پاسپورت مونته نگرو

3

از مونته ‌نگرو چه می‌دانید؟ مونته ‌نگرو یک کشور کوچک اروپایی بوده که به ‌تازگی اعلام استقلال کرده است. بر اساس رتبه بندی جهانی در تاریخ اپریل 2023، پاسپورت مونته نگرو در رتبه 32 قرار دارد و با این پاسپورت می توان به 127 کشور بدون ویزا سفر کرد. نامزدی برای عضویت در کشورهای اروپایی، اقتصاد ثابت و هزاران دلیل دیگر باعث شده‌اند تا پاسپورت این کشور متقاضیان زیادی در میان تجار و مهاجران داشته باشد.

با وجود آن که پاسپورت این کشور مزایای بسیار زیادی دارد؛ اما راه دستیابی به آن نیز نیازمند طی‌ فرایندی است که شاید کمی سخت و پیچیده به نظر برسد. به همین دلیل، لازم است قبل از اقدام برای پاسپورت این کشور این مقاله را تا انتها بخوانید و سپس با متخصصان موسسه حقوقی سام مشورت کنید.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

پاسپورت مونته ‌نگرو چه مزایایی دارد؟

شاید این سؤال برای شما نیز به وجود آمده باشد که پاسپورت مونته نگرو چه مزایایی می‌تواند داشته باشد؟ قبل از آن بهتر است بدانید که این کشور دقیقاً کجا قرار دارد. مونته‌‌ نگرو یکی از کشورهایی است که در مسیر دریای مدیترانه و در اروپای جنوبی قرار دارد. این کشور توانست با یک رفراندوم و کسب اکثریت آرا در سال ۲۰۰۶ استقلال خود را اعلام کند.

پس از این گذار، تلاش دولت بر این بوده تا اقتصاد خود را بر پایه سرمایه‌گذاری مالی علی‌الخصوص در گزینه ‌هایی مانند املاک و توریسم بنا کند. همین امر باعث شده است تا اقتصاد این کشور رشد ثابتی داشته باشد. بد نیست بدانید که مونته نگرو برای عضویت در اتحادیه اروپا کاندید شده و امکان پیوستن آن به این اتحادیه تا 6 سال آینده قطعی است. به همین دلیل، دریافت پاسپورت این کشور متقاضیان بسیار زیادی پیدا کرده است.

علاوه بر همه این موارد، در حال حاضر نیز با داشتن این پاسپورت می‌توانید به 127 کشور بدون ویزا سفر کنید.

2

چه کسانی می‌توانند این پاسپورت را دریافت نمایند؟

اگر قرار باشد که به شیوه‌ های سنتی پاسپورت مونته نگرو را به دست آورید، زمان زیادی باید منتظر بمانید؛ اما ما راه ‌های ساده‌تری را به شما معرفی خواهیم کرد. به‌ طور عادی، این پاسپورت به کسانی تعلق می‌گیرد که در این سرزمین به دنیا آمده باشند یا یکی از والدین آن‌ها از اتباع این کشور باشد؛ اما از آنجایی که ممکن است این شرایط شامل حال شما نشود، پس بهتر است شیوه‌ های دیگر را نیز بررسی کنیم.

در مرحله دیگر، پاسپورت این کشور به افرادی تعلق می‌گیرد که پس از 5 سال اقامت دائم، درخواست شهروندی خود را ارسال کنند. داشتن اقامت دائم نیز مستلزم آن است که 5 سال اقامت موقت در این کشور داشته باشید، البته باید بدانید تمام این 10 سال باید در این کشور بوده باشید و هیچ سابقه کیفری نیز برای شما درج نشده باشد. اگر تصور می‌کنید که تحمل 10 سال برای به‌ دست ‌آوردن شهروندی کمی دشوار است، می‌توانید از راه‌ های دیگری نیز اقدام کنید.

به‌ عنوان ‌مثال، یکی از راه‌ هایی که شاید بتوانید روی آن حساب کنید، این است که یا با یک تبعه این کشور ازدواج کنید یا در مونته ‌نگرو مشغول به تحصیل شوید. با این ‌حال، در هر دو گزینه نیز لازم است تا ۵ سال در این کشور اقامت داشته باشید تا به پاسپورت آن دست پیدا کنید‌.

شهروندی از راه سرمایه ‌گذاری

یکی دیگر از راه ‌هایی که می‌توانید به کمک آن به ‌سرعت پاسپورت مونته نگرو را به دست آورید، سرمایه‌گذاری است. برای رسیدن به شهروندی از این مسیر باید در این کشور از پروژه ‌های مورد تأیید دولت که حداقل ۴۵۰ هزار یورو ارزش دارند، خریداری کنید، البته فراموش نکنید که قبل از هر کاری باید منشأ پول خود را به دولت اثبات کنید و هیچ سوء سابقه کیفری نیز نداشته باشید.

مراحل دریافت پاسپورت مونته ‌نگرو

با فرض این ‌که شما همه شرایط دریافت پاسپورت مونته نگرو را داشته باشید، می‌توانید درخواست خود را به وزارت این کشور ارسال کنید‌. برای افرادی که تمایل دارند قبل از ورود به این کشور اقامت خود را دریافت کنند، رفتن به سفارت این کشور مسیری است که دولت مونته نگرو جلوی پای آن‌ها قرار داده است. در صورتی‌ که این سفارت در کشوری که هستید وجود نداشته باشد، کنسولگری صربستان می‌تواند به شما در این مورد کمک کند.

در نظر داشته باشید که در حال حاضر تمامی پاسپورت ‌های کشور مونته ‌نگرو بیومتریک هستند و لازم است تا اثر انگشت شما اسکن شود‌. همچنین این پاسپورت‌ ها ۱۰ سال اعتبار دارند و جزئیات در آن به زبان مونته ‌نگرویی، فرانسه و انگلیسی نوشته شده است.

1

مدارک لازم برای دریافت پاسپورت مونته نگرو

همان ‌طور که پیش ‌از این نیز ذکر کردیم، پروسه ای که برای درخواست پاسپورت مونته نگرو باید پشت سر بگذارید، ممکن است بسیار پیچیده باشد؛ با این ‌وجود، جای نگرانی ندارد. می‌توانید از مراکز معتبری مانند مجموعه بین ‌المللی سام که در این مسیر حرفه‌ای هستند، کمک بگیرید. تنها در موارد خاص و استثنایی دریافت پاسپورت بغرنج می‌شود و می‌تواند وقت زیادی را به خود اختصاص دهد.

شما می‌توانید پس از دریافت پاسپورت یا هم‌ زمان با آن، برای اقامت خانواده خود نیز اقدام کنید. برای این که مطمئن باشید این مسیر به ‌سرعت طی می‌شود، لازم است برخی از اسناد و مدارک را آماده کنید تا بتوانید در وقت لازم از آن‌ها بهره ببرید. این مدارک عبارت‌اند از:

  • تکمیل فرم ‌های مربوطه
  • کپی پاسپورت تأیید شده با آپوستیل
  • اصل شناسنامه
  • اصل سند ازدواج
  • بیمه ‌نامه درمانی معتبر
  • گزارش پزشکی
  • سند تأییدکننده امنیت مالی شما

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

جمع بندی

همه ما به ‌خوبی می‌دانیم که داشتن پاسپورت دوم چه مزایایی دارد. برخی از پاسپورت‌ ها نیز به ‌خودی ‌خود امکانات خاصی را در اختیارتان قرار می‌دهند. به‌ عنوان‌ مثال، پاسپورت مونته نگرو به شما کمک می‌کند تا به 127 کشور بدون ویزا سفر کنید. لازم به ذکر است دریافت پاسپورت مونته نگرو برای ایرانیان امکان پذیر نیست و افراد علاقه مند به دریافت پاسپورت می توانند برای اخذ پاسپورت دومینیکا اقدام نمایند. با این‌ حال، برای این که بتوانید به ‌سرعت و سهولت این پاسپورت را به دست آورید، لازم است حتماً با مشاوران مجموعه سام تماس بگیرید و از آن‌ها درخواست کمک کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام