ویزای همراه فرانسه

ویزای همراه فرانسه در سال 2024 - موسسه حقوقی سام
ویزای همراه فرانسه در سال 2024 - موسسه حقوقی سام

ویزای همراه فرانسه یکی از ویزاهایی است که مردم می توانند از طریق آن اقامت فرانسه را دریافت نمایند. همانطور که اطلاع دارید، روش ها و ویزا های مختلفی برای دریافت اقامت فرانسه وجود دارد که یکی از بهترین روش های دریافت آن، اخذ ویزای همراه فرانسه است که شرایط و مراحل خاص خودش را دارد.

این ویزا بیشتر برای افرادی طراحی شده که مایل به پیوستن یا همراهی با شرکای خود در فرانسه هستند. این نوع ویزا زمانی قابل اعمال است که یکی از شرکا، شهروند فرانسه یا مقیم قانونی فرانسه باشد. هدف اصلی ویزای پیوست به خانواده در فرانسه، حفظ حق زندگی خانوادگی است که به زوج ها اجازه می دهد با هم در فرانسه زندگی کنند. این امر به ویژه برای زوج ‌های که یکی از شرکای آن به طور قانونی در فرانسه اقامت دارد، مهم است و شریک دیگر از این طریق می تواند اقامت فرانسه را دریافت کند.

پروسه درخواست ویزای همراه فرانسه مستلزم اثبات صحت رابطه است و معمولاً به اسنادی مانند صورتحساب مشترک بانکی، قراردادهای اجاره با نام هر دو یا مکاتباتی که خطاب به هر دو شریک باشد نیاز دارد.

پس از اعطای ویزا، این ویزا نه تنها به دارنده این امکان را می دهد که در فرانسه اقامت کنند، بلکه می توانند کار کنند. برهمین اساس این ویزا برای افرادی که به دنبال اقامت طولانی مدت در این کشور با شریک زندگی خود هستند، بسیار مناسب است. اعتبار و سایر ویژگی های ویزای پیوست به خانواده فرانسه  می تواند بر اساس وضعیت زوجین و مقررات محلی موجود متفاوت باشد. برهمین اساس، ما در این مقاله از موسسه حقوقی سام سعی کرده ایم همه شرایط و مراحل آن را مورد بررسی قرار دهیم.

بیشتر بخوانید:  هزینه زندگی و اقامت در فرانسه

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مزایای ویزای همراه فرانسه

ویزای پیوست به خانواده فرانسه برای حفظ پیوندهای خانوادگی و اطمینان از اینکه خانواده ها یا زوج ها می توانند بدون نیاز به جدایی طولانی مدت با هم بمانند بسیار سودمند است. دریافت آن، یک راه حل عالی برای کسانی است که در غیر این صورت ممکن است به دلیل محدودیت های جغرافیایی و اداری به دوری از خانواده خود روبرو شوند.

علاوه بر این، ویزای همراه فرانسه فراتر از زندگی در فرانسه است. معمولاً حق کار را اعطا می کند که برای ادغام و استقلال مالی بسیار مهم است. این توانایی برای اشتغال به تازه واردان کمک می کند تا فرصت شغی ارزشمندی را تجربه کنند. حتی پیشرفت شخصی و آینده شغلی را افزایش دهند.

شرایط اخذ ویزای همراه در فرانسه 2024

مهم ترین شرایط  اخذ  ویزای  همراه در فرانسه

کلیه مراحل و شرایط اخذ ویزای همراه در سال 2024 فرانسه به عوامل مختلفی بستگی دارد. در ادامه برخی از شرایط مهم اخذ ویزای همراه در فرانسه را باهم برسی می کنیم.

در زمینه ازدواج

برای افرادی که به دنبال ویزای پیوست به خانواده فرانسه بر اساس ازدواج هستند، شرط اولیه ارائه مدرکی مبنی بر ازدواج معتبر و قانونی به رسمیت شناخته شده با یک شهروند فرانسوی یا مقیم قانونی فرانسه است. این شامل ارائه گواهی ازدواج رسمی و نشان دادن صحت رابطه از طریق اسناد پشتیبانی مانند صورت‌حساب بانکی مشترک، قراردادهای اجاره مشترک یا شواهدی مبنی بر زندگی مشترک است.

در کیس خانواده (همسر/  فرزندان/  والدین)

در مورد اعضای خانواده، ویزای همراه می تواند توسط همسر، فرزندان یا والدین یک شهروند فرانسوی یا مقیم قانونی اخذ شود. متقاضی باید رابطه خانوادگی خود را از طریق شناسنامه، گواهی ازدواج یا سایر اسناد رسمی نشان دهد. این ویزا به این اعضای خانواده اجازه اقامت در فرانسه را می دهد و در برخی موارد به آنها حق کار را داده و ادغام و استقلال مالی آنها را تسهیل می کند.

وضعیت تحصیلی

برای دریافت ویزای همراه فرانسه، ارائه مدارک تحصیلی و دیگر اسناد مورد نیاز، بسته به سن و وضعیت تحصیلی فرد، الزامی است. افراد بالای 18 سال باید مدارک تحصیلی دانشگاهی یا فارغ‌التحصیلی خود را ارائه دهند، در حالی که افراد زیر 18 سال باید مدارک مدرسه و رضایت‌نامه والدین را تهیه کنند. اطمینان از تکمیل و صحت این مدارک می‌تواند فرآیند دریافت ویزا را تسهیل کند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای همراه فرانسه

اخذ ویزای پیوست به خانواده فرانسه به تهیه مدارک مختلفی نیاز دارد که در ادامه برخی از این مدارک را به شما معرفی می کنیم تا به راحتی بتوانید اقدام به اخذ ویزای پیوست به خانواده فرانسه کنید:

ارائه فرم تقاضای ویزای بلندمدت فرانسه

فرم درخواست ویزای بلند مدت فرانسه، سند مهمی است که پروسه درخواست ویزا با آن آغاز می شود. شما باید این فرم را به طور دقیق و کامل پر کنید. این فرم اطلاعات شخصی، جزئیات اقامت و هدف از بازدید را درخواست می کند. این به عنوان سند پایه ای عمل می کند که مقامات فرانسوی مشخصات متقاضی را بر اساس آن بررسی کرده و واجد شرایط بودن آنها را برای ویزا تایید می کنند.

ارائه دو قطعه عکس گذرنامه

دو عکس جدید به اندازه پاسپورت برای همراه با درخواست ویزا مورد نیاز است. این عکس‌ها باید معیارهای مشخصی از جمله اندازه، رنگ پس‌زمینه و موقعیت صورت را داشته باشند. هدف از این عکس ها ارائه تصویری واضح و جاری از متقاضی برای تشخیص هویت و اهداف امنیتی است.

ارائه مدارک نشان دهنده تمکن مالی

برای دریافت ویزای پیوست به خانواده فرانسه، متقاضیان باید ثبات مالی خود را برای پوشش اقامت خود در فرانسه نشان دهند. این مدرک می تواند شامل صورت ‌حساب‌های بانکی، فیش‌های حقوقی یا اثبات درآمد از منابع دیگر باشد. چرا که دولت فرانسه باید از تمکن مالی متقاضی مطمئن شود که متقاضی می تواند بدون نیاز به بودجه عمومی از خودش حمایت کند و در نتیجه بار مالی بیشتری را به دولت تحمیل نکند. در نظر داشته باشید که روش تمکن مالی یا خود حمایتی فرانسه ، امروزه یکی از پر طرفدار ترین روش های اخذ اقامت فرانسه می باشد زیرا نیاز به سرمایه گذاری و شرط حضور ندارد.

ارائه سند ازدواج فرد همراه با متقاضی اصلی

یکی از مدارک اساسی و ضروری در پروسه اخذ اقامت همراه در فرانسه، ارائه سند ازدواج است. این سند به مقامات مهاجرتی اثبات می‌کند که فرد همراه (همسر) دارای رابطه قانونی و معتبر با متقاضی اصلی اقامت است.

ارائه ترجمه صحیح از شناسنامه تمام متقاضیان ویزای همراه کشور فرانسه

برای همه متقاضیان ویزای پیوست به خانواده فرانسه ، ارائه شناسنامه الزامی است. این سند رسمی باید به فرانسوی ترجمه شود تا مقامات فرانسوی به راحتی بتوانند آن را تایید کنند. شناسنامه در اصل، هویت متقاضی را تأیید می کند و برای تأیید جزئیات شخصی مانند سن و والدین، که برای ویزاهای مرتبط با خانواده ضروری باشد، بسیار مهم است.

ارائه کپی مدارک اقامتی متقاضی اصلی

ارائه یک کپی از مجوز اقامت یا مدارک معادل آن برای دریافت ویزای پیوست به خانواده فرانسه  الزامی است. این اسناد تأیید می کند که متقاضی اصلی به طور قانونی در فرانسه اقامت دارد.

گواهی عدم سوپیشینه

گواهی عدم سوء پیشینه ثابت می کند که متقاضی در کشور محل اقامت خود سابقه کیفری ندارد. شما باید گواهی ترجمه و تأیید شده را همراه با سایر مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت همراه به مقامات مهاجرتی فرانسه ارسال کنید.

مراحل اخذ ویزای همراه فرانسه

اخذ ویزای همراه فرانسه شامل یک سری مراحل مشخصی است که با جمع آوری تمام مدارک مورد نیاز شروع می شود. اینها شامل فرم درخواست ویزای بلند مدت تکمیل شده، عکس ویزای همراه فرانسه، اثبات تمکن مالی، گواهی ازدواج، تولد و غیره است. هر سند باید الزامات خاصی را که توسط کنسولگری فرانسه تعیین شده است، مانند ترجمه به فرانسوی و گواهینامه ها رعایت کند.

در ابتدا متقاضیان باید ثابت کنند که تمام اسناد به طور کامل آماده و تأیید شده و با دستورالعمل های رسمی مطابقت دارند. پس از آماده شدن همه مدارک، متقاضی باید آنها را به همراه فرم درخواست ویزا در کنسولگری فرانسه یا از طریق یک مرکز مجاز درخواست ویزا ارسال کند.

در طول ارسال، برخی از کنسولگری ها ممکن است به مصاحبه ویزا با متقاضی اصلی مقیم فرانسه نیاز داشته باشند. پس از مصاحبه و ارسال، درخواست تحت بررسی قرار می گیرد که ممکن است چندین هفته طول بکشد. نتیجه نهایی به متقاضی اطلاع داده می شود و در صورت تائید می تواند ویزای خود را دریافت کند که به آنها حق سفر و اقامت در فرانسه برای مدت زمان مشخص شده را می دهد.

صدور ویزای همراه فرانسه چقدر طول میکشد؟

زمان اخذ ویزای همراه فرانسه به عوامل مختلفی از جمله کنسولگری خاص که درخواست را رسیدگی می کند، دقت مدارک ارسالی و حجم کلی درخواست های دریافت شده در آن زمان بستگی دارد. این بازه زمانی ممکن است از چند هفته تا چند ماه طول بکشد. برای متقاضیان مهم است که خیلی قبل از تاریخ سفر مورد نظر خود برای ویزای پیوست به خانواده فرانسه، اقدام کنند.

علاوه بر این زمان اقدام می تواند بر زمان اخذ ویزای همراه فرانسه  تأثیر داشته باشد. به عنوان مثال، اخذ ویزا در طول فصول پر سفر مانند تابستان یا تعطیلات پایان سال ممکن است به دلیل افزایش تقاضا، زمان بیشتری طول بکشد. برای همین به متقاضیان توصیه می شود زمان‌های رسیدگی خاص را که در وب‌ سایت کنسولگری یا سفارت رسمی فرانسه در کشورشان ذکر شده را بررسی کنند زیرا این اطلاعات می‌توانند دقیق‌ترین و به‌روزترین اطلاعات مربوط به زمینه محلی خود را ارائه دهند.

هزینه دریافت ویزای همراه کشور فرانسه

هزینه دریافت ویزای همراه کشور فرانسه

کلیه هزینه دریافت ویزای همراه فرانسه بر اساس سن متقاضی و نوع ویزا ممکن است تا حدودی متفاوت باشد. به طور کلی، هزینه ویزای بلند مدت استاندارد که شامل ویزای پیوست به خانواده فرانسه نیز می شود، توسط مقامات فرانسوی تعیین خواهد شد. حتی به نظر می رسد در کشورهای مختلف ثابت باشد. با توجه به جدیدترین اطلاعات، برای افراد توصیه می شود که برای یک متقاضی بزرگسال حدود 99 یورو بودجه داشته باشند. به طور کلی، هزینه‌های دریافت ویزای همراه فرانسه ممکن است به شرح زیر باشد:

توضیحات مبلغ تقریبی (یورو) هزینه صدور ویزا
حداکثر تا 90 روز اقامت 80 ویزای کوتاه‌مدت
بیش از 90 روز اقامت 99 ویزای بلندمدت
توضیحات مبلغ تقریبی (یورو) هزینه های جانبی
بسته به نوع و تعداد مدارک متغیر ترجمه رسمی مدارک
تأیید مدارک توسط مراجع معتبر متغیر تأیید مدارک
بسته به پوشش و مدت زمان اقامت متغیر بیمه درمانی
خدمات اضافی توسط مراکز درخواست ویزا مانند VFS Global 25-30 خدمات مرکز درخواست ویزا

دلایل ریجکت شدن ویزای همراه فرانسه

چندین دلیل احتمالی وجود دارد که ممکن است بر اساس آنها درخواست ویزای همراه فرانسه شما رد شود. یکی از رایج ترین دلایل رد، عدم ارائه مدرک کافی مبنی بر تمکن مالی است. حتی ارائه مدارک ناقص که نشان دهنده درآمد پایدار، پس انداز یا حمایت از متقاضی اصلی در فرانسه باشد، می تواند منجر به رد ویزا شود.

یکی دیگر از دلایل رایج برای ریجکت شدن ویزای پیوست به خانواده فرانسه، ناتوانی در نشان دادن یک رابطه خانوادگی واقعی با متقاضی اصلی مقیم فرانسه است. افسران کنسولگری گواهی ازدواج، شناسنامه یا سایر اسناد پشتیبان را برای تأیید صحت رابطه ادعا شده بررسی می کنند. هرگونه مغایرت یا ناهماهنگی در این اسناد می تواند باعث ایجاد شک و ریجکت شدن ویزا شود. علاوه بر این، اگر افسر کنسولگری تشخیص دهد ازدواج یا پیوندهای خانوادگی واقعی نیستند، ممکن است درخواست به دلیل تقلب احتمالی مهاجرت رد شود.

جمع بندی

اخذ ویزای همراه فرانسه یک روند مشخصی است که به اعضای خانواده اجازه می دهد تا به عزیزان خود بپیوندند یا با آنها همراه شوند که به طور قانونی برای مدت طولانی در فرانسه اقامت دارند. اعضای خانواده واجد شرایط شامل همسران، شرکای مدنی و فرزندان تحت تکفل دارندگان ویزا یا دارندگان مجوز اقامت در فرانسه هستند. اما با توجه به مراحل و شرایط خاصی که هر ساله برای ویزای همراه فرانسه درنظرگرفته می شود، احتمال هر گونه تغییر در قوانین مربوط به اخذ ویزای اقامت فرانسه وجود دارد.

برای همین اگر قصد اخذ این ویزا را دارید، بهتر است قبل از هر گونه اقدامی حتما با کارشناسان موسسه حقوقی سام تماس گرفته و اطلاعات کاملتری را در این زمینه کسب کنید. بدون شک، دریافت اطلاعات کامل و دقیق می تواند در کاهش هزینه و ریسک مربوط به آن تاثیر زیادی داشته باشد.

پرسش های متداول

چه کسانی می توانند برای ویزای همراه فرانسه درخواست دهند؟

ویزای همراه فرانسه می تواند توسط همسران، شرکای مدنی و فرزندان تحت تکفل افرادی که به طور قانونی اقامت داشته یا قصد دارند بیش از سه ماه در فرانسه اقامت داشته باشند، درخواست دهند. این شامل همراهی اعضای خانواده دارندگان انواع مختلف ویزاهای بلندمدت یا مجوزهای اقامت، مانند کارمندان، دانشجویان یا دانشمندان است.

چگونه می‌توان مدت زمان صدور ویزای همراه فرانسه را کاهش داد؟

تمام مدارک مورد نیاز را با فرمت صحیح که توسط کنسولگری یا سفارت فرانسه مشخص شده است، ارسال کنید. این شامل اثبات رابطه، تمکن مالی و وضعیت حقوقی دارنده اصلی ویزا در فرانسه است.

مدت زمان اعتبار ویزای همراه فرانسه چقدر است؟

اعتبار ویزای همراه فرانسه با دارنده ویزای اصلی مطابقت دارد. اگر برای متقاضی اولیه ویزا یا اجازه اقامت برای یک سال صادر شود، ویزای همراه نیز معمولاً برای همان مدت معتبر خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

آیا این پست برای شما مفید بوده است ؟

برای نظر دهی بر روی ستاره ها کلیک کنید.

میانگین نظرات 0 / 5. تعداد نظرات : 0

نظری برای این پست موجود نیست.

نمونه کارهای موفق موسسه سام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام