اقامت بازنشستگی فرانسه

اقامت بازنشستگی فرانسه
اقامت بازنشستگی فرانسه

موسسه حقوقی و بین المللی آتیه نگر سام با داشتن 16 سال تجربه و صد ها نمونه موفق اخذ کارت اقامت، ضمن ارائه مشاوره رایگان، به روز ترین و کامل ترین قوانین مهاجرتی را در اختیار متقاضیان مهاجرت قرار می دهد. در این مقاله به بررسی اقامت بازنشستگی فرانسه می پردازیم.

دریافت اقامت کشور فرانسه از طریق روش‌ های مختلفی امکان ‌پذیر است که هر یک از این روش ‌ها دارای مزایای مخصوص به خود هستند. اقامت بازنشستگی یا تمکن مالی فرانسه یکی از محبوب ترین روش هایی است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید در کشور فرانسه اقامت کرده و ویزای این کشور را دریافت کنید. بسیاری از افراد در سراسر دنیا، فرانسه را کشوری مناسب برای دوران بازنشستگی می‌دانند. کیفیت زندگی در این کشور بسیار بالاست و خدمات حوزه مراقبت ‌های بهداشتی نیز با بالاترین کیفیت ممکن در اختیار شما قرار می‌گیرد.

در ادامه قصد داریم کمی بیشتر درباره اقامت بازنشستگی در کشور فرانسه صحبت کرده و اطلاعات مفید و کاربردی را در این ‌خصوص در اختیار شما قرار دهیم.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

آشنایی با کشور فرانسه

فرانسه بزرگترین کشور اروپای غربی و اتحادیه اروپا و همچنین سومین کشور بزرگ در همه قاره اروپا به ‌شمار می‌آید. جمعیت فرانسه در حال عبور از مرز ۶۷ میلیون نفر است. با این شمار، فرانسه در رتبه دومین کشور پرجمعیت پس از آلمان در اتحادیه اروپا قرار می‌گیرد. مرکز فرانسه، شهر پاریس است. پاریس بزرگ‌ترین شهر این کشور و مرکز اصلی تجارت و فرهنگ فرانسه است. قانون اساسی فرانسه برپایه یک همه پرسی در ۴ اکتبر ۱۹۵۸ به رسمیت رسیده است. این قانون تأکید بر ایجاد کشوری سکولار و دموکرات دارد که مردم در آن، حق حاکمیت را ایجاد می‌کنند. اعلامیه حقوق انسان و شهروند که در انقلاب فرانسه تدوین شد، در نوع خود یکی از نخستین سند های تاریخی در این زمینه به شمار می‌آید، به گونه‌ ای بیانگر باورهای این کشور است. دریافت اقامت فرانسه و در نهایت پاسپورت این کشور دارای مزایای بسیار زیادی می باشد زیرا ارزش پاسپورت فرانسه در رنکینگ جهانی بسیار معتبر و بالا می باشد.

اقامت بازنشستگی فرانسه

اقامت بازنشستگی با عنوان تمکن مالی و خود حمایتی فرانسه نیز شناخته می شود. دریافت اقامت بازنشستگی فرانسه بدون نیاز به داشتن مدرک زبان خارجی و قابلیت تمدید قطعی و راحت، نسبت به سایر روش های موجود مورد استقبال بیشتری از سوی متقاضیان قرار گرفته است. در حالی که سایر روش های مهاجرت به فرانسه و اخذ اقامت بر اثبات دارایی های فرد یا انتقال دارایی های متقاضی در خارج از کشور اشاره دارد و متقاضی ملزم به سرمایه گذاری و یا ثبت شرکت در خارج از کشور می‌باشد. این روش تاکید بر داشتن تمکن مالی در داخل کشور دارد و متقاضی الزامی در خارج کردن سرمایه خود ندارد. افرادی که در ایران از تمکن مالی خوبی برخوردارند، با احراز شرایط زیر می‌توانند اقامت خود حمایتی فرانسه را دریافت نمایند. اخذ اقامت بازنشستگی پرتغال ، اسپانیا و یونان نیز گزینه های مناسبی برای متقاضیان دریافت اقامت اروپا هستند.

3 2

درصورتی که سرپرست خانواده اثبات کند ماهیانه 3000 یورو برای خود، 1500 یورو برای همسر و 750 یورو برای هر یک از فرزندان زیر 18 سال خود درآمد ثابت دارد، واجد شرایط دریافت اقامت فرانسه از روش تمکن مالی خواهد بود. این درآمد می‌تواند از چهار محل ذیل نشان داده شود:

  1. سود سپرده بانکی
  2. اجاره نامه ملک
  3. حقوق بازنشستگی
  4. سود سهام شرکت ها با صورت دارایی

مزایای اخذ اقامت بازنشستگی فرانسه

  • ساده ترین و سریع ترین روش مهاجرت به فرانسه
  • تمدید آسان و سریع
  • عدم نیاز به راه اندازی کسب و کار و تجارت و ثبت شرکت و سرمایه گذاری
  • عدم نیاز به پرداخت مالیات
  • عدم نیاز به دانش زبان خارجی در سطح خاص
  • شمول خانواده و افراد تحت تکفل (فرزندان زیر ۱۸ سال) برای متقاضیان مهاجرت به فرانسه
  • سیستم مراقبت‌های بهداشتی که امروزه برای افرادی که بازنشسته هستند بسیار لازم و ضروری است در کشور فرانسه بسیار قوی بوده و شما می‌توانید به خدمات درمانی عمومی و خصوصی دسترسی داشته باشید. خدمات مراقبت‌ های بهداشتی در فرانسه کاملا رایگان نیست؛ ولی بیمه سلامت عمومی می‌تواند تا 70 درصد از هزینه‌ های شما را کاهش دهد.
  • اقتصاد: فرانسه از نظر اقتصادی یکی از کشورهای بزرگ در دنیا به شمار می‌آید که در جایگاه هفتم لیست بهترین اقتصادهای دنیا قرار گرفته است. همین عامل نیز باعث شده تا استاندارد های زندگی در این کشور بسیار بالا باشد.
  • امنیت و ایمنی: امروزه مقامات دولتی کشور فرانسه طرح ‌های متعددی را اجرا کرده‌اند تا اطمینان حاصل کنند که همه مردم این کشور از جمله افرادی که به کشور فرانسه مهاجرت کرده‌اند شرایط امنیتی و ایمنی مناسبی را تجربه می‌کنند.
  • طبیعت جذاب: طبیعت بسیار جذابی که کشور فرانسه دارد می‌تواند این فرصت را در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید از دوران بازنشستگی خود نهایت لذت را ببرید.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ اقامت بازنشستگی فرانسه

زمانی که قصد اخذ اقامت بازنشستگی فرانسه را دارید باید سعی کنید مدارک خود را به‌ صورت تکمیل شده ارائه دهید. درصورتی‌که نقصی در مدارک شما وجود داشته باشد شما باید تمامی مراحل مربوط به اخذ ویزا و اقامت این کشور را دوباره طی کنید که ممکن است زمان زیادی از شما گرفته و هزینه زیادی را نیز برای شما به همراه داشته باشد. از جمله مدارکی که برای این کار به آنها نیاز دارید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پاسپورت معتبر که دارای اعتبار کافی برای اقامت در این کشور باشد.
  • سند ازدواج
  • تکمیل فرم درخواست
  • عکس با استاندارد های عکس پاسپورت
  • اثبات دارا بودن محل زندگی در فرانسه
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • اثبات داشتن بیمه درمانی
  • اثبات درآمد و تمکن مالی شما که برای آن باید حتما صورت‌ حساب بانکی، فیش بازنشستگی و سایر مدارک مالی مربوط به این حوزه را دریافت کرده و در اختیار اداره مهاجرت کشور فرانسه قرار دهید.

4

تمدید اقامت بازنشستگی فرانسه

اقامت بازنشستگی فرانسه با ارائه مدارک زیر و همچنین عدم سوء پیشینه امکان پذیر می باشد:

  • ارائه سند ملک، اجاره نامه و گواهی بانک مبنی بر میزان سود ماهیانه سپرده بانکی در ایران
  • ارائه موجودی حساب بانکی خود در کشور فرانسه را که باید برابر با مقدار درآمد مورد نیاز برای کل خانواده در یکسال باشد.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

جمع بندی

در این متن سعی کردیم اطلاعات جامع و کاملی در مورد اقامت بازنشستگی فرانسه را در اختیار شما متقاضیان گرامی قرار دهیم. همان ‌طور که در ابتدای متن گفته شد، این نوع اقامت می‌تواند بهترین گزینه برای بازنشستگان و یا افراد متمکن باشد. جهت انجام دقیق کلیه موارد مربوط به ویزای اقامت بازنشستگی فرانسه می‌توانید با کارشناسان مهاجرتی مؤسسه ما تماس برقرار کنید. مفتخر هستیم شما عزیزان را در این راه همراهی کنیم تا اقامت خود را به ‌صورت رسمی و بدون هیچ مانعی دریافت نمائید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید:  اقامت فرانسه از طریق خرید ملک

نمونه کارهای موفق موسسه سام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام