تحصیل در فرانسه

اقامت فرانسه از طریق تحصیل-موسسه حقوقی سام
اقامت فرانسه از طریق تحصیل-موسسه حقوقی سام

اقامت فرانسه از طریق تحصیل

تحصیل در فرانسه در سطوح مختلف ممکن و با سیستم آموزشی اروپا (معاهده بولونیا) هماهنگ شده است. دوره‌های تحصیلی در فرانسه شامل دوره‌های ابتدایی با مدارک آموزشی CP، CE1، CE2، CM1 و CM2 برای سنین ۶ تا ۱۱ سال و دبیرستان که شامل دو مرحله کالج برای سنین ۱۱ تا ۱۵ سال و برای سنین ۱۵ تا ۱۸ سال است. همچنین سال تحصیلی در فرانسه از سپتامبر تا ژوئن ادامه دارد.

در سفر تحصیلی به فرانسه، سه مرحله مهم به عنوان پل‌های اصلی برای رسیدن به مقصد نقطه‌گذاری شده‌اند. لیسانس که مدت سه سال زمان می‌برد، فوق لیسانس با دو سال مدت و دکترا که به مدت سه سال ادامه دارد. در این سفر دانشگاه ‌های معتبر فرانسه همچون دانشگاه سوربن، لویی پاستور و استراسبورگ به عنوان پایگاه‌های مهم برای رسیدن به اهداف تحصیلی شما حضور دارند. مجموعه رشته‌هایی که در این دانشگاه‌ ها به وسیله‌ی استادان و متخصصان برجسته ارائه می‌شود، شامل علوم پزشکی، جغرافیا، داروسازی، هنر، زبان‌شناسی، علوم اجتماعی، فناوری اطلاعات، مدیریت بازرگانی، ادبیات، روانشناسی و اقتصاد است.

در دانشگاه‌های دولتی فرانسه اگر به زبان فرانسوی تحصیل کنید، هزینه‌ های تحصیلی تقریباً رایگان است. برای دریافت بورسیه از دانشگاه‌های فرانسه، دانشجو باید دارای پیشینه تحصیلی قوی و سطح زبان مناسب باشد و سوابق علمی و رزومه‌ای قوی داشته باشد. در صورت قبولی، دانشجو مبلغی به عنوان کمک هزینه‌های تحصیلی و زندگی دریافت می‌کند.

بیشتر بخوانید:  اقامت فرانسه از طریق خرید ملک

دانشجوها، مجاز به کار به میزان ۲۰ ساعت در هفته هستند با این شرط که با هماهنگی و مجوز اداره مهاجرت فرانسه انجام شود. ویزای همراه دانشجو چند ماه پس از اخذ ویزای تحصیلی فرانسه و ورود به کشور درخواست می‌شود ولی اجازه کار کردن فقط در صورت موافقت اداره مهاجرت فرانسه امکان‌پذیر است. یکی از مزایای تحصیل در فرانسه این است که می‌توانید بدون آزمون ورودی به تحصیل رایگان در رشته پزشکی در فرانسه دست یابید و اقامت فرانسه را اخذ نمایید.

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چگونه می‌توانید به دنیایی پراز از زیبایی، فرهنگ و آموزش عمیق و گسترده وارد شوید؟ آیا فرانسه با تاریخ بی ‌نظیر و آموزش برجسته ‌اش، برای شما جذاب نیست؟ با اقامت فرانسه از طریق تحصیل، شما به یک سفر هیجان‌ انگیز به دنیایی از امکانات و فرصت‌ها خواهید رفت. برای اطلاع بیشتر از شرایط و مراحل روند تحصیل و اقامت در فرانسه بهتر است این مقاله از موسسه حقوقی سام را تا انتها بخوانید و اطلاعات بیشتری را در این زمینه کسب کنید.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مزایا و معایب تحصیل در فرانسه

سفر به دنیای تحصیلات فرانسه همچون یک تحول فرهنگی و دانشی با چندین شگفتی و چالش همراه است. در این کشور زیبا و شناخته شده که دارای دانشگاه‌های برجسته است. آموزش و پرورش به سبکی کاملاً جهانی و گسترده ارائه می‌شود که هر ساله میلیون‌ها دانشجوی جوان از سراسر جهان را به خود جذب می‌کند. در ادامه به بررسی مزایا و معایب تحصیل در فرانسه می‌پردازیم:

مزایای تحصیل در فرانسه

 

معایب تحصیل در فرانسه

 

آموزش با کیفیت و مقرون به صرفه

 

نیاز به تسلط زبان بسیاری فرانسوی  در برخی از محیط‌های اجتماعی و آموزشی

 

ارائه رشته‌های تحصیلی به زبان انگلیسی

 

بالا بودن هزینه‌های آموزش خصوصی

 

تحصیل بدون ارائه مدرک زبان

 

هزینه‌های زندگی نسبتاً بالا

 

تاکید بر تحقیق و توسعه

 

پیچیده و زمان بر بودن فرآیندهای اداری تحصیلی در فرانسه
ارائه ویزای کار پس از تحصیل محدودیت‌های اجتماعی

تحصیل در مقاطع مختلف فرانسه

تحصیل در مقاطع مختلف فرانسه-موسسه سام

سیستم آموزشی این کشور بر اصل تساوی در دسترسی به آموزش، برای همه شهروندان تأکید دارد و از استانداردهای بالایی برخوردار است. تحصیل در مقاطع مختلف در فرانسه، یک سفر گسترده و پر از امکانات است که به دانش‌آموزان و دانشجویان این کشور ارائه می‌شود. از زیرساخت‌های پیشرفته مدارس پیش‌دبستانی و مهدکودک‌ها برای کودکان تا برنامه‌های کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه‌ها، هر مرحله از تحصیل در فرانسه با رویکردی کیفی و سازنده طراحی شده است.

  • تحصیل در مدارس فرانسه

تحصیلات دولتی برای شهروندان فرانسوی و افرادی که اقامت بلندمدت در فرانسه دارند رایگان است اما والدین باید هزینه‌های جانبی مانند لوازم التحریر و سفرهای مدرسه را پرداخت کنند. مدارس خصوصی نیز تحت قرارداد با دولت فرانسه وجود دارند که هزینه‌های منطقی‌تری دارند. همچنین مدارس خصوصی مستقل هم وجود دارند که برنامه‌های آموزشی خود را دنبال می‌کنند. با تحصیل در مدارس فرانسه، دانش‌آموزان خارجی می‌توانند در آینده در دانشگاه‌های برجسته این کشور تحصیل کنند.

والدین دانش‌آموزان نیز با نشان دادن اینکه به کشور فرانسه علاقه‌مند هستند و فرزندانشان در مدارس این کشور تحصیل می‌کنند، می‌توانند از این طریق اقامت این کشور را اخذ کنند.

  • تحصیل در مقطع کارشناسی در فرانسه

برای ورود به دوره‌های کارشناسی در فرانسه، روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها در بسیاری از کالج‌ها و دانشگاه ‌های این کشور بهره ببرید. برای شرکت در این دوره‌ها، لازم است که دارای مدرک دیپلم دبیرستان یا معادل آن باشید. سال تحصیلی در یک کالج یا دانشگاه فرانسه از نیمه سپتامبر تا پایان ژوئن سال بعد است، اما برخی از موسسات ممکن است در دوره زمانی دیگری هم ثبت نام کنند.

اگر به تحصیل در فرانسه علاقه‌مندید، باید مراحل مربوطه را با دقت پیش ببرید و حداقل دو ماه قبل از شروع دوره‌های مورد نظرتان درخواست خود را ثبت کنید. اکنون با ارائه گسترده ‌تری از گزینه‌های زبان انگلیسی، فرانسه به دانشجویان بین‌المللی فرصت بیشتری برای تحصیل در این کشور را فراهم می‌آورد. بنابراین دانشجویان دیگر نیازی به قبولی در آزمون زبان فرانسه ندارند و می‌توانند به راحتی در دانشگاه‌های این کشور تحصیل کنند.

برای اطمینان از واجد شرایط بودن برای اقامت فرانسه از طریق تحصیل، می‌توانید به گذراندن دوره‌های آمادگی فکر کنید. این دوره‌ها قبل از شروع دوره‌های اصلی، فرصتی عالی برای بهبود مهارت‌های زبان و آماده‌ سازی دانشجویان است. این دوره‌ها شما را برای آزمون‌های زبان مورد نیاز دانشگاه‌ ها آماده می ‌کند. مدت زمان تحصیل در دانشگاه‌های دولتی فرانسه معمولاً حداکثر چهار سال است اما برخی از موسسات دیگر نیز دوره‌های کوتاه‌ مدتی ارائه می‌دهند که می‌تواند حداقل دو سال کوتاه‌ تر باشد.

این دوره‌ها معمولاً برای آماده‌ سازی دانشجویان برای رشته‌های خاص تحصیلی طراحی شده ‌اند که در آینده ممکن است به آن ادامه دهند.

  • تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

دوره‌های کارشناسی ارشد در فرانسه به طور معمول دو سال طول می‌کشد. این دوره‌ها در سال‌های تحصیلی مجزا برگزار می‌شوند که با تعطیلات مختلف جدا می‌شوند. سال تحصیلی در فرانسه از ماه سپتامبر یا اکتبر آغاز شده و تا ماه می یا ژوئن ادامه دارد. این مدت زمان با تعطیلات کریسمس به دو ترم تقسیم می‌شود و دوره‌های امتحانی معمولاً در پایان هر ترم برگزار می‌شوند.

اغلب برنامه‌های کارشناسی ارشد در فرانسه شامل یک پایان‌نامه یا پروژه تحقیقاتی هستند که با تحقیق یا آمادگی علمی مناسب تدوین می‌شود. این پایان‌نامه معمولاً به عنوان اوج یک برنامه تحصیلات تکمیلی شناخته می‌شود. همچنین بسته به دوره تحصیلی، ممکن است نیاز به ارائه مدرک زبان فرانسوی یا انگلیسی باشد.

  • تحصیل در مقطع دکتری

این دوره عمدتاً پس از اخذ مدرک کارشناسی ارشد یا مدارک معادل آن، برای دانشجویانی که توانایی مورد نیاز برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی مستقل را دارند، قابل دسترسی است. دکتری در فرانسه با تأکید بر آموزش محققان حرفه‌ای، از دکترای سایر کشورها کمی متفاوت است.

برای اخذ این مدرک شما نیاز به تکمیل چندین مؤلفه اضافی به غیر از پایان‌نامه دارید. در طول دوره دکترا، شما باید دوره‌های تحقیقاتی را گذرانده و در جلسات تدریس و سمینارهای مرتبط با پروژه خود شرکت کنید که مجموعاً ۱۵۰ ساعت باید راهبردی شود. علاوه بر این، شما باید تحقیقات لازم برای تحقق اهداف پروژه خود را انجام دهید که در نهایت به تدوین یک پایان‌نامه می رسد. دوره دکترا معمولاً مدت ۳ تا ۴ سال به صورت تمام‌ وقت برای هر دانشجو است.

در علوم طبیعی و فناوری، معمولاً این دوره سه سال طول می‌کشد و ممکن است به یک سال دیگر تمدید شود. برای پذیرش در دوره دکترا، رزومه علمی و مدرک زبان مرتبط با دوره از اهمیت بالایی برخوردار است. در پایان ارائه مدرک زبانی معتبر مانند ۶.۵ ایلتس یا سطح c۱ فرانسه الزامی است.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در فرانسه

برای شروع تحصیل در کشور فرانسه اگر اقامت بیش از ۹۰ روز دارید، نیاز به درخواست ویزا دارید. باید مدارک پذیرش از مرکز علمی مورد نظر خود را ارائه دهید. در زیر مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه که باید به سفارت ارائه شود، آمده است:

مدارک مورد نیاز برای اقامت فرانسه از طریق تحصیل

 

توضیحات
نامه پذیرش از مرکز علمی در فرانسه این نامه از سوی مرکز علمی یا دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید صادر می‌شود و تایید می‌کند که شما پذیرفته شده‌اید.
پاسپورت معتبر پاسپورتی که هنوز اعتبار دارد و برای سفر و تحصیل در خارج از کشور مورد قبول است.

 

مدارک هویتی معمولاً شناسنامه یا کارت ملی که هویت شما را تایید می‌کند.

 

عکس مخصوص پاسپورتی عکسی که به ابعاد و مشخصات خاصیتی که برای پاسپورت مورد نیاز است، اخذ می‌شود.
نامه عدم سو پیشینه یک نامه که تایید می‌کند که شما سابقه‌ی کیفری ندارید یا درگیر هیچ مورد جنایی نبوده‌اید.
مدرک زبان متناسب با دوره تحصیلی ممکن است مدرک‌هایی مانند TOEFL یا DELF برای ثابت کردن سطح زبان لازم باشد.
ارائه تضمین مالی کافی برای تحصیل و زندگی در فرانسه ارائه اسناد و مدارکی که نشان دهنده توانایی مالی شما برای پرداخت شهریه و هزینه‌های زندگی در فرانسه است.

 

ارائه مدارک پزشکی برای برخی کشورها برخی از کشورها ممکن است نیاز به ارائه مدارک پزشکی برای ورود به فرانسه داشته باشند.
بیمه درمانی با هزینه‌های ماهانه تقریباً ۲۰ تا ۵۰ یورو بیمه‌ای که هزینه‌های پزشکی را در فرانسه پوشش می‌دهد و هزینه‌های آن معمولاً بین ۲۰ تا ۵۰ یورو در ماه است.

مدرک زبان برای تحصیل در فرانسه

می‌توانید در فرانسه بدون داشتن مدرک زبان، تحصیل کنید. این امکان برای دانشجویانی که از یک کشور انگلیسی ‌زبان می‌آیند یا دارای مدرک دیپلم از دانشگاهی که در آن به زبان انگلیسی تدریس شده هستند، وجود دارد. اگر قصد تحصیل در فرانسه را دارید اما نگران هستید که مانع زبان مشکل ساز شود، باید بدانید که تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور امکان‌پذیر است هرچند که محبوبیت زیادی ندارد. با این حال ممکن است دانشگاه‌های فرانسه از شما خواسته‌هایی از قبیل نمرات تافل، آیلتس، امتحان کمبریج یا آزمون کمبریج پیشرفته را درخواست کنند.

اگر می‌خواهید در فرانسه به زبان انگلیسی تحصیل کنید، بهتر است توجه داشته باشید که:

  • انتخاب شهرهایی مانند پاریس، لیون و سایر شهرهای بزرگ که بیشتر مردم در آنها انگلیسی صحبت می‌کنند، می‌تواند برای شما مفید باشد.
  • سعی کنید خوابگاه‌هایی با دانشجویان بین‌المللی را پیدا کنید که احتمالاً انگلیسی صحبت می‌کنند، تا در محیطی آشنا زندگی کنید.
  • پیش از رفتن به دانشگاه، سعی کنید کمی زبان فرانسوی یاد بگیرید.
  • از طرف دیگر، اگر تصمیم به تحصیل به زبان فرانسوی را دارید، برای مقطع کارشناسی باید حداقل دارای مهارت B2 زبان فرانسوی باشید. می‌توانید با شرکت در دوره‌های زبان فرانسوی، پیش از شروع دوره تحصیلی اصلی خود، زبان را یاد بگیرید و از مزایای تحصیل به زبان فرانسوی در فرانسه بهره ‌مند شوید.

شرایط بورسیه تحصیلی در کشور فرانسه چیست؟

تحصیلی در کشور فرانسه

فرانسه به یکی از جاذبه‌های برتر برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل شده است. اما زندگی و تحصیل در این کشور هزینه های بالایی دارد. شهریه‌های دانشگاه‌های دولتی ممکن است از 200 تا 600 یورو باشد، اما در دانشگاه‌های خصوصی این مبلغ ممکن است تا 10,000 یورو برسد. همچنین هزینه‌های زندگی در فرانسه به تقریباً 10,000 یورو در سال می‌رسد. خوشبختانه بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی در فرانسه وجود دارد که توسط وزارت تحصیلات عالی و تحقیقات به افرادی که شرایط لازم را دارند، اعطا می‌شود. این وزارت همچنین قراردادهای دکترا را برای دانشجویانی که در دانشگاه‌های فرانسه تحصیل می‌کنند، تأمین می‌کند.

با وجود رقابت فراوان بین دانشجویان بین‌المللی برای دریافت بورسیه تحصیلی، این نکات مطمئناً شانس شما را برای اخذ بورسیه تحصیلی فرانسه افزایش می‌دهند:

  1. داشتن رزومه ‌ای پربار و قوی
  2. داشتن معدل بالا در مقطع کارشناسی (نمره 17) و کارشناسی ارشد (نمره 19)
  3. داشتن مدرک زبان فرانسوی با سطح B2 و یا مدرک زبان انگلیسی مانند IELTS با نمره 7 به بالا
  4. داشتن مقالات علمی و تحقیقاتی موثر
  5. داشتن سابقه کاری مرتبط با رشته تحصیلی
  6. ارائه پژوهش‌ها و تحقیقات معتبر

با رعایت این نکات، فرصت شما برای دریافت بورسیه تحصیلی فرانسه به شدت افزایش خواهد یافت.

اخذ اقامت پس از اتمام تحصیل در فرانسه

با پایان دوره تحصیلی، دانشجویان فارغ‌ التحصیل از دانشگاه‌ های فرانسه می‌توانند به دنبال اقامت دائم با تحصیل در فرانسه باشند. طبق قوانین فرانسه برای این امر دو روش وجود دارد که به تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری و یا درخواست اقامت دائم منتهی می‌شوند.

در روش اول پس از سپری کردن دو سال از اتمام تحصیل، دانشجویان می‌توانند اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری تبدیل کنند. با این کار فرصتی برای کار در فرانسه و پرداخت مالیات به مدت حداقل پنج سال به دست می‌آید که نهایتاً به اخذ اقامت دائم منجر می شود.

در روش دوم پس از اتمام تحصیل، می‌توان اقدام به درخواست اقامت دائم کرد. این مرحله نیازمند ثابت کردن عدم سوءپیشینه، پرداخت مالیات، مسلط بودن به زبان فرانسه و انطباق با فرهنگ کشور است. پس از اخذ اقامت، دانشجویان می‌توانند از تمامی امکانات و مزایای یک شهروند دائمی از جمله حقوق شهروندی، خدمات بهداشتی، آموزشی و اقتصادی برای خانواده‌های خود در فرانسه بهره‌مند شوند.

هزینه تحصیل در فرانسه چه ‌قدر است؟

به طور کلی هزینه‌های تحصیل در فرانسه متغیر و بسته به اقلیم، رشته تحصیلی، و نوع دانشگاه متفاوت است. در ادامه هزینه‌های تحصیل در فرانسه بر اساس مقاطع تحصیلی را بررسی می کنیم:

  • هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی

در دانشگاه‌های دولتی فرانسه، تحصیل در مقطع کارشناسی به صورت رایگان امکان‌پذیر است. اما باید مبلغی تقریباً 400 یورو به عنوان هزینه‌های جانبی و ثبت نام پرداخت شود. در دانشگاه‌های خصوصی، هزینه‌های تحصیل متفاوت بوده و معمولاً بین 3000 تا 8000 یورو در سال است. هزینه‌های زندگی در شهرهای بزرگ مانند پاریس نیز حدود 1000 تا 1200 یورو در ماه است.

  • هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

در دانشگاه‌های دولتی هزینه تحصیل ارشد حدود 3370 یورو در سال است که شامل هزینه‌های ترم نیز می‌شود. اما در دانشگاه‌های خصوصی این مبلغ ممکن است بین 5000 تا 30000 یورو باشد.

  • هزینه تحصیل در مقطع دکتری

برای دانشجویان بین‌المللی و محلی، هزینه‌های دکتری بستگی به رشته و نوع دانشگاه دارد. در دانشگاه‌های دولتی، هزینه‌های کمتری وجود دارد اما در دانشگاه‌های خصوصی، معمولاً حدود 3000 یورو است.

در جدول زیر می‌توانید خلاصه‌ای از هزینه‌های تحصیل در مقاطع مختلف در فرانسه را مشاهده کنید:

مقطع تحصیلی هزینه تقریبی (یورو)
کارشناسی رایگان در دانشگاه‌های دولتی، 3000-8000 در دانشگاه‌های خصوصی
کارشناسی ارشد 3370 در دانشگاه‌های دولتی، 5000-30000 در دانشگاه‌های خصوصی
دکتری متغیر، حدود 3000 در دانشگاه‌های خصوصی

 

طبیعتاً این اعداد ممکن است بر اساس شرایط و تغییرات متفاوت باشد بنابراین پیشنهاد می‌شود که قبل از تصمیم‌ گیری، با دقت هزینه‌های مربوط به رشته و دانشگاه مورد نظر را بررسی کنید.

شرایط اخذ اقامت دائم با تحصیل در فرانسه

یکی از پرسش‌های مهم و اساسی برای بسیاری از افرادی که می‌خواهند در فرانسه تحصیل کنند، این است که چگونه می‌توانند اقامت دائم با تحصیل در فرانسه را بدست آورند. با تحصیل در این کشور، شما فرصتی عالی دارید تا با تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری، به پروسه اخذ اقامت دائم این کشور وارد شوید. طبق قوانین اتحادیه اروپا، اگر در فرانسه به مدت 5 سال کار کنید و مالیات پرداخت کنید، می‌توانید مقیم دائم شوید. برای درخواست پاسپورت فرانسه، باید مواردی مانند عدم داشتن سابقه‌ی کیفری، پرداخت مالیات، تسلط بر زبان فرانسه و تطابق با فرهنگ کشور را اثبات کنید.

لازم به ذکر است که با دریافت اقامت دائم فرانسه، شما به تمامی حقوق شهروندی دست پیدا خواهید کرد با این تفاوت که در تصمیم‌گیری‌های سیاسی کشور شرکت نخواهید داشت. اما سایر امکانات شهروندی مانند آموزش رایگان برای خانواده و فرزندان، خدمات بهداشتی، بیمه و امکانات بانکی و مالی کشور فرانسه برای شما در دسترس خواهند بود.

جمع بندی

اخذ اقامت فرانسه از طریق تحصیل، یکی از مسیرهایی است که به دانشجویان فرصت می‌دهد تا به دوره‌ی تحصیلی خود پایان داده و به‌ طور همزمان به اقامت دائم در این کشور دست یابند. این مسیر با شرایط مشخصی همراه است که از جمله آنها می‌توان به مدت حداقل دو سال سکونت در فرانسه، حفظ معیارهای مالی و زبانی و انطباق با فرهنگ این کشور اشاره کرد. اخذ اقامت فرانسه از طریق تحصیل، دروازه‌ای به سوی زندگی پایدار و موفق در این کشور باز می‌کند و به دانشجویان امکان می‌دهد تا از تمامی امکانات و مزایای یک مقیم دائم در فرانسه بهره‌مند شوند.

با توجه به تمام توضیحات و اطلاعات، باید به این نکته توجه داشته باشید که مراحل و شرایط دریافت اقامت برای فرانسه در طول زمان ممکن است دستخوش برخی تغییرات شود. برای همین بهتر است برای کسب اطلاعات جدید و کامل تر با کارشناسان موسسه حقوقی سام تماس بگیرید.

پرسش های متداول

سیستم آموزشی در فرانسه چگونه است؟

سیستم آموزشی در فرانسه بسیار گسترده و چندگانه است. این سیستم شامل دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و دوره‌های حرفه‌ای مختلف می‌شود. همچنین دانشگاه‌ها، مدارس عالی، مؤسسات تحقیقاتی و آموزشی و حتی دوره‌های آموزشی حرفه‌ای از جمله بخش‌های اصلی این سیستم آموزشی هستند.

آیا تحصیل در فرانسه شرایط سنی خاصی دارد؟

در کشور فرانسه، قوانین خاصی برای شرایط سنی دانشجویان متقاضی دریافت ویزای تحصیلی وجود ندارد. با این حال بر اساس تجربه، می‌توان گفت که برای مقطع کارشناسی حداکثر سن 26 سال، برای مقطع کارشناسی ارشد حداکثر سن 30 سال و برای مقطع دکتری نیز حداکثر سن 35 سال می‌تواند مناسب باشد تا برای درخواست ویزای تحصیلی این کشور وضعیت مطلوبی داشته باشید.

آیا امکان همزمان تحصیل و کار در فرانسه وجود دارد؟

بله، امکان همزمان تحصیل و کار در فرانسه وجود دارد. ولی اجازه کار کردن فقط در صورت موافقت اداره مهاجرت فرانسه امکان‌ پذیر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

آیا این پست برای شما مفید بوده است ؟

برای نظر دهی بر روی ستاره ها کلیک کنید.

میانگین نظرات 5 / 5. تعداد نظرات : 3

نظری برای این پست موجود نیست.

نمونه کارهای موفق موسسه سام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام