پاسپورت آنتیگوا و باربودا

1

پاسپورت آنتیگوا و باربودا می­تواند ارتباط شما با یکی از زیباترین و پر جنب و جوش‌ترین کشورهای کارائیب را فراهم کند. بهتر است بدانید که این سند توسط اداره گذرنامه آنتیگوا و باربودا صادر شده و توسط کشورهای سراسر جهان به رسمیت شناخته می­شود.

این پاسپورت برای دارندگان خود دسترسی بدون ویزا به بیش از 140 کشور را فراهم می‌کند و این ویژگی آن را به یک دارایی ارزشمند برای کسانی که عاشق سفر هستند، تبدیل کرده است. در این مقاله همه مواردی را که باید در مورد پاسپورت کشور آنتیگوا و باربودا بدانید، از جمله مزایا، الزامات، نحوه درخواست و موارد دیگر را بررسی خواهیم کرد. موسسه حقوقی و بین المللی آتیه نگر سام با داشتن 16 سال تجربه، ضمن ارائه مشاوره رایگان، به روز ترین و کامل ترین قوانین مهاجرتی را در اختیار متقاضیان مهاجرت قرار می دهد. در این مقاله اطلاعاتی جامع را در خصوص پاسپورت آنتیگوا و باربودا به شما متقاضیان ارائه می نمائیم.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

آنتیگوا و باربودا کجاست؟

آنتیگوا و باربودا کشوری کوچک با دو جزیره بوده که در دریای کارائیب واقع شده است. این کشور در قرن هفدهم توسط بریتانیا مستعمره شد و در سال 1981 استقلال یافت. این کشور به خاطر سواحل، صخره ‌های مرجانی و آب و هوای استوایی شهرت دارد. اقتصاد آنتیگوا و باربودا به شدت به گردشگری متکی است و اکثر بازدیدکنندگان برای سواحل بکر و استراحتگاه ‌های مجلل به این جزایر می‌آیند.

مزایای دریافت پاسپورت کشور آنتیگوا و باربودا

دریافت پاسپورت آنتیگوا و باربودا به دلیل مزایای زیادی که دارد، بسیار مورد توجه است. در این روزگار که جا به ‌جایی در کل جهان اهمیت زیادی پیدا کرده است، داشتن پاسپورت کشور آنتیگوا و باربودا می‌تواند دنیایی از فرصت ‌ها را در حوزه تجاری و شخصی به روی افراد باز کند. در ادامه به بررسی برخی از مزایای داشتن این پاسپورت می‌پردازیم.

  • سفر بدون ویزا: دارندگان پاسپورت کشور آنتیگوا و باربودا می‌توانند از بیش از 140 کشور بدون ویزا دیدن کنند، از جمله: انگلستان ، حوزه شینگن ، هنگ کنگ، سنگاپور و بسیاری از کشورهای دیگر. از لحاظ رنکینگ جهانی درتاریخ می 2023، پاسپورت آنتیگوا و باربودا رتبه 23 را دارد.
  • فرصت ‌های سرمایه گذاری: یکی از راه‌ های دریافت پاسپورت این کشور از طریق سرمایه‌گذاری در برنامه شهروندی آنها است. این برنامه به افراد و خانواده ‌ها اجازه می‌دهد در ازای دریافت شهروندی و پاسپورت، در حوزه ­های املاک و تجارت در این کشور سرمایه‌گذاری کنند.
  • مزایای مالیاتی: آنتیگوا و باربودا هیچ گونه مالیات بر درآمد یا مالیات بر ارث ندارد که این امر می‌تواند یک مزیت برای افرادی باشد که به دنبال دریافت اقامت هستند.
  • سبک زندگی: آنتیگوا و باربودا به دلیل داشتن سواحل زیبا، آب و هوای استوایی و سبک زندگی آرام شناخته شده است که آن را به مکانی جذاب برای زندگی یا بازدید در دوره‌های مختلف تبدیل کرده است.

روش‌ های دریافت پاسپورت آنتیگوا و باربودا

اخذ پاسپورت کشور آنتیگوا و باربودا از طریق روش ‌های مختلفی از جمله شهروندی از طریق برنامه ‌های سرمایه‌گذاری، تابعیت و… امکان‌پذیر است. هر روش شرایط و معیارهای مختص خود را دارد که برای دریافت پاسپورت باید رعایت شود و داشتن درک روشنی از روش ‌های مختلف موجود مهم است.

برنامه شهروندی از طریق سرمایه ‌گذاری

این روش محبوب‌ترین مسیر است که در آن سرمایه گذاران می‌توانند حداقل 100,000 دلار آمریکا در توسعه املاک و مستغلات مورد تأیید سرمایه گذاری کرده یا این مبلغ را به صندوق توسعه ملی اهدا کنند. این برنامه از متقاضیان می‌خواهد که سرمایه‌ گذاری قابل توجهی در اقتصاد کشور انجام دهند. برنامه شهروندی از طریق سرمایه گذاری، در برخی کشورهای دیگر جهان وجود دارد و بسیار پر طرفدار می باشد.

متاسفانه این برنامه برای ایرانیان در حال حاضر بسته است و امکان استفاده از آن وجود ندارد. متقاضیان می توانند از کشور های دیگری که برنامه تابعیت از طریق سرمایه گذاری را ارائه می دهند بهره مند شوند.

2 2

ازدواج

اگر با یک شهروند آنتیگوا و باربودا ازدواج کنید، ممکن است واجد شرایط شهروندی از طریق ازدواج شوید؛ اما این روش مستلزم آن است که سه سال از ازدواج شما بگذرد و حداقل دو سال در این کشور اقامت داشته باشید. لازم به ذکر است که درخواست پاسپورت آنتیگوا و باربودا مستلزم ارائه مدارک لازم برای تأیید هویت و ازدواج شما است.

تولد و اصل و نسب

اگر در آنتیگوا و باربودا به دنیا آمده‌اید یا حداقل یکی از والدینتان شهروند این کشور است، ممکن بوده واجد شرایط شهروندی از طریق تولد باشید. اگر یکی از والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ شما یا هر دو در آنتیگوا و باربودا به دنیا آمده باشند، ممکن است واجد شرایط شهروندی با نسب باشید.

تابعیت

پس از اقامت خارجی ‌ها در آنتیگوا و باربودا برای مدت معینی، آنها می‌توانند برای تابعیت درخواست دهند. ذکر این نکته ضروری است که هر روش دارای الزامات و شرایط خاصی است. توصیه می‌شود که افراد قبل از هر تصمیمی به طور کامل تحقیق کنند و از مشاوره مؤسسه حقوقی و بین‌المللی سام بهره‌مند شوند.

مدارک مورد نیاز برای درخواست پاسپورت کشور آنتیگوا و باربودا

اطمینان از کامل و دقیق بودن تمام مدارک مورد نیاز اخذ پاسپورت آنتیگوا و باربودا، برای جلوگیری از هرگونه تأخیر یا رد درخواست، ضروری است. در این راستا توصیه می‌شود که قبل از شروع فرایند درخواست با مدارک مورد نیاز آشنا شوید تا از هرگونه سردرگمی یا اشتباه جلوگیری شود.

  • فرم درخواست پاسپورت تکمیل شده
  • دو عکس اخیر در سایز مناسب پاسپورت
  • اصل شناسنامه با کپی
  • اصل سند ازدواج (در صورت وجود) با کپی
  • گواهی ترخیص پلیس از کشور محل اقامت (برای کسانی که بالای 16 سال سن دارند).
  • گواهی پزشکی (برای بالای 12 سال)
  • مدارک تابعیت (مانند کارت ثبت نام رأی دهندگان، کارت شناسایی ملی و غیره)
  • مدرک اقامت در آنتیگوا و باربودا (به ‌عنوان‌ مثال قبض آب و برق، قرارداد اجاره و غیره)

مراحل اخذ پاسپورت کشور آنتیگوا و باربودا

اخذ پاسپورت آنتیگوا و باربودا شامل یک سری مراحل است. در مرحله اول متقاضیان باید فرم درخواست گذرنامه را پر کنند و تمام مدارک لازم از جمله مدرک شهروندی، مدرک هویت، عکس و … را ارائه دهند. پس از ارسال درخواست ممکن است حداکثر 20 روز کاری طول بکشد تا پاسپورت صادر شود.

توجه به این نکته مهم است که برای دریافت پاسپورت کشور آنتیگوا و باربودا هزینه‌ های خاصی از جمله هزینه درخواست و هزینه گذرنامه وجود دارد. علاوه بر این، ممکن است از متقاضیان خواسته شود در مصاحبه شرکت کنند یا در صورت لزوم مدارک دیگری را  نیز ارائه دهند.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

جمع بندی

پاسپورت کشور آنتیگوا و باربودا یک سند مسافرتی ارزشمند است که دسترسی بدون ویزا به کشورهای متعددی در سراسر جهان را فراهم می‌کند. برنامه شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری این کشور به افراد اجازه می‌دهد تا در ازای سرمایه‌گذاری در اقتصاد آن پاسپورت خود را دریافت کنند. چه در حال شروع یک کار تجاری جدید بوده یا قصد کاوش در مقاصد عجیب و غریب را دارید، این پاسپورت همراه قابل اعتماد شما برای هر سفر است. اما لازم به ذکر است بدانید اخذ پاسپورت آنتیگوا و باربودا برای ایرانیان امکان پذیر نمی باشد بنابراین افرادی که تمایل به اخذ پاسپورت دارند می توانند برای دریافت پاسپورت دومینیکا اقدام نمایند. پاسپورت دومینیکا امکان سفر به بیش از 145 کشور دنیا بدون ویزا را به شهروندان خود می‌دهد. موسسه حقوقی سام افتخار دارد پاسپورت دومینیکا برای ایرانیان را به صورت تضمینی دریافت نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام