اقامت جمهوری چک

اقامت جمهوری چک + موسسه حقوقی سام
اقامت جمهوری چک + موسسه حقوقی سام

در این مقاله تلاش شده است که شرایط اخذ اقامت جمهوری چک مورد بحث و بررسی قرار بگیرد . شایان ذکر است که شما عزیزان میتوانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان و یا تماس با موسسه حقوقی سام از مشاوره تخصصی و رایگان بهره مند شوید .

کشور جمهوری چک عضو اتحادیه اروپا و حوزه شینگن است. به این معنی که با اخذ اقامت چک، متقاضی بدون نیاز به ویزای شینگن می تواند به تمامی کشورهای حوزه شنگن سفر کند.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

شرایط مهاجرت به جمهوری چک از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

یکی از راه های اخذ اقامت جمهوری چک از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت است. بدین صورت که متقاضی اقامت جمهوری چک با ثبت شرکت در این کشور می تواند اقامت جمهوری چک را کسب کند. میانگین سرمایه برای ثبت شرکت در جمهوری چک ۵۰۰۰۰ یورو می‌باشد که فرد بعد از گذشت ۵ سال می تواند اقامت دائم چک را کسب کند. هزینه سرمایه گذاری در اروپا و جمهوری چک بین ۱۰۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰۰ یورو است که فرد می تواند اقامت دائم چک و پاسپورت کشور جمهوری چک را اخذ نماید. برای ثبت شرکت در جمهوری چک اخذ گواهی عدم سوء پیشینه امری مهم و ضروری به حساب می آید.

ویزای قابل اخذ جمهوری چک شامل ویزاهای کوتاه مدت است که نهایتاً ۹۰ روزه اند و قابلیت تمدید ندارند. همچنین ویزای بلندمدت ۹۰ روزه یا بیشتر که قابل تمدید می‌باشد و سومین ویزا، ویزای بلندمدت که ختم به اقامت می شود که بایستی فرد ۵ سال اقامت مستمر داشته باشد و بعد از آن تابعیت جمهوری چک را درخواست کند.

مزایا ثبت شرکت برای اقامت جمهوری چک

    مالکیت ۱۰۰% (بدون نیاز به شریک محلی)

    دسترسی به تمام نواحی اروپای شینگن برای مسافرت، تجارت و اقامت طولانی مدت

    امکان درخواست اقامت دائم پس از ۳ سال

    امکان درخواست پاسپورت ۵ سال بعد از اخذ اقامت دائم

    امکان اخذ آسان ویزا برای تمامی نقاط دنیا

    افتتاح حساب شرکتی و شخصی

    استفاده از مارک تجاری اروپائی

    قوانین تجاری و گمرکی آزاد در داخل اتحادیه اروپا

یکی از طرقی که از آن برای اخذ اقامت جمهوری چک میتوان یاد کرد ازدواج با یک شهروند چکی می‌باشد.

اقامت جمهوری چک + موسسه حقوقی سام

اخذ اقامت جمهوری چک از طریق ازدواج

کشور چک هم مانند اکثر کشورهای اروپایی در صورت ازدواج یکی از شهروندان خود با اتباع خارجی به همسر شهروند خود اقامت چک را اعطا میکند .

طبق قانون تابعیت چک در کشور چک در صورتیکه زن یا مرد چکی جدا از جنسیت فرد بایکی از اتباع خارجی ازدواج کند هیچ محدودیتی در مورد دادن اقامت به زوج یا زوجه ندارد؛ البته اقامتی که اخذ می‌شود اقامت دائم نمی‌باشد و برای اخذ اقامت دائم از طریق ازدواج در چک باید حدود 5 یا 6 سال از زندگی مشترک زوجین سپری شده باشد تا اشخاص بتوانند برای اقامت دائم و اخذ گذرنامه از کشور چک اقدام کنند .
نکته بسیار مهم این است که ازدواج انجام شده نباید صوری باشد و زوج و زوجه باید ثابت نمایند که ازدواج به صورت واقعی بوده و آنها زندگی مشترکی خواهند داشت. بدیهی است که برای دریافت ویزا باید مدارکی به سفارت ارائه شود که مدارک هویتی جزو این مدارک می‌باشد و مدارکی که دال بر حقیقت بودن ازدواج می‌باشد نیز حتما باید به سفارت ارائه شود. لازم به ذکر می‌باشد که زمانی که شخص با ویزای ازدواج وارد چک می‌شود از تمام مزایای یک شهروند مانند تحصیل رایگان و اجازه کار برخوردار می باشد. طبیعتا برای دریافت این ویزا  باید پرونده به طور صحیح و با آگاهی کامل ارائه شود تا پروسه به خوبی پیش رود و مدارک ارائه شده به طور صحیح و کامل و با جزییات ارائه گردد.

اخذ اقامت چک از طریق کار

برای اخذ اقامت کشور چک از طریق کار کافی است متقاضی با شرکت های کاریابی اروپایی مکاتبه کند تا چنانچه تخصص ویژه و مهارت خاصی داشته باشد کارفرمای اروپایی بعنوان اسپانسر دعوت نامه ای برای او بفرستد. این قاعده کلی در خصوص اخذ اقامت اروپا از طریق کار و تخصص است و در همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا صادق است. اما آنچه که در شرکت های عضو اتحادیه اروپا مشترک است اتخاذ استراتژی واحد جهت ساماندهی نیروی کار در این کشورها است. بر اساس تشخیص اتحادیه اروپا، در بررسی چشم انداز اقتصادی کشورهای عضو اتحادیه که شامل ۲۷ کشور اروپایی می‌باشد و نیز پیش بینی کمبود نیروی کار مورد نیاز در کشور، در سال ۲۰۰۷ میلادی اتحادیه اروپا در جهت رفع کمبود نیروی کار متخصص، و با الهام از طرح گرین کارت دولت کشور آمریکا و با استفاده از نماد پرچم اتحادیه اروپا که با رنگ آبی است، اقدام به تصویب و ارائه طرح و برنامه ای مشابه به نام کارت آبی نمود که در قالب آن نیروهای کاری و متخصص غیر اروپایی بتوانند به واسطه این برنامه برای مهاجرت به تمامی کشور های عضو اتحادیه بغیر از انگلستان، ایرلند و دانمارک که از شرکت در این طرح خودداری نمودند، مهاجرت از طریق تخصص را داشته باشند. اولین کشور اروپایی که تا به حال از این طرح استقبال خوبی نموده است و مقدمات و شرایط این برنامه را فراهم نموده، بزرگترین قدرت صنعتی اروپا یعنی کشور آلمان می‌باشد.

از اول جولای ۲۰۱۲ میلادی، دولت آلمان شرایط و پیش نیاز های دریافت کارت آبی را بطور رسمی اعلام نموده که بر این اساس با اجرایی شدن این برنامه در آلمان، از این پس نیروهای متخصص کاری غیر اروپایی میتوانند با دریافت این نوع ویزای کاری، در مدت زمان خیلی کم به آلمان مهاجرت کاری نمایند و خانواده های خود را نیز به همراه خود به کشور آلمان بیاورند. بطور کلی اتباع خارجی بجز اتباع اتحادیه اروپا جهت کار در جمهوری چک، نیاز به اجازه کار دارند. فردی که مایل است در جمهوری چک کار کند باید از سوی یک کارفرما در جمهوری چک پیشنهاد استخدامی داشته باشد. برای دریافت اجازه همچنین می بایست:

متقاضی دارای گذرنامه معتبر باشد

قادر به تامین زندگی خود از طریق درآمد حاصل از کار باشد.

شرایط استخدام در سطح قراردادهای گروه های صنفی در جمهوری چک و یا در سطح معمول آن شغل یا رشته را دارا باشد.

سندیکا و اتحادیه صنفی مربوطه، نظر خود را پیرامون شرایط استخدامی اعلام کرده باشد.

شغل مربوطه در اتحادیه اروپا و منطقه همکاری های اقتصادی اروپا آگهی شده باشد.

متقاضی کار و کارفرما بصورت همزمان وظیفه دارند به اداره مهاجرت نشان بدهند که شرایط فوق برآورد شده است.

قانون کلی این است که متقاضی می بایست تقاضای کار و اقامت را قبل از ورود به جمهوری چک و از کشور اولیه و یا کشوری خارج از جمهوری چک که در آن زندگی می کند تسلیم نماید. اجازه می بایست قبل از ورود به جمهوری چک آماده شده و برچسب آن در گذرنامه متقاضی نصب شده باشد. متقاضی می تواند در برخی موارد تقاضای اجازه کار خود را از داخل جمهوری چک تسلیم نماید.

این موارد عبارتند از:

دانشجویان دارای اقامت دانشجویی در حال اتمام

متقاضیان کار که جهت ملاقات با کارفرما وارد جمهوری چک شده اند و از سوی کارفرما پیشنهاد کاری دریافت نموده اند و بواسطه دلایل ویژه می بایست بدون درنگ کار خود را آغاز کنند.

بصورت الکترونیک از طریق وب سایت اداره مهاجرت تسلیم می کنید.

به یکی از نمایندگی های جمهوری چک در محل زندگی خود تسلیم می کنید.

اگر در داخل مرزهای جمهوری چک به سر می برید تقاضای خود را:

بصورت الکترونیک از طریق وب سایت اداره مهاجرت تسلیم می کنید.

از طریق پست به اداره مهاجرت ارسال می کنید.

به یکی از شعبه های صدور مجوز اداره مهاجرت تحویل می دهید.

مدارک زیر می بایست در همه موارد ضمیمه تقاضا باشد

کپی گذرنامه

پیشنهاد استخدامی از سوی کارفرما

کپی از فیش پرداخت هزینه درخواست

کسانی که مجوز کار دارند ومیخواهند برای اعضای خانواده اجازه اقامت بگیرند فقط برای مدتی که مجوز کار معتبر است میتوانند اقدام نمایند.

اما در کل نه کشور جمهوری چک و نه سایر کشورهای اروپایی به نیروی مهاجر خارجی برای کار از طریق اسپانسر نیازی ندارند، اما در زمانی که اشخاص بوسیله ی ویزای تحصیلی و یا طرق مختلف قانونی دیگر وارد کشور جمهوری چک می شوند در ویزای آنها حق کار قانونی وجود دارد و اشخاص می توانند به صورت قانونی از آن استفاده کنند، به عنوان مثال افراد متقاضی کار در جمهوری چک می توانند در شرکتی به صورت پاره وقت کار کنند و یا حتی استخدام شوند.

اکثراً زمانی که اشخاص متقاضی ویزای کار در جمهوری چک با ویزای تحصیلی وارد کشورجمهوری چک می شوند، نظیر دیگرکشور های اروپایی در مقطع لیسانس و فوق لیسانس ۲۰ ساعت و درمقطع دکترا ۳۰ ساعت در هفته حق کار قانونی خواهند داشت و مشکلی برای انجام کار برای آنها وجود ندارد. حقوقی که برای کار این گونه اشخاص در کشور جمهوری چک در نظر گرفته شده است از ساعتی ۱۰ یورو به بالا می‌باشد. البته باید خاطر نشان کرد این مبلغ بستگی به توانایی و سطح تسلط زبان متقاضی خواهد داشت.

اقامت جمهوری چک + موسسه حقوقی سام

درباره ی کشور چک

جمهوری چک کشوری واقع در اروپای مرکزی و یکی از اعضای اتحادیه اروپا است. این کشور در تاریخ اول ژانویه ۱۹۹۳ و به دنبال تقسیم کشور چکسلواکی سابق پدید آمد. پایتخت و بزرگترین شهر آن شهر پراگ است با وجودی که عضو اتحادیه اروپا است واحد پول آن کرونا است.

جمعیت جمهوری چک ۱۰ میلیون و پانصد هزار نفر و زبان رسمی این کشور چکی است که از زبان ‌های اسلاوی است. شهر پراگ ۳.۱ میلیون نفر جمعیت دارد. جمهوری چک به دریا راه ندارد و سه ناحیه تاریخی بوهم، موراوی، و بخش کوچکی از سیلزی را شامل می‌شود. مردم چک از تبار اسلاو و از مردمان هندواروپایی هستند.

کشور چک با کشور لهستان، آلمان، اتریش و اسلواکی همسایه است. پراگ پایتخت این کشور یکی از مهم ترین شهرهای جمهوری چک و یکی از مقاصد مهم توریست های اروپایی است. جمهوری چک از لحاظ آب و هوایی دارای تنوع بسیار است. تابستان های چک گرم و زمستانهای آن سرد و آسمان ابری دارد. در جمهوری چک بخش تقریباً وسیعی به نام ایالت زودت وجود دارد که اهالی آن آلمانی بوده‌اند. نزدیک به یک سوم از این کشور را شامل می‌شود و در تمام نواحی چک به خصوص اطراف مرز با آلمان ساکن اند. زودت از ایالت تاریخی آلمان بود که در دوره حکومت رایش سوم برای مدتی به آلمان الحاق شد.

به سبب وجود نیروی کار فوق‌العاده ماهر، این کشور به قدرت صنعتی کشورهای بلوک شرق سابق تبدیل شد. این کشور که در قلب اروپا واقع شده، دارای تابستان‌های خنک و زمستان‌های سرد و مرطوب بوده، و میزان بارندگی آن بسیار زیاد است. کشاورزی در اقتصاد کشور، نقش مهمی به عهده دارد، و عمده محصولات آن، جو و چغندر قند می‌باشد. دامداری و جنگل‌داری نیز در این کشور متداول است کارخانه ماشین سازی اشکودا، صنعت تولید آبجو و الکل و کارخانه‌های تولید کریستال کمک بسیاری به اقتصاد پویای این جمهوری می‌کند. صنعت گردشگری و طبیعت زیبای این کشور سالانه جمعیت بسیاری را میهمان خود می‌کند. از صادرات جمهوری چک، می‌توان به سنگ آهن و زغال سنگ اشاره کرد. جمهوری چک، هم اکنون، در حال گذر از نظام اقتصاد کمونیستی، به سمت بازار آزاد و خصوصی‌سازی صنعت و کشاورزی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با موسسه حقوقی سام تماس حاصل فرمایید.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

سوالات متداول

دلایل متقاضیان ایرانی برای مهاجرت به جمهوری چک چیست؟

پایین بودن نرخ بیکاری، پایین بودن هزینه های زندگی و امنیت و رفاه اجتماعی و اقتصادی

شرایط مهاجرت به جمهوری چک از طریق ثبت شرکت چیست؟

ایجاد اشتغال برای 20 تبعه و شهروند چکی و یا اتحادیه اروپا

بهترین راه اخذ اقامت جمهوری چک چیست؟

بهترین راه اخذ اقامت باید با توجه به شرایط شخصی هر فرد انتخاب شود. به طور کلی راه های تحصیل، کار و سرمایه گذاری برای اغلب افراد مناسب است.

به چه روشی می توان اقامت دائم کشور جمهوری چک را اخذ کرد؟

از طریق ثبت شرکت و ویزای کاری می توان اقامت دائم این کشور را دریافت نمود.

بیشتر بخوانید:  ارزانترین کشورهای اروپایی برای زندگی و مهاجرت

آیا این پست برای شما مفید بوده است ؟

برای نظر دهی بر روی ستاره ها کلیک کنید.

میانگین نظرات 0 / 5. تعداد نظرات : 0

نظری برای این پست موجود نیست.

نمونه کارهای موفق موسسه سام

2 نظر در “اقامت جمهوری چک

  1. محمود گفت:

    سلام ایا با خانواده 4نفری با 60000دلار سرمایه میتوانند در چک سرمایه گذاری و زندگی کنند

    1. mohammadi گفت:

      با سلام.
      بله راههایی برای ایجاد بیزینس و زندگی وجود دارد که با بررسی شرایط متقاضی و خانواده، همچنین سوابق، تحصیلات و تخصص افراد، قابل بررسی و مشاوره می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام