اقامت پدر و مادر در آلمان

اقامت والدین در آلمان + موسسه حقوقی سام
اقامت والدین در آلمان + موسسه حقوقی سام

موسسه حقوقی و بین المللی سام با داشتن 16 سال تجربه و صدها نمونه موفق اخذ کارت اقامت اروپا، ضمن ارائه مشاوره رایگان به روز ترین و کامل ترین قوانین مهاجرتی و نیز اقامت پدر و مادر در آلمان را در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

راه های قانونی گوناگونی برای اخذ اقامت اروپا وجود دارد که در این مقاله با آنها آشنا خواهید شد. برخی از این راه ها بسیار سریع و در حدود 2 ماه به نتیجه می رسند. برخی ارزان و برخی پر خطر می باشند. با توجه به هدف و شرایط متقاضی، مشاوران مجرب ما شما را برای انتخاب بهترین مسیر مهاجرت راهنمایی خواهند کرد.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اقامت والدین در آلمان به چه صورت است و چه شرایطی دارد؟ آیا اطلاعات کافی برای این مسئله مهم دارید؟

 در این که آلمان یک کشور عالی برای مهاجرت کردن است، هیچ شکی وجود ندارد. سالانه صدها مهاجر به سمت این کشور سرازیر می شوند و برای گرفتن اقامت دائم در آن تلاش می کنند. ولی آیا می دانید چرا کشور آلمان تا این حد برای بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت کردن دارند، مقصد مناسب و ایده آلی است؟

امکانات، اقتصاد قوی، سیستم آموزشی عالی، فرهنگ بالا، هزینه های کم زندگی، فرصت های شغلی زیاد و …. دلایلی هستند که این کشور را به مقصدی مناسب برای شما تبدیل کرده اند. حالا فرض کنید که به آلمان مهاجرت کرده و حتی آنقدر خوش شانس بوده اید که موفق به اخذ اقامت دائم در این کشور شده اید، تکلیف والدین شما چه می شود؟ آیا می توانید برای آنها نیز از دولت آلمان، اقامت دریافت کنید؟ اگر این سوال، یکی از سوالات مهمی است که ذهن شما را به خود درگیر کرده است، در ادامه با ما همراه باشید.

آیا آلمان برای مهاجرت گزینه خوبی است؟

اصلا چرا باید به کشور آلمان مهاجرت کرد؟ آیا مهاجرت  کردن به این کشور ارزش تحمل سختی های مهاجرت و اخذ اقامت در آن را دارد؟ قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم که برای اقامت والدین در آلمان باید چه اقداماتی صورت بگیرد، بهتر است به این پرسش ها پاسخ دهیم. ممکن است دلایل زیادی برای مهاجرت کردن به کشوری دیگر را داشته باشید، ولی اکثر شما به احتمال زیاد با دنبال رسیدن به آرامش و رفاه در زندگی خود هستید. پس قطعا برای مهاجرت کردن به سمت کشورهایی جذب می شوید که این رفاه و آرامش در آنها به طور واضح قابل مشاهده است.

آلمان یکی از بهترین کشورهایی که می تواند در این دسته قرار بگیرد. از جمله دلایلی که سالانه مهاجران زیادی را به سمت آلمان جذب می کنند، می توان به مواردی چون 9 مرز مختلف (همسایگی با فرانسه ، لوکزامبورگ، اتریش ، هلند، بلژیک، دانمارک، لهستان، جمهوری چک و سوئیس)، هزینه های کم زندگی، کیفیت زندگی بالا، سهولت یافتن شغل، امنیت اجتماعی، فرهنگ قوی و … اشاره کرد.

آیا اقامت والدین در آلمان امکان پذیر است؟

اگر فکر می کنید که بعد از مهاجرت خود به آلمان می توانید دست والدین خود را بگیرید و به راحتی با خود به این کشور بیاورید، باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید. گرفتن اقامت برای والدین و یا دیگر اعضای خانواده به این راحتی ها که فکر می کنید، نیست. یعنی اگر واقعا قصد دارید تا والدین و اعضای خانواده خود را نیز با خود همراه کنید باید مراحلی را طی کرده و شرایطی را در نظر بگیرید. بله درست است، دریافت اقامت پدر و مادر در آلمان نیز مانند گرفتن هر نوع اقامت دیگری شرایط مخصوص به خود را دارد. شما تنها زمانی می توانید برای دریافت اقامت برای اعضای خانواده خود اقدام نمائید که واجد شرایط مورد نظر دولت آلمان باشید. قبل از هر چیز باید این نکته را با شما در میان بگذاریم که دریافت اقامت والدین به وضعیت شما در این کشور بستگی دارد. اینکه اهل کجا هستید، نوع اقامت شما در آلمان چیست، آیا از پس هزینه های خود بر می آیید یا نه، تمامی این موارد می توانند در گرفتن اقامت والدین تاثیر بگذارند.

اقامت والدین در آلمان با ویزای اتحاد خانواده

شاید گرفتن اقامت برای والدین، فرزندان، همسر و به طور کلی اعضای خانواده در آلمان سخت باشد، اما این کشور یک راه میانبر برای شما در نظر گرفته است که این روند را برای شما آسان تر می کند. ویزای اتحاد خانواده آلمان یا همان Germany Family Reunion Visa یک ویزا با کلی شرایط سختگیرانه است. افرادی که در اهل اتحادیه اروپا هستند به هیچ وجه به این ویزا نیاز ندارند. آنها می توانند با پاسپورت و کارت شناسایی به راحتی در کنار دیگر اعضای خانواده زندگی کنند. اما برای افرادی که خارج از اتحادیه اروپا قرار دارند، قضیه به طور کامل فرق می کند. شرایط ویزای اتحاد خانواده برای اخذ اقامت والدین در آلمان به شرح زیر می باشد:

  • اقامت طولانی مدت: اگر واقعا قصد دارید برای والدین خود اقامت دریافت کنید، باید حتما در آلمان از مجوز اقامت طولانی مدت (مجوز اقامت دائم، کارت آبی اتحادیه اروپا و ..) برخوردار باشید. ویزاهای موقت مانند ویزای تجاری یا ویزای شینگن به هیچ وجه برای گرفتن اقامت والدین مناسب نیستند.
  • ثبات مالی و توانایی پرداخت هزینه ها: شما باید ثابت کنید که آیا توانایی پرداخت هزینه های والدین خود را دارید یا خیر، در غیر این صورت برای ویزای پیوست خانواده شرایط لازم را نخواهید داشت.
  • فضای کافی برای اقامت: شما همچنین باید برای این ویزا و اقامت پدر و مادر در آلمان، یک فضای کافی برای نگهداری از آنها داشته باشید. به عبارتی یک آدرس ثبت شده برای گرفتن این ویزا نوعی برگ برنده محسوب می شود.
  • بیمه سلامت (داشتن بیمه درمانی کافی): بیمه درمانی شما باید به گونه ای باشد که بتواند شما و خانوادتان را بدون نیاز به توسل به بودجه عمومی کشور، پوشش دهد.
  • تسلط به زبان آلمانی: آلمان از آن دسته کشورهایی است که اکثر مردمان آن به زبان محلی خود یعنی آلمانی ارتباط برقرار می کنند. به همین دلیل نیز تسلط کافی در این زبان (سطح A1 در حد آشنایی) ضروری است.

چه افرادی برای ویزای اتحاد خانواده واجد شرایط هستند؟

همانطور که گفته شد، برای درخواست اقامت پدر و مادر در آلمان و دریافت ویزای اتحاد خانواده شرایط خاصی وجود دارد. همچنین افراد خاصی نیز برای دریافت این ویزا واجد شرایط می باشند. از جمله افراد واجد شرایط این ویزا عبارتند از:

  • همسران خارجی
  • فرزندان مجرد و صغیر 16 سال و بیشتر
  • پدر و مادر یک کودک خردسال آلمانی ( کودکی که فردی برای مراقبت از آن وجود ندارد).
  • اعضای دور و یا والدین اتباع آلمانی
اقامت والدین در آلمان+ موسسه حقوقی سام

واجدین شرایط ویزای اتحاد خانواده

هزینه و مدت زمان پردازش اقامت والدین در آلمان

برای گرفتن مجوز اقامت والدین در این کشور باید هزینه ای حدود 56 الی 100 یورو  پرداخت نمایید. همچنین رسیدگی به این درخواست در سریع ترین حالت ممکن حدود سه هفته به طول می انجامد.

نقش موسسه حقوقی سام

مطمئنا برای اخذ اقامت والدین در آلمان به مشاوره تخصصی و کامل نیاز دارید. کارشناسان حقوقی ما در موسسه حقوقی و بین المللی سام می توانند بهترین راهنمایی ها را به شما ارائه دهند. ما در این موسسه سعی داریم تا همچنان به تمامی سوالات شما در زمینه دریافت اقامت برای والدین پاسخگو باشیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

سوالات متداول

چه افرادی برای ویزای اتحاد خانواده واجد شرایط هستند ؟

همسران خارجی فرزندان مجرد و کودک 16 سال و بیشتر پدرو مادر یک کودک خردسال آلمانی و یا والدین اتباع آلمانی

چرا آلمان برای مهاجرت گزینه خوبی به شمار می رود؟

به دلیل داشتن فرصت های شغلی مناسب، امنیت اجتماعی، هزینه های کم برای زندگی گزینه ی خوبی می باشد.

2 نظر در “اقامت پدر و مادر در آلمان

  1. Mahsa گفت:

    سلام وقتتون بخیر. آیا کشورهای دیگه اروپایی هم مث آلمان این امکان رو دارن که فرزندان بتونن بعد از اخذ اقامت والدین رو هم همراه خودشون ببرن و براشون اقامت بگیرن؟

    1. mohammadi گفت:

      با سلام.
      بله در بسیاری از کشور های اروپایی، تحت شرایطی، بر اساس سن والدین و شغل فرزند امکان الحاق وجود دارد. اما به دلیل پیچیدگی پرونده ها حتما باید توسط وکیل بررسی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام