اخذ تابعیت و پاسپورت دوم

اخذ تابعیت و پاسپورت دوم + موسسه حقوقی سام
اخذ تابعیت و پاسپورت دوم + موسسه حقوقی سام

موسسه حقوقی و بین المللی آتیه نگر سام با داشتن 16 سال تجربه و صد ها نمونه موفق اخذ کارت اقامت، ضمن ارائه مشاوره رایگان، به روز ترین و کامل ترین قوانین مهاجرتی را در اختیار متقاضیان مهاجرت قرار می دهد. در این مقاله به بررسی اخذ پاسپورت دوم می پردازیم.

پاسپورت دوم چیست؟ چگونه می توان پاسپورت دوم گرفت؟ تا انتهای این مقاله برای پاسخ به این سوالات با ما همراه باشید. همچنین شما عزیزان می توانید با تماس با همکاران ما از مشاوره تخصصی و رایگان بهره مند شوید.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

پاسپورت دوم چیست؟

پاسپورت دوم به اخذ تابعیت کشور دیگری به غیر از تابعیت اصلی یک متقاضی گفته می‌شود. بدین منظور که اگر فردی می‌خواهد جایی غیر از زادگاه خود که تابعیت آن را دارد زندگی کند یا فقط پاسپورت آن را داشته باشد، می‌تواند بدون صرف نظر از پاسپورت اصلی خود، پاسپورت دوم را که متعلق به کشور هدف او است دریافت نماید. با اخذ پاسپورت دوم فرد می‌تواند بنا به نیاز خود از هر کدام از گذرنامه ‌ها و تابعیت‌های خود برای سفر، کار، زندگی و حقوق اجتماعی در هر دو کشور استفاده کند. در حالت کلی، می‌توان گفت پاسپورت دوم مزایای استفاده از فرصت‌ ها و امکانات یک کشور را دو برابر حالت عادی فراهم خواهد آورد. استفاده از حقوق اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در هر دو کشور برای فردی که پاسپورت دوم دارد امکان‌ پذیر و در دسترس می‌باشد.

امروزه بسیاری از افراد برای زندگی بهتر تمایل بسیاری زیادی به اخذ تابعیت دوم دارند زیرا تابعیت دوم مزایای زیادی را به همراه دارد. در این میان افراد به دنبال خرید پاسپورت ارزان هستند. پاسپورت دوم از روش‌ های مختلفی قابل انجام می باشد. در این میان یکی از روش های اخذ پاسپورت دوم خود پس از گذراندن چند سال از طریق اقامت در کشور دیگر است اما این روش بسیار زمان بر است. متقاضیان بسیاری هستند که علاقه ‌مند به اخذ پاسپورت و تابعیت دوم در کوتاه ترین زمان ممکن می باشند تا امکان سفر بدون نیاز به ویزا به کشورهای اروپایی، حفظ تابعیت اول و کسب و کار خود در کشور اولشان، امکان تحصیل در کشورهای اروپایی و نیز افتتاح حساب بانکی در کشورهای مختلف را داشته باشند. روش های مختلفی همچون گلدن ویزا یونان نیز وجود دارد که شما می توانید با سرمایه گذاری در زمینه خرید ملک از همان ابتدا اقامت دائم اروپا را دریافت نمائید و پس از پایان حداقل 7 سال می توانید برای اخذ پاسپورت اقدام نمائید. یکی از مهم ترین شرایط اخذ پاسپورت با این روش، تسلط به زبان آن کشور می باشد. اما کشور هایی نیز هستند که بدون نیاز به حضور در آن کشور و همچنین بدون نیاز به تسلط بر زبان می توانید به صورت اهدائی دولتی پاسپورت آن کشور را خریداری نمائید. 

کسب پاسپورت دوم  یکی از بهترین سرمایه گذاری هایی می باشد که می توانید انجام دهید. خرید پاسپورت ارزان قیمت و کسب تابعیت دوم مزایای زیادی دارد. در ادامه شما متقاضیان را با روش های اخذ تابعیت و پاسپورت دوم آشنا می کنیم.

روش های کسب تابعیت و پاسپورت دوم

پاسپورت دوم چیست؟ +موسسه حقوقی سام

شرایط دریافت پاسپورت دوم چیست؟

  • انتقال تابعیت از پدر و مادر یا اجداد
  • ازدواج
  • سرمایه گذاری و خرید پاسپورت

به طور معمول فردی که برای کسب پاسپورت دوم اقدام می‌کند، می‌خواهد از مزایای پاسپورت جدید خود استفاده نماید. مزایایی که با تابعیت فعلی خود امکان استفاده از آنها را ندارد. با این حال متقاضی پاسپورت، ابتدا باید شرایط خود را با گزینه‌ های در دسترس سنجیده و بعد از آن پاسپورت کشور مورد نظرش را انتخاب نماید. هر پاسپورت و هر کشوری مزایای خاص خود را خواهد داشت. برای مثال اخذ تابعیت کشورهای اروپایی حوزه شنگن علاوه بر مزایای یک زندگی استاندارد، این امکان را به دارنده پاسپورت آنها می‌دهد تا حق انتخاب زندگی و کار را بین 26 کشور این حوزه داشته باشد. با توجه به نکات گفته شده و با در نظر گرفتن دو عامل سرعت و هزینه می‌توان گفت که کشورهایی مانند دومینیکا، سنت لوسیا و گرانادا در حال حاضر بهترین انتخاب برای دریافت پاسپورت دوم ایرانیان هستند. در این کشورها پاسپورت دوم در حدود 6 ماه و به صورت اهدائی دولتی صادر می‌شود. به‌ علاوه پروسه دریافت پاسپورت در این کشورها نیز ساده‌تر از دیگر کشورهاست.

مزایای کسب پاسپورت دوم

  • امکان اقامت در یک کشور جدید با بهره ‌مندی از حقوق اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی
  • امکان نقل مکان به همراه خانواده به کشور جدید
  • حفظ تابعیت اصلی پس از اخذ پاسپورت دوم
  • عدم نیاز به حضور فیزیکی متقاضی اصلی و خانواده‌اش پس از اخذ پاسپورت
  • امکان سفر به مقاصد گردشگری مهم دنیا بدون نیاز به ویزا
  • امکان دریافت سریع ویزای کانادا، آمریکا و استرالیا

در ادامه به شما کشور هایی را معرفی می نمائیم که می توان بدون نیاز به حضور و شرط تسلط بر زبان، در کوتاه ترین زمان ممکن به صورت اهدائی دولتی، پاسپورت این کشور ها را دریافت نمائید.

دومینیکا

جمهوری دومینیکا یکی از بهترین برنامه های اعطای تابعیت و پاسپورت از طریق سرمایه گذاری را ارائه کرده است. برنامه سرمایه گذاری در دومینیکا از سال ۱۹۹۳ فعال بوده است. این برنامه بسیار مشهور، سرمایه گذاران جهان را به مشارکت اقتصادی در این کشور دعوت می‌کند. اگر متقاضیان الزامات قانونی و سایر شرایط مورد نیاز را برآورده کنند، خود و خانواده آن‌ها (همسر، فرزندان وابسته زیر 30 سال، پدر و مادر بالای 65 سال) می‌توانند شهروندی و پاسپورت دومینیکا را اخذ کنند. با پاسپورت دومینیکا می توان به 133 کشور بدون نیاز به ویزا سفر کرد که کشور های حوزه شنگن و انگلستان هم در این لیست قرار دارند.

شما می توانید با کلیک بر روی لینک مربوطه لیست کشور های بدون نیاز به ویزا با پاسپورت دومینیکا را ملاحظه نمائید.

سنت لوسیا

سنت لوسیا کشوری جزیره ای در دریای کارائیب است که به دلیل زیبایی فوق العاده به هلن هند غربی شهرت یافته است. سنت لوسیا دارای سواحل ماسه ای سفید، جنگل ‌های انبوه زمردی و چشمه های جوشان است اما این جزیره فقط در زیبایی طبیعی آن خلاصه نمی‌شود. سنت لوسیا کشوری بسیار با ثبات است، عضو کشور های مشترک المنافع، جامعه کارائیب، سازمان ایالات شرق کاراییب و سازمان بین المللی مناطق فرانسوی زبان جهان می باشد. زبان رسمی سنت لوسیا انگلیسی است اما گویشی از زبان فرانسه نیز به طور گسترده در این کشور صحبت می شود. اقتصاد سنت لوسیا بر توریسم و بانکداری فرا ساحلی استوار است. طی چندین سال گذشته اخذ پاسپورت سنت لوسیا برای ایرانیان امکان پذیر نبوده و این برنامه برای ایرانیان بسته بود، اما خوشبختانه به تازگی کشور ایران در برنامه اخذ پاسپورت سنت لوسیا قرار گرفته و ایرانیان در حال حاضر می توانند برای اخذ پاسپورت سنت لوسیا اقدام نمایند. یکی از مزایای اخذ پاسپورت سنت لوسیا، سفر آزادانه به انگلستان و کشورهای حوزه شینگن می باشد.

گرانادا

گرانادا، واقع در دریای کارائیب و در ۱۲ درجه شمال خط استوا در جنوبی ترین نقطه ی جزایر ویندوارد و درست بیرون کمربند طوفانی واقع شده است. سه گانه ای از جزایر که با تعداد بسیاری جزیره کوچک، خلیج و خورهای سرپوشیده هم مرز است. گرانادا عضو سازمان ملل متحد، اتحادیه کشورهای همسود و سازمان دولت های آمریکایی و نیز بسیاری سازمان های بین المللی دیگر می‌باشد. طبق آخرین رنکینگ جهانی پاسپورت در نوامبر 2022، رتبه اعتبار پاسپورت گرانادا، 30 می باشد و دارندگان پاسپورت گرانادا می‌توانند بدون نیاز به ویزا به 135 کشور و ناحیه دنیا از جمله انگلستان و کشورهای حوزه شنگن، چین، هنگ کنگ، سنگاپور و کشورهای آمریکای جنوبی سفر کنند. گرانادا همچنین یک معاهده سرمایه گذاری E2 با ایالات متحده آمریکا دارد که امکان درخواست ویزای E2 را برای شهروندان واجد شرایط فراهم می‌آورد.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

جمع بندی

با توجه به توضیحات داده شده می توان به این نتیجه گیری دست یافت که اخذ پاسپـورت دوم یک امتیاز است و در صورتی‌ که موفق به دریافت آن شوید، امکان حضور در کشور های مختلف دنیا و بهره مندی از مزایای بسیار زیاد را خواهید داشت. هر چند امکان دریافت و اخذ تابعیت و پاسپورت دوم از کشورهای مختلفی وجود دارد اما با توجه به هزینه بالای و شرایط سخت، تنها بعضی کشورها شرایط مناسب‌تری برای انجام این کار توسط ایرانیان دارند. کشور هایی همچون دومینیکا، سنت لوسیا و گرانادا در حال حاضر بهترین گزینه های اخذ پاسپورت به صورت اهدائی دولتی می باشند. موسسه حقوقی و بین المللی سام افتخار دارد که به صورت تخصصی شما را در این زمینه همراهی نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

1- آسان‌ترین روش جهت کسب تابعیت مضاعف چیست؟

سرمایه‌گذاری و خرید پاسپورت به صورت اهدائی دولتی بهترین گزینه برای دریافت تابعیت و پاسپورت دوم هستند.

2- روش‌های اصلی دریافت تابعیت دوگانه کدام‌اند؟
شما با چند روش می‌توانید تابعیت دوم کسب نمایید این روش‌ها عبارت‌اند از:

سرمایه‌گذاری در بعضی از کشورها، خرید پاسپورت، ازدواج و … جهت اخذ تابعیت دوم اقدام نمایید.

3- کدام کشورها به‌راحتی پاسپورت دوم اعطا می‌کنند؟

دومینیکا، گرانادا و سنت لوسیا راحت‌ترین کشورها در ارائه پاسپورت دوم هستند.

4- مزایای داشتن تابعیت دوگانه چیست؟

افرادی که پاسپورت دوم دارند، به راحتی قادر خواهند بود با پاسپورت های خود آزادانه سفر کنند، از حقوق شهروندی دو کشور استفاده کنند حتی می توانند در کشورهایی که پاسپورت آن را دارند سرمایه گذاری نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام