هزینه زندگی و اقامت در فرانسه

هزینه زندگی و اقامت در فرانسه 2024-موسسه حقوقی سام
هزینه زندگی و اقامت در فرانسه 2024-موسسه حقوقی سام

هزینه زندگی و  اقامت در فرانسه به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. از طرفی هم راهکارهای مختلفی برای کاهش هزینه های اقامت و زندگی در فرانسه وجود دارند. توجه به نکات مختلف برای زندگی در فرانسه می تواند میزان هزینه و مخارج زندگی شما را در فرانسه کاهش دهد.

فرانسه یکی از مقاصد محبوب برای مهاجرت و اقامت است. همچنین با وجود مانند پاریس و لیون و… توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. اما مقایسه هزینه اقامت در فرانسه و دانستن اینکه کدامیک از شهرها بیشترین وکمترین هزینه را دارند، می ‌تواند به افراد کمک کند تا تصمیمات بهتری برای زندگی و کار در فرانسه بگیرند. پس اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که می خواهید تمام اطلاعات مربوط به هزینه و مخارج زندگی در فرانسه را بدانید، این مقاله از سام ویزا را از دست ندهید.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

هزینه های اقامت فرانسه چقدر است و به چه عواملی وابسته است؟

با وجود هزینه ‌های بالای زندگی در فرانسه، این کشور همچنان به عنوان یکی از کشورهای برتر جهان از نظر کیفیت زندگی شناخته می‌ شود. اگر هزینه اجاره خانه را حذف کنیم، برای یک خانواده چهار نفره، هزینه ‌های ماهانه حدود ۳۰۰۰ یورو و برای فرد مجرد به 800 یورو در ماه می ‌رسد. هزینه‌ های زندگی در پاریس کمتر از شهرهایی مانند نیویورک، لندن و لس آنجلس است. اقامت در فرانسه ممکن است بسیار متفاوت باشد و به عوامل مختلفی وابسته است، از جمله:

مدت زمان اقامت: هزینه ‌ها بر اساس مدت زمان اقامت شما متفاوت خواهد بود. برای مثال، هزینه‌ اقامت کوتاه ‌مدت (مانند توریستی) نسبت به اقامت بلند مدت (مانند تحصیل یا کار) کمتراست.

نوع اقامت: اگر شما به عنوان دانشجو، کارمند یا تاجر مهاجرت می‌ کنید، هزینه های اقامت فرانسه می تواند متفاوت باشد.

مکان اقامت: هزینه اقامت در فرانسه بستگی به شهر و منطقه ‌ای که در آن اقامت دارید، دارد. هزینه‌ های زندگی در شهرهای بزرگ مانند پاریس بیشتر از شهرهای کوچک ‌تر و روستاها است.

سطح رفاه: هزینه اقامت در فرانسه به میزان رفاهی که انتخاب می ‌کنید نیز وابسته است. از جمله این هزینه ‌ها می ‌تواند هزینه اجاره مسکن، خوراک، حمل و نقل، و سایر امکانات زندگی روزمره باشد.

بنابراین، برای برآورد هزینه اقامت در فرانسه، باید به هر یک از این عوامل توجه کنید. ضمن اینکه در هنگام دریافت و اخذ اقامت در فرانسه از سام ویزا می توانید در مورد راهکارهای کاهش هزینه های اقامت فرانسه، اطلاعات بیشتری را در این زمینه کسب کنید.

هزینه های زندگی و اقامت در فرانسه 2024

هزینه های زندگی روزمره در فرانسه-موسسه حقوقی سام

هزینه ‌های زندگی روزمره در فرانسه متناسب با نیازها و سبک زندگی هر فرد متفاوت است، اما در مجموع می توان هزینه های کلی زندگی روزمره در فرانسه را به موارد جزئی تر زیر تقسیم کرد:

هزینه درمان و بیمه سلامت

فرانسه برای تمامی افرادی که بیش از سه ماه در این کشور زندگی می‌ کنند، سیستم درمانی مشخصی دارد. این سیستم تحت نام PUMA شناخته و توسط سازمان تأمین اجتماعی کشور پشتیبانی می‌ شود. بیمه درمانی، اکثر خدمات پزشکی را پوشش داده و در برخی موارد مانند سرطان و دیابت، تمامی هزینه ‌ها توسط سیستم بهداشتی فرانسه تحت پوشش قرار می ‌گیرد.

هزینه های درمان در فرانسه قیمت به یورو
داروی سرماخوردگی برای 6 روز 5.85
یک بسته قرص آنتی‌بیوتیک (12 دوز) 5.60
ویزیت توسط پزشک شخصی 26
  رول دستمال توالت 2.28
خمیر دندان 2.30
هزینه اصلاح مدل موی مردانه 21

هزینه اجاره مسکن در فرانسه

هزینه‌ اجاره مسکن در فرانسه بسته به انتخاب شهر و نوع مسکن متفاوت است. حتی قیمت‌ ها و اجاره مسکن در فرانسه از شهر به شهر و حتی منطقه به منطقه بایکدیگر فرق دارند.

نوع خانه محل قرارگیری هزینه (یورو)
یک‌خوابه مرکز شهر ۵۰۰تا ۱۸۵۰
یک‌خوابه دور از مرکز شهر ۴۰۰تا ۹۵۳
سه‌خوابه مرکز شهر ۸۵۰تا ۴۰۰۰
سه‌خوابه دور از مرکز شهر ۷۵۰تا ۲۲۰۰

هزینه خوراک در فرانسه

خانواده‌ های فرانسوی به‌ طور میانگین حدود ۳۸۵ یورو در ماه برای خرید مواد غذایی هزینه می کنند.  اما با این حال نمی توان هزینه ثابتی را به عنوان هزینه خوراک در فرانسه تخمین زد.

مورد قیمت
یک و نیم لیتر آب ۱.۶۵یورو
نان (برای دو نفر) ۱.۲۵یورو
فنجان کاپوچینو ۲.۶۸یورو
مک دونالد ۹یورو
1کیلو پنیر ۱۶یورو
1کیلو سیب زمینی ۱.۷۵یورو
دوازده عدد تخم مرغ ۴.۲۸یورو
یک پوند استیک ۷.۵۵یورو
یک پوند سینه مرغ ۴.۶۶یورو

هزینه تفریح و سرگرمی در فرانسه

در فرانسه، می ‌توانید در اوقات فراغتتان فعالیت‌ های مختلفی را انجام دهید اما باید هزینه‌ های مرتبط با این فعالیت‌ ها را هم در نظر بگیرید.

انواع سرگرمی قیمت به یورو
بلیط سینما 20
بلیط تئاتر با رزرو بهترین صندلی ها 70
یک شام دونفره در یکی از رستوران‌های ایتالیایی (شامل پیش‌غذا، غذای اصلی و دسر) 610
بلیط یک‌روزه دیزنی‌لند در پاریس 143,98
بلیط بازدید از برج ایفل 2.6 (برای بزرگسالان) 13.10 (برای کودکان و نوجوانان)
بازدید از موزه لوور پاریس 17

هزینه حمل و نقل در فرانسه

هزینه زندگی در فرانسه بالاست، اما سیستم حمل‌ونقل عمومی گسترده و مقرون‌ به‌ صرفه است. مترو و دیگر وسایل حمل‌ونقل عمومی بسیار ارزانند. حتی بعضی از کارفرمایان، اگر افراد از وسایل حمل و نقل عمومی برای رفت و آمد استفاده کنند، یارانه حمل و نقل را ارائه می ‌دهند.

مورد قیمت
بلیت حمل و نقل عمومی تک سفره 1.62 یورو
شارژ یک ماهانه حمل و نقل عمومی ۵۰ یورو
هزینه اولیه تاکسی 2.60 یورو
هر کیلومتر تاکسیمتر ۱.74 یورو
هر ساعت انتظار تاکسی ۲۵ یورو
هر لیتر بنزین ۱.61 یورو
خرید یک سواری کم مصرف عادی ۲۳۰۰۰ یورو

هزینه آب و برق و قبوض خدماتی در فرانسه

هزینه ‌های آب، برق و قبوض خدماتی در فرانسه به مصرف و منطقه زندگی شما بستگی دارد. اما برای کاهش هزینه اقامت در فرانسه می توانید تا حدودی هزینه های آب و برق و قبوض خدماتی خود را کاهش دهید.

خدمات قیمت به طور متوسط
اب 40  یورو
برق  79 یورو
گاز  70 یورو
اینترنت 30 یورو

هزینه تحصیل در فرانسه

هزینه تحصیل در فرانسه بستگی به سطح تحصیلات، نوع دانشگاه و برنامه تحصیلی دارد. طبق اطلاعات سایت campusfrance هزینه‌ های تحصیل در فرانسه به صورت زیر برآورد می شود:

مقطع تحصیلی هزینه به یورو
تحصیل تا مقطع لیسانس 170
تحصیل تا مقطع کارشناسی ارشد 245
تحصیل در دانشکده مهندسی 601
تحصیل تا مقطع دکترا 380
هزینه ثبت‌نام برای ورود به مقطع کارشناسی 2770
هزینه ثبت‌نام برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد 3770

هزینه زندگی دانشجویان در فرانسه

هزینه زندگی دانشجویی در فرانسه برای هر فرد به سبک زندگی و محل اقامت او بستگی دارد. متوسط هزینه زندگی در فرانسه برای هر دانشجو حدود ۱۸۰۰ یورو در ماه است. البته این مبلغ ممکن است با توجه به نحوه ی زندگی و محل اقامت متغیر باشد. برای مثال، دانشجویانی که در خوابگاه ‌های دانشجویی ساکن هستند، هزینه زندگی آن‌ها ۱۲۰۰ یورو در ماه کاهش می ‌یابد.

هزینه زندگی دانشجویی در نیس حداکثر به ۱۴۰۰ یورو در ماه می‌ رسد. در شهرهای مقرون ‌به‌ صرفه مثل بوردو، نانت، لیون یا تولوز، هزینه زندگی ممکن است تا هزار یورو در ماه کاهش یابد. در شهرهای دیگر، هزینه ماهانه زندگی برای دانشجویان ۶۵۰ یورو است.

هزینه زندگی در شهرهای مختلف فرانسه

بدون شک، هزینه زندگی در شهرهای مختلف فرانسه با هم فرق دارند. چرا که هزینه های اقامت فرانسه بسته به موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی ممکن است متفاوت باشد. به طور مثال، هزینه زندگی در شهرهای مختلف فرانسه، عبارتند از:

  • هزینه های زندگی در لیون

لیون تنها شهر فرانسوی است که در رتبه‌ بندی معروف Mercer از لحاظ هزینه‌ های زندگی، جزو صد شهر گران دنیا قرار دارد. اما با این وجود از شهرهایی مثل نیویورک، لس انجلس و لندن ارزان تر است.

  • هزینه های زندگی در پاریس

مخارج و هزینه زندگی در پاریس بسیار متغیر است و وابسته به عوامل مختلفی از جمله نوع مسکن و سبک زندگی است. اجاره مسکن در مناطق مرکزی پاریس بسیار زیاد است. هزینه ی زندگی در پاریس ممکن است بین 2500 تا 4000 یورو در ماه برای یک فرد مجرد باشد.

چگونه هزینه زندگی در فرانسه را کاهش دهیم؟

اگر چه هزینه اقامت در فرانسه تا حدودی نسبت به اقامت در گرجستان و اقامت انگلیس ممکن است گران باشد، اما با این حال راهکارهای مختلفی برای کاهش هزینه زندگی و اقامت در فرانسه وجود دارند. طبق بررسی کارشناسان سام ویزا، برخی از مهمترین راهکارها برای کاهش هزینه و مخارج زندگی در فرانسه، عبارتند از:

  • انتخاب محل زندگی مناسب
  • خرید از بازار های محلی
  • استفاده از حمل‌ونقل عمومی
  • استفاده از تفریحات رایگان یا ارزان
  • مقایسه و انتخاب بیمه‌ های ارزانتر
  • صرفه‌ جویی درمصرف انرژی
  • کاهش خرید های غیرضروری

هزینه زندگی و اقامت در فرانسه برای دانشجویان بین‌المللی

مخارج و هزینه‌ های زندگی و اقامت برای دانشجویان بین‌المللی در فرانسه متفاوت است و بستگی به شهر، نوع مسکن، هزینه ‌های غذا، حمل و نقل، شهریه دانشگاه، لوازم درسی، بیمه، و تفریحات دارد. زندگی و اقامت برای دانشجویان بین‌المللی در فرانسه می‌تواند بسیار مقرون به‌صرفه باشد، به شرطی که آنها توانایی پیدا کردن خانه با اجاره کمتر و استفاده از حمل‌ونقل عمومی و فرصت‌های کاری پاره وقت را داشته باشند. همچنین، برخی دانشگاه‌ ها امکانات مالی مانند بورسیه را ارائه می‌دهند که به کاهش هزینه‌ ها کمک می‌کند.

میانگین درآمد در فرانسه چقدر است؟

میانگین درآمد در کشور فرانسه-موسسه حقوقی سام

میانگین درآمد در فرانسه بستگی به عوامل مختلفی از جمله نوع شغل، سطح تحصیلات، منطقه زندگی و سایر عوامل دارد. میانگین درآمد سالانه در فرانسه بین 30،000 تا 40،000 یورو برای یک خانواده متوسط ​​تخمین زده می ‌شود. درامد سالانه می ‌تواند در شهرهای بزرگ مانند پاریس بیشتر و در مناطق روستایی کمتر باشد.

هزینه مالیات در فرانسه چقدر است؟

در بسیاری از کشورها، افراد موظف به پرداخت مالیات هستند، اما میزان و نوع مالیات در هر کشور متفاوت است. سیستم تأمین اجتماعی فرانسه به عنوان یکی از فعالترین سیستم‌ ها در جهان شناخته می ‌شود، اما مالیات ‌های بالایی برای آن پرداخت می ‌شود. مهاجرانی که در فرانسه زندگی می ‌کنند، نیز باید مالیات پرداخت کنند.

مالیات در فرانسه بر اساس مالیات جهانی محاسبه می‌ شود و شامل درآمد از اشتغال، سرمایه‌ گذاری، سود سهام، سود بانکی، حقوق بازنشستگی و دارایی ‌ها است. در این کشور، مالیات بر کالاها و خدمات حدود ۲۰ درصد و مالیات بر درآمد بسته به شرایط و سطح درآمد از ۰ تا ۴۵ درصد متغیر است.

جمع بندی

با توجه به وجود تفاوت ها در هزینه زندگی در فرانسه بین شهرهای مختلف، می‌ توان نتیجه گرفت که هزینه اقامت در فرانسه به طور مستقیم به شهر و منطقه مورد نظر آن بستگی دارد. شهرهایی مانند پاریس با هزینه‌ های بالاتر به عنوان شهرهای گران قیمت شناخته می ‌شوند، در حالی که شهرهای کم‌ هزینه ‌تر می‌ توانند گزینه‌ های مناسب ‌تری باشند. انتخاب محل زندگی باید بر اساس نیازها، سبک زندگی و توانایی مالی هر فرد انتخاب شود. ضمن اینکه راهکارهای بسیار زیادی برای کاهش هزینه دریافت و اخذ اقامت در فرانسه وجود دارند که با یک تماس می توانید اطلاعات بیشتری را از کارشناسان سام ویزا دریافت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

پرسش های متداول

آیا هزینه زندگی در فرانسه زیاد است؟

بله هزینه زندگی در فرانسه بالاست اما با استفاده از راهکارهای ارزان‌تر و حمل‌ونقل عمومی، می‌توان هزینه‌ها را کاهش داد.

هزینه زندگی در فرانسه با سایر کشورهای اروپایی چه فرقی دارد؟

هزینه زندگی در فرانسه معمولاً بالاتر از برخی کشورهای اروپایی دیگر است. اما این هزینه‌ ها بستگی به شهر، منطقه و همچنین استاندارد های زندگی دارد.

قوانین بانک ها در فرانسه چیست؟

قوانین بانکی در فرانسه متنوع و گسترده هستند و تحت نظارت مراجع مالی و دولتی قرار دارند. همچنین بانک ‌ها موظف به رعایت استاندارد های مالی بین‌المللی همچون Basel III هستند که برای تضمین پایداری و اعتماد به سیستم بانکی جهانی استفاده می‌ شود.

بیش ترین و کم ‌هزینه ترین شهرها برای زندگی در فرانسه کدام شهر است؟

مونپلیه به عنوان کم ‌هزینه ‌ترین شهر و پاریس به عنوان پرهزینه ‌ترین شهر فرانسه شناخته می‌ شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام