انواع ویزای فرانسه

انواع ویزای فرانسه-موسسه حقوقی سام
انواع ویزای فرانسه-موسسه حقوقی سام

دریافت ویزای فرانسه برای اقامت طولانی مدت یکی از مراحل اساسی برای اقامت در کشور فرانسه است. ویزای فرانسه می‌تواند به شما کمک کند تا با خیال راحت و بدون مشکلی در فرانسه اقامت کنید. اما یکی از موارد مهم برای دریافت این ویزا، میزان تمکن مالی است که باید آن را رعایت کنید تا مشکلی در فرآیند درخواست ویزا به وجود نیاید. با تهیه مدارک و رعایت موارد مورد نیاز و توجه به شرایط خاص برای زندگی، می‌توانید برای دریافت ویزای اقامت فرانسه اقدام کنید و به طور رسمی و با خیالی آسوده از اقامت خود در این کشور لذت ببرید.

پس اگر قصد دریافت ویزا برای اقامت در فرانسه را دارید، این مقاله از موسسه حقوقی سام را تا انتها بخوانید و اطلاعات بیشتری را در این زمینه کسب کنید.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

انواع ویزای فرانسه

انواع ویزای فرانسه - موسسه حقوقی سام

روند اخذ ویزای فرانسه به عوامل مختلفی مانند نوع ویزای فرانسه و مدت اقامت در آن کشور بستگی دارد. برای درک بهتر این موضوع، بهتر است با انواع ویزای فرانسه آشنا شوید که عبارت اند از:

  • ویزای تمکن مالی یا بازنشستگی فرانسه

هم اکنون روش تمکن مالی طرفداران بیشتری پیدا کرده و بهترین گزینه برای متقاضیان اخذ اقامت این کشور می‌باشد. دریافت اقامت بازنشستگی فرانسه بدون نیاز به داشتن مدرک زبان خارجی و قابلیت تمدید قطعی و راحت، نسبت به سایر روش های موجود مورد استقبال بیشتری از سوی متقاضیان قرار گرفته است. در حالی که سایر روش های مهاجرت به فرانسه و اخذ اقامت بر اثبات دارایی های فرد یا انتقال دارایی های متقاضی در خارج از کشور اشاره دارد و متقاضی ملزم به سرمایه گذاری و یا ثبت شرکت در خارج از کشور می‌باشد.

اما روش تمکن مالی تاکید بر داشتن تمکن مالی در داخل کشور دارد و متقاضی الزامی در خارج کردن سرمایه خود ندارد. افرادی که در ایران از تمکن مالی خوبی برخوردارند، با احراز شرایط زیر می‌توانند اقامت خود حمایتی فرانسه را دریافت نمایند.

  • ویزای تحصیلی فرانسه

برای دانشجویان غیر اروپایی که مایل به ادامه تحصیل در فرانسه هستند و بالای 18 سال سن دارند، اخذ ویزای تحصیلی فرانسه درنظر گرفته می شود. این ویزا که رسماً به عنوان ویزای دانشجویی شناخته می شود، برای افرادی که قصد دارند دوره تحصیلی بیش از سه ماه را بگذرانند ضروری است.

فرآیند درخواست شامل چندین مرحله از جمله پذیرش از یک موسسه آموزشی فرانسوی و ارائه مدارک مختلف مانند اثبات منابع مالی، ترتیبات اقامت و پاسپورت معتبر است. همچنین متقاضیان باید ویزای خود را از طریق اداره مهاجرت و ادغام فرانسه (OFII) تأیید کنند یا بسته به تاریخ ورود خود، ممکن است نیاز به درخواست اجازه اقامت در استان محلی داشته باشند. ویزای تحصیلی فرانسه نه تنها راه را برای تحصیل در سطح جهانی باز می کند، بلکه فرصتی را برای تجربه فرهنگی غنی فرانسه فراهم کرده و آن را به گزینه ای بسیار جذاب برای دانشجویان بین المللی تبدیل می کند.

همچنین دانشگاه های فرانسه یکی از بهترین دانشگاه ها در سراسر جهان محسوب می شوند که به دلیل داشتن سطح علمی بالا، معروف هستند. تحصیل در برترین دانشگاه فرانسه مزایای زیادی دارد که باعث می شود عده زیادی به سمت این دانشگاه ها جذب شوند.

  • ویزای توریستی فرانسه

اخذ ویزای توریستی فرانسه برای افرادی که مایل به سفر به فرانسه در مقاصد گردشگری مانند گشت و گذار، بازدید از خانواده و دوستان یا شرکت در رویدادهای فرهنگی هستند، مناسب است. برای این کار شما باید وقت سفارت تعیین کرده و حداقل 1 تا 6 ماه قبل از مسافرت به این کشور برای دریافت ویزا اقدام نمایید. توجه داشته باشید که جواب درخواست ویزای توریستی بعد از 21 روز کاری به شما اعلام می شود که می توانید از طریق آن برای سفر خود اقدام کنید.

  • ویزای کاری فرانسه

برای افرادی که در فرانسه به آنها پیشنهاد کار داده شده است و یا به دنبال خوداشتغالزایی و مایل به کار در این کشور هستند، دریافت ویزای کاری فرانسه الزامی است. روش دریافت این ویزا به این شکل است که شما باید از طریق کارفرما یا شرکت معتبر در فرانسه دعوت نامه داشته باشید تا بتوانید برای دریافت ویزا اقدام نمایید. توجه داشته باشید که ویزای کاری به صورت 90 روزه (کوتاه مدت) و بیش از 90 روز (بلند مدت) ارائه می شود.

  • ویزای بازدید خانواده فرانسه

دریافت ویزای بازدید خانواده فرانسه به عنوان یک ویزای کوتاه مدت برای دیدار خانواده یا دوستان در فرانسه می‌تواند به شما اجازه ورود به این کشور را بدهد. برهمین اساس، این ویزا برای افرادی که می خواهند برای مدت کوتاهی برای دیدن خانواده یا دوستان خود به فرانسه سفر کنند، در نظر گرفته می شود.

  • ویزای ترانزیت یا عبور از فرانسه

ویزی ترانزیت برای افرادی است که در مسیر خود به کشور دیگری از فرانسه عبور می کنند اما برای مدت کوتاهی در این کشور اقامت خواهند داشت.  شما با این ویزا به هیچ وجه نمی توانید به داخل فرانسه و شهر های آن وارد شوید و فقط مجوز عبور از آن ها را دارید.

  • ویزای شینگن ملی فرانسه – طولانی مدت

اخذ شینگن ملی فرانسه برای افرادی که شهروند کشورهای منطقه شینگن هستند و مایلند مدت طولانی تری در فرانسه بمانند، در نظر گرفته می شود. برای درخواست این ویزا باید شرایط قانونی دریافت ویزای شینگن را داشته باشید و سپس اقدام به درخواست نمایید.

  • ویزای فرانسه با دعوت‌ نامه

افرادی که برای هدف خاصی مانند کنفرانس، آموزش یا تحقیق به فرانسه دعوت شده اند، می توانند با ویزای فرانسه با دعوت نامه به آنجا سفر کنند. اما دعوت نامه باید توسط سازمان یا فرد دعوت کننده متقاضی ارائه شود. توجه داشته باشید که اگر فرد درخواست کننده عضو درجه یک خانواده شما باشد ویزا یا دعوت نامه شما اهمیت بیشتری خواهد داشت.

مزایای داشتن ویزای فرانسه چیست؟

اخذ و دریافت ویزای فرانسه مزایای متعددی را برای افرادی که مایل به بازدید، زندگی یا کار در فرانسه هستند، دارد. اولاً، اقامت طولانی‌تری در فرانسه که معمولاً تا 90 روز اجازه می‌دهد زمان کافی برای شناخت فرهنگ، تاریخ و غذاهای غنی این کشور فراهم می‌کند. علاوه بر این ویزای فرانسه می تواند روند اخذ مجوز اقامت شما در فرانسه را تسهیل کند و حتی منجر به اقامت دائمی تر در فرانسه شود. دریافت ویزای فرانسه می‌تواند به شما دسترسی به مزایای و خدمات مختلفی در این کشور را فراهم کند که برای ساکنان و افرادی با وضعیت قانونی در فرانسه در دسترسند.

شرایط اخذ ویزای فرانسه برای ایرانیان چیست؟

شرایط اخذ ویزای فرانسه برای ایرانیان-موسسه حقوقی سام

برای شهروندان ایرانی، اخذ ویزای فرانسه در مقایسه با سایر ملیت ها به دلیل شرایط سیاسی فعلی بین فرانسه و ایران ممکن است کمی پیچیده تر باشد. با این حال، هنوز راه هایی برای دریافت ویزای فرانسه وجود دارد.

شهروندان ایرانی برای ورود به فرانسه باید دلیل معتبری مانند گردشگری، تجاری، تحصیلی یا ملاقات خانوادگی داشته باشند. آنها همچنین باید مدرکی مبنی بر تمکن مالی برای پوشش هزینه های خود در طول اقامت خود در فرانسه و همچنین مدرکی مبنی بر بلیط برگشت یا رزرو برای سفر بعدی ارائه دهند. علاوه بر این ممکن است از آنها خواسته شود که مدارک دیگری مانند دعوت نامه یک میزبان فرانسوی یا مدرک ثبت نام در یک موسسه آموزشی فرانسوی را ارائه دهند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای فرانسه

فردی کسی که می خواهد بیش از سه ماه در فرانسه بماند باید ویزای فرانسه را دریافت کند. در جدول زیر، به برخی از مدارک اولیه مورد نیاز برای درخواست ویزای فرانسه اشاره شده است.

مدارک لازم برای اخذ ویزای فرانسه جزئیات
سند مسافرتی (گذرنامه) معتبر برای اقامت طولانی مدت در فرانسه
فرم درخواست ویزا تکمیل و امضا شده
یک عکس رنگی اندازه گذرنامه (35mm x mm45) برای هر متقاضی، با پس‌زمینه سفید
برای دانشجویان نامه پذیرش از یک موسسه آموزشی فرانسه
برای کارکنان نامه ای از کارفرما مبنی بر تایید موقعیت، حقوق و مدت زمان کار

قیمت ویزای فرانسه چقدر است؟

هزینه و قیمت ویزای فرانسه

قیمت ویزای فرانسه به عوامل مختلفی مانند نوع ویزا و مدت اقامت بستگی دارد. زیرا برای دریافت هرگونه ویزا باید مالیات آن را نیز به کشور مقصد پرداخت نمایید. به عنوان مثال، در صورتی که متقاضی ویزای توریستی فرانسه هستید، مبلغ ۶۰ یورو به همراه ۹% درصد مالیات نیز باید به سفارت فرانسه پرداخت کنید.

تمدید ویزای فرانسه

طبق وب سایت رسمی دولت فرانسه، افرادی که قبلاً با ویزای اقامت طولانی مدت (بیش از نود روز) در فرانسه را دارند، می توانند برای تمدید اقامت خود بیش از مدت اولیه ویزای خود اقدام کنند. این کار را می توان از طریق پورتال آنلاین وزارت امور داخله فرانسه یا با مراجعه به استان یا کنسولگری محلی انجام داد.

برای واجد شرایط بودن برای تمدید ویزا، باید دلیل قانونی برای اقامت در فرانسه بیش از مدت اولیه ویزای خود داشته باشید. برخی از دلایل رایج تمدید ویزای فرانسه، عبارتند از:

  • تحصیل
  • کار
  • پیوستن به خانواده

توجه به این نکته مهم است که درخواست تمدید ویزای فرانسه را باید قبل از انقضای ویزا ارسال کنید تا از هر گونه مشکلی در وضعیت مهاجرت شما جلوگیری شود. این روند معمولاً حدود ده روز طول می کشد و تصمیم از طریق ایمیل به متقاضی اطلاع داده می شود. در صورت رای مثبت، متقاضی می تواند ویزای جدید خود را از مرجع مربوطه دریافت کند.

ریجکتی ویزای فرانسه

رد و ریجکتی ویزای فرانسه ممکن است تا حدودی شما را از سفر به فرانسه ناامید کند. اما در هر شرایطی باید علت ریجکت و رد شدن ویزای خود را بررسی کنید. وب سایت رسمی دولت فرانسه جزئیات دقیقی از دلایل رد ویزا را نشان می دهد که می تواند از عدم رعایت قوانین درخواست ویزا تا نگرانی در مورد قصد متقاضی برای اقامت در فرانسه را شامل شود. درک این نکته مهم است که رد ویزا لزوماً به این معنی نیست که شما واجد شرایط سفر به فرانسه نیستید. در عوض، زمینه هایی را که می توانید درخواست خود را برای ارسال های بعدی بهبود بخشید، برجسته می کند.

برای افزایش شانس خود برای گرفتن یک تصمیم مثبت برای ویزا، بسیار مهم است که دلایل رد را به دقت بررسی کنید و در درخواست بعدی خود به آنها رسیدگی کنید. از طرفی هم، فرآیند رد ویزا ممکن است کمی طول بکشد، بنابراین مهم است که از قبل برنامه ریزی کنید و زمان کافی برای آماده سازی و ارسال مجدد درخواست خود را در نظر بگیرید. حتی می توانید برای اطمینان خاطر از پذیرفته شدن ویزای خود، راهنمایی های لازم را از کارشناسان موسسه حقوقی سام دریافت کنید.

جمع بندی

درخواست ویزای فرانسه می تواند یک پروسه ساده باشد اما مهم است که به خوبی آماده باشید و شرایط را بررسی کنید. برای شروع باید تمام مدارک لازم از جمله پاسپورت معتبر، فرم درخواست ویزا تکمیل شده و مدرک پرداخت را جمع آوری کنید. بسته به هدف و مدت اقامت خود در فرانسه، ممکن است نیاز به ارائه مدارک بیشتری مانند دعوت نامه، مدرک اقامت یا اثبات تمکن مالی داشته باشید. پس از آماده سازی تمام مدارک لازم، می توانید درخواست خود را به سفارت یا کنسولگری فرانسه در کشور محل اقامت خود ارسال کنید.

زمان بررسی درخواست شما به نوع ویزای مورد نظر شما می تواند متفاوت باشد، اما معمولاً برای درخواست های ساده حدود 20 روز زمان لازم است. پس از رسیدگی به درخواست شما، باید ویزا خود را شخصاً از سفارت یا کنسولگری تحویل بگیرید.

به طور کلی دریافت ویزای فرانسه می تواند زمان و تلاش زیادی داشته باشد، اما با آماده سازی و مستندات مناسب، می توانید برای دریافت ویزای کشور فرانسه از کارشناسان مراکز خدماتی معتبر و فعال در این زمینه مانند موسسه حقوقی سام راهنمایی و مشورت بگیرید.

پرسش های متداول

میزان تمکن مالی برای ویزای فرانسه چقدر است؟

حداقل مبلغ لازم به عنوان تمکن مالی در حساب بانکی متقاضی در کشور مبدا 19000 یورو (سالیانه) است که باید در حساب خود داشته باشید.

آیا برای درخواست ویزای فرانسه باید حضوری مراجعه کنیم؟

برای دریافت ویزای توریستی نیازی به مراجعه حضوری ندارید و با مراجعه به سایت کشور فرانسه می توانید درخواست خود را ثبت کنید ولی برای دریافت سایر ویزا ها باید به صورت حضوری به کنسولگری این کشور مراجعه نمایید.

گرفتن ویزای فرانسه چقدر زمان می‌برد؟

دریافت ویزای فرانسه به نوع ویزا بستگی دارد. ولی به طور کلی دریافت ویزا بین 10 تا 21 روز کاری ممکن است طول بکشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید:  اقامت فرانسه از طریق خرید ملک

آیا این پست برای شما مفید بوده است ؟

برای نظر دهی بر روی ستاره ها کلیک کنید.

میانگین نظرات 5 / 5. تعداد نظرات : 2

نظری برای این پست موجود نیست.

نمونه کارهای موفق موسسه سام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام