راهنمای جامع ویزای استارت آپ فرانسه

ویزای استارت آپ فرانسه 2024 - موسسه حقوقی سام
ویزای استارت آپ فرانسه 2024 - موسسه حقوقی سام

ویزای استارت آپ فرانسه، به‌عنوان یکی از برنامه ‌های کلیدی دولت فرانسه برای جذب و حمایت از استعدادهای جهانی در حوزه فناوری و نوآوری شناخته می‌شود. اخذ این ویزا فرصتی منحصر به فرد برای کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و متخصصان فناوری ایچاد می‌کند تا کسب‌وکارهای نوآورانه خود را در یکی از پیشروترین محیط‌های فناوری اروپا توسعه دهند.

شناخت مراحل دریافت این ویزا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا پروسه درخواست ویزای استارت آپ می‌تواند پیچیده و زمان‌بر باشد و نیازمند آماده‌سازی دقیق و مدارک متعددی است. اولین گام در این مسیر، بررسی شرایط اولیه شامل و دریافت تاییدیه از یک سازمان معتبر فرانسوی است. اما اخذ این ویزا می تواند با چالش ها و هزینه های دیگری هم همراه باشد. برهمین اساس، اگر قصد دریافت آن را دارید، توصیه می شود این مقاله از موسسه حقوقی سام را تا انتها بخوانید.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ویزای استارت آپ فرانسه چیست و چه مزایایی دارد؟

فرانسه یکی از بزرگترین قطب های صنعتی دنیا است. به همین علت بسیاری از سرمایه داران این کشور بزرگ اروپایی را به عنوان مقصد مهاجرت خود انتخاب می کنند. روش های بسیار مختلفی برای مهاجرت وجود دارد که یکی از بهترین و ساده ترین آنها استفاده از ویزای استارتآپ است.

استارت آپ به معنای تولید یک کسب و کار جدید است که با ایده ای مبتکرانه و بر پایه دانش و فناوری شکل می گیرد. به ویزای استارت آپ ویزای تکنولوژی، ویزای فن آوری و ویزای کارآفرینی نیز گفته می شود. کشورهایی زیادی هستند که با اعطای ویزای استارت آپ از افراد کارآفرین حمایت می کنند و فرانسه نیز یکی از این کشورها است. بنابراین افرادی که در زمینه تخصص خود ایده ای نوین دارند می توانند از ویزای STARTUP فرانسه  برای راه اندازی کسب و کار خود در این کشور استفاده کنند.

نرخ بیکاری در کشور فرانسه نسبت به سایر کشورهای اروپایی از جمله اتریش بالاتر است. به همین علت این کشور به افرادی که دارای ایده های نوآورانه برای شروع کسب و کار هستند اهمیت بسیاری می دهد. ویزای استارت آپ فرانسه برای خود متقاضی و حتی همراهان وی دارای مزایای بسیار زیادی است. از جمله:

افراد مزایای ویزای استارت آپ فرانسه
خود متقاضی امکان اخذ اقامت 4 ساله کشور فرانسه
همسر متقاضی اجازه کار در کشور فرانسه در طول مدت اقامت
فرزندان متقاضی امکان تحصیل در مدارس و دانشگاههای فرانسه
همراهان متقاضی دریافت کارت اقامت با ویزای familly
خود متقاضی عدم نیاز به مدرک زبان

مزایای ویزای استارت اپ فرانسه تنها به مواد بالا محدود نمی شود. به عنوان مثال عدم نیاز به تمکن مالی خیلی سنگین از دیگر مزایای این ویزا است. همچنین شما در طول مدت اقامت خود می توانید به راحتی به کشورهای اروپایی عضو شنگن سفر کنید.

شرایط گرفتن ویزای استارت آپ فرانسه چیست؟

شرایط و مدارک لازم برای ویزای استارت آپ فرانسه

شرط گرفتن ویزای STARTUP فرانسه داشتن یک ایده نوین و خلاقانه برای شروع کسب و کار در فرانسه است. به این ایده طرح توجیهی گفته می شود. در واقع ایده شما باید به حدی خلاقانه باشد که بتواند نظر بخش دولتی فرانسه را به خود جلب کند. مطمئنا ارائه چنین طرحی آسان نیست چرا که شما به یک ایده بسیار تخصصی نیاز دارید. برخورداری از تمکن مالی مناسب بخش دیگر قضیه است.

مدارک لازم برای ویزای استارت آپ فرانسه

شما برای دریافت ویزای استارت آپ فرانسه به مدارک متعددی نیاز دارید. این مدارک باید کامل باشند، تا مراحل دریافت ویزای شما بدون مشکل انجام شود. مدارک مورد نیاز عبارتند از:

  • مدارک مربوط به عدم سوء پیشینه
  • پاسپورت با حداقل یک سال اعتبار
  • مدارک ازدواج در صورت متاهل بودن
  • رسید بانکی مربوط به واریز هزینه ویزای فرانسه
  • تکمیل فرم درخواست ویزای بلند مدت همراه با امضا
  • سه قطعه عکس جدید رنگی مطابق با عکس پاسپورت
  • اثبات تمکن مالی با حداقل موجودی 20 هزار یورو در بانک

مدارک مبنی بر اینکه متقاضی ویزا دارای حداقل 30 درصد از سهام شرکت است. شما به عنوان متقاضی باید مدارکی را ارائه بدهید که در آن نشان می دهد که استارت آپ شما یک فناوری نوآورانه است.

مراحل دریافت ویزا استارت آپ کشور فرانسه

برای دریافت ویزای استارت اپ فرانسه شما باید مراحل مختلفی را طی کنید. اگر چه طی کردن این مراحل می تواند زمان بر و طولانی باشد، اما شناخت آنها تاثیر زیادی در کاهش هزینه ها دارد. برخی از مهمترین مراحل دریافت ویزا استارت اپ کشور فرانسه، عبارتند از:

  • دریافت نامه حمایتی: برای دریافت ویزای استارت اپ فرانسه، اولین گام مهم این است که از یکی از سازمان‌های معتبر فرانسوی دریافت کنید. شما باید پروژه خود را به این سازمان‌ها معرفی کنید و نشان دهید که ایده شما نوآورانه و دارای پتانسیل رشد است.
  • دریافت گواهی نوآورانه بودن بیزینس: گام بعدی دریافت گواهی است که نشان‌دهنده نوآورانه بودن کسب‌وکار شماست. این گواهی معمولاً توسط سازمان‌های تخصصی و نهادهای دولتی که در حوزه فناوری و نوآوری فعالیت می‌کنند، صادر می‌شود. برای دریافت این گواهی، شما باید مدارکی ارائه دهید که شامل توضیحات دقیقی از نوآوری‌های بیزینس شما، تکنولوژی‌های استفاده شده، و پتانسیل بازار است.
  • جمع‌آوری مدارک و ارسال پرونده: پس از دریافت نامه حمایتی و گواهی نوآورانه بودن کسب‌وکار، باید تمامی مدارک لازم برای درخواست ویزا را جمع‌آوری کنید. اما پس از جمع‌آوری مدارک، باید درخواست ویزا را به سفارت یا کنسولگری فرانسه در کشور خود ارسال کنید. فرم درخواست ویزا را به همراه مدارک لازم ارائه دهید.
  • انتظار و دریافت ویزای استارت اپ فرانسه: پس از ارسال درخواست و مدارک، شما باید منتظر بررسی و ارزیابی پرونده توسط مقامات مربوطه باشید. پس از بررسی کامل، در صورت تایید، ویزای استارت اپ صادر می‌شود و شما می‌توانید به فرانسه سفر کرده و کسب‌وکار خود را آغاز کنید.

این پروسه ممکن است چندین هفته تا چندین ماه طول بکشد، بنابراین باید صبور باشید و در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی، با کارشناسان ما در تماس باشید.

هزینه ویزای استارت اپ فرانسه

هزینه ویزای استارت اپ فرانسه 2024

دریافت ویزای استارت آپ فرانسه یکی از ساده ترین و کم هزینه ترین روش های مهاجرت به این کشور زیبای اروپایی است. مطمئنا استفاده از روش های دیگر مهاجرت علاوه بر طولانی شدن روند پروسه مبالغ گزافی را به شما تحمیل می کند که پرداخت آن برای بسیاری افراد دشوار است. جدول زیر رایج ترین هزینه هایی که برای ویزای STARTUP فرانسه  باید پرداخت کنید را به شما نشان می دهد:

هزینه ها مبالغ
حق تمبر همراه با مالیات 25 یورو
هزینه بررسی پرونده 200 یورو
صدور کارت اقامت 250 یورو
مالیات به اداره مهاجرت 130 یورو

اگرچه گاهی پرداخت های دیگری نیز در رابطه دریافت ویزا وجود دارد، اما هزینه های بالا مهمترین هزینه های دریافتی محسوب می شوند. سایر هزینه ها اغلب جزئی تر هستند و بار مالی سنگینی را به متقاضی تحمیل نمی کنند. علاوه بر آن پرداخت مالیات به اداره مهاجرت و سازمان شهروندی فرانسه را هنگامی باید بپردازید که اجازه ورود به خاک فرانسه و اقامت چهار ساله به شما داده می شود.

مدت زمان اخذ ویزای استارت آپ فرانسه چقدر است؟

به طور کلی نمی توانیم تاریخ مشخص و قطعی را برای اخذ ویزای استارت آپ فرانسه تعیین کنیم. زیرا عوامل بسیار زیادی بر این پروسه تاثیر گذار هستند. به عنوان مثال موقعیت شما به عنوان متقاضی ویزا یکی از مهمترین مواردی است که مدت زمان اخذ ویزا را تعیین می کند. اگر شما به عنوان یک بنیان گذار یا سرمایه گذار درخواست ویزای STARTUP فرانسه را دارید، ویزای شما در کوتاهترین زمان ممکن و در حدود سه ماه آماده می شود.

افرادی که در جایگاه کارمند تقاضای ویزای استارت آپ را دارند باید حداقل بین 4 تا 6 ماه منتظر اخذ ویزای خود بمانند. اگر شما به عنوان متقاضی در فرانسه زندگی می کنید باید حداقل 6 ماه پیش از انقضای ویزا نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنید. همچنین ویزای استارت آپ را می توانید با ورود به سایت های مربوطه و به صورت آنلاین درخواست بدهید.

تمدید ویزای استارت آپ فرانسه

مدت زمان ویزای استارت آپ فرانسه برای همه متقاضیان و در همه جایگاههای شغلی از بنیان گذار تا کارمند حداکثر به مدت چهار سال است. در صورت نیاز پس از گذشت این مدت شما می توانید به راحتی ویزای خود را تمدید کنید. برای انجام این کار باید مدارک و مستندات مورد نیاز را به اداره مهاجرت فرانسه ارائه بدهید. در این مدارک باید نشان بدهید

شرایط تبدیل ویزای استارت آپ فرانسه به ویزای تلنت

ویزای تلنت یکی از محبوب ترین انواع ویزا در میان مهاجران محسوب می شود. زیرا این ویزا اغلب به افراد معروف و شناخته شده یک جامعه تعلق می گیرد. به عنوان مثال هنرمندان، بازیگران، دانشجویان نخبه و کارمندان شرکت های رده بالا، همگی می توانند از ویزای تلنت استفاد کنند. آن دسته از افرادی که قصد دارند ویزای استارت آپ خود را به ویزای تلنت تغییر بدهند، به تمکن مالی بیشتری نیاز دارند.

در واقع پیش از هر چیز شما باید با استفاده از ویزای استارت آپ خود یک شرکت در این کشور راه اندازی کنید. تبدیل ویزای استارت آپ فرانسه به ویزای تلنت به نوع بیزینس و طرح سرمایه گذاری شما بستگی دارد.  هر چه سرمایه گذاری شما بیشتر و طرح شما از نظر کارآفرینی خلاقانه تر باشد، امکان موافقت با درخواست شما مبنی بر تبدیل ویزای STARTUP فرانسه به ویزای تلنت بیشتر می شود.

امکان اخذ اقامت دائم فرانسه با ویزای استارت آپ فرانسه

به طور کلی ویزای استارت آپ که بسیاری از افراد آن را با نام ویزای کارآفرینی می شناسند، جزء ویزاهای بلند مدت محسوب می شود. این ویزا مزایای بسیار متعدد و قابل توجهی دارد. به عنوان مثال اخذ اقامت دائم فرانسه یکی از مهمترین مزایای ویزای استارت آپ فرانسه است. اگر ایده ای خلاقانه و طرح توجیهی خوبی رای راه اندازی یک شغل یا حرفه دارید، باید در اسرع وقت درخوات ویزای استارت آپ بدهید.

شما با استفاده از ویزای استارت آپ فرانسه می توانید حداقل اقامت 4 ساله در فرانسه را دریافت کنید. این ویزا قابل تمدید است و پس از طی شدن این زمان می توانید درخواست تمدید ویزا را ارسال کنید. اما اگر پلن بیزینس شما در طول فعالیت در کشور فرانسه به خوبی جواب بدهد، دولت فرانسه با اقامت دائم شما موافقت می کند.

افرادی که جزء بنیان گذاران استارت آپ هستند و همچنین سرمایه گذاران استارت آپ ها شانس بیشتری برای اقامت دائم فرانسه دارند. به هر حال میزان موفقیت شما در این کشور در راه اندازی یک کسب و کار جدید مهمترین شرط برای اخد اقامت دائم است.

مهاجرت خانوادگی از طریق ویزای استارت آپ فرانسه

ویزای استارت آپ فرانسه امکان مهاجرت خانوادگی را برای افراد متقاضی فراهم می کند. افرادی که با ارائه طرح های مبتکرانه کارآفرینی موفق به اخذ ویزای STARTUP فرانسه  می شوند، می توانند همسر و فرزندان خود را به این کشور ببرند.

سن فرزندان باید زیر 18 سال باشد. فرزندان شما می توانند از تحصیل رایگان در فرانسه استفاده کنند و همسر شما نیز اجازه کار در فرانسه را دارد. اما شرط لازم برای انجام کار آن است که طرح بیزینس شما پذیرفته شود و شما بتوانید پروژه خود را با موفقیت در این کشور راه اندازی کنید.

دلایل ریجکتی استارت اپ ویزای فرانسه

مهمترین شرط اخذ ویزای استارت آپ فرانسه ارائه یک طرح مبتکرانه است. بنابراین افرادی که درخواست ویزای استارت آپ را دارند باید طرح توجیهی خوب و محکمی را به دولت فرانسه ارائه بدهند. این طرح تجاری برای بررسی به مراکز مختلفی از جمله آزمایشگاهها، سازمان های تحقیقاتی و یا شرکت های سرمایه گذاری ارسال می شود.

در صورتی که نوآوری طرح شما مورد تایید قرار بگیرد، با درخواست ویزای شما موافقت می شود. در این مرحله آن دسته از افرادی که بیزینس پلن یا طرح توجیهی خوب و قانع کننده ای ندارند، به احتمال زیاد درخواست ویزای استارت آپ آنها ریجکت می شود.

همچنین سن نیز یکی دیگر از موارد مهم در درخواست ویزای استارت آپ تمام کشورها است. اغلب کشورها محدوده سنی را برای حمایت از ایده نو مشخص می کنند. به عنوان مثال حداکثر سن برای درخواست ویزای STARTUP فرانسه 40 سال است. اگر بیش از 40 سال دارید، به درخواست ویزای شما رسیدگی نمی شود. بر عکس افرادی که دارای پلن بیزینس مبتکرانه ای هستند و در اوایل سنین جوانی به عنوان مثال 30 سالگی خود قرار دارند، مسلما دارای بالاترین شانس برای اخذ ویزای استارت آپ فرانسه هستند.

بهترین استارت آپ های فرانسه کدامند؟

بهترین استارت آپ های فرانسه در 2024

کشور فرانسه یکی از بهترین کشورهای اروپایی در زمینه حمایت از ایده های نو و خلاقانه برای شروع کسب و کارهای جدید است. فرانسه هر سال لیست بلندی از شرکت های حامی استارت آپ های خود را معرفی می کند. در این استارت آپ ها هر ماهه نشست های مختلفی برگزار می شود که در طول آن برترین متخصصان هر رشته به بررسی طرح های پیشنهادی و نوآورانه می پردازند.

در صورتی که طرح شما توسط متخصصان تایید شود، بودجه های لازم را به شما می دهند و حمایت های کافی از شما می شود تا بتوانید طرح خود را راه اندازی کنید. اما شما نیز موظف هستید که هر ساله گزارش کار دقیقی از وضعیت کسب و کار خود به شرکت مدنظر ارائه بدهید.

در واقع شما با راه اندازی کسب و کار خود باید قدمی در راستای اشتغال در کشور فرانسه ایجاد کنید. برخی از بهترین استارت آپ های فرانسه در سال 2023 عبارتند از:

  • French Tech Central
  • French Tech Fonds Accélération
  • French Tech Chatbot
  • Bourse French Tech
  • French Tech Community Fund
  • Scale-up Tour
  • French Tech Tremplin

جمع بندی

ویزای استارت آپ فرانسه که به آن ویزای کارآفرینی نیز گفته می شود یکی از آسان ترین روش های مهاجرت به کشور فرانسه است. برای اخذ ویزای استارت اپ فرانسه به یک برنامه  بیزینس که دارای طرحی کاملا نو و مبتکرانه است، نیاز دارید. با استفاده از ویزای استارت آپ می توانید اعضای خانواده خود را نیز در این سفر همراه کنید.

اما اخذ ویزای STARTUP فرانسه، مراحل و شرایط خاص خودش را دارد که توجه به هر یک از آنها می تواند تاثیر زیادی در کاهش هزینه ها داشته باشد. ضمن اینکه کسب اطلاعات صحیح و مناسب در مورد ویزای STARTUP فرانسه می تواند باعث تسهیل روند آن شود. پس اگر به دنبال اخذ این ویزا هستید، بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان موسسه حقوقی سام تماس بگیرید.

پرسش های متداول

ویزای استارتاپ فرانسه برای چه ‌افرادی مناسب نیست؟

ویزای استارت اپ فرانسه افرادی که بیش از 40 سال سن دارند، به هیچ وجه مناسب نیست. این ویزا دارای شرایط سنی است و در صورتی که بیش از 40 سال سن دارید درخواست ویزای شما ریجکت می شود.

آیا ویزای استارت اپ فرانسه به تمکن مالی نیاز دارد؟ حداقل چقدر؟

بله. برای اخذ ویزای استارت اپ فرانسه شما باید در یکی از بانک های ایران حداقل به میزان 19000 هزار یورو سرمایه به عنوان تمکن مالی داشته باشید.

ویزای استارت اپ فرانسه چقدر اعتبار دارد؟

ویزای استارت اپ فرانسه به مدت 4 سال اعتبار دارد. پس از اتمام دوره می‌توانید درخواست تمدید ویزا را حداقل به مدت 4 سال ارائه دهید.

بهترین شهرهای فرانسه برای برنامه استارت اپ کجا هستند؟

گزارش های چاپ شده در نشریه های معتبر فرلانسه نشان می دهد که پاریس بهترین شهر فرانسه برای شروع کسب و کارهای جدید یا استارت اپ  محسوب می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

آیا این پست برای شما مفید بوده است ؟

برای نظر دهی بر روی ستاره ها کلیک کنید.

میانگین نظرات 0 / 5. تعداد نظرات : 0

نظری برای این پست موجود نیست.

نمونه کارهای موفق موسسه سام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام