تحصیل در اروپا

تحصیل در اروپا - موسسه حقوقی سام
تحصیل در اروپا - موسسه حقوقی سام

سالانه هزاران دانش آموز و دانشجو از کشور های مختلف مخصوصا کشور های آسیایی، برای ادامه تحصیل راهی کشور های اروپایی می شوند. در این مقاله تلاش شده است که شرایط تحصیل در اروپا مورد بحث و بررسی قرار گیرد. همچنین شما عزیزان میتوانید با تماس با موسسه حقوقی سام و یا پر کردن فرم مشاوره رایگان ، از مشاوره تخصصی و رایگان بهره مند شوید .

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

از مزایای تحصیل در اروپا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– هزینه مناسب دانشگاه ها نسبت به سایر کشورهای دنیا
– امکان گرفتن بورسیه ی تحصیلی
– تحصیل به زبان انگلیسی در مقاطع مختلف
– امکان اخذ اقامت و داشتن اجازه کار
– دریافت پذیرش در تمام سال
– داشتن ویزای شینگن و امکان سفر به تمام کشورهای حوزه شینگن

تحصیل رایگان در اروپا :

با توجه به افزایش استقبال و درخواست مردم دنیا مخصوصا آسیا در ارتباط با تحصیل در اروپا، از مدتی پیش سیاست بدین گونه قرار گرفته که تحصیل رایگان برچیده شود و تحصیل با پرداخت شهریه جایگزین آن گردد.
ولی در حال حاضر هنوز در کشورهای نروژ ، فنلاند، فرانسه و آلمان تحصیل به صورت رایگان امکان پذیر است و در بعضی کشورها مانند اتریش نیز هزینه تحصیل بسیار پایین است.

تحصیل در اتریش :

زبان رسمی کشور اتریش، آلمانی می باشد و به منظور تحصیل در اتریش (از کشورهای اروپایی)، متقاضی باید مسلط به زبان آلمانی باشد . البته امکان تحصیل به زبان انگلیسی در مقاطع فوق لیسانس و دکترا در رشته های خاصی فراهم شدهاست.
دراتریش حدود 18 دانشگاه و 110 مرکز آموزشی وجود دارد. بهترین دانشگاه اتریش،دانشگاه وین است که رتبه ی 84 در جهان و رتبه 15 در اروپا را دارد.

تحصیل در آلمان:

آلمان بعد از امریکا و انگلستان سومین کشوری است که متقاضیان تحصیل خارجی رشته های کارشناسی ارشد را به خود جلب می کند.به طور کلی 37 درصد از دانشجویان دانشگاه های آلمان را دانش پژوهان آسیایی تشکیل می دهند.
افرادی که در آلمان در رشته های فنی و مهندسی فارغ التحصیل می شوند، واجد شرایط دریافت ویزای کار آلمان می شوند. تحصیل در اکثر دانشگاه های آلمان در مقطع کارشناسی،رایگان می باشد اما دانشجویان متقاضی باید به زبان آلمانی در سطح مدرک B1 وB2 تسلط داشته باشند. در آلمان ارائه ی مدرک زبان آلمانی الزامی می باشد.
درمقطع فوق لیسانس تعداد اندکی از رشته ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند که در این صورت ارائه ی مدرک زبان انگلیسی لازم می باشد که معمولاIELTS 6.5 به بالا مورد نیاز است.

تحصیل در نروژ :

تحصیل در نروژ - موسسه حقوقی سام

شرایط تحصیل در نروژ

نروژ از جمله کشورهای اروپایی ست که امکان تحصیل رایگان را برای متقاضیان فراهم کرده است، با این تفاوت که برخلاف کشورهای آلمان ، اتریش ، فنلاند و فرانسه، زبان تدریس اغلب رشته های خود را انگلیسی قرار داده است.
مشهورترین دانشگاه های نروژ عبارتند از : دانشگاه اسلو ، دانشگاه ترونهایم NTNU ، دانشگاه برگن و دانشگاه استاونگر

تحصیل در مجارستان :

دانشگاه ها و موسسات عالی کشور مجارستان ، دارای اعتبار و رتبه ی جهانی می باشند.
ادامه تحصیل در دانشگاه های مجارستان (از کشورهای اروپایی) منوط به قبولی در آزمون ورودی می باشد و هم چنین دانشجویان خارجی متقاضی تحصیل در مجارستان پس از گذراندن دوره های پری پارتیکوس و آموزش زبان انگلیسی، وارد دانشگاه های مجارستان می شوند.
زبان تدریس و تحصیل در دانشگاه های مجارستان انگلیسی ، آلمانی ، فرانسوی و مجاری می باشد .
دانشگاه فنی مجارستان تنها دانشگاه شش زبانه اروپا می باشد که رشته های فنی و مهندسی را به شش زبان انگلیسی ، فرانسه ، اسپانیایی ، ایتالیایی ، آلمانی ، مجاری و روسی ارائه می نماید و دانشجویان مختار به انتخاب زبان تحصیلی خود می باشند. این دانشگاه دارای راکتور تحقیقاتی بوده و دانشجویان فیزیک می توانند برای تحقیقات، از امکانات این دانشگاه بهره ببرند.

تحصیل در ایتالیا :

ایتالیا سومین کشور دنیا و نخستین کشور در اروپا از نظر سهولت در پذیرش برای متقاضیان تحصیل می باشد. تحصیل در ایتالیا مستلزم پرداخت هزینه می باشد .
با توجه به اعتبار بالای دانشگاه های ایتالیا ، بسیاری از رشته های تحصیلی در ایتالیا به صورت بین المللی و با مشارکت دانشگاه های برجسته اروپایی و امریکایی برگزار و درجات علمی از تمامی دانشگاه های مشارکت کننده صادر می شود.
تحصیل در ایتالیا هم به زبان ایتالیایی و هم انگلیسی امکان پذیر است و دانشجو می تواند بدون هیچ مدرک زبانی در ایتالیا به زبان انگلیسی تحصیل نماید.

تحصیل در اسپانیا :

تحصیل اسپانیا - موسسه حقوقی سام

شرایط تحصیل در اسپانیا

از مهم ترین مزایای تحصیل در اسپانیا یکی دیگر از کشورهای اروپایی  می توان به هزینه ی بسیار کم آن اشاره نمود و هم چنین دانشجویان مقطع فوق لیسانس و دکترا می توانند از بورس های تحصیلی نیز بهره مند شوند.
اکثر دانشگاه های اسپانیا به زبان اسپانیایی تدریس می کنند . ولی تعدادی از رشته ها به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا تدریس می شوند.

تحصیل در هلند:

هلند کشوری است که به دلیل برخورداری از رفاه و تامین اجتماعی مناسب، امکان کار همزمان با تحصیل و هم چنین کار پس از فارغ التحصیلی، بسیار مورد توجه و استقبال متقاضیان قرار گرفته است.
تحصیل در دانشگاه های هلند رایگان نیست اما به میزان قابل توجهی پایین تر از هزینه های تحصیلی درکشورهایی هم چون استرالیاست و چنانچه متقاضی حتی یکسال در این کشور تحصیل کرده باشد می تواند ویزای کاری دریافت کند.
زبان تحصیل در هلند ، هلندی یا انگلیسی می باشد و تعداد دوره های زبان انگلیسی در مقاطع بالاتر از کارشناسی به تدریج افزایش پیدا می کند. برای تحصیل به زبان انگلیسی داشتن مدرک آیلتس 6 لازم است .

تحصیل در فرانسه :

فرانسه با بیش از 170000 دانشجوی غیر فرانسوی و بیش از 3000 موسسه ی آموزشی رایگان، مورد توجه متقاضیان تحصیلی مخصوصا ایرانیان بوده است. این کشور هر ساله بیش از 23% از بودجه ی ملی خود را به آموزش اختصاص می دهد.
تحصیل در کشور فرانسه رایگان است و از آنجایی که نزدیک به 200 میلیون نفر در جهان به زبان فرانسه صحبت می کنند، آشنایی و تسلط به این زبان، دسترسی آسان به بیش از 47 کشور را ممکن می سازد. متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه ها باید براین زبان تسلط داشته باشند و امتحان TCFیا DELF را گذرانده باشند.
از اولین سال شروع تحصیلات دانشگاهی، امكان اخذ مجوز موقت كار با اعتبار حداكثر۹ ماه قابل تمدید وجود دارد. برای تعطیلات دانشگاهی این مجوز با اعتبار ۳ ماهه صادر می شود. اگر شخصی 7 سال متوالی در فرانسه زندگی کند (چه از طریق ویزای کار و چه تحصیلی) می تواند اقامت فرانسه را اخذ نماید.
گذراندن دوره های زبان، امکان اخذ ویزای یکساله ی دانشجویی را برای متقاضی فراهم می کند و سپس می توانند در رشته های دانشگاهی مورد نظر خود ادامه تحصیل دهند.

تحصیل در سوئیس :

با توجه به امکانات و رفاه بالای کشور سوئیس، این کشور شرایط بسیار سختی را برای مهاجران در نظر گرفته است که می توان گفت این شرایط تقریبا جزء سخت ترین شروط مهاجرتی و اقامتی در حوزه ی کشورهای اروپا می باشد. سوئیس از نظر امنیت مالی و همچنین میزان پائین جرائم، جزء امن ترین کشورهای دنیا محسوب می شود.
سوئیس دارای 10 دانشگاه و 2 دانشگاه پلی تکنیک دولتی می باشد.
بیشتر دانشجویان خارجی در سوئیس در مقطع Ph.D تحصیل می کنند.
دوره های تحصیلی به سه زبان آلمانی ، فرانسوی و انگلیسی برگزار می شوند که معمولا دوره های انگلیسی در مقاطع بالاتر ارائه می شود.
تحصیل در سوئیس مناسب افرادی ست که به صورت دائم قصد مهاجرت به اروپا را ندارند بلکه هدفشان صرفا ادامه تحصیل و مهاجرت مقطعی است. متقاضیان تحصیل در سوئیس باید درخواست خود را به دانشگاه مورد نظرشان در سوئیس ارائه بدهند و در صورت قبولی درخواستشان از سوی دانشگاه، می توانند در این کشور تحصیل کنند و در صورتیکه دانشگاه برایشان اجازه نامه ارسال نکند نمی توانند از ویزای تحصیلی استفاده نمایند و همچنین متقاضیان باید توجه داشته باشند که با ویزای توریستی اجازه ی تحصیل در این کشور را ندارند.

تحصیل در یونان :

تحصیل در یونان - موسسه حقوقی سام

شرایط تحصیل در یونان

تحصیلات عالی در یونان به دو بخش تقسیم می شود که عبارتند از : تحصیلات دانشگاهی و تحصیلات فنی.
اگر افراد خارج از کشور یونان برای تحصیل در دانشگاه های یونان درخواست بدهند و اتباع غیر از اتحادیه اروپا باشند، باید ویزای تحصیلی دانشجویی برای ورود به این کشور و تحصیل در آن اخذ نمایند.
زبان تدریس اغلب دانشگاه ها در مقطع کارشناسی ، زبان یونانی می باشد که زبان رسمی و ملی این کشور است و برای دانشجویان خارجی دوره های آموزشی زبان یونانی برگزار می شود که هزینه های آن توسط خود دانشجویان پرداخت می گردد، هزینه ی تحصیل برای دانشجویان مقیم اتحادیه ی اروپا رایگان می باشد و این دانشجویان از پرداخت شهریه به دانشگاه های دولتی و کالج ها معاف هستند، اما دانشجویان خارجی سایر کشورها موظف به پرداخت هزینه و شهریه ی تحصیل خود می باشند.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

سوالات متداول در مورد تحصیل در اروپا

آیا امکان تحصیل رایگان در مدارس اروپا وجود دارد؟

بله در مدارس کشور های اروپایی که زبان انگلیسی ندارند می توانید به زبان آن کشور رایگان تحصیل کنید.

کدام کشور اروپایی که امکان تحصیل رایگان دارد، گران ترین هزینه های زندگی در ماه را دارد؟

کشور نروژ از این لحاظ بیشترین هزینه را دارد.

بیشتر بخوانید:  اقامت تنعم

آیا این پست برای شما مفید بوده است ؟

برای نظر دهی بر روی ستاره ها کلیک کنید.

میانگین نظرات 0 / 5. تعداد نظرات : 0

نظری برای این پست موجود نیست.

نمونه کارهای موفق موسسه سام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام 

بیشتر در این رابطه بخوانید . . .