راه های اخذ اقامت دائم فرانسه چیست

راه های اخذ اقامت دائم فرانسه چیست؟ (موسسه حقوقی سام)
راه های اخذ اقامت دائم فرانسه چیست؟ (موسسه حقوقی سام)

موسسه حقوقی و بین المللی آتیه نگر سام با داشتن 16 سال تجربه و صد ها نمونه موفق اخذ کارت اقامت، ضمن ارائه مشاوره رایگان، به روز ترین و کامل ترین قوانین مهاجرتی را در اختیار متقاضیان مهاجرت قرار می دهد. در این مقاله سعی داریم روش های اخذ اقامت دائم فرانسه را بررسی نمائیم.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

روش های اخذ اقامت دائم فرانسه چیست؟

فرانسه محبوبیت های زیادی برای زندگی دارد. چشم انداز های جذاب و بکر، اقتصاد غنی، فرهنگ و… می تواند جاذب مهاجران بسیاری از سراسر جهان باشد. بسیاری از مهاجران تمایل دارند به شهروند فرانسه تبدیل شوند. آن ها برای اینکه بتوانند تابعیت فرانسه را بگیرند، باید ابتدا اقامت دائم فرانسه را داشته باشند.

ابتدا بهتر است با این سوال چالش‌ برانگیز شروع کنیم که آیا واقعاً نیاز به اقامت دائم فرانسه داریم؟

اقامت دائم فرانسه به عنوان Carte de resident معرفی می شود. این سند برای شما شرایطی را به وجود می آورد که می توانید با آن به شکل دائم در فرانسه زندگی کنید. این اقامت ۱۰ سال اعتبار دارد و در صورت تمایل ذینفع، امکان تمدید مجدد آن نیز وجود دارد.

نحوه اخذ اقامت دائم برای اتباع خارجی اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا

 به طور کلی راه های اقامت فرانسه از طریق تحصیل، کار، تمکن مالی و … امکان پذیر است اما در این روش ها متقاضیان از ابتدا ویزای اقامت را به صورت موقت دریافت می کنند و پس از حدود 5 سال می توانند برای اخذ اقامت دائم اقدام نمایند. اتباع خارجی که کشور آن ها عضو منطقه اقتصادی اروپا یا اتحادیه اروپا است، می توانند بدون داشتن ویزا به فرانسه رفت و آمد داشته باشند. البته اگر این افراد تمایل دارند بیشتر از 6 ماه در این کشور باشند، باید برای اقامت دائم آن اقدام کنند. توجه داشته باشید که هر شهروندی از اتحادیه اروپا اگر بیشتر از 5 سال در فرانسه اقامت داشته باشد، می تواند مجوز اقامت دائم را نیز دریافت کند. از طرفی دارنده مجوز نیازی به ارائه مدرک مبنی بر اشتغال یا درآمد ندارد. البته باید بتواند پنج سال اقامت در این کشور را برای اخذ اقامت دائم ثابت کند.

 این موضوع در مورد شهروندان و اتباع خارجی غیر از اتحادیه اروپا نیز وجود دارد. زمانی که درخواست ویزای شما پذیرش می شود، هر یک از اعضای خانواده که بالای ۲۱ سال سن دارند، می توانند برای کارت اقامت دائم فرانسه درخواست دهند.

 با این نوع ویزا اجازه کار و زندگی به شما و اعضای خانواده شما داده می شود. تمامی اتباع خارجی غیر از منطقه اقتصادی و اتحادیه اروپا اگر تمایل به اقامت بیشتر از سه ماه در فرانسه دارند، باید برای اجازه اقامت طولانی مدت درخواست دهند. در این صورت اقامت آن ها در کشور فرانسه اعتبار خواهد داشت.

  تمدید درخواست اقامت دائم فرانسه باید ۲ ماه پیش از اتمام تاریخ انقضاء ویزا انجام شود. توجه داشته باشید مجوز اقامت دائم فرانسه شما را تبدیل به شهروند این کشور نمی کند. ضمن اینکه امتیازاتی نظیر حق رای یا پاسپورت فرانسه به واسطه این مجوز برای شما صادر نخواهد شد. به کمک مجوز اقامت دائم تنها می‌ توانید اجازه زندگی و کار در این کشور را داشته باشید. البته با گرفتن این نوع اقامت راه برای حق شهروندی فرانسه نیز مساعدتر می شود.

 مدارک مورد نیاز برای کسب مجوز اقامت کشور فرانسه

 اگر شما اتباع خارجی هستید و تمایل دارید در این کشور اقامت کنید، باید برای دریافت مجوز اقامت دائم اقدام کنید. برای این نوع مجوز نیاز به مدارکی از این قبیل دارید:

  • شناسنامه
  • چهار قطعه عکس گذرنامه
  • گذرنامه به همراه کپی از صفحات اصلی
  • تایید سکونت
  • قرارداد استخدام
  • گواهی بیمه درمانی
  • اثبات وضعیت مالی مناسب
  • ارائه دو نسخه از درخواست تکمیل شده اقامت
راه های اخذ اقامت دائم فرانسه چیست؟ (موسسه حقوقی سام)

پاسپورت و مدارک لازم برای اقامت دائم فرانسه

بررسی مدارک و درخواست اقامت چقدر زمان می برد؟

برای این نوع درخواست باید مدارک مربوطه را به همراه داشته باشید. پردازش و بررسی این مدارک حدود ۶ الی ۸ هفته زمان نیاز دارد. بعد از بررسی نتیجه به شما اعلام خواهد شد.

برای اقامت دائم در این کشور چگونه درخواست دهیم؟

بحث درخواست اقامت دائم اروپا برای هر کشوری از جمله فرانسه بسیار جذاب است. هر کشوری برای دریافت این اقامت شرایط، قوانین و هزینه های منحصر به فردی را اختصاص می دهد.

هزینه اخذ اقامت دائم چقدر است؟

هزینه درخواست و مجوز این اقامت متفاوت است. این هزینه با توجه به دلیل درخواست شما تخمین زده می‌ شود. اگر شما درخواست اقامت خانواده خود را نیز داشته باشید، در این صورت باید ۲۶۹ یورو پرداخت کنید. برای پناهجویان نیز هزینه اقامت دائم برابر با ۱۹ یورو است. همچنین در صورتی که شما دارای کارت اقامت یک ساله باشید اما در هنگام درخواست برای اقامت دائم، آن را ارائه ندهید، جریمه خواهید شد.

استثنائات اقامت فرانسه چیست؟

 برای کسب مجوز این اقامت، استثنائاتی نیز وجود دارد. اگر تمایل دارید به شکل دائم در کشور فرانسه اقامت کنید باید قبل از اینکه شرایط مناسب برای درخواست اقامت را دریافت کنید، ۵ سال در این کشور ساکن باشید. این حالت، وضعیت و شرایط عادی و نرمال کسب این اقامت را نشان می ‌دهد. البته استثنا هایی نیز در این مورد وجود دارد.

اگر همسر شما یک شهروند فرانسوی است، امکان درخواست برای اقامت کمتر از سه سال را دارید. همچنین در صورتی که فرزند یا والدین یک تبعه فرانسوی هستید، نیز دارای امتیازاتی خواهید بود.

برخی از ملیت ها و کشورها صرفاً با داشتن ویزای خود می توانند به خاک کشور فرانسه وارد شوند. در این صورت به اتباع خارجی این کشورها اجازه داده می ‌شود که حداکثر ۱۲۰ روز بدون ارائه مجوز اقامت دائم در این کشور کار یا زندگی کنند.

اگر دو یا یک مدرک از دانشگاه فرانسه دارید، امکان کار و زندگی را در این کشور بدون نیاز به اقامت دائم خواهید داشت. دولت آمریکا و فرانسه در زمینه اقامت دائم توافق دو جانبه دارند. این توافق امتیازاتی را در اختیار شهروندان ایالت متحده قرار می دهد. به گونه ای که این شهروندان می توانند تا ۹۰ روز در کشور فرانسه و سایر کشور های منطقه شینگن بدون ویزا یا مجوز اقامت، باقی بمانند.

کشور فرانسه ویژگی های ارزشمندی برای تحصیل، کار و زندگی دارد. همین مسئله اشتیاق لازم را برای مهاجرت به فرانسه به وجود می آورد. با این وجود برای دریافت اقامت دائم این کشور باید مشمول شرایط در نظر گرفته شده آن باشید. از طرفی این اقامت به معنای تابعیت کشور فرانسه نیست و امتیازاتی نظیر حق رای و… را در اختیار شما قرار نمی دهد. البته اقامت های طولانی مدت شرایط مساعد برای گرفتن تابعیت و حق شهروندی فرانسه را مهیا می کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

سوالات متداول

برای اقامت دائم فرانسه چقدر طول می کشد تا مدارک بررسی شود؟

معمولا این پروسه بین 6 تا 8 هفته زمان می برد.

دلیل محبوبیت مهاجرت به فرانسه چیست؟

کشور فرانسه به دلیل داشتن دانشگاه های برتر، تحصیل رایگان و اخذ ویزای تحصیلی در مدت زمان کم محبوبیت پیدا کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام