلف مهاجرت نیاز به سرمایه گذاری، اثبات تمکن مالی، هزینه های دریافت اقامت و … دارند. بنابراین کاهش قابل توجه این هزینه ها برای بسیاری از مهاجران ایرانی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس حاصل فرمایید.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

سوالات متداول

کم هزینه ترین و ارزانترین راه مهاجرت به اروپا کدام است؟

کار در کشورهای اروپایی را می توان به عنوان یکی از ارزان ترین راه های مهاجرت به اروپا دانست. در بیشتر کشورهای اروپایی شما باید ابتدا یک پیشنهاد کار دریافت کنید تا بتوانید ویزا بگیرید. اما کشور هایی مثل آلمان و اتریش به شما ویزای جستجوی کار می دهند که به کشور آن ها سفر کنید و به دنبال کار بگردید.

ارزان ترین روش مهاجرت بدون سرمایه گذاری کدام است؟

شما برای ثبت شرکت در کشور اسلواکی نیاز به سرمایه گذاری ندارید. اما برای کارهای ثبتی، بیمه، اجاره نامه، حق‌الوکاله و موارد دیگری که منجر به دریافت اقامت شما می‌گردد، جمعاً در حدود 15 تا 20هزار یورو بودجه نیاز دارید.

کدام روش سریع ترین راه برای اخذ اقامت اروپا می باشد؟

سرمایه گذاری در اروپا یکی از سریع ترین شیوه های اخذ اقامت اروپاست. همچنین شما می توانید با تماس با موسسه حقوقی سام از راهنمایی دقیق تر بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام