جاب آفر چیست؟

جاب آفر یا پیشنهاد کاری چیست؟ + موسسه حقوقی سام
جاب آفر یا پیشنهاد کاری چیست؟ + موسسه حقوقی سام

جاب آفر در واقع یکی از راه های اخذ اقامت در کنار موقعیت شغلی مطرح است. شما عزیزان می توانید با تماس با همکاران ما از دریافت مشاوره رایگان بهره مند شوید. موسسه حقوقی سام با داشتن صد ها پرونده موفق در دریافت اقامت، آماده ارائه خدمات به متقاضیان محترم می‌باشد.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

جاب آفر 

جاب آفر به معنی داشتن پیشنهاد کاری از طرف کارفرمای خارجی است. مهاجرت کاری به کشورهای خارجی از این طریق، سختی زیادی در پیش نخواهد داشت و پروسه‌ای نهایت یک ‌ساله است. برای دریافت پیشنهاد کار می‌بایست ابتدا موقعیت شغلی را پیدا نموده و سپس جاب آفر بگیرید.

جاب آفر به معنای پیشنهاد شغلی است. در این روش شرکت خارجی به شخص تقاضا کننده، تقاضای رسمی و قانونی کار ارسال می نماید. در مجموع باید متذکر شد که از طریق پیشنهاد شغلی فرد میتواند راحت تر و همچنین سریع تر نسبت به سایر روش های دیگر اقامت کشورهای اروپایی را کسب نماید.

البته جهت دستیابی به جاب آفر بایستی منتظر تماس باشید. در واقع پروسه اخذ پیشنهاد کاری از سوی شخص تقاضا کننده آغاز می گردد. گام نخست آگهی استخدام را تا مدت شش ماه در کشور نخست انتشار نماید. اگر در مدت ذکر شده نیروی انسانی مجرب و متبحری پیدا نگردد، شرکت اروپایی باید آگهی استخدام خود را به زمان شش ماه در تمام اتحادیه اروپا پخش نماید. به این ترتیب اگر در این مدت مجدداً نیروی کاری ایده آلی پیدا نشد، احتمال دریافت نیروی کار از خارج از اتحادیه اروپا مهیا می گردد.

شخص متقاضی بایستی سایت های مربوط با فرصت های شغلی را بصورت پی در پی بررسی نمایند. مجال های شغلی پیوسته که شرایط اخذ آن را داراست، معین کند و همچنین رزومه ی کاری خود را جهت شرکت مرتبط ارسال نماید. لازم است بدانید که شرکت ها به شکل منظم مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهند و اگر شخص تقاضا کننده از شرایط مطلوب و ایده آلی برخوردار بود، می تواند « جاب آفر» را اخذ نماید. در ادامه جاب آفر چیست بایستی متذکر شویم که پروسه اخذ جاب آفر به علت سخت گیری های بسیار کشورهای امریکایی و همچنین اروپایی زمان بر است. کشور هایی همچون آلمان و کانادا امروزه مورد استقبال فراوان متقاضیان ویزای کاری قرار میگیرند.

چگونه جاب آفر بگیریم؟

سختگیری اداره مهاجرت در انجام این پروسه به دلیل اطمینان یافتن از این مسئله است که کارفرمایان تنها به دلیل کمک در زمینه مهاجرت و اخذ اقامت به متقاضیان اقدام به اخذ نیروی خارجی نمی‌کنند.

کارفرما موقعیت شغلی مورد نظر را به همراه جزئیات کامل شامل شرح وظایف شغلی، تعداد ساعات کاری، حقوق و دستمزد و… در سایت‌های معتبر کاریابی خارجی آگهی می‌دهد.

متقاضی پس از انجام توافق‌های اولیه با کارفرما جهت اخذ موقعیت شغلی برای اخذ ویزا، می‌بایست از اداره کار تأییدیه داشته باشد که این خود شامل مراحل متعددی از جمله ارائه مدارکی مبنی بر اینکه کارفرمای به مدت شش ماه آگهی داده و موفق به اخذ نیروی کار از میان داوطلبان داخلی نشده است.

تایید درستی پیشنهاد کار کارفرما در حدود شش ماه طول می‌کشد. در این فاصله متقاضی می‌بایست نسبت به تکمیل مدارک ویزا و همچنین مدارک زبان با نمره مورد نظر اقدام نماید.

جاب آفر چیست؟ (موسسه حقوقی سام)

چگونه جاب آفر بگیریم؟

 

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری

  • نامه پیشنهاد کاری از طرف کارفرمای خارجی
  • قرارداد کاری عقد شده با کارفرما
  • اصل و ترجمه مدارک تحصیلی و گواهی‌نامه‌ها
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • فرم ویزای تکمیل‌شده
  • پاسپورت با تاریخ انقضای حداقل یک سال
  • یک نسخه از نامه ارزیابی تأثیرات بازار کار (نامه‌ای از طرف کارفرما دال بر تعهد وی به اداره کار مبنی بر اهمیت و تأثیر مثبت استخدام فرد متقاضی)

درصد احتمال اخذ جاب آفر

به طور معمول اشخاص با شنیدن پروسه سخت اخذ جاب آفر از مهاجرت به کشورهای اروپایی مأیوس می شوند. برهمین اساس با توجه به ضوابط استوار و پا بر جای اروپا، احتمال اخذ ویزا به این روش بسیار اندک بوده است .
اما بایستی متذکر شویم که نسبت به شیوه های متعدد دارای مزیت های متعددی است. اشخاصی که موفق به دریافت پیشنهاد کاری شده اند خیلی سریع می توانند از مزیت های زندگی در کشورهای اروپایی و همچنین حقوق شهروندی استفاده می نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس حاصل فرمایید.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

سوالات متداول

1- آیا می‌توانم خانواده خود را به آلمان بیاورم؟

بله شما می‌توانید اعضای خانواده خود را به آلمان ببرید. این اعضا می‌توانند مانند همسر یا شریک ثبت شده و فرزندان وابسته خود که از طریق ویزای پیوستن به خانواده باشند به همراه شما به این کشور سفر کنند.
آنها نیز مجاز به کار در آلمان و حتی تحصیل هستند.

2- چگونه می‌توان جاب آفر گرفت؟

برخی از کشورها برای تأمین نیروی کار موردنیاز خود به متخصصین در رشته‌های اعلام شده پیشنهاد کار یا جاب آفر می‌دهند. این پیشنهاد کار در کشور مقصد بررسی می‌شود و در صورت نبود نیروی کار متناسب با این جاب آفر، از نیروی کاربین المللی استفاده می‌شود.

3- آیا می‌توانم شغل خود را در آلمان بعد از اخذ بلو کارت تغییر دهم؟

خیر، در دو سال اولیه پس از اخذ بلو کارت، مجاز به تغییر آزادانه کارفرما نیستید، مگر اینکه از اداره مهاجرت آلمان اجازه بگیرید.شما می‌توانید بعد از دو سال کارفرما را تغییر دهید، به‌شرط اینکه در موقعیت دریافت بلو کارت باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام