دانشگاه های آلمان

دانشگاه های آلمان + موسسه حقوقی سام
دانشگاه های آلمان + موسسه حقوقی سام

دانشگاه های آلمان به سه دسته تقسیم می شود:

• دانشگاه ها ومدارس عالی فنی

• دانشکده های تخصصی ومدارس عالی تخصصی

• و مدارس عالی هنر و موسیقی

اشخاصی که در مدارس عالی تحصیل کرده اند شانس بالاتری برای یافتن کار خواهند داشت زیرا کلیه ی رشته ها در این مدارس واحد های عملی دارند که اشخاص را اماده جذب بازار کار می نماید. علاوه بر این دانشگاه های خصوصی نیز در آلمان وجود دارد که دارای شهریه می باشد و از نظر مقام های علمی نیز در سطح بالایی درمقایسه با سایر دانشگاه ها اتحادیه اروپا بر خوردار می باشد.
دوره دکتری در آلمان به صورت Job یا شغل است و در صورتی که به استخدام دانشگاه درآیید به شما حقوق نیز تعلق می گیرد. حداقل حقوق کارگر در آلمان ساعتی 8 یورو است و حداقل حقوق سالیانه برای کارگر تقریبا 30 هزار یورو می باشد و این رقم برای مهندسین حداقل سالی 40 هزار یورو می باشد.
علاوه بر این حتی اگر در ابتدا به استخدام دانشگاه در نیایید می توانید دوره دکتری خود را از طریق تحقیق بگذرانید که در این صورت نیز بعد از گذشت یک یا دو ترم به شما حقوق تعلق خواهد گرفت. از مهم ترین شرایط برای اقدام برای مقطع دکتری داشتن مدرک زبان انگلیسی آیلتس 7 به بالا و یا حداقل مدرک زبان آلمانی B2 می باشد.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

معرفی دانشگاه های آلمان

RWTH Aachen University

دانشگاه فنی راینیش – وستفلیشه آخن یا ار. و. ت. ها آخن (RWTH Aachen) دانشگاهی پژوهشی در زمینه فناوری واقع در آخن، نوردراین – وستفالن، آلمان است که با بیش از ۴۰٬۰۰۰ دانشجو در ۱۱۵ رشته‌، بزرگترین دانشگاه آلمان در رشته‌های فنی و مهندسی به شمار می‌رود.

دانشگاه های آلمان RWTH Aachen University - موسسه حقوقی سام

University of Augsburg

دانشگاه آوگسبورگ دانشگاهی با ۷ دانشکده است که در سال ۱۹۷۰ در شهر آوگسبورگ تاسیس شده‌است. این دانشگاه مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را در رشته‌های متفاوت ارائه می‌دهد.

دانشگاه های آلمان University of Augsburg - موسسه حقوقی سام

Freie Universität Berlin

دانشگاه آزاد برلین بزرگترین دانشگاه برلین و یکی از دانشگاه‌های برتر کشور آلمان است. این دانشگاه در حال حاضر حدود ۳۶۰۰۰ دانشجو دارد که در رشته‌های مختلف علوم انسانی، علوم اجتماعی، پزشکی و علوم پایه دانشجو می پذیرد. این دانشگاه در سال ۱۹۴۸ به دنبال آن تأسیس شد که نیروهای شوروی مستقر در برلین شرقی کنترل دانشگاه دیگر برلین یعنی دانشگاه هومبولت برلین را در اختیار گرفتند. نام «دانشگاه آزاد» نیز در حقیقت به همین موضوع اشاره دارد.

دانشگاه های آلمان Freie Universität Berlin - موسسه حقوقی سام

Humboldt University of Berlin

دانشگاه هومبولت برلین در شهر برلین قرار دارد. نظام آموزش عالی در آلمان با نام هومبولت گره خورده‌است. این دانشمند از حمایت دربار پروس برخوردار بود. دانشگاه در ابتدا با ۲۵۶ دانشجو و ۵۲ استاد کار خود را آغاز نمود. در دو قرن گذشته این دانشگاه جایگاه بسیاری از بزرگان و اندیشمندان آلمانی بوده‌است.

دانشگاه های آلمان Humboldt University of Berlin - موسسه حقوقی سام

Technical University of Berlin

دانشگاه فنی برلین یا دانشگاه او.ت برلین (TU Berlin) یکی از چهار دانشگاه شهر برلین می‌باشد. این دانشگاه در سال ۱۸۸۴ طبق نقشه‌های ریچارد لوکائه(Richard Lucae)  ساخته شد. ساختمان اصلی آن در محله ی شارلوتنبورگ (Charlottenburg) در خیابان.Juni ۱۷ امروزی واقع شده است. حدود ۲۸٬۰۰۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل می‌باشند. این دانشگاه عضو TU ۹ که در آن ۹ دانشگاه صنعتی و بزرگ آلمان مشارکت دارند، می‌باشد. با اختصاص دادن حدود %۲۰ ظرفیت دانشگاه به دانشجویان خارجی، پذیرش بین‌المللی دانشجوی آن در میان دانشگاه‌های آلمان از همه بیشتر می‌باشد. هیئت علمی دانشگاه دارای ۸ عضو برنده ی جایزه ی نوبل می‌باشد.

دانشگاه های آلمان Technical University of Berlin - موسسه حقوقی سام

Ruhr-Universität Bochum

دانشگاه رور-بوخوم یکی از ده دانشگاه بزرگ آلمان واقع در شهر بوخوم است. این دانشگاه در سال ۱۹۶۲ تاسیس شد و اولین دانشگاه عمومی تاسیس شده در آلمان پس جنگ جهانی دوم بود. در ترم زمستانی سال ۲۰۱۱ ، ۳۶700 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل بودند و تعداد اساتید و اعضای علمی شاغل در این دانشگاه به ۵۶۰۰ نفر می‌رسید. بیشترین زمینه تحصیلی در این دانشگاه در رشته‌های علوم انسانی، حقوق، اقتصاد و علوم اجتماعی می‌باشد و در رده‌های بعدی رشته‌های مهندسی، علوم طبیعی و پزشکی قرار دارند.

دانشگاه های آلمان Ruhr-Universität Bochum - موسسه حقوقی سام

University of Bonn

دانشگاه بُن نام یکی از مهم‌ترین مراکز تحقیقاتی آلمان و از دانشگاه‌های معتبر اروپایی است. این دانشگاه با ۲۷000 دانشجو، یکی از بزرگترین دانشگاه‌های آلمان را تشکیل می‌دهد.

دانشگاه های آلمان University of Bonn - موسسه حقوقی سام

Collegium Carolinum

پلی تکنیک براونشیگ دانشگاه تکنولوژی در آلمان است. این در سال ۱۷۴۵ به عنوان Collegium Carolinum  تاسیس شد و عضو NTH، از موسسات آلمانی مشهور ترین و بزرگ ترین فناوری است. معمولاً در میان دانشگاه‌های برتر مهندسی در آلمان قراردارد. در زمستان سال ۲۰۱۲ در حدود ۱۷۱00 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل بوده‌اند؛ که از این تعداد ۲۰۳۳ نفر خارجی بودند و سومین دانشگاه در نیدرزاکسن بعد از دانشگاه گوتینگن و دانشگاه هانوفراست. وتعداد ۶۱ نفر دانشجو دکترا و ۷۹ نفر دانشجو مستر و ۱۷۹ نفر دانشجو لیسانس ایرانی مشغول به تحصیل هستند.

دانشگاه های آلمان Collegium Carolinum - موسسه حقوقی سام

Heidelberg University

دانشگاه هایدلبرگ با نام کامل دانشگاه روپرشت – کارلز هایدلبرگ قدیمی‌ترین دانشگاه آلمان و از جمله مشهورترین دانشگاه‌های دنیا است. دانشگاه هایدلبرگ در سال ۱۳۸۶ میلادی، تاسیس شد. دانشکده پزشکی هایدلبرگ از بهترین دانشکده‌های پزشکی اروپا و دنیا بحساب می‌آید و سالیانه مقالات بسیاری از این دانشگاه در مجلات معتبر دنیا به چاپ می‌رسد.

دانشگاه های آلمان Heidelberg University - موسسه حقوقی سام

Leipzig University

دانشگاه لایپزیگ یکی از کهن‌ترین دانشگاه‌های جهان و دومین دانشگاه قدیمی آلمان است که در شهر لایپزیگ در ایالتزاکسن جای‌ دارد. از دانش‌آموختگان برجسته ی این دانشگاه می‌توان از یوهان ولفگانگ گوته، فریدریش نیچه، ریشارد واگنر، آنگلا مرکل و بسیاری از برندگان جایزه‌های جهانی به ویژه جایزه نوبل در زمینه‌های شیمی، فیزیک و ادبیات را نام برد. مستندات ایپال یک نسخه خطی از موسیقی قرن ۱۶ است که در کتابخانه دانشگاه لایپزیگ قرار دارد.

دانشگاه های آلمان Leipzig University - موسسه حقوقی سام

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با موسسه حقوقی سام تماس حاصل فرمایید.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

سوالات متداول

چگونه می توان ویزای تحصیلی آلمان را دریافت کرد؟

برای این کار ابتدا باید از دانشگاه مد نظر پذیرش تحصیلی بگیرید و با داشتن مدرک زبان و مدارک مورد نیاز دیگر وقت سفارت بگیرید.

امکان دریافت اقامت دائم بعد از تحصیل وجود دارد؟

بله اگر اقامت خود را به کاری تغییر دهید بعد از ۵ سال به اقامت دائم دست می یابید.

تفاوت دانشگاه های معمولی با دانشگاه های علمی کاربردی آلمان در چیست؟

دانشگاه های آلمان که به Universitäten نامیده می‌شوند، برنامه‌های علمی و پژوهشی را ارائه می‌کنند. این دانشگاه‌ها دروس آکادمیک را ارائه می‌کنند و مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را در طیف وسیعی از رشته‌ها اعطا می‌کنند. این در حالی است که دانشگاه‌های علمی کاربردی یا همان Fachhochschulen، اغلب دروس عملی و روش‌های واکنشی آموزش را به دانشجویان ارائه می‌کنند. هدف این دانشگاه‌ها آماده کردن دانشجویان برای بازار کار است.

من به دنبال بهترین دانشگاه در حوزه رشته تحصیلی خودم هستم. چگونه آن را پیدا کنم؟

تمام دانشگاه های آلمان بهترین سیستم آموزشی را ارائه می دهند، به همین خاطر به سختی میتوان گفت که بهترین دانشگاه کدام است. بهترین دانشگاه برای شما دانشگاهی است که با انتظارات شما سازگار باشد. هنگام انتخاب دانشگاه باید فاکتورهای مختلفی را همچون دامنه دروس، وسعت دانشگاه و شهر، و همچنین هزینه زندگی در آن شهر را مد نظر قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام