شرایط مهاجرت به آلمان

شرایط مهاجرت به آلمان+ موسسه حقوقی سام
شرایط مهاجرت به آلمان+ موسسه حقوقی سام

در این مقاله به بررسی شرایط مهاجرت به آلمان میپردازیم و با چند اصطلاح برای مهاجرت به آلمان آشنا خواهید شد. شما عزیزان می توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان و یا تماس با موسسه حقوقی سام از مشاوره تخصصی رایگان بهره مند شوید.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

شرایط مهاجرت به آلمان

هر فرد مهاجری برای ورود و ساکن شدن در آلمان باید اجازه اقامت داشته باشد، بدون این اجازه نامه حق کار یا تحصیل در آلمان را نخواهد داشت. بد نیست بدانید که شهروندان ایالات متحده، استرالیا، کانادا، فلسطین اشغالی، ژاپن، نیوزیلند و سوئیس بسیار آسان تر از ساکنان دیگر کشورها این اجازه نامه را کسب می کنند؛ اما آن ها نیز نیاز به گواهی اقامت دارند. ساکنان دیگر کشورها، از جمله ایران برای کسب اجازه اقامت باید به سفارت خانه یا کنسولگری آلمان مراجعه کنند تا پس از بررسی وضعیت آن ها، اجازه نامه شان ثبت شود. همه کسانی که قصد ماندن در این کشور را بیش از 90 روز دارند، باید برای دریافت مجوز اقامت بیش از 90 روز اقدام کنند.

به صورت کلی می توان چند مرحله برای اخذ اقامت دائم برشمرد:

1.ارائه درخواست اقامت + اجازه کار به سفارت آلمان در کشور مبدا

2.ارائه درخواست به سازمان مهاجرت کشور مقصد یا مبدا و طی مراحل اداری مربوطه.

3.اخذ ویزای ورودی کشور مقصد در صورتی به مهاجر داده می شود که دو مرحله قبل را طی کرده باشد.

4.ارائه مجوز کار و اقامت خود و اعضای خانواده به اداره اتباع خارجی آلمان، پس از ورود به این کشور.

پس از گرفتن اجازه نامه اقامت در آلمان، اگر فرد مهاجر در طول اقامت موقتش کاری خلاف قانون انجام ندهد و از همه قوانین پیروی کند می تواند درخواست اقامت دائم بدهد. این موضوع که فرد مهاجر از چه زمانی می تواند برای اقامت دائم درخواست کند بستگی به نوع ویزای وی دارد؛ اما تقریبا 5 سال طول می کشد.

مهاجرت به آلمان

به دلیل وجود دانشگاه های معتبر و شرایط مهاجرت به آلمان، افراد بسیاری از نقاط مختلف دنیا علاقه مندند که در این کشور زندگی کنند. روش های متعددی برای مهاجرت به آلمان وجود دارد که هر یک از آن ها برای افراد خاصی مناسب هستند. نمی توان گفت که مهاجرت از چه راهی آسان تر و از چه راهی دشوارتر است چرا که یک روش می تواند برای یک فرد بسیار آسان باشد؛ اما برای فرد دیگری دشوار به نظر برسد. بنابراین کارشناسان موسسه حقوقی سام روش های مهاجرت به آلمان را ذکر می کنند و این که اقدام از چه طریقی برای متقاضی مناسب است را به خود ایشان می سپارند تا با بررسی ویژگی و خصوصیات و شرایط متقاضی آنچه برای متقاضی مناسب تر است را بیابد.

مزیت های زندگی در کشور آلمان

  • شرایط مالیاتی رقابتی و مناسب
  • زمینه سرمایه گذاری امن
  • زیر ساخت خوب
  • وجود طرح های گوناگون برای تشویق سرمایه گذاران
  • سطح رفاه بالای ساکنان
  • وضعیت اقتصادی خوب و پیشرو
  • وجود نیروهای کار متخصص
  • توجه به نوآوری
شرایط مهاجرت به آلمان+ موسسه حقوقی سام

مزایای زندگی در آلمان

شرایط مهاجرت به آلمان از طریق کار

در سال 2005 شرایط مهاجرت به آلمان به گونه ای شد که دولت این کشور تلاش هایی در راستای جذب نیروی کار ماهر از سایر مناطق دنیا انجام داد. از این زمان متخصص هایی که در زمینه فناوری اطلاعات، علوم طبیعی (زیست شناسان، شیمی دانان، فیزیک دانان) مهندسی یا استادی فعالیت می کردند راحت تر می توانستند کار پیدا کنند؛ در مقابل افرادی که در زمینه های مختلف فناوری و تکنولوژی مهارت داشتند، توانستند کارهایی مناسب در این کشور را از آن خود کنند. سران کشور آلمان تنها پذیرای کارگران و کارکنان متخصص و توانا هستند و به کارگران غیر ماهر به هیچ وجه اقامت دائم نمی دهند؛ اما افرادی که بتوانند رزومه ای قابل توجه ارائه دهند و مهارت شان را به اثبات برسانند پس از 5 سال کار در این سرزمین می توانند اقامت دائم آلمان را به دست بیاورند. آلمان با جمعیتی بالغ بر 82 میلیون نفر، پر جمعیت ترین کشور اروپاست بنابراین یافتن کار و اثبات توانایی ها درآن آسان نخواهد بود. طبق قانون مهاجرت 2005 آلمان، همه اعضایِ خانواده فردی که اجازه کار در این کشور را یافته می توانند به این کشور آمده و مشغول به کار شوند و یا ادامه تحصیل دهند. افرادی که از دانشگاه های آلمان فارغ التحصیل می شوند 18 ماه فرصت خواهند داشت تا کاری مناسب بیابند و اگر نتوانند در جایی مشغول به کار شوند اجازه اقامت شان را در این کشور از دست خواهند داد. مطالعاتی که در سال 2015 انجام شد حاکی از آن هستند که حدود 54 درصد از دانشجویان خارجی پس از فارغ التحصیلی، در آلمان مشغول به کار می شوند. برای یافتن کار در آلمان باید متقاضی واجد شرایط باشد و این موضوع اصلی ترین نکته برای مهاجرت کاری است.

1.کارمند مهاجر باید بتواند همانند یک کارمند آلمانی کار کند.

2.زمانی یک مهاجر به استخدام درمی آید که هیچ فرد آلمانی برای آن کار در دسترس نباشد.

3.فرد مهاجر باید دارای مدرک تحصیلی معتبر باشد و در مواقع نیاز بتواند در اختیار کارفرما قرار دهد.

4.اگر مهاجر قصد ثبت شرکت در آلمان را دارد باید برای ثبت شرکتش اقدام کرده باشد.

شرایط مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل

یکی از بهترین راه ها برای جوانانی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشورشان را دارند، اخذ ویزای تحصیلی آلمان است. این راه به دلیل آن که هزینه کمی دارد با استقبال جوانان رو به رو شده است. متقاضی تحصیل در آلمان می تواند مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشدی بگیرد که به صورت بین المللی معتبر شناخته می شود، آن هم با هزینه ای بسیار پایین و حتی گاهی کاملا رایگان. دانشجویانی که در این کشور مشغول به تحصیل می شوند اجازه کار نیز دارند؛ آن ها می توانند 90 روز در سال را به صورت تمام وقت کار کنند و یا این که 180 روز را به صورت نیمه وقت فعالیت کرده و درآمد داشته باشند. دانشجوها در صورتی می توانند مشغول به کار شوند که زبان آلمانی را به صورت کامل بدانند و توانایی برقراری ارتباط مفید را با افراد جامعه داشته باشند. پس از فارغ التحصیل شدن، آن ها باید تا حداکثر 18 ماه، کاری ثابت پیدا کنند که با رشته تحصیلی و تخصص شان مرتبط باشد

اگر شخصی بخواهد در آلمان به تحصیل بپردازد باید این مراحل را طی کند:

1.پذیرش دانشگاه: باید یکی از دانشگاه های این کشور را انتخاب کرده و برای گرفتن پذیرش در آن تلاش کند، برای مثال می تواند به وبسایت این مراکز مراجعه کرده و فرم پذیرش دانشجویان خارجی را پر کند.

2.اخذ ویزای تحصیلی: مهاجران هوشمند همیشه فرصت را غنیمت می شمارند. متقاضی باید تا زمانی که مشخص شود دانشگاه مورد نظر وی را پذیرفته یا نه، برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان نیز اقدام کند؛ زیرا هردوی این مرحله ها زمان بر هستند. ویزاهای تحصیلی سه ماهه هستند ولی قابلیت تمدید دارند.

3.اجازه مهاجرت: اگر متقاضی نگران این است که دانشگاه، وی را نپذیرد می تواند تا زمان نهایی شدن پذیرشش منتظر بماند و پس از آن برای گرفتن ویزای تحصیلی اقدام کند اما در این مرحله روی این موضوع که در یک دانشگاه پذیرفته شده است تاکید زیادی باید داشته باشد تا صدور ویزا با مشکلی مواجه نشود.

شرایط مهاجرت به آلمان از طریق کارآفرینی | سرمایه گذاری

همواره افراد مستعد قصد کارآفرینی در کشوری مثل آلمان را دارند. آمارها نشان می دهند که کشور آلمان بعد از چین و آمریکا محبوب ترین سرزمین نزد سرمایه گذاران است. حتما نامه رسمی بانک برای افرادی که قصد سرمایه گذاری یا کار در آلمان را دارند نیاز است. متقاضی باید مدرک معتبری ارائه کند که بودجه مناسبی در دست دارد و می تواند هزینه هایش را تامین کند. لازم نیست که سرمایه خود را حتما به آلمان منتقل کند بلکه این مدرک تنها برای اطمینان این دولت از وضعیت مالی و توانایی متقاضی در پرداخت هزینه های زندگی است. به عبارت دیگر متقاضی باید ثابت کند که از پس مخارج خود و اعضای خانواده اش بر خواهد آمد.

اگر متقاضی قصد کار آفرینی و راه اندازی کسب و کاری جدید را در آلمان دارد باید این نکته ها را در نظر داشته باشد:

1.باید تقاضا برای کاری که قصد انجام آن را دارد در این کشور وجود داشته باشد.

2.کسب و کار وی باید بتواند تاثیر مثبتی روی اقتصاد آلمان بگذارد.

3.برای راه اندازی کار در این کشور باید سرمایه کافی داشته باشید و برای این کار حداقل 250,000 یورو نیاز خواهد داشت.

مزیت های کارآفرینی در آلمان:

1.در صورت کارآفرینی در این کشور از همه مزایای یک شهروند آلمانی برخوردار خواهید شد.

2.به همکار یا یک ضامن آلمانی نیاز ندارید.

3.اگر سه سال در این کشور کار کنید به همه اعضای درجه یک خانواده شما نیز اجازه اقامت دائم به صورت نامحدود داده می شود.

4.همیشه اجازه ورود و خروج به آلمان را در هر شرایطی خواهید داشت.

شرایط مهاجرت به آلمان+ موسسه حقوقی سام

مزایای کار آفرینی در آلمان

 

شرایط مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج

بعضی ها بدون نیاز به اجازه کار یا تحصیل می توانند خیلی راحت در آلمان مشغول به کار شوند. این افراد کسانی هستند که همسر آلمانی دارند. اگر شخصی با یک فرد آلمانی تبار ازدواج کند اجازه کار و تحصیل در این کشور را پیدا خواهد کرد. حتما این ازدواج باید رسمی باشد. این قاعده شامل فرزندان همه شهروندان آلمانی نیزمی شود. کودکان و نوجوانانی که سن شان از 16 سال کمتر باشد و یکی از والدین آن ها شهروند این کشور به شمار آید، می توانند بدون هیچ مشکلی به این کشور مهاجرت کند. البته نکته ی حائز اهمیت این است که هر دو والد باید بر سر مهاجرت فرزندشان توافق کرده باشند.

برای مهاجرت نوجوانان تا 16 سال، نیازی به مدرک زبان آلمانی و یا حتی دانستن این زبان نیست، آن ها فقط باید گواهی تولد داشته باشند؛ اما همه افرادی که بیش از 16 سال دارند باید بر این زبان مسلط باشند.

کارت آبی آلمان

اگر به قصد کار و در نهایت کسب اقامت دائم قصد مهاجرت به آلمان را دارید باید حتما با Blue Card و ویژگی های آن نیز آشنا باشید. کارت آبی با الگوبرداری از گرین کارت آمریکا به وجود آمده است و مهاجر با دریافت آن می تواند در سراسر کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا هستند به کار مشغول شود؛ البته کشورهای دانمارک، انگلستان و ایرلند جزو این قاعده نمی شوند. در سال 2007 اتحادیه اروپا تصمیم گرفت برای رفع مشکل کمبود نیرو مهاجرانی را از کشورهای غیر اروپایی جذب کند و برای سامان دادن به این نیروها، کارت آبی را به وجود آورد. طرح کارت آبی برای اولین بار در کشور آلمان اجرایی شد و هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرد. هم اکنون افرادی که به قصد اشتغال به آلمان مهاجرت می کنند، ویزای کاری می گیرند و پس چند سال فعالیت (حداقل 4 سال) در این کشور برای اقامت دائم اقدام می کنند. حالا باید بدانید که اگر موفق به یافتن کار در این کشور شدید می توانید برای دریافت کارت آبی اقدام کنید. از یاد نبرید که تنها با داشتن پیشنهاد کار و پذیرفته شدن توسط یک کارفرما می توانید برای دریافت این کارت اقدام نمایید. با استخدام مهاجر مطابق با مدت زمان قرارداد او، کارتی به رنگ آبی برایش صادر می شود. به عبارت دیگر اگر قراردادی یک ساله با کارفرما ببندید کارت آبی شما 1 سال اعتبار خواهد داشت. لازم به ذکر است که دولت آلمان 3 ماه بعد از پایان اعتبار کارت آبی نیز به مهاجر اجازه زندگی در این کشور را می دهد یعنی در حقیقت کارت یک ساله، یک سال و سه ماه اعتبار دارد. بعد از گذشت 4 سال اقامت با کارت آبی در آلمان، فرد مهاجر می تواند برای کسب اقامت دائم اقدام کند. تمدید کارت آبی آسان است بنابراین در این رابطه نگرانی نداشته باشید.

مزیت های داشتن کارت آبی آلمان

1.در آلمان قانونی وجود دارد که مهاجر تنها در صورتی استخدام می شود که هیچ فرد آلمانی تباری برای آن کار وجود نداشته باشد، همین موضوع یافتن کار را برای مهاجران دشوار می کند؛ اما اگر متقاضی موفق شود که کارت آبی را دریافت کند، دیگر شامل این قانون نخواهد بود.

2.با داشتن کارت آبی امکان گرفتن اقامت دائم این کشور بسیار آسان تر خواهد شد.

3.این کارت به مهاجران امکان می دهد تا همسر و فرزندان خود را هم به این کشور بیاورند.

4.کارت آبی نوعی اجازه ورود به دیگر کشورهای اروپایی به حساب می آید.

5.اگرمتقاضی این کارت را داشته باشد و مدرک زبان آلمانی را هم بگیرد، می توانید با 3 سال اقامت در این کشور، اقامت دائم را به دست آورد.

نکته های مهم درباره کارت آبی:

تنها افرادی که تحصیلات دانشگاهی دارند به عنوان متخصص شناخته می شوند و می توانند برای کار و دریافت کارت آبی اقدام کنند. اگر متقاضی قرارداد کاری نداشته باشد نمی تواند برای دریافت کارت آبی اقدام کند. مهم نیست که متقاضی قرارداد کار خود را به صورت حضوری یا غیر حضوری بسته باشد. برای اخذ اقامت دائم در آلمان و دریافت ویزای کار و کارت آبی باید حتما متقاضی این شرایط را باید داشته باشد: تسلط به زبان انگلیسی یا آلمانی، رزومه ای به سبک این کشور، گواهی تمکن مالی معتبر.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید صفحه اقامت آلمان را مطالعه نموده و یا برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس حاصل فرمایید.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

سوالات متداول

چگونه به کشور آلمان مهاجرت کنیم؟

اولین گام برای مهاجرت به آلمان شناخت روش های مهاجرت به این کشور و انتخاب بهترین گزینه است. سپس باید شرایط و مدارک مهاجرت را بر اساس روش انتخاب شده فراهم کرد.

بهترین و راحت ترین راه اقامت آلمان کدام است؟

مسلماً شرایط شخصی شما در انتخاب بهترین روش مهاجرت به آلمان بسیار مؤثر است؛ اما به طور کلی ویزای کار آلمان، تحصیل در دانشگاه های آلمان و سرمایه گذاری در آلمان از بهترین راه های مهاجرت به آلمان است.

من 28 سال سن دارم و رشته تحصیلی ام حسابداری است. برای مهاجرت به آلمان چه کاری باید انجام دهم؟

در صورت تاییدیه مدارک تحصیلی شما و ارائه مدرک زبان برای ویزای جست و جوی کاری و تحصیلی آلمان امکان اقدام وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام