اقامت سرمایه گذاری آلمان

اقامت سرمایه گذاری آلمان - موسسه حقوقی سام
اقامت سرمایه گذاری آلمان - موسسه حقوقی سام

طبق قوانین مهاجرتی آلمان، اشخاص غیر اروپائی می توانند اقامت اروپا و مشخصا اقامت آلمان را از طریق مسیر های اعلام شده توسط دولت آلمان کسب کنند که یکی از این روش ها اقامت سرمایه گذاری آلمان میباشد. همچنین شایان ذکر است که شما عزیزان میتوانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان و یا تماس با موسسه حقوقی و بین المللی سام، از مشاوره تخصصی و رایگان برخوردار شوید.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

به طور کلی روش های اخذ اقامت آلمان به شرح ذیل می باشد:

روش های اخذ اقامت آلمان

  • اخذ اقامت در آلمان از طریق ثبت شرکت
  • اخذ اقامت در آلمان از طریق تحصیل
  • اخذ اقامت در آلمان از طریق کار
  • اخذ اقامت در آلمان از طریق کارت آبی
  • اخذ اقامت در آلمان از طریق تولد
  • اخذ اقامت در آلمان از طریق ازدواج
  • اخذ اقامت در آلمان از طریق پناهندگی

شرایط اقامت آلمان

اقامت سرمایه گذاری آلمان یکی از روش های جذاب در میان متقاضیان این کشور به حساب می آید. مسلما اشخاصی می توانند در این کشور جهت اقامت سرمایه گذاری نمایند که وضعیت مالی مطلوبی داشته باشند. این کشور در مرکز اروپای مرکزی قرار دارد. تشکیل شده از ۱۶ ایالت است و پایتخت آن هم شهر برلین است. هانوفر هامبورگ، فرانکفورت و برلین از شهر های مهم آلمان می‌باشند. این کشور از مهمترین قطب های صنعتی کل دنیا به حساب می آید. این مسئله سبب جذب سرمایه داران از سراسر دنیا جهت سرمایه گذاری در آلمان شده است.

جهت اقامت از طریق سرمایه گذاری لازم است به موارد مهمی توجه داشته باشید. مواردی نظیر شرایط مد نظر جهت ثبت شرکت و مخارج آن، نظام اقتصادی، نوع رفتار حکومت با سرمایه دار، هزینه های مربوط به بیمه و مالیاتی که دریافت می کنند، حقوق و مزایای نیروی انسانی و …

خیلی از افراد در پی اقامت سرمایه گذاری آلمان هستند. بهتر است بدانید که کلیه شیوه های سرمایه گذاری در این کشور منتهی به دریافت اقامت نمی گردد. در حقیقت اشخاص پیش از سرمایه گذاری بایستی هدف خود را معلوم نمایند. این که تنها می خواهند سرمایه گذاری کنند یا در پی دریافت اقامت این کشور نیز هستند. برخی از شیوه های سرمایه گذاری نظیر خرید ملک به دریافت اقامت دائم نمی شود.

یکی از شیوه هایی که منتهی به اقامت آلمان می شود، سرمایه گذاری به وسیله کارآفرینی است. در این شیوه با توجه به طرح تجاری، وضعیت متفاوت است. اگرچه سرمایه گذاری سودده باشد اقامت تمدید می شود و در نتیجه به اقامت دائم اروپا منتهی می شود.

اقامت سرمایه گذاری آلمان به وسیله خرید ملک امکان پذیر است؟

اقامت سرمایه گذاری در این کشور به وسیله خرید ملک سود بسیار زیادی خواهد داشت. بسیاری از سرمایه داران در پی دریافت اقامت به وسیله خرید ملک در این کشور هستند. بهتر است بدانید که سرمایه گذاری بدین صورت منجر به اقامت دائم نمی شود. در حقیقت خرید ملک برای اشخاصی که از راه های دیگر اقامت این کشور را دریافت کرده اند یا اشخاصی که تنها هدف آنها بالا بردن سرمایشان است، مطلوب است.

اقامت سرمایه گذاری آلمان به وسیله ثبت شرکت ممکن است؟

اقامت سرمایه گذاری آلمان به وسیله ثبت شرکت به چهار صورت ثبت شرکت تضامنی، تأسیس نمایندگی، سرمایه گذاری از طریق خرید ملک و خرید اوراق قرضه انجام می گیرد. ثبت شرکت در این کشور برای ایرانیان با چالش های زیادی همراه است. یکی از این چالش ها فقدان امکان افتتاح حساب در آلمان است.

از مسائل دیگر مهاجرت به این کشور به وسیله ثبت شرکا این است که بیزینس پلن شما می بایست خیلی توانمند و به سود اقتصاد آلمان باشد. با این روش نمی توان به اقامت دائم آلمان دست پیدا کرد.

اقامت سرمایه گذاری این کشور از طریق کارآفرینی

یکی از روش های مهم اقامت سرمایه گذاری آلمان، کارآفرینی است. سرمایه گذاری در آلمان به وسیله کارآفرینی به دو گروه طبقه بندی می شود. گروه نخست، اشخاصی هستند که از راه دیگر به این کشور وارد شده و اقامت آن را دارند.

 گروه دوم اشخاصی هستند که بیرون از آلمان بوده و تمایل دارند به وسیله کارآفرینی اقامت آلمان را دریافت کنند. در مجموع سرمایه گذاری به وسیله این روش به طرح تجاری احتیاج دارد. این طرح می بایست مورد پذیرش دولت آلمان قرار گیرد. اشخاصی جهت کار آفرینی در این کشور بایستی مدارک زیر را داشته باشند:

  • کامل نمودن فرم تقاضای کارآفرینی
  • پاسپورت با اعتبار بیشتر از ۶ ماه
  • طرح تجاری مورد پذیرش قرار گرفته
  • مدارک تحصیلی (چنانچه در آلمان تحصیل نموده است)
  • اشخاصی که دارای سن ۴۵ سال هستند به پذیرش سفارت جهت کار نیاز دارند.
  • اشخاصی که در حیطه طرح تجاری پیشینه کار داشته باشند ضروری است پیشینه کار را عرضه نمایند.
اقامت سرمایه گذاری آلمان + موسسه حقوقی سام

اقامت سرمایه گذاری آلمان با کارآفرینی

نحوه درخواست جهت اقامت سرمایه گذاری آلمان

جهت اقامت سرمایه گذاری آلمان ضروری است تا با فرآیند تقاضای این کار آشنا شوید. پیش از هر عملی بایستی اسناد خود را به شکل ترجمه شده آن هم به شیوه رسمی و قانونی آماده نمائید و سپس آن را به پذیرش سفارت آلمان برسانید. پس از آن مدارک مورد نظر را با بیزینس پلن به وکلا بدهید.

در صورت تایید شدن طرح تجاری شما از سوی نهاد ثبت شرکت ها در ناحیه درخواستی شما، جواز فعالیت شما در آن کشور به شما داده می شود. بعد از آن اسناد شما به کشور شما فرستاده خواهد شد و شما می توانید به سفارت آلمان مراجعه نمایید. سرانجام تقاضای خود را جهت اخذ اقامت آلمان ثبت نمایید.

مدارک مورد نیاز جهت اقامت آلمان

همانگونه که می دانید جهت اخذ اقامت سرمایه گذاری آلمان، ارائه بعضی اسناد به سفارت این کشور الزامیست. نخستین موردی که سفارت از متقاضی می خواهد اسناد شناسایی او است. همچنین بایستی توجه داشته باشید که با در دسترس داشتن اسناد معتبر و مطمئن برای نشان دادن تمکن مالی به سفارت این کشور مراجعه نمایید.

بهتر است بدانید که جهت ایجاد کسب و کار در آلمان باید مجوز مربوطه را از نهادهای مخصوص این کشور دریافت کنید. چنانچه قصد ثبت شرکت را دارید می بایست اسناد موسسه فعال را با اسناد سابقه کاری موثق به همراه داشته باشید‌. از سایر مدارک اقامت سرمایه گذاری آلمان به شرح زیر می‌باشند:

  • گذرنامه با کپی
  • بیمه درمانی
  • مشخص کردن محل اقامت
  • نشان دادن تمکن مالی
  • گردش حساب مالی در ۳ ماه اخیر در کشور مبدا
  • دعوتنامه موثق
  • ارائه اسناد مالکیت در صورت مستقل بودن کسب و کار
  • داشتن وجهی معادل ۶۰ یورو برای ثبت تقاضای ویزا از دیگر مدارک اقامت سرمایه گذاری آلمان است.

اقامت سرمایه گذاری آلمان از طرق مختلفی امکان پذیر است. اما لازم به ذکر است که کلیه روش ها منجر به دریافت اقامت این کشور از طریق سرمایه گذاری نمی شود. با روش هایی چون کار آفرینی می توان اقامت این کشور را دریافت کرد. جهت اخذ اقامت آلمان بدین صورت لازم است شرایطی که در این مقاله به آن پرداخته شده است را، داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

سوالات متداول

حداقل هزینه لازم برای سرمایه گذاری در آلمان چقدر است؟

برای این کار حدود 25000 یورو هزینه لازم است.

آیا با سرمایه گذاری در آلمان سایر افراد خانواده می توانند اقامت آلمان را بگیرند؟

بله با این سرمایه گذاری در آلمان همسر و فرزندان زیر 18 سال می توانند اقامت بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام