آیدی کارت اروپا

آیدی کارت اروپا + موسسه حقوقی سام
آیدی کارت اروپا + موسسه حقوقی سام

موسسه حقوقی و بین المللی آتیه نگر سام با داشتن 16 سال تجربه و صد ها نمونه موفق اخذ کارت اقامت، ضمن ارائه مشاوره رایگان، به روز ترین و کامل ترین قوانین مهاجرتی را در اختیار متقاضیان مهاجرت قرار می دهد. در این مقاله به توضیح و بررسی آیدی کارت اروپا می پردازیم.

بدیهی است که روز به روز بر تعداد علاقمندان به زندگی و کار در سراسر اروپا افزوده می‌شود. بسیاری از دانشجویان و جوانان علاقمند هستند تا ضمن تحصیل در اروپا، پیش از پایان تحصیلات خود در یکی از کشورهای این قاره سبز اقامت دریافت کنند و شهروندی آن را به دست آورند. به جز دانشجویان و محصلان، بسیاری از افراد متخصص نیز تمایل زیادی به سکونت در کشورهای اروپایی دارند. این افراد تنها با دریافت آیدی کارت اروپا می‌توانند به رؤیای خود جامه عمل بپوشانند.

این به معنای آن بوده که پیش ‌نیاز دریافت شهروندی اروپا، داشتن کارت اقامت اروپا است .بر اساس آخرین آمار به دست آمده از اداره مهاجرت در اروپا، هر ساله تعداد زیادی از مردم سراسر دنیا با استفاده از روش‌های مختلفی چون تحصیل، کار، سرمایه‌گذاری و ازدواج به کشورهای مختلف اروپایی مهاجرت می‌کنند. این در حالی است که تعداد متقاضیان از مهاجران نهایی بسیار بیشتر است.

در این مطلب تصمیم داریم که همه‌ چیز را درباره دریافت آیدی کارت اروپا شرح دهیم و هر مطلبی را که برای این منظور نیاز است، روشن کنیم. اگر از متقاضیان و دوستداران دریافت اقامت در این قاره دوست داشتنی هستید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:  اقامت تمکن مالی پرتغال

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

آیدی کارت اروپا چیست؟

در تاریخ 1 سپتامبر سال 2011 میلادی، کشورهای اتحادیه اروپا کارتی را برای مهاجرانی که این کشورها را برای زندگی و کار انتخاب کرده بودند، صادر کردند. این کارت، یک کارت الکترونیکی است که شباهت بسیار زیادی به کارت ‌های اعتباری دارد. پیش از این تاریخ، اجازه اقامت برای مهاجران با ارائه یک برگه برچسب‌ دار امکان ‌پذیر بود که پس از آن، با کارت الکترونیکی به نام آیدی کارت اروپا جایگزین شد.

این کارت به یک تراشه الکترونیکی مجهز است که به راحتی نمی‌توان به آن دسترسی داشت. در این تراشه مشخصات فرد دارنده یعنی اثر انگشت، عکس و اطلاعات هویتی وی ذخیره شده است. همچنین این تراشه برای ذخیره امضای شخصی افراد به صورت الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طبق مقررات عمومی اتحادیه اروپا، تمامی کشورهای عضو این اتحادیه موظف هستند تا مهاجران را در این سیستم معرفی و به ثبت برسانند. هدف از این کار یکپارچه‌ سازی اجازه اقامت برای اتباع سایر کشورهای دنیا در محدوده اتحادیه اروپا است. با صدور کارت اجازه اقامت مهاجران راحت‌تر توسط دولت‌ها و مسئولان شناسایی می‌شوند.

ویژگی‌های آیدی کارت اروپا

آیدی کارت اروپا دارای ویژگی‌های منحصر به فردی بوده که برای دولت ‌ها و همچنین بسیاری از مهاجران در شرایط خاص و عمومی راهگشا است. از جمله ویژگی‌های مهم این کارت الکترونیکی می‌توان به امنیت اطلاعات درونی آن، مشخصات الکترونیکی افراد، قابلیت شناسایی آنلاین، ذخیره امضا و همچنین پیش ‌بینی برخی از نیازهای دیگر افراد اشاره کرد. در این قسمت به شرح این ویژگی‌های مهم خواهیم پرداخت. کافی است ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

آیدی کارت اروپا چیست؟ + موسسه جقوقی سام

ویژگی های آیدی کارت اروپا

امنیت اطلاعات درونی آیدی کارت

در خصوص امنیت اطلاعات ذخیره شده در این کارت‌های الکترونیکی باید گفت که این اطلاعات تحت روش‌های کد گذاری مهم و رسمی جهانی درون تراشه داخل کارت ذخیره می‌شوند. این کارت که بر اساس استاندارد های جهانی شکل گرفته است، مشخص می‌کند که چه کسی می‌تواند به اطلاعات شخصی افراد دسترسی پیدا کند.

بر این اساس، افراد می‌توانند مطمئن باشند که تنها ادارات قانونی ذی‌ الصلاح قادر به دسترسی به اطلاعات آن‌ها هستند. این مسئله به جلوگیری از سوء استفاده‌های مختلف منجر شده و موجب اطمینان خاطر برای دارندگان کارت‌ اقامت اروپا می‌شود.

مشخصات الکترونیکی افراد

مهاجرین باید دارای عکس‌های پرسنلی باشند. این عکس‌ها به صورت شکل الکترونیکی در بدنه و درون حافظه تراشه ‌های موجود در آیدی کارت اروپا ذخیره می‌‌شوند. لازم است دو اثر انگشت از تمامی مهاجرین و تبعه‌های کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا به جز کودکان زیر 6 سال، در این تراشه الکترونیکی ذخیره شود که هویت آنان را اثبات و تأیید می‌کند.

وجود دو عدد اثر انگشت از افراد در این کارت حضور متقاضیان در اداره مهاجرت را الزامی می‌کند. توجه داشته باشید که تنها مقاماتی که اجازه دسترسی به اطلاعات هویتی افراد را دارند؛ پلیس، نیروهای ادارات ثبت احوال و مأمورین مهاجرتی هستند.

قابلیت شناسایی آنلاین

اگر به عنوان یک تبعه غیر عضو در کشورهای اتحادیه اروپا نیاز به دریافت خدمات اقتصادی، مالی یا بانکی داشته باشید، این ارگان‌‎ها باید هویت شناسایی و مدارک شما را با استفاده از آیدی کارت اروپا تأیید کنند. این ادارات قادر هستند که تمامی خدمات خود را با استفاده از کارت الکترونیکی اقامت اروپا در سامانه یکپارچه اجازه اقامت الکترونیکی به شما اعطا کنند.

وجود ID CARD این امکان را به ادارات دولتی می‌دهد تا مراحل ورود به صفحات اینترنتی، پر کردن فرم‌های مخصوص و تأیید سن افراد را با سهولت بیشتری و بر اساس داده ‌های اینترنتی انجام دهند. در خصوص دسترسی به اطلاعات کارت اجازه اقامت می‌توانید اطمینان داشته باشید که تنها مراجعی می‌توانند به اطلاعات شخصی شما دسترسی داشته باشند که دارای مجوزهای قانونی باشند. همچنین این مراجع تنها می‌توانند از سیستم شناسایی آنلاین استفاده کنند و این به معنای خواندن اطلاعات هویتی و شخصی افراد نیست.

ذخیره امضا

همراه‌ داشتن ID CARD موجب می‌شود تا افراد در زمان ‌های حساس نیازی به همراه داشتن سایر مدارک شخصی و شناسایی خود نداشته باشد و به این صورت، احتمال گم شدن یا بروز سوء استفاده توسط برخی از کلاهبرداران کاهش پیدا می‌کند. کارت اجازه اقامت الکترونیکی، افراد را قادر می‌سازد تا در زمان نیاز هرگونه اسناد دیجیتالی را با استفاده از آن امضا کنند.

مزایا دریافت اقامت در کشورهای اتحادیه اروپا

شما با زندگی در کشور های اروپایی قادر خواهید بود، از به ‌روزترین امکانات آموزشی برای خود یا اهالی خانواده‌تان بهره‌مند شوید. شاید این مزیت یکی از برترین ویژگی‌های کشورهای اروپایی برای زندگی و اقامت در آن باشد که بسیاری از افراد را به اقامت وسوسه می‌کند.

افراد با دریافت کارت اقامت اروپا می‌توانند در مشاغل مناسب و پر درآمدی اشتغال پیدا کرده و با کار کردن درکشور های عضو اتحادیه به رفاه نسبی دست پیدا کنند. افراد با داشتن این کارت می‌توانند در رده مشاغل متنوعی کار پیدا کنند. بد نیست بدانید که سیستم یکپارچه کشور های عضو اتحادیه اقتصاد مناسبی را در همه این کشورها ایجاد کرده است که دارای قوانین مشابه و یکسانی هستند. این کشورها که حدود 26 کشور اروپایی هستند، در شاخص توسعه انسانی در سطح جهانی دارای رتبه و جایگاه بسیار والایی هستند.

افراد دارای این کارت الکترونیکی که به آن‌ها اجازه اقامت در کشورهای اروپایی را داده‌اند، می‌توانند آزادانه و بدون دریافت ویزا به سایر کشورهای این منطقه سفر کنند و در هر کدام از این کشورها که تمایل دارند، سکونت کنند یا مشغول به کار و تحصیل شوند.

امنیت و رفاه شغلی، بهره‌مندی از سطوح بالای کیفیت زندگی، امکان افتتاح حساب‌های بانکی در اروپا ، بهره‌مندی از بیمه ‌نامه پزشکی، عدم نیاز به ارائه مدرک زبان، امکان کارآفرینی در اروپا یا راه‌اندازی شغل مناسب خود، دریافت راحت ‌تر اقامت دائم اروپا و همچنین بهره‌مندی از شرایط آسان‌تر برای دریافت ویزای کشورهایی مثل کانادا و آمریکا از جمله مزیت‌های مهم دریافت آیدی کارت اروپا است.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

نتیجه‌گیری

افراد متقاضی دریافت آیدی کارت اروپا برای سهولت زندگی در اروپا باید بدانند این کارت تحت چه شرایطی و به چه افراد اعطا خواهد شد. اطلاع از مزیت‌های مهم دریافت ID CARD نیز از جمله اطلاعاتی است که افراد باید پیش از اقدام برای درخواست آن به دست آورند.

آیدی کارت اروپا بسیاری از نیازهای مهاجران را در کشورهای عضو اتحادیه رفع خواهد کرد و موجب سهولت دریافت خدمات در تمامی این منطقه خواهد شد. اگر قصد مهاجرت به اروپا را دارید یا تاکنون اقدام به دریافت این کارت الکترونیکی نکرده ‌اید، بهتر است هرچه زودتر با مشورت با وکلا و متخصصان این حوزه برای دریافت آن درخواست دهید.

فراموش نکنید که برای درخواست کارت اقامت اروپا باید حضوراً به اداره مهاجرت مراجعه کنید؛ چرا که ثبت اطلاعات مورد نیاز در این کارت نیازمند حضور شما در اداره مربوطه است. کودکان زیر 6 سال و کلیه نوزادان نیز برای اقامت در کشورهای اتحادیه باید ID CARD  خود را دریافت کرده باشند. تنها برخی ضوابط برای کودکان متفاوت است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

نمونه کارهای موفق موسسه سام

مقالات مرتبط

4 نظر در “آیدی کارت اروپا

  1. SINA گفت:

    درود بر شما.
    یک سوال…
    اگه کسی موقع انگشت نگاری اثر انگشتش در دستگاه به هر دلیلی ثبت نشد چه اتفاقی میوفته؟ مثل من که زمانی خواستم کارت ملی خودمو بگیرم این اتفاق افتاد و اثر انگشتم ثبت نمیشد
    ممکنه بهش این کارت رو ندن؟ خیلی فکرمو درگیر کرده ممنون میشم پاسخ شما رو بدونم.

    1. mohammadi گفت:

      با عرض سلام. ثبت اثر انگشت در پروسه بایومتریک ضروری است. در صورت عدم ثبت بسته به دلیل این اتفاق افسر تصمیم می گیرد.

  2. SiNa گفت:

    سلام . ممنونم از جواب شما. سوال دومی هم دارم.
    برای اخذ پاسپورت دومنیکا و کشورهایی که میشه ایرانیا با سرمایه گذاری پاسپورت اون کشور رو دریافت کنن چی؟ باز هم اثر انگشت لازمه؟
    الان من استرس دارم. تکلیف خودمو نمیدونم . میخواستم ثبت شرکت اسلواکی انجام بدم نمیدونم چه اتفاقی میوفته… البته شنیدم کسایی که استرالیا سرمایه گذاری میکنن از دادن اثرانگشت معافن.گفتم شاید اروپا هم اینجوری باشه.

    1. mohammadi گفت:

      تمامی روش ها نیاز به اثر انگشت دارند. در مورد دومینیکا به صورت فیزیکی و با جوهر استامپ است و ممکنه برای شما مطلوب باشه. لطفا با شماره های دفتر تماس بگیرید و با مدیریت قرار مشاوره تلفنی بگذارید تا مساله دقیق تر بررسی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام