تمدید اقامت آلمان

تمدید اقامت آلمان + موسسه حقوقی سام
تمدید اقامت آلمان + موسسه حقوقی سام

موسسه حقوقی و بین المللی آتیه نگر سام با داشتن 16 سال تجربه و صد ها نمونه موفق اخذ و تمدید کارت اقامت، ضمن ارائه مشاوره رایگان، به روز ترین و کامل ترین قوانین مهاجرتی را در اختیار متقاضیان مهاجرت قرار می دهد. در این مقاله به بررسی تمدید اقامت آلمان می پردازیم.

امروزه افراد زیادی درصدد دریافت ویزا و اقامت از کشورهای اروپایی به‌خصوص آلمان هستند. این افراد می‌توانند از روش‌های مختلفی اقامت این کشور را کسب کرده و از مزایا و خدمات بی‌نظیری که ارائه می‌کند بهره ببرند. در همین راستا دانستن نحوه تمدید اقامت آلمان نیز مسئله مهمی است. اگر شما به آخر بازه مدت ‌زمان اقامتتان در این کشور رسیده‌اید و اقدامات لازم را انجام ندهید مجبور خواهید بود که آلمان را ترک کرده و از اول مراحل دریافت ویزا و اقامت آلمان را انجام دهید. برای جلوگیری از این مسئله با ما همراه باشید.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

چطور اقامت خود را تمدید کنیم؟

برای تمدید کردن اقامت کشور آلمان شرایط متنوعی وجود دارد. اینکه شما در این کشور حضور دارید یا خیر و اینکه از تاریخ انقضای اقامت گذشته یا هنوز به پایان نرسیده می‌تواند  وضعیت‌های مختلفی را برای شما رقم بزند. هرکدام از این حالت‌ها را به تفکیک برایتان شرح خواهیم داد.

زمانی که در آلمان هستید و به پایان اقامتتان نزدیک است.

اولین حالتی که قصد داریم برای شما بررسی کنیم این بوده که شما در کشور آلمان به سر می‌برید و به زمان پایان مهلت اقامتتان چیزی نمانده است. در این حالت بهتر است مدارکی که توانستید با آنها ویزا دریافت کنید را با خود به اداره مهاجرین شهر محل سکونتتان ببرید. در آنجا باید ویزای خود و مدارکتان را نشان داده و دلایل کافی برای تمدید اقامت را شرح دهید. این دلایل می‌تواند برای شما از 10 روز تا چند سال تمدید اقامت آلمان را به همراه داشته باشد. برای شما نمونه‌هایی از این دلایل را در ادامه خواهیم گفت.

حالت اول این است که اعلام کنید در شرایط فوری یا بیماری هستید. اگر شما در بیمارستان بستری باشید می‌توانید بدون مراجعه حضوری و تنها با ارسال مدارک و گواهی بیمارستان که در آن شرح داده شود که نمی‌توانید هم اکنون آلمان را ترک کنید، برایتان اقامت را تمدید می‌کنند. بسته به نوع بیماری و یا درمان شما این تمدید می‌تواند به‌اندازه 10 روز تا یک ماه باشد. حالت دیگر این بوده که طبق ویزای اولیه خود برای تمدید اقدام کنید. برای نمونه اگر شما برای تحصیل در آلمان هستید و برای دوره کارشناسی به آلمان آمده‌اید می‌توانید برای دوره ارشد نیز اقامت بگیرید. در این حالت لازم است که شما نامه پذیرش در مقطع بعدی از یکی از دانشگاه‌های آلمان داشته باشید و آن را برای اداره مهاجرت صادر کنید. در این زمان طبق مدت تحصیل شما برایتان اقامت جدید صادر می‌شود. حالت دیگری که می‌توانید برای تمدید اقامت آلمان اقدام کنید نیز این بوده که بعد از تحصیل بتوانید کار پیدا کنید. در این شرایط اقامت شما به ویزای کاری آلمان تغییریافته و می‌توانید تا 5 سال در آلمان بمانید. مورد نهایی نیز است که اگر شما با ویزای کاری به آلمان آمده‌اید، قراردادتان را تمدید کنید و آن را برای ویزای جدید بفرستید.

وقتی که شما در آلمان هستید و مدت‌ زمان اقامتتان تمام شده است.

در این شرایط احتمالاً با جریمه و محدودیت ‌هایی روبه‌رو خواهید شد. بهتر است که هرچه سریع‌تر جریمه ‌های خود را پرداخت کرده و به ایران باز گردید. در این حالت شما باید مراحل دریافت ویزای آلمان را از اول آغاز کنید. احتمالاً از شما دلایل اقامت غیر قانونی در آلمان را خواهند پرسید. بهتر است که دلیل قانع‌کننده‌ ای برای این زمان داشته باشید. همچنین بعد از آن از شما خواهند پرسید که چرا می‌خواهید مجدد به آلمان بروید. شما باید برای تمدید اقامت آلمان مواردی را ذکر کنید که آفیسر را قانع کند تا برایتان مجدداً ویزا صادر کند.

زمانی که در سرزمین خود هستید و هنوز کمی به تمام شدن اقامت فرصت دارید.

در این حالت بهترین کار این بوده که هرچه سریع‌تر به آلمان بروید و کارهای تمدید اقامت را از آنجا پیگیری کنید. در این وضعیت بهتر است دلایلی که نشان می‌دهد شما باید در این کشور بمانید را ارائه دهید. با این روش تمدید اقامت برایتان سریع‌تر انجام می‌شود و می‌توانید با داشتن اقامت جدید در آلمان بمانید یا به ایران برگردید.

حالتی که شما در کشور خود هستید و نمی‌توانید به آلمان سفر کنید.

زمانی که شما در کشور خود هستید و نمی‌توانید برای تمدید اقامت آلمان به آنجا سفر کنید باید به سفارت این کشور مراجعه کنید. لازم است که شما همه اسناد و مدارکی را که برای دریافت اقامت در اولین مرتبه ارائه دادید را مجدد نشان دهید. در این حالت همه مراحل مشابه دفعه اول انجام می‌شود اما با درنظرگرفتن اینکه شما یک ‌بار توانسته‌اید این اقامت را دریافت کنید، اگر واجد شرایط باشید در مدت ‌زمان کمتری آن را برایتان تمدید می‌کنند.

هزینه‌های تمدید اقامت

درصورتی‌که شرایط شما در برگیرنده یکی از حالاتی بود که در قسمت‌های قبل شرح دادیم می‌توانید خود را برای تمدید اقامت آلمان آماده کنید. درصورتی‌که شما قصد دارید تا مراحل تمدید را در کشور آلمان انجام دهید از بابت اداره مهاجرین هیچ هزینه‌ای متوجهتان نخواهد بود و همه مراحل به ‌صورت رایگان انجام می‌شود. تنها درصورتی‌که شما باید از کشور خود به آلمان سفر کنید لازم است که هزینه‌ های مربوط به هواپیما و محل اقامتتان و زندگی در آنجا را در نظر داشته باشید.

درصورتی‌که شما از وطن خود می‌خواهید اقامت آلمان را تمدید کنید نیز لازم بوده که به سفارت آلمان مراجعه کرده و هزینه‌های مربوط به وقت سفارت، هزینه بررسی مدارک و هزینه صدور ویزا را پرداخت کنید. این هزینه برای افراد کمتر از 6 سال رایگان بوده و برای کودکان بین 6 تا 12 سال 40 یورو است. افراد بالای 12 سال نیز باید 80 یورو پرداخت کنند تا ویزای جدید برایشان صادر شود. این هزینه‌ها به‌صورت نقد دریافت می‌شود.

نکته‌ای که در این میان حائز اهمیت بوده این است که برای تمدید اقامت آلمان بهتر است هزینه‌ ها را به ‌صورت اسکناس‌های خرد پرداخت کنید. سفارت آلمان در باز پرداخت باقی پول شما دارای محدودیت است و از پذیرش اسکناس‌های 200 و 500 یورویی نیز معذور است.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

نتیجه گیری

ما در این مقاله برای شما همه روش‌های قابل ‌قبول و قانونی که می‌توانید برای تمدیدکردن اقامت خود در کشور آلمان انجام دهید را شرح دادیم. دانستیم که این تمدید می‌تواند بین 10 روز تا سال‌ها باشد و به شرایط و دلایلی که برای تمدید اقامت آلمان ارائه می‌دهید وابسته است. بهترین روش برای تمدید این بوده که قبل از تمام شدن مهلت آن در آلمان امور را پیگیری کنید. ما همچنین هزینه ‌های مربوط به این کار را نیز برایتان توضیح دادیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

2 نظر در “تمدید اقامت آلمان

  1. Behzad Ershadipour گفت:

    با سلام .من یک ماه دیگه ویزام تموم میشه و هنوز آلمان نیومدم .لطفاً پاسخ بدهید که آیا شرکت شما می‌تونه برای تمدید ویزای من از آلمان اقدام کنه یا نه و بعبارتی باید ابتدا من به آلمان بیام و اقدام کنم از اونجا

    1. mohammadi گفت:

      با سلام.
      اگر مقصود شما ویزای تایپ C هست، قابل تمدید نیست و باید از سفارت اقدام به درخواست ویزای مجدد نمایید. اگر اقامتی باشد باید جزییات روش اقامتی و شهر مورد نظر بررسی بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام