پاسپورت سنت کیتس

پاسپورت سنت کیتس + موسسه حقوقی سام
پاسپورت سنت کیتس + موسسه حقوقی سام

در این مقاله روش های اخذ پاسپورت سنت کیتس بررسی شده است.همچنین شما عزیزان میتوانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان و یا  تماس با موسسه حقوقی سام از مشاوره تخصصی و رایگان بهره مند شوید.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

درباره سنت کیتس و نویس

فدرال سنت کریستوفر و نویس کوچکترین ایالت مستقل در آمریکا است و در ناحیه ای در غرب هندو ها در دریای کارائیب قرار دارد. این دو جزیره  مجموعا دارای مساحت 261 کیلومتر مربع و جمعیت 53،000 می باشد. این جزایر از دو جزیره ی سنت کیتس و نویس که کوچکتر است تشکیل شده است. این جزیره در سال ۱۹۸۳ از انگلستان اعلام استقلال کرد. نام اصلی و کامل این کشور سنت کریستوفر است که به افتخار کریستف کلمب به این نام خوانده می شود. بَسِتِر نام پایتخت این کشور است. تقریبا ۱۶ هزار نفر در این شهر زندگی می کنند.

سنت کیتس بزرگتر از نویس است و تقریبا بیضی شکل است به جز بخشی که در جنوب شرقی آن قرار دارد. (ناحیه ای با عرض کم و طول زیاد که به سمت جزیره نویس کشیده شده است).

جزیره نویس توسط صخره های مرجانی احاطه شده است و می توان گفت که تقریبا یک کوه تنها با ارتفاع 3.232 فوت می باشد. صنعت قند در این سرزمین از گذشته ها تا به امروز جریان دارد. در این دو جزیره انگلیسی زبان، مردمانی مهربان و  با فرهنگی کلاسیک، زندگی می کنند.

صنایع بزرگ این کشور، تصفیه و تولید شکر و گردشگری می باشد. شکر مهم ترین صادرات این کشور است. واحد پول این کشور دلار کارائیب شرقی نام دارد و وابسته به واحد پولی ایالات متحده آمریکاست .معمولا عمده سرمایه گذاری ها برای تولید و تصفیه شکر صورت می گیرد .از طریق سرمایه گذاری در مدت کمتر از هشت ماه می توان تابعیت دولت سنت کیتس را گرفت. اگر سرمایه گذار تابعیت بگیرد خانواده او هم می توانند برای اخذ تابعیت این کشور اقدام نمایند .با مشارکت در اقتصاد سنت کیتس و نویس، می توان گذرنامه و شهروندی کامل آن را دریافت نمود. شما همچنین می توانید از کشور های دیگری برای دریافت پاسپورت و تابعیت اقدام نمایید. مانند: پاسپورت دومینیکا ، پاسپورت گرانادا ، پاسپورت قبرس ، پاسپورت ترکیه

روش های اخذ پاسپورت سنت کیتس

  • پاسپورت سنت کیتس از طریق کار
  • پاسپورت سنت کیتس از طریق سرمایه گذاری
  • پاسپورت سنت کیتس از طریق تولد
  • پاسپورت سنت کیتس از طریق ازدواج
  • پاسپورت سنت کیتس از طریق پناهندگی

پاسپورت سنت کیتس از طریق کار

برای دریافت مجوز کار سنت کیتس همانند اکثر کشورها باید دعوتنامه کاری از یک کارفرمای معتبر در کشور سنت کیتس، دریافت نمایید. کارفرما می بایست در ابتدا ۶ ماه در کشور سنت کیتس شغل مورد نظر را آگهی کند و پس از آنکه هیچ متقاضی واجد شرایطی وجود نداشت، می تواند برای متقاضی خارج از کشور دعوتنامه ارسال نماید. پس از آنکه متقاضی با ویزا وارد کشور سنت کیتس شد می تواند پس از دریافت اقامت دائم  و حضور در آن کشور به مدت ۵ سال برای اخذ تابعیت و پاسپورت این کشور اقدام نماید.

پاسپورت سنت کیتس از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در سنت کیس به دو روش صورت می گیرد که شامل :

۱- سرمایه گذاری در املاک و مستغلاتی که مورد تایید دولت باشد

۲- سرمایه گذاری در صنعت شکر

فرزندان همراه فرد اصلی باید کمتر از ۲۵ سال داشته باشند تا بتواند به سنت کیتس بیایند.

اگر فرزندان بین ۱۸ تا ۲۵ سال سن داشته باشند باید این موارد را اثبات کنند :

  • می خواهند تحصیلات تمام وقت داشته باشند .
  • کاملا به والدینشان وابسته اند.
  • گذراندن معاینات پزشکی

و…

شرایط سرمایه گذاری از طریق املاک

  • ملک باید حداقل ۳۵۰ هزار دلار آمریکا ارزش داشته باشد.
  • ملک در یکی از نواحی توسعه یافته باشد.
  • مورد تایید دولت باشد .
  • پرداخت هزینه های ثبت ملک و مالیات و…
  • پرداخت ۳۵ هزار دلار آمریکا برای فرد اصلی، ۱۵هزار دلار برای همسر، ۱۵هزار دلار برای افراد خانواده که کمتر از ۱۸ سال دارند، 35 هزار دلار برای افراد خانواده که بالای ۱۸ سال دارند.
پاسپورت سنت کیتس + موسسه حقوقی سام

سرمایه گذاری با خرید ملک

شرایط سرمایه گذاری در صنعت تولید و تصفیه  شکر

  • ۲۰۰ هزار دلار برای متقاضی اصلی
  • ۲۵۰ هزار دلار برای خانواده ای که ۳ وابسته با خود دارد.
  • ۳۰۰ هزار دلار برای خانواده ای که ۵ وابسته با خود دارد.
  • ۴۰۰ هزار دلار برای کسانی که ۶ وابسته یا بیشتر دارند .
  • ۳۵ هزار دلار به ازای هر فرزند ۱۸ تا ۲۵ سال

شهروندی (پاسپورت سنت کیتس) توسط طرح سرمایه گذاری در سنت کیتس در سال 1984 تصویب شده است و از آن به بعد یکی از موفق ترین و معتبرترین در جهان بوده است. این برنامه در قسمت دوم از بخش 3 (5) قانون شهروندی 1984 تحت قوانین دولتی در مورد اشخاص دارای صلاحیت اعمال  می شود. در سال 2011، مقررات در حال حاضر به اجرا درآمد (به عنوان شهروندی توسط مقررات سرمایه گذاری، شماره 52 سال 2011 شناخته می شود) این قوانین تحت مجوز شهروندی توسط واحد سرمایه گذاری (CIU) است.

پاسپورت سنت کیتس از طریق تولد

به طور کلی اگر کودکی در خاک سنت کیتس از پدر و مادر نامعلوم به دنیا آمده باشد به وی تابعیت این کشور تعلق می گیرد. برای افرادی که قبل از تاریخ استقلال سنت کیتس در خاک این کشور به دنیا آمده باشند به صورت اتوماتیک شهروندی پذیرفته نمی شود. اما برای کودکی که بعد از تاریخ مذکور در خاک این کشور متولد شده باشد، صرف نظر از ملیت و تبعیت والدین او، به عنوان شهروند این کشور شناخته شده و  به وی تابعیت و پاسپورت این کشور تعلق خواهد گرفت.

پاسپورت سنت کیتس از طریق ازدواج

شخصی که با شهروند سنت کیتس ازدواج می نماید، می تواند با ارائه مدارک لازم و پس از طی پروسه قانونی به اخذ تابعیت و گذرنامه سنت کیتس دست پیدا کند. در ابتدا فرد اقامت دائم دریافت می نماید و پس از طی ۵ سال اقامت می تواند به گذرنامه این کشور دست یابد.

پاسپورت سنت کیتس از طریق پناهندگی

به طور کلی اخذ اقامت و پاسپورت این کشور از طریق پناهندگی امکان پذیر است.  اما به هیچ عنوان انتخاب این روش جهت مهاجرت، اخذ اقامت و پاسپورت پیشنهاد نمی گردد. موسسه حقوقی سام، هیچگونه خدماتی در زمینه اخذ اقامت از طریق پناهندگی ندارد.

مزایای اخذ پاسپورت سنت کیتس

  • سفر به اتحادیه اروپا بدون نیاز به اخذ ویزا
  • زندگی درانگلستان بدون نیاز به ویزا
  • امکان مسافرت به کانادا بدون نیاز به ویزا
  • سفر به کشور زیبا استرالیا بدون نیاز به ویزا
  • صدور ویزای ایالات متحده آمریکا در مدت زمان بسیار کم
  • گرفتن پاسپورت سنت کیتس بدون نیاز به مصاحبه
  • امکان اخذ پاسپورت بدون در نظر گرفتن شرایط سنی خاص
  • امکان اخذ پاسپورت بدون نیاز به سفر به محلی خارج از محل اقامت خودتان
  • اخذ پاسپورت بدون نیاز به زندگی واقامت در سنت کیتس

اعتبار پاسپورت سنت کیتس

پاسپورت سنت کیتس و نویس در رده ۲۳ از رنکینگ بین المللی پاسپورت های جهان قرار دارد و شما با داشتن پاسپورت این کشور می توانید به ۱۳۴ کشور از کشور‌های دنیا بدون ویزا سفر کنید.

"اعتبار

مبنای قانونی برای اخذ پاسپورت سنت کیتس

برنامه شهروندی از طریق سرمایه گذاری در سنت کیتس و نویس در سال 1984 و بر مبنای قانون و مقررات زیر ایجاد گردیده است:
1- ماده 90 تا 95 از بخش VIII قانون اساسی دولت سنت کیتس مرتبط به تابعیت
2- در سال 1984 مجلس تصویب کرد که بر اساس ماده 92 قانون اساسی می توانند نسبت به تحصیل تابعیت اقدام نمایند. ماده 3 (5) قانون تابعیت 1984 چنین مقرر میدارد که با عنایت به مواد 8 و 9 این بخش، افراد واجد صلاحیت در صورت پرداخت تمام هزینه های مربوطه و تایید کابینه سنت کیتس می توانند کسب تابعیت نمایند.

 پروژه های واجد صلاحیت جهت سرمایه گذاری به منظور کسب تابعیت بوسیله دولت تعیین و به تایید کابینه خواهد رسید.

اطلاعات مهم در مورد اخذ پاسپورت سنت کیتس و نویس (St. Kitts and Nevis)

پاسپورت سنت کیتس + موسسه حقوقی سام

آشنایی بیشتر درباره سنت کیتس

  • سنت کیتس و نویس (St. Kitts and Nevis) کشوری است بسیار صلح جو، که با تمامی کشورهای جهان روابط خوب داشته و با جمعیت بسیار کم خود (چهل هزار نفر) حتی در صورت مسافرت همه جمعیت به صورت همزمان، اساس مخاطره ای برای هیچ کشور دیگری ایجاد نخواهد نمود.
  • چه در زمان اقدام برای گرفتن گذرنامه و چه پس از گرفتن گذرنامه و حق شهروندی، شما به هیچ وجه مجبور به اقامت و زندگی در کشور سنت کیتس و نویس نیستید. ولی پس از دریافت پاسپورت جدید، شما به عنوان یک شهروند سنت کیتس، اجازه زندگی در سنت کیتس و نویس را برای همیشه خواهید داشت.
  • شما به عنوان یک شهروند می توانید ملک و هر چیز قانونی دیگری را خرید و فروش کنید. دولت سنت کیتس و نویس هیچگونه مالیاتی بر درآمد خارجی، ارث، کار، بخشش و … ندارد.
  • شهروندان سنت کیتس و نویس برای سفر به ایالات متحده نیاز به ویزا دارند که این ویزا معمولا چند روزه صادر می شود.
  • همچنین شما می توانید به عنوان یک سنت کیتسی در برمودا اقامت نمائید؛ برای کسانی که بیش از شش ماه در برمودا اقامت داشته باشند، سفر به ایالات متحده آمریکا بدون نیاز به ویزا و به دفعات مقدور میباشد.
  • شما می توانید بدون نیاز به ویزا و تنها با در دست داشتن پاسپورت سنت کیتسی خود در کل کشورهای حوزه کارائیب (شامل: باهاماس، برمودا، دامینیکا، گرانادا، بلیز، آیل آف من، جزایر ویرجین آمریکا و جزایر ویرجین انگلستان و …)، انگلستان، ولز، اسکاتلند، ایرلند، موناکو (اروپا، کنار فرانسه) و … زندگی کنید.
  • شما می توانید با پاسپورت سنت کیتسی خود به بیش از 134 کشور و قلمرو در جهان بدون نیاز به ویزا و یا با اخذ ویزا در زمان ورود به فرودگاه آن کشورها سفر کنید. مهمترین این کشورها عبارتند از: کلیه کشور های اتحادیه اروپا، انگلستان و توابع آن (ولز، اسکاتلند، ایرلند)، کانادا، هنگ کنگ، کره، سنگاپور، سوئیس و …
  • شما به عنوان یک سنت کیتسی می توانید تا دو سال در انگلستان بدون نیاز به هیچ کارفرمای خاص و یا داشتن عنوان شغلی خاصی، آزادانه و برای هر کسی کار کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس حاصل فرمایید.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

سوالات متداول

1- پاسپورت سنت کیتس چقدر اعتبار دارد؟

با داشتن پاسپورت سنت کیتس در حال حاضر می‌توان به 85 کشور بدون نیاز به ویزا و یا با دریافت ویزا در بدو ورود به کشور موردنظر سفر کرد.

2- بهترین روش دریافت پاسپورت سنت کیتس کدام است؟

انتخاب بهترین روش بستگی به شرایط فرد دارد. اما به‌طورکلی سرمایه‌گذاری در این کشور، یکی از بهترین روش‌های اخذ پاسپورت سنت کیتس می‌باشد.

3- هزینه دریافت پاسپورت سنت کیتس چقدر است؟

با توجه به تعداد و نفرات خانواده این مقدار متفاوت خواهد بود. جهت اطلاع دقیق با مؤسسه حقوقی سام تماس بگیرید.

4- ایا با سرمایه‌گذاری در سنت کیتس می‌توان پاسپورت این کشور را به دست آورد؟

بله – اما در حال حاضر سنت کیتس از این طریق به ایرانیان پاسپورت نمی‌دهد.

2 نظر در “پاسپورت سنت کیتس

  1. رضا گفت:

    سلام. درحال حاضر برای ایرانی‌ها امکان اقدام برای پاسپورت سنت کیتس به‌روش سرمایه‌گذاری وجود داره؟ بعضی جاها میگن برای ایرانی‌ها و چند کشور دیگه امکانش وجود نداره.

    1. mohammadi گفت:

      با عرض سلام.
      خیر در حال حاضر سنت کیتس و بیشتر کشور هایی که تابعیت از طریق سرمایه گذاری ارائه می دهند برای اتباع ایرانی بسته است و فقط دومینیکا به ایرانیان این سرویس را ارائه می دهد. ممکن است در آینده تغییراتی ایجاد شود ولی فعلا به این صورت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام