ارزانترین کشورهای اروپایی برای زندگی و مهاجرت

ارزانترین کشور های اروپایی برای زندگی و مهاجرت + موسسه حقوقی سام
ارزانترین کشور های اروپایی برای زندگی و مهاجرت + موسسه حقوقی سام

در این مقاله به معرفی ارزانترین کشورهای اروپایی برای زندگی و مهاجرت می پردازیم. شایان ذکر است شما عزیزان میتوانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان و یا تماس با موسسه حقوقی سام از مشاوره تخصصی و رایگان بهره مند شوید.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

زندگی راحت و کم هزینه جزء اولویت های شهروندی است؛ اما این که به کدام کشور مهاجرت کنیم خودش یکی از بزرگترین دغدغه های این روزها است که مهاجرها با آن روبه رو هستند. کشور هایی در اروپا هستند که هزینه های زندگی و اقامت در آنها بسیار مناسب است. برخی از ارزانترین کشورهای اروپایی برای زندگی و مهاجرت عبارتند از:

1.بلغارستان

2.اوکراین

3.یونان

4.قبرس

5.لیتوانی

6.مجارستان

7.جمهوری چک

بلغارستان 

ارزانترین کشور های اروپایی برای زندگی و مهاجرت + موسسه حقوقی سام

شهر صوفیا در بلغارستان

بلغارستان کشوری در جنوب شرقی اروپاست. پایتخت این کشور شهر صوفیا است. جمعیت این کشور بالغ بر ۷٬۳۶۴٬۵۷۰ است که هر ساله ۱٪ از آن کاسته می‌شود. بلغارستان بیشترین رشد منفی جمعیت را در جهان دارد. زبان رسمی این کشور بلغاری و واحد پول آن لِف با واحد جزء استونیکی است. حدود ۸۵ درصد از مردم این کشور بلغاری‌ تبار و بقیه بیشتر ترک و کولی هستند. بلغارستان ۱۱۰٬۹۹۴ کیلومتر مربع مساحت دارد و چهاردهمین کشور بزرگ در اروپا است.

بلغارستان در سال ۲۰۰۴ به عضویت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) درآمد و در سال ۲۰۰۵ عضو اتحادیه اروپا شد. بلغارستان جزء ارزانترین کشورهای اروپایی برای زندگی و مهاجرت است. هزینه های زندگی در این کشور بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. برای مهاجرت به کشور بلغارستان می‌توان با خرید اوراق قرضه از دولت بلغارستان به ارزش حدود ۵۰۰٫۰۰۰ یورو به مدت ۵ سال در این کشور اقامت گرفت. هزینه های ماهیانه در بلغارستان از ۶۰۰ یورو به ازای هر ماه شروع می‌شود.

اوکراین

ارزانترین کشور های اروپایی برای زندگی و مهاجرت + موسسه حقوقی سام

نمایی از اوکراین

اوکراین یکی از کشورهای اروپای شرقی است. این کشور از شرق با روسیه؛ از شمال با بلاروس؛ از غرب با لهستان، اسلواکی و مجارستان و از جنوب غربی با رومانی و مولداوی هم‌مرز است. پایتخت آن شهر کیف می‌باشد و در رتبه‌بندی سازمان جهانی گردشگری، اوکراین از نظر تعداد گردشگران جایگاه هشتم را به خود اختصاص داده‌است. نوع حکومت اوکراین جمهوری بوده و از ۲۴ استان تشکیل شده‌است.

اوکراین بعد از روسیه دارای بزرگترین ارتش در اروپا است. زبان اوکراینی زبان رسمی این کشور است و زبان روسی نیز کاربرد گسترده‌ای دارد. اوکراین در لیست ارزانترین کشورهای اروپایی برای زندگی و مهاجرت است. زندگی در اوکراین نسبتا ارزان است و نسبت به زندگی در آمریکا حدود ۶۵ درصد ارزان تر است. البته حقوق مردم این کشور پایین و در ماه چیزی حدود ۲۰۰ دلار می‌باشد و قدرت خرید تقریبا کمی دارند. به عبارت دیگر دستمزد کارمندان این کشور به نسبت ایالات متحده ۲۶٪ برآورد شده است.

یونان

ارزانترین کشور های اروپایی برای زندگی و مهاجرت + موسسه حقوقی سام

نمایی از شهر تسالونیک در یونان

یکی از کشورهایی که این روزها محلی مناسب برای مهاجرت بسیاری از افراد در جهان شده و یکی از ارزانترین کشورهای اروپایی برای زندگیست، کشور یونان است. یونان دارای تاریخی ویژه و پرحادثه و دارنده میراث فرهنگی است که به‌ طور قابل توجهی دارای نفوذ در آفریقای شمالی و منطقه خاورمیانه است و ساختاری بنیادی برای فرهنگ اروپا و آنچه امروز به عنوان غرب خوانده می‌شود، به حساب می‌آید.

یونان از کشورهای توسعه یافته و یکی از اعضای اتحادیه اروپا (از ۱۹۸۱ میلادی)، عضو اتحادیه اقتصادی و پولی اتحادیه اروپا (از ۲۰۰۱ میلادی)، ناتو (از ۱۹۵۱ میلادی)، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی یا OECD (از ۱۹۶۰ میلادی) و آژانس فضایی (از ۲۰۰۱ میلادی) است. یونان در محل پیوند سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا واقع شده است. مساحت این کشور 131.990 کیلومتر مربع و جمعیت این کشور حدود 10 میلیون نفر می‌باشد.

پایتخت یونان شهر آتن و زبان رسمی مردم یونان، یونانی است. سالونیک، پاتراس و هراکلیون از شهرهای بزرگ آن به‌شمار می‌روند. مطابق با بررسی های آماری که بدست آمده بیش از ۵۰% از نیروی کار این کشور را افراد خارجی تشکیلی دهد و علاوه بر این حدود ۲۵% از حقوق بگیران این کشور مهاجران هستند. متقاضیان میتوانند برای دریافت اقامت دائم یونان، ملکی به ارزش ۲۵۰٫۰۰۰ یورو خریداری کنند.

قبرس

ارزانترین کشور های اروپایی برای زندگی و مهاجرت + موسسه حقوقی سام

نمایی از شهر نیکوزیا در قبرس

قبرس کشور جزیره‌ای است، در شرق دریای مدیترانه که پایتخت آن نیکوزیا است. این کشور به دو بخش قبرس شمالی (بخش ترک‌نشین) و جنوبی (بخش یونانی‌نشین یا قبرس اروپایی) تقسیم می‌شود که در آن هردو زبان یونانی و زبان ترکی زبان های رسمی هستند. یونانی‌ها ارتودوکس و ترک‌های قبرس مسلمان هستند. زندگی درقبرس مزایای بسیاری دارد، از جمله دارا بودن یک محیط بسیار امن با نرخ جرم و جنایت کم، استاندارد ها و سطح بالای زندگی با توجه به هزینه های مقرون به صرفه، بیمارستان های خصوصی مقرون به صرفه، سطح آموزشی بالا و طبیعت زیبا. قبرس هم یکی از ارزانترین کشورهای اروپایی برای زندگی و مهاجرت است . 

علاوه بر این قیمت ملک در این کشور در مقایسه با دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا نسبتا ارزان است. این جزیره مدیترانه ای تنها به میزان ۱۲٫۵ درصد از کسانی که در این کشور اقامت دارند مالیات اخذ میکند. برای دریافت اقامت دائم قبرس کافی است متقاضی ملکی به ارزش ۳۰۰٫۰۰۰ یورو در این کشور خریداری نماید.

لیتوانی

ارزانترین کشور های اروپایی برای زندگی و مهاجرت + موسسه حقوقی سام

نمایی از شهر ویلنیوس در لیتوانی

لیتوانی کشوری است در شمال شرقی اروپا که بزرگترین و جنوبی‌ترین کشور در میان سه جمهوری حوزه بالتیک در اروپاست. جمعیت لیتوانی ۳٫۲ میلیون نفر و پایتخت و بزرگ‌ترین شهر آن ویلنیوس است. واحد پول این کشور لیتاس است که در ابتدای ۲۰۱۵ میلادی به یورو تغییر کرد. زبان رسمی آن لیتوانیایی است. پیش از بحران مالی جهانی که از ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ به درازا کشید، لیتوانی یکی از سریع‌ترین رشدهای اقتصادی در اتحادیه اروپا را دارا بود.

امروزه در فهرست شاخص توسعه انسانی سازمان ملل متحد، کشور لیتوانی در رده «توسعه بسیار بالای انسانی» قرار دارد. لیتوانی از اعضای سازمان ناتو، شورای اروپا و اتحادیه اروپا است. کشور لیتوانی در ۲۱ دسامبر ۲۰۰۷ به عضویت کامل پیمان شینگن درآمد. کشور لیتوانی کشوری نسبتا ارزان است و برای بدست آوردن اقامت موقت لیتوانی متقاضی می‌تواند ملکی به ارزش دست کم ۲۵۰٫۰۰۰ یورو در این کشور خریده و ۵ درصد مالیات نیز پرداخت نماید.

مجارستان

ارزانترین کشور های اروپایی برای زندگی و مهاجرت + موسسه حقوقی سام

نمایی از شهر معروف بوداپست در مجارستان

مجارستان با تاریخ و فرهنگ غنی شناخته می‌شود و مشارکت های گسترده‌ای در حوزه‌های هنر، موسیقی، ادبیات، علوم، تکنولوژی و ورزش داشته‌است. بر اساس آمار سازمان جهانی گردشگری مجارستان یازدهمین کشور محبوب اروپاست. پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر این کشور بوداپست است و پس از آن به ترتیب شهرهای دبرتسن، سگد، میشکولتس، پچ و دْیور بزرگترین شهرهای کشور محسوب می‌شوند.

معادن بوکسیت بسیار غنی در این کشور، شناسایی شده و به بهره‌برداری رسیده‌است. نیمی از صادرات مجارستان را ماشین آلات کشاورزی، ابزار مهندسی و غلات و ماشینهای صنعتی تشکیل می‌دهند. مجارستان قطعا یکی از بهترین کشورها برای زندگی در اروپا است. بودجه ماهانه هر فرد جهت زندگی در مجارستان در شهر بوداپست از ۷۰۰ یورو در هر ماه برای پوشش تمام هزینه ها شروع می‌شود.

جمهوری چک

ارزانترین کشور های اروپایی برای زندگی و مهاجرت + موسسه حقوقی سام

نمایی از شهر پراگ پایتخت جمهوری چک

کشوری واقع در اروپای مرکزی و یکی از اعضای اتحادیه اروپا است. پایتخت و بزرگ‌ترین شهر آن پراگ است. با وجودی که جمهوری چک عضو اتحادیه اروپا است واحد پول آن کرونا است. جمعیت جمهوری چک ۱۰ میلیون و پانصد هزار نفر و زبان رسمی این کشور چکی است که از زبان‌های اسلاوی است. شهر پراگ ۱٫۳ میلیون نفر جمعیت دارد. جمهوری چک به دریا راه ندارد. جمهوری چک بنا به گزارش بانک جهانی در زمره کشورهای توسعه‌یافته قرار گرفته‌است. این کشور هم‌چنین بالاترین شاخص توسعه انسانی را در اروپای مرکزی و اروپای شرقی داراست.

جمهوری چک یکی از ارزانترین کشورهای اروپایی برای زندگی و مهاجرت می‌باشد. حدود ۸۰۰ یورو در هر ماه تمام هزینه های اولیه یک شخص برای زندگی را پوشش میدهد. اگر شخصی سبک زندگی ارزانتر بخواهد، باید شهرهای کوچکتر را در این کشور برای زندگی انتخاب کند. پراگ یکی از شهرهای پرجمعیت در اروپای شرقی است و همچنین یکی از امن ترین مناطق جهان است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ارزانترین کشورهای اروپایی برای زندگی و مهاجرت با ما تماس حاصل فرمایید و از خدمات مشاوره رایگان ما بهره مند شوید.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

سوالات متداول درباره ارزانترین کشورهای اروپایی برای زندگی و مهاجرت

زبان رسمی اوکراینی ها چیست؟

زبان اوکراینی، زبان رسمی این کشور است ولی زبان روسی هم کاربرد گسترده ای دارد.

طیف حقوقی شهروندان اوکراینی به چه صورت است؟ آیا از قدرت خرید خوبی برخوردارند؟

زندگی در اوکراین 65% ارزانتر از زندگی در آمریکاست و به طبع مردم هم از حقوقی حدود 200 دلار با قدرت خرید پایین تری برخوردارند.

آیا اخذ اقامت کشور بلغارستان از طریق خرید اوراق قرضه میسر است؟

بله، می توان با خرید اوراق قرضه از دولت بلغارستان به ارزش حدود 500,000 یورو به مدت 5 سال در این کشور اقامت گرفت.

در روند اخذ ویزای بلند مدت جمهوری چک چگونه می توان تابعیت این کشور را اخذ کرد؟

در این مورد فرد می بایست 5 سال اقامت مستمر داشته باشد.

بیشتر بخوانید:  اقامت لوکزامبورگ

آیا این پست برای شما مفید بوده است ؟

برای نظر دهی بر روی ستاره ها کلیک کنید.

میانگین نظرات 0 / 5. تعداد نظرات : 0

نظری برای این پست موجود نیست.

نمونه کارهای موفق موسسه سام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام