تمدید اقامت فرانسه

تمدید اقامت فرانسه
تمدید اقامت فرانسه

احتمالاً از این امر مطلع هستید که اقامت کشور فرانسه دارای اهمیت بسیار بالایی است. دلیل این امر را می‌توان عضویت این کشور در گروه موسوم به پیمان شنگن دانست. با تمدید اقامت فرانسه می‌توانید از سفر به بیست و هفت کشور عضو پیمان شنگن بدون نیاز به ویزا لذت ببرید.

همان‌گونه که دریافت ویزای این کشور دارای شرایط خاص خود است، تمدید کردن ویزای فرانسه نیز قوانین و مقررات ویژه‌ای دارد. شما برای تمدید اقامت خود باید به این قوانین و مقررات به طور کامل احترام بگذارید تا مشکلی در روند تمدید ویزا و یا اقامت شما به وجود نیاید. تمدید اقامت فرانسه بستگی به روش اقدام شما دارد و می بایست با توجه به قوانین روش مورد نظر، برای تمدید اقامت فرانسه اقدام نمائید. روش های اخذ اقامت فرانسه مثل تحصیلی، کاری، ازدواج، تولد و اقامت بازنشستگی فرانسه که از پرطرفدار ترین روش های اخذ اقامت فرانسه می باشد.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اهمیت بسیار بالای این موضوع موجب شد تا این متن را به طور کامل به چنین موضوعی اختصاص دهیم. اگر شما نیز به دنبال یافتن اطلاعات بیشتر در مورد قوانین تمدید اقامت کشور فرانسه هستید و پرسش ‌های خاصی در این رابطه دارید،‌ ادامه متن را به­ هیچ ­وجه از دست ندهید. موسسه حقوقی و بین المللی آتیه نگر سام با داشتن 16 سال تجربه، ضمن ارائه مشاوره رایگان، به روز ترین و کامل ترین قوانین مهاجرتی را در اختیار متقاضیان مهاجرت قرار می دهد. در این مقاله اطلاعاتی جامع را در خصوص تمدید اقامت فرانسه به شما متقاضیان ارائه می نمائیم.

تمدید اقامت فرانسه

تمدید اقامت فرانسه یک امر کاملاً ضروری برای افرادی به شمار می‌آید که قصد دارند به زندگی خود در کشور فرانسه ادامه بدهند. درصورتی­که نسبت به تمدید اقامت این کشور اقدام نکنید، دولت فرانسه موظف خواهد بود در سریع‌ ترین زمان ممکن و بلافاصله پس از پایان یافتن مهلت اقامت، شما را از این کشور دیپورت کند.

در واقع پس از پایان یافتن مهلت ویزا یا اقامت خود باید سریعاً به کشور مبدأ بازگردید. متأسفانه بارها دیده شده است که بسیاری از هموطنان به دلیل عدم رعایت همین امر مجبور به ترک خاک فرانسه شده‌اند. توجه داشته باشید که این نوع دیپورت حتی بر روی سابقه شما نیز اثر می‌گذارد و ممکن است دیگر اجازه ورود به کشور فرانسه را به دست نیاورید.

بنابراین، باید گفت بهتر است چندین ماه پیش از پایان یافتن اقامت خود در این کشور، نسبت به تمدید آن اقدام کنید. با این امر می‌توانید خیال راحتی از بابت قانونی بودن حضورتان در کشور فرانسه داشته باشید. در این شرایط دولت این کشور به ­هیچ ­وجه نمی‌تواند شما را دیپورت کند.

1

بهترین زمان برای تمدید اقامت فرانسه

گفتیم که بهتر است چند ماه پیش از پایان یافتن اقامت خود به تمدید آن بپردازید، حال شاید این پرسش برای شما به وجود آید که بهترین زمان برای تمدید اقامت فرانسه دقیقاً چه موقعی است؟ به­ طورکلی نمی‌توان یک مدت زمان خاص را بدین منظور مشخص کرد، دلیل این امر نیز به پیچیدگی‌های بوروکراسی‌های اداری در کشور فرانسه باز می‌گردد.

به عنوان مثال پروسه تمدید اقامت یک دانشجو در این کشور قاعدتاً با پروسه تمدید اقامت فردی که به وسیله ویزای کاری به فرانسه مهاجرت کرده است، متفاوت خواهد بود؛ به همین منظور شما باید با توجه ­به نوع ویزا و اقامت خود بهترین زمان برای مراجعه به ادارات مربوطه جهت تمدید اقامت را مشخص کنید.

دولت کشور فرانسه به کلیه مهاجرین ساکن در این کشور توصیه می‌کند که حداقل دو ماه پیش از پایان یافتن مهلت مجوز اقامتی خود به سراغ تمدیدکردن آن بروند. این مدت زمان معمولاً برای تمدید اقامت شما کافی خواهد بود، البته این امر در شرایطی صحیح است که پرونده‌ ها و مدارک ارائه شده هیچ مشکل خاصی نداشته باشند و دولت فرانسه آن ‌ها را در همان مرحله اول قبول کند.

2

مدارک مورد نیاز برای تمدیدکردن اقامت کشور فرانسه

به منظور تمدید اقامت فرانسه باید یک سری مدارک خاص را ارائه دهید. این مدارک کاملاً ضروری هستند و حتی نبود یکی از آن‌ها می‌توان موجب ایجاد مشکلات بسیار زیادی برای شما شود؛ به همین جهت همواره توصیه می‌شود که پیش از مراجعه به ادارات مدنظر نسبت به گردآوری آن‌ها اقدام کنید. در این بخش به معرفی این مدارک می‌پردازیم.

عکس

در زمان مراجعه برای تمدید اقامت از شما سه عکس جدید درخواست می‌شود. این عکس‌ها باید دقیقاً شرایط مربوط به عکس پاسپورت را داشته باشند. این بدان معناست که کلیه قوانین مربوط به گرفتن عکس برای پاسپورت در این عکس‌ها نیز باید به صورت کامل رعایت شود. توجه داشته باشید که امکان استفاده از عکس‌های قدیمی وجود ندارد و بهتر است در اسرع وقت نسبت به گرفتن عکس‌های جدید اقدام کنید.

پاسپورت و کپی آن

یکی دیگر از مهم‌ترین مدارک موجود برای تمدید اقامت ، پاسپورت اصلی شما محسوب می‌شود. لطفاً به این امر دقت کنید که پاسپورت ایرانی شما باید حتماً دارای اعتبار مناسب (حداقل شش ماه) باشد. اگر اعتبار پاسپورت مناسب نیست، باید با مراجعه به سفارت ایران در کشور انگلستان آن را تمدید کنید.

تمدیدکردن پاسپورت ایرانی نیز نیازمند ارائه مدارک خاصی است که در سفارت ایران به شما اطلاع داده می‌شود. علاوه ­بر این، باید یک عدد کپی از کلیه صفحات پاسپورت به همراه داشته باشید. در بعضی از موارد کپی به ­صورت الکرونیکی گرفته می‌شود و نیاز نیست که حتماً کپی کاغذی ارائه کنید.

4

مدرک موسوم به Carte de séjour

Carte de séjour همان مدرک است که ثابت می‌کند شما در کشور فرانسه اجازه اقامت داشته‌اید. این مدرک معمولاً بلافاصله پس از ورود شما به ­عنوان سرمایه گذار، دانشجو، کارمند، کارگر و … به فرانسه در اختیارتان قرار می‌دهد. شما در طول دوران اقامت خود در کشور فرانسه باید به شدت از این کارت مراقبت کنید؛ زیرا برای تمدید اقامت فرانسه نیاز خواهید داشت. در Carte de séjour  موارد مختلفی همچون علت مهاجرت شما به کشور فرانسه و همچنین مشخصات فردی­تان ثبت شده است. در زمان مراجعه به ­منظور تمدید اقامت خود باید حتماً اصل این کار را ببرید؛ زیرا کپی آن به ­هیچ ­وجه قابل قبول نخواهد بود.

مدرک مربوط به سکونت

یکی دیگر از مدارک مربوط به تمدید اقامت در کشور فرانسه، مدرک مربوط به اثبات سکونت شما در این کشور محسوب می‌شود. شاید بپرسید که این مدرک شامل چه مواردی است؟ برای پاسخ به این پرسش باید بگوییم که مواردی همچون قبض edf و یا حتی قبض gdf گزینه‌ای بسیار مناسب در این زمینه محسوب می‌شوند.

برای تمدید اقامت کشور فرانسه به کجا باید مراجعه کرد؟

مهم‌ترین محلی که برای تمدید اقامت فرانسه می‌توانید به آن مراجعه کنید، شهرداری محلی یا mairie است. در این شهرداری‌ ها یک بخش جداگانه به­ منظور تمدید اقامت افراد مهاجر خارجی وجود دارد. با در دست داشتن مدارکی که به آن‌ها پرداختیم این امکان برای شما وجود دارد که برای تمدید اقامت خود در کشور فرانسه اقدام کنید. توجه داشته باشید که در صورت عدم وجود شهرداری محلی می‌توانید به مرکز رسیدگی به امور مهاجران در مرکز ایالت مربوطه مراجعه کنید.

5

آیا تمدید اقامت برای ایرانیان نیز امکان ‌پذیر است؟

در ادامه بحث تمدید اقامت فرانسه باید به این نکته اشاره کنیم که ایرانیان نیز می‌توانند مانند سایر مهاجران کشور فرانسه نسبت به تمدید اقامت خود اقدام کنند. در سال ‌های گذشته به علت ایجاد تحریم ‌های بین‌المللی این موضوع مطرح شده بود که برخی از ایرانیان اجازه ندارند تا اقامت خود را با استفاده از روش ‌های مختلف در این کشور تمدید کنند.

خوشبختانه باید بگوییم که تمامی این تصورات در حد شایعه بود. امروزه کلیه ایرانیان می‌توانند به ­صورت کاملاً قانونی و با توجه ­به ویزای مدنظرشان به تمدید اقامت خود در کشور فرانسه بپردازید. به یاد داشته باشید که در صورت برخورد نژاد پرستانه در هر یک از مراحل مربوط به تمدید اقامت می‌توانید مراتب امر را به روسای اداره مربوطه و حتی اداره سرپرستی مهاجران کشور فرانسه اطلاع دهید.

هیچ فردی در کشور فرانسه حق ندارد چه در زمان تمدید اقامت فرانسه و چه در سایر شرایط با شما برخورد نژادپرستانه داشته باشد. با چنین افرادی برخورد های بسیار سنگینی صورت می‌گیرد و معمولاً مجازات‌ های شدیدی برای آن‌ها لحاظ می‌شود تا در آینده به هیچ‌ عنوان چنین مشکلاتی به وجود نیاید.

دریافت مشاوره از موسسه مهاجرتی

تمدید اقامت فرانسه به­ صورت شخصی و بدون استفاده از راهنمایی‌ های مهاجران امکان‌ پذیر است، اما باید توجه داشته باشید که معمولاً این امر دارای پیچیدگی ‌های حقوقی خاصی است. امکان تمدید اقامت شما در کشور فرانسه وجود دارد، اما به احتمال زیاد با کمی سخت‌گیری در این زمینه روبه‌رو خواهید شد. با کمک یک مشاور مهاجرتی مجرب می‌توانید خیال راحتی از بابت پیشرفت پرونده مربوط به تمدید اقامت خود با سرعتی بالا داشته باشید.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

جمع بندی

تمدیدکردن اقامت کشور فرانسه به اندازه کسب اقامت این کشور اهمیت دارد. درصورتی­که اقامت این کشور را تمدید نکنید، دیگر اجازه زندگی در فرانسه را نخواهید داشت و به کشور خود دیپورت می‌شوید؛ به همین دلیل باید پیش از به پایان رسیدن مهلت ویزای خود نسبت به این امر اقدام کنید.

برای تمدید اقامت فرانسه قوانین مختلفی وجود دارد که در این متن به برخی از آن‌ها اشاره کردیم. بهترین روش برای پیشبرد چنین مواردی، مشاوره با کارشناسان مهاجرتی است. درصورتی­که قصد تمدید ویزای این کشور را دارید، تنها کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما عزیزان را به طور کامل راهنمایی نمائیم.

بیشتر بخوانید:  ارزش پاسپورت فرانسه

نمونه کارهای موفق موسسه سام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام