کدام کشور برای مهاجرت بهتر است؟

دام کشور برای مهجرت بهتر است؟ (موسسه حقوقی سام)
دام کشور برای مهجرت بهتر است؟ (موسسه حقوقی سام)

موسسه حقوقی و بین المللی  سام با داشتن 16 سال تجربه و صد ها نمونه موفق اخذ کارت اقامت، ضمن ارائه مشاوره رایگان، به روز ترین و کامل ترین قوانین مهاجرتی را در اختیار متقاضیان مهاجرت قرار می دهد. در این مقاله پاسخ به این سوال که کدام کشور برای مهاجرت بهتر است؟ به طور کامل مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. شایان ذکر است شما عزیزان می توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان و یا تماس با موسسه حقوقی سام از مشاوره تخصصی و رایگان بهره مند شوید.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

کدام کشور برای مهاجرت بهتر است؟

در پاسخ به سوال کدام کشور برای مهاجرت بهتر است، لازم به ذکر است که انسان ها در طول زندگی، در راستای رسیدن به اهداف و آرزوهای خویش، از روش های مختلفی بهره می‌گیرند. مهاجرت از دیرباز یکی از روش های رایج برای تغییر شرایط و رسیدن به اهداف، مورد توجه افراد بسیاری بوده است. اصل اساسی و مهم در مهاجرت به کشورهای خارجی، بررسی وضعیت کشور مقصد و ارزیابی بستر برآورده شدن خواسته ها و آمال فرد می باشد.

اما به طور کلی بررسی بازار کار، فرهنگ غالب کشور، وضعیت رفاهی مهاجران، امکانات تحصیلی، حقوق و مزایا، دین و… کشور مقصد، فاکتورهای مؤثر در اخذ تصمیم صحیح و کسب نتیجه مطلوب می باشند. مقصد ایده آل از نظر مهاجران کشوری است که دارای بازار کار مناسب، رفاه اجتماعی مطلوب، دستمزد مناسب، امکانات تحصیلی مطلوب، آب و هوای خوب باشد و از همه مهم تر پروسه کسب اقامت سریع و آسان باشد.

کشورهای ارزان هدف مهاجرت کدام اند ؟

تامین هزینه ها و مخارج زندگی ایده آل، یکی از دلایل مهاجرت افراد و یکی از فاکتور های مهم در انتخاب کشور مقصد می‌باشد. مواردی چون هزینه خوراک، وسایل نقلیه، هزینه اجاره خانه، مالیات، هزینه تحصیل و به طور کلی میزان خرج ماهانه و سالانه دغدغه ی بسیاری از افراد مهاجر می باشند. کشورهایی چون بلغارستان، لهستان، گرجستان، اوکراین، هند، کانادا، نروژ و مکزیک جزء مقاصد ارزان و کم هزینه محسوب می‌شوند. قوانین حاکم بر این کشورها در کنار کنترل مداوم تورم، سبب قیمت مناسب غذا، لباس، وسایل نقلیه، اجاره خانه و حتی تحصیل می گردد.

بهترین کشورهای هدف مهاجرت، از جوانب مختلفی سنجیده می‌شوند. کشورهای مهاجر پذیری که پروسه اخذ ویزا و اقامت آسان دارند به عنوان برترین کشورهای هدف مهاجران شناخته می‌شوند. اما کشورهایی چون کانادا، یونان، اسپانیا ، آلمان، قبرس شمالی، استرالیا، نروژ، نیوزیلند، اتریش ، مجارستان، گرجستان، بحرین، سوئد، امارات و هلند دارای شرایط معقول برای صدور ویزا و دریافت اقامت موقت و دائم می باشند و از بهترین کشور ها برای مهاجرت هستند.

کشور کانادا به دلیل بازار کار مناسب، شیوه های آسان اخذ ویزا، ایالت های متنوع با قوانین گوناگون، مخارج زندگی ارزان، امکان اشتغال به کار پس از فارغ التحصیلی و تمدید ویزای کاری یکی از راحت ترین و مناسب ترین کشورها برای مهاجرت می باشد. کشور یونان نیز جزء محدود کشور هایی می باشد که می توان از طریق سرمایه گذاری در زمینه خرید ملک به راحتی و به سرعت اقامت دائم اروپا را دریافت کرد.

با خرید ملک در کشور یونان از همان ابتدا متقاضی و خانواده اقامت دائم دریافت می کنند. همچنین امارات به عنوان بهترین کشور مهاجر پذیر حوزه خلیج فارس، روش های اخذ اقامت آسانی دارد. ویزای سرمایه گذاری از روش های مطلوب اخذ ویزای این کشور مدرن، پیشرفته و خوش آب و هوا می باشند. نرخ تورم پایین، سطح بالای رفاه اجتماعی و دستمزد بالا، دلایل مهاجرت به امارات می باشند.

بهترین کشورها برای مهاجرت کاری

کار به عنوان یکی از نیازهای اساسی انسان برای برآورده نمودن نیازهای مالی و کسب جایگاه اجتماعی مناسب شناخته می‌شود. هدف اغلب افراد از مهاجرت به سایر کشورها، کسب درآمد مناسب با شغلی در خور شأن می باشد. بدین منظور باید کشورهای مهاجر پذیر دارای بازار کار گسترده و متناسب با مهارت یا تحصیلات فرد مهاجر مورد ارزیابی قرار گیرند.

برخی از کشور های اروپایی علاوه بر بازار کار گسترده و پذیرش نیروی انسانی ماهر، از سطح رفاه اجتماعی مطلوبی برخوردار هستند که سبب جلب رضایت مهاجران می گردد. کشورهای عربی حوزه خلیج فارس نیز با جمعیت کم، بازار کار متنوع و سطح دستمزد رضایت بخش، مقصد مناسبی محسوب می شوند. کشورهایی نظیر آلمان ، کانادا، بلژیک، استرالیا، انگلیس، قطر، عمان، قبرس شمالی و کویت علاوه بر بازار کار متنوع، دارای شرایط زندگی نسبتا ایده آل می باشند و از بهترین کشور ها برای مهاجرت اند . نکات مورد توجه در مهاجرت کاری به کشورهای خارجی شامل موارد ذیل می باشند:

  • تناسب درآمد با هزینه های زندگی
  • اخذ ویزا و اقامت آسان
  • امنیت شغلی
  • نرخ بیکاری کشور مقصد
  • ارزش پول رایج
  • وجود کار متناسب با مهارت و تحصیلات
  • مخارج روزانه و ماهانه پایین

بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی

هدف بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان از مهاجرت به کشورهای اروپایی و آمریکایی ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه ها و اخذ مدرک معتبر می باشد. عوامل بسیاری چون هزینه دانشگاه، مخارج روزانه، اعتبار مدرک دانشگاه، زبان ملی، فرصت های شغلی و پروسه اخذ ویزا در تعیین مقاصد مناسب مهاجران تحصیلی موثر می باشند. بنابراین فرد محصل پس از تعیین اهداف و معیارهای مهم خویش، به ارزیابی کشورهای مناسب جهت ادامه تحصیل می پردازد. کشورهایی چون کانادا، آلمان، آمریکا، اتریش، ایتالیا، مالزی، هند، امارات متحده عربی و ترکیه به طور کلی دارای شرایط مناسبی برای اغلب مهاجران تحصیلی می باشند. کشور ترکیه به دلیل عدم نیاز به ویزا، یکی از مقاصد اصلی ایرانیان برای ادامه تحصیل است. کشور هایی چون کانادا، آلمان و اتریش برای فارغ التحصیلان دانشگاهی مجوز اشتغال به کار صادر می‌کنند و در صورت یافتن کار مناسب مهلت اقامت را تمدید می‌نمایند.

"<yoastmark

 

بهترین کشورها برای مهاجرت متخصصان کدام است ؟

بهترین مقصد برای مهاجرت مهندسین فنی، استادکارهای ماهر و مهندسین تکنولوژی، کشورهای صنعتی و پیشرفته با جمعیت کم یا جمعیت نسبتا پیر می باشند. بسیاری از مهندسین کامپیوتر، IT, مکانیک، برق و استاد کاران مجرب در زمینه ساختمان سازی و اجرای گروه های عمرانی در داخل کشور، بازار کار مناسبی ندارند، در حالیکه کشورهای پیشرفته دارای بازار کار گسترده می باشند. کشورهای کانادا، آلمان، استرالیا، اتریش، قبرس شمالی، سنگاپور، مالزی و کشورهای حوزه خلیج فارس مقصد مناسبی برای افراد متخصص در زمینه تکنولوژی، کامپیوتر و ساختمان سازی می باشند. این افراد با ارائه مدرک تخصص خویش به وسیله طریق شبکه های کاریابی یا ویزای جاب آفر زمینه مهاجرت را فراهم می‌کنند.

در این مقاله تلاش شده که بدانیم کدام کشور برای مهاجرت بهتر است اما در صورت لزوم و برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

سوالات متداول

برای پرستاران کدام کشور بهترین گزینه است؟

کانادا از بهترین گزینه های مهاجرت برای این حرفه به شمار می رود.

کدام کشور به عنوان بهترین مقصد برای مهاجرت کاری محسوب می شود؟

طبق شواهد و آمار ها آلمان، سوئیس،کانادا و استرالیا از بهترین گزینه ها هستند.

بیشتر بخوانید:  اقامت اروپا با کمترین هزینه

نمونه کارهای موفق موسسه سام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام