ارزش پاسپورت فرانسه

ارزش پاسپورت فرانسه + موسسه حقوقی سام
ارزش پاسپورت فرانسه + موسسه حقوقی سام

در این مقاله تلاش شده که روش های مختلف برای اخذ اقامت و پاسپورت فرانسه همچنین ارزش پاسپورت فرانسه به صورت کامل بررسی و شما متقاضیان مهاجرت را از ارزش پاسپورت فرانسه طبق آخرین رنکینگ جهانی سال 2022 مطلع سازیم. شما عزیزان می توانید با تماس با همکاران ما، مشاوره رایگان دریافت نمایید. موسسه حقوقی سام با داشتن بیش از صد ها پرونده موفق در دریافت و تمدید کارت اقامت فرانسه، آماده ارائه خدمات و مشاوره در زمینه اعتبار و ارزش پاسپورت فرانسه به متقاضیان محترم می‌باشد.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

روش های دریافت پاسپورت فرانسه

  • پاسپورت فرانسه از طریق کار
  • پاسپورت فرانسه از طریق تمکن مالی
  • پاسپورت فرانسه از طریق تحصیل
  • پاسپورت فرانسه از طریق سرمایه گذاری
  • پاسپورت فرانسه از طریق تولد
  • پاسپورت فرانسه از طریق ازدواج
  • پاسپورت فرانسه از طریق پناهندگی

اخذ پاسپورت این کشور از طریق کار

اخذ اقامت بلند مدت فرانسه از طریق کار در این کشور امکان پذیر می باشد. متقاضیان باید در ابتدا با توجه به شرایط ویزای کاری که 3 ماه آگهی در فرانسه و 3 ماه آگهی در اتحادیه اروپا می باشد و باید در مجموع 6 ماه آگهی شود و در صورت نبود نیروی متخصص مورد نظر کار فرما می تواند برای شما دعوت نامه کاری job offer ارسال نماید. در این صورت شما می توانید وارد پروسه کاری فرانسه شوید و مشغول به کار باشید و اما نکته قابل توجه این می باشد که شما عزیزان باید هر ساله ویزای کاری خود را تمدید نمایید. در صورتی که 4 سال به طور مداوم مشغول کار در این کشور باشید و مالیات خود را پرداخت نمایید در انتهای این 4 سال نیازی به تمدید 1 ساله نمی باشد و شما می توانید تقاضای اقامت دائم این کشور را داشته باشید.

"<yoastmark

پاسپورت فرانسه از طریق تمکن مالی

یکی از ارزان ترین راه مهاجرت به اروپا قانون تمکن مالی می باشد. در سالهای اخیر اخذ اقامت از روش تمکن مالی برای متقاضیان مهاجرت و اخذ اقامت فرانسه دارای جذابیت فراوان بوده است. اگرچه سابقا بسیاری از متقاضیان از روشهای دیگر از قبیل روش خرید ملک و سرمایه گذاری یا ثبت شرکت برای مهاجرت و اخذ اقامت فرانسه اقدام می‌نمودند، اما هم اکنون روش تمکن مالی طرفداران بیشتری پیدا کرده و با توجه به شرایط بسیار سهل الوصول آن و راه های VIP که به واسطه اقدامات ویژه موسسه حقوقی و بین المللی  سام جهت اخذ اقامت فرانسه در کمترین زمان ممکن ایجاد شده، بهترین گزینه برای متقاضیان اخذ اقامت این کشور می‌باشد. دریافت اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی بدون نیاز به داشتن مدرک زبان خارجی و قابلیت تمدید قطعی و راحت، نسبت به سایر روش های موجود مورد استقبال بیشتری از سوی متقاضیان قرار گرفته است. در حالی که سایر روشهای مهاجرت به فرانسه و اخذ اقامت بر اثبات دارایی های فرد یا انتقال دارایی های متقاضی در خارج از کشور اشاره دارد و متقاضی ملزم به سرمایه گذاری و یا ثبت شرکت در خارج از کشور می‌باشد، اما روش تمکن مالی تاکید بر داشتن تمکن مالی در داخل کشور دارد و متقاضی الزامی در خارج کردن سرمایه خود ندارد. افرادی که در ایران از تمکن مالی خوبی برخوردارند، با احراز شرایط زیر می‌توانند اقامت خود حمایتی فرانسه را دریافت نمایند.

درصورتی که سرپرست خانواده اثبات کند ماهیانه 3000 یورو برای خود، 1400 یورو برای همسر و 750 یورو برای هر یک از فرزندان زیر 18 سال خود درآمد ثابت دارد، واجد شرایط دریافت اقامت فرانسه از روش تمکن مالی خواهد بود. این درآمد می‌تواند از چهار محل ذیل نشان داده شود:

1- سود سپرده بانکی         2- اجاره نامه ملک         3- حقوق بازنشستگی         4- سودسهام شرکت ها با صورت دارایی

در واقع با داشتن سند ملکی و سپرده بانکی در ایران امکان مهاجرت و اخذ اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی فراهم است. این در حالی است که نه نیاز به سرمایه گذاری و یا خرید ملک است و نه حتی نیاز به پرداخت مالیات ناشی از ثبت شرکت در اروپا می‌باشد. برای تمدید اقامت تمکن مالی می‌توان به دو روش اقدام کرد:

  1. ارائه سند ملک، اجاره نامه و گواهی بانک مبنی بر میزان سود ماهیانه سپرده بانکی در ایران
  2. ارائه موجودی حساب بانکی خود در کشور فرانسه را که باید برابر با مقدار درآمد مورد نیاز برای کل خانواده در یکسال باشد.

برای مثال برای تمدید اقامت تمکن مالی یک خانواده دو نفره (متقاضی + همسر) در فرانسه، باید مبلغ زیر در حساب بانکی متقاضی یا همسر ایشان موجود باشد: (3000+1400)*12=52800 €

مدت اعتبار اقامت تمکن مالی فرانسه در ابتدا برای سرپرست خانواده و همسر یک ساله و برای فرزندان زیر 18 سال، 5 ساله می‌باشد. بعد از 5 سال اقامت والدین هم به اقامت 5 ساله یا دائم اتحادیه اروپا تبدیل می‌شود و پس از آن طبق قوانین مهاجرتی، می‌توان برای دریافت پاسپورت اقدام کرد. همچنین کشور های دیگری همچون اسپانیا، پرتغال، یونان و اتریش هستند که با قانون تمکن مالی می توان اقدام و اقامت اروپا را دریافت کرد.

پاسپورت فرانسه از طریق تحصیل

اخذ اقامت این کشور از طریق تحصیل امکان پذیر می باشد. متقاضیانی که وارد پروسه تحصیل  این کشور می شوند در دوران تحصیلی خود اجازه اقامت تحصیلی دارند، می توانند به راحتی در این کشور تردد داشته باشند و به سایر کشور ها نیز ورود کنند. افرادی که در این کشور تحصیل می کنند بعد از پروسه تحصیلی خود اجازه کار در این کشور را دارند. متقاضیان می توانند بعد از انجام این پروسه اقامت خود را به اقامت کاری تبدیل نمایند نکته جالب توجه این است که شما در صورتی که در این کشور کار کنید و 4 سال مالیات پرداخت کنید می توانید تقاضای اقامت دائم داشته باشید. اما در صورتی که شما در این کشور تحصیل کرده باشید زمان شما به 2 سال کاهش پیدا می کند. افراد می توانند 2 سال بعد از کار اقامت دائم خود را دریافت نمایند و اصولا 1 تا 2 سال بعد از اخذ اقامت دائم این کشور تقاضای پاسپورت و شهروندی این کشور را داشته باشد.

اخذ پاسپورت فرانسه از طریق سرمایه گذاری

اخذ شهروندی از طریق سرمایه گذاری در این کشور امکان پذیر می باشد. متقاضیان سرمایه گذاری در این کشور می توانند در زمینه های متفاوتی سرمایه گذاری کنند 1-ثبت شرکت در فرانسه     2-خرید ملک فرانسه از روش هایی هستند که متقاضیان می توانند ویزای بلند مدت این کشور را دریافت نمایند. متقاضیان در صورت اخذ اقامت این کشور باید 4 سال دراین کشور حضور داشته باشند و بعد از 4 سال که اقامت دائم خود را اخذ نمودند 1 یا 2 سال نیاز به زمان دارند تا آماده ی اخذ پاسپورت و شهروندی این کشور باشند. دوستان عزیز توجه داشت باشید شما برای اخذ پاسپورت این کشور باید حتما امتیاز لازم و مورد نظر دولت این کشور را کسب نمایید. این امتحان اصولا مربوط به قوانین داخلی فرانسه، تاریخ و زبان رسمی این کشور می باشد.

اخذ پاسپورت فرانسه از طریق تولد

 یکی از راه های اخذ پاسپورت این کشور می باشد. در سطح جهان کشور ها از 2 طریق به متقاضیان پاسپورت کشور خود را اهدا می کنند. سیستم خاک و سیستم خون که هر کشور با توجه به قوانین تابعیتی خود در یکی از موارد به متقاضیان اهداء شهروندی می کند. کشور هایی که از سیستم خاک تابعیت می کنند در صورت متولد شدن نوزاد در این کشور به این او پاسپورت این کشور را اهدا می کنند اما نکته خیلی مهم این است که از طریق تولد فرزند به پدر و مادر فرزند تابعیت این کشور تعلق نمی گیرد. در سطح جهان 30 کشور از سیستم خاک تابعیت می کنند که که معروف ترین این کشور ها آمریکا، کانادا، آرژانتین و … می باشد و اما کشور فرانسه از نظام حقوقی خون تابعیت می کند و نگاهی متفاوت و سختگیرانه دارد متقاضیان پاسپورت فرانسه از طریق تولد باید توجه داشته باشند که برای اخذ پاسپورت فرانسه از این روش باید حتما پدر و مادر و یا یکی از ابوین طفل دارای تابعیت این کشور باشند در این صورت فرزند به خودی خود یک فرانسوی محسوب می شود و پاسپورت این کشور را دریافت می کند.

پاسپورت فرانسه از طریق ازدواج

به طور کلی اگر شخصی با اتباع یکی از کشورها با هر نوع نظام حقوقی ازدواج کند این امر می تواند زمینه ساز اخذ اقامت و تابعیت آن کشور باشد. چنانچه شخصی با شهروند فرانسوی که تابعیت و پاسپورت آن کشور را دارد ازدواج نماید، می تواند تقاضای تابعیت این کشور را داشته باشد اما توجه داشته باشید ازدواج به تنهایی دال بر این موضوع نمی باشد و زوج باید تمام موارد تعیین شده در قوانین این کشور را رعایت نمایند. دولت آن کشور پس از بررسی این موضوع تصمیم گیری می نماید و برای تسریع این امر بهتر است که شخص متقاضی که شهروند فرانسه می باشد، درآمد کافی برای معاش خود و شریک خود را داشته باشد تا بتواند زندگی دو نفر را تأمین نماید. با حصول این امر و نشان دادن این نکته بسیاری از مسائل را کمرنگ تر کرده و سهولت بیشتری در روند رسیدگی به اخذ اقامت حاصل خواهد شد. گزینه بعدی که متقاضیان باید حتما آن را رعایت کنند ارائه دادن مدارک دال بر رابطه ی زوج در چند سال اخیر می باشد. متقاضیان باید برای درخواست حداقل 4 سال در این کشور زندگی زناشویی داشته باشند و مدارک ثبتی و رسمی خود مربوط به ازدواج را ارائه دهند.

اخذ پاسپورت از طریق پناهندگی

به طور کلی اخذ پاسپورت و اقامت فرانسه از طریق پناهندگی امکان پذیر است اما به هیچ عنوان انتخاب این روش جهت مهاجرت و اخذ اقامت پیشنهاد نمی گردد. موسسه حقوقی سام، هیچگونه خدماتی در زمینه اخذ اقامت از طریق پناهندگی ندارد.

ارزش پاسپورت فرانسه

طبق آخرین رتبه بندی جهانی سال 2022، ارزش پاسپورت فرانسه رتبه 4 از لحاظ  اعتبار پاسپورت در جهان می باشد. با پاسپورت فرانسه می توان به 133 کشور بدون ویزا سفر نمود.  برای دریافت پاسپورت کشور فرانسه ابتدا باید اقامت موقت و سپس دائم این کشور را داشته باشید. به صورت معمول، ۵ سال اقامت در کشور فرانسه لازم است تا بتوانید درخواست پاسپورت بدهید. دریافت پاسپورت هر کشور در اروپا کار آسانی نمی باشد و باید کاملا به دولت آن کشور اثبات نمایید که از هر جهت واجد شرایط زندگی در کشور فرانسه می باشید، شما باید زبان و تاریخ این کشور را به خوبی بدانید و مرتکب هیچ گونه جرم و جنایتی در آن کشور نشده باشید. در عکس زیر ارزش پاسپورت فرانسه و اعتبار آن مورد بحث و بررسی قرار گرفته است .

اعتبار پاسپورت فرانسه

با پاسپورت فرانسه به چه کشورهایی میتوان سفر کرد ؟

مشخصات پاسپورت کشور فرانسه

پاسپورت کشور فرانسه در واقع یک نوع مدرک شناسائی (ID) صادره برای شهروندان فرانسوی است. این پاسپورت علاوه بر تعیین هویت جهت تسهیل مسافرت بین المللی و نیز نمایش تابعیت فرانسوی افراد همچنین منجر به حمایت کنسولی برای دارنده آن در خارج می شود. مطابق قوانین اتحادیه اروپا (EU) هر تبعه یا شهروند فرانسوی جزء اتباع این اتحادیه محسوب می شود. پس اتباع فرانسوی مثل بقیه اتباع اروپایی برای مسافرت در داخل مرزهای اروپایی نیازی به اخذ ویزا نداشته و فقط با نشان دادن پاسپورت خود می توانند آزادانه مسافرت کنند و این امر حاکی از ارزش پاسپورت فرانسه می باشد .

لازم به ذکر است که اعتبار پاسپورت فرانسه برای متقاضیان 18 سال و بالاتر به مدت 10 سال است و برای متقاضیان زیر 18 سال حدود 5 سال معتبر می باشد. پاسپورت های اوپتیکال قدیمی هیچ نشانی زیر کلمه پاسپورت نداشتند. اما پاسپورت های الکترونیک محتوی تراشه ای بودند و لوگو تراشه ای نیز زیر کله پاسپورت داشتند. پاسپورت های جدید یا بیومتریک فرانسه همانند پاسپورت الکترونیک بوده اما کلمه پاسپورت در آنها برجسته تر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

سوالات متداول

1- بهترین روش اخذ پاسپورت فرانسه چیست؟

طرح خود حمایتی فرانسه یا همان تمکن مالی بهترین و آسان‌ترین روش جهت دریافت پاسپورت فرانسه می‌باشد.

2- در صورت تولد در فرانسه می‌توان تابعیت آن کشور را به دست آورد؟

خیر. باتوجه‌به اصل خون که قانون اعطای تابعیت کشور فرانسه است. پاسپورت فرانسه تنها به فرزند متولد شده از والدین فرانسوی تعلق خواهد گرفت.

3- اعتبار پاسپورت فرانسه چقدر است؟

کشور فرانسه مانند کشورهایی آلمان، هلند، سوئد … در رتبه دوم معتبرترین پاسپورت‌ها در جهان قرار گرفته است لذا با پاسپورت فرانسه می‌توان به 80 کشور بدون نیاز به ویزا سفر کرد.

4- برای اخذ پاسپورت فرانسه نیاز به ارائه چه مدارکی می باشد؟

شناسنامه یا اثبات داشتن تابعیت فرانسه و اگر شناسنامه فرانسوی ندارید عکس، داده‌های بیومتریک از جمله عکس دیجیتال و اثر انگشت دیجیتالی و کمیل فرم درخواست مورد نیاز است.

بیشتر بخوانید:  اقامت فرانسه با اجاره ملک

نمونه کارهای موفق موسسه سام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام