اقامت آلمان از طریق تمکن مالی

اقامت آلمان از طریق تمکن مالی + موسسه حقوقی سام
اقامت آلمان از طریق تمکن مالی + موسسه حقوقی سام

طبق قوانین مهاجرتی آلمان، اشخاص غیر اروپائی می توانند اقامت اروپا و مشخصا اقامت آلمان را از طریق مسیر های اعلام شده توسط دولت آلمان کسب کنند. در این مقاله به اخذ اقامت آلمان از طریق تمکن مالی می پردازیم. همچنین شایان ذکر است که شما عزیزان می توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان و یا تماس با موسسه حقوقی و بین المللی سام، از مشاوره تخصصی و رایگان برخوردار شوید.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

روش های اخذ اقامت آلمان

  • اخذ اقامت در آلمان از طریق ثبت شرکت
  • اخذ اقامت آلمان از طریق تمکن مالی
  • اخذ اقامت در آلمان از طریق تحصیل
  • اخذ اقامت در آلمان از طریق کار
  • اخذ اقامت در آلمان از طریق کارت آبی
  • اخذ اقامت در آلمان از طریق تولد
  • اخذ اقامت در آلمان از طریق ازدواج
  • اخذ اقامت در آلمان از طریق پناهندگی

اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت

شرایط مهاجرت به آلمان متفاوت می باشد. طبق قوانین مهاجرتی آلمان، اشخاص غیر اروپائی می توانند اقامت اروپا و مشخصا اقامت آلمان را از طریق ثبت شرکت برای سهامداران و مدیر عامل شرکت بدست آورند.

ثبت شرکت در آلمان به تنهایی باعث دریافت اقامت نمی شود. برای اخذ تابعیت در آلمان ابتدا باید طرح توجیهی اقتصادی (Business plan)  به اداره بازرگانی آلمان ارائه شود که برنامه کار 3 سال آینده شرکت خود را توضیح داده و هدف خود را برای دریافت اقامت آلمان و ورود به این کشور را بیان کند، در صورت موافقت با طرح تجاری و ارائه مدارک معتبر توسط متقاضی، اخذ مجوز تابعیت آلمان امکان پذیر می باشد. دولت آلمان به دلیل دارا بودن اقتصاد قوی در اروپا و همچنین شرایط سخت اقامتی نسبت به کشورهای اتحادیه اروپا و حوزه شینگن، پس از تحقیق و تائید درخواست متقاضی، ابتدا اقامت موقت به متقاضی اعطا می نماید که این اقامت در صورت اجرای موفق فعالیت اقتصادی عنوان شده در B.P  و صلاحیت داشتن متقاضی به اقامت دائم آلمان تبدیل می شود.

اقامت آلمان از طریق تمکن مالی

دریافت اقامت اروپا از طریق تمکن مالی یکی از روش های سریع برای گرفتن اقامت می باشد. درکل اخذ اقامت اروپا از طریق تمکن مالی یعنی این که متقاضی بدون نیاز به کار کردن در کشور مقصد می تواند زندگی خود را اداره کند. برای این منظور می بایست گردش حساب خود را به همراه سایر مدارک مانند گواهی اسناد و مالکیت ها و سهام و… ارائه کنید. برای اثبات این موضوع،  متقاضی می تواند درآمد دریافتی خود را از طریق نشان دادن سود سرمایه سپرده گذاری، سهام شرکت و حقوق بازنشستگی ارائه دهد. متقاضیان با اثبات تمکن مالی در کشور خود می توانند برای خود، همسر و فرزندان تحت تکفل اقامت دریافت نمایند. این اقامت به اشخاصی تعلق میگیرد که از تمکن مالی برخوردار باشند. افرادی که اقامت اروپا با تمکن مالی را دریافت می نمایند، نیازی به کار در اروپا نخواهند داشت و دولت های اروپایی انتظار دریافت مالیات و بیلان سالیانه از این افراد را نخواهند داشت.

درآمد ثابت ماهیانه از 4 طریق زیر قابل اثبات می باشد:

  • سود حاصل از سپرده بانکی
  • اجاره نامه ملکی
  • حقوق بازنشستگی
  • سود حاصل از سهام بورس

کشور آلمان به متقاضیان اقامت از طریق تمکن مالی نمی دهد و این امکان وجود ندارد که فرد متقاضی بتواند بنا به قوانین بین الملل، اقامت آلمان از طریق تمکن مالی را کسب نماید. کشور های محدودی می باشند که از روش تمکن مالی یا خود حمایتی اقامت می دهند و متاسفانه اقامت آلمان از طریق تمکن مالی امکان پذیر نمی باشد. اقامت خود حمایتی یکی از طرق اخذ اقامت و تابعیت بوده است که کشور هایی از جمله فرانسه ، اسپانیا ، پرتغال و اتریش از این طریق به متقاضیان مهاجرت، اقامت می دهند. در نتیجه اگر خواستار دریافت اقامت از طریق تمکن مالی هستید می توانید از کشور های ذکر شده اقدام نمایید، در غیر این صورت در خصوص کشور آلمان روش های دیگر عنوان شده در مقاله، روش هایی هستند که می توانید بر روی آنها تمرکز نمایید و با بررسی و دریافت مشاوره تخصصی از ما اقدام نمایید.

اقامت آلمان از طریق تحصیل

تحصیل در آلمان در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از دانشجویان بوده است. دلایل زیادی از جمله سطح عملی بالا در دانشگاه های آلمان، نظام تحصیلی رایگان، ارائه خدمات علمی و آموزشی بسیار عالی، امکان تحصیل به دو زبان انگلیسی و آلمانی، شرایط کاری خوب پس از پایان تحصیل و… سبب شده است که آلمان یکی از اولین و بهترین انتخاب های مهاجرت و تحصیل برای متقاضیان گردد.

البته لازم به ذکر است که تحصیل به تنهایی منجر به اخذ اقامت دائم آلمان نمی شود و افراد برای تحقق این امر باید پس از پایان تحصیل خود در آلمان استخدام شوند و ویزای خود را به نوع کاری تغییر دهند. فارغ التحصیلان به مدت 18 ماه فرصت دارند که در آلمان بمانند و به جستجوی کار بپردازند در صورتی که نتوانند در این زمان در شغلی مرتبط با رشته تحصیلی خود مشغول به کار شوند باید کشور آلمان را ترک کنند. توجه به این نکته ضروری می باشد که تنها با تحصیل در آلمان نمی توان اقامت دائم و تابعیت این کشور را به دست آورد و شرایط گرفتن اقامت دائم آلمان از طریق تحصیل کمی متفاوت است. فرد باید نوع اقامت خود را به کار یا سرمایه گذاری تبدیل کند یا با فردی آلمانی ازدواج کند تا بتواند روند اخذ اقامت دائم را آغاز نماید.

اقامت آلمان از طریق تمکن مالی + موسسه حقوقی سام

اقامت تحصیل در آلمان

 

اقامت از طریق کار

اخذ ویزای کار آلمان از طریق پیشنهاد کار یا   Job Offer

در این روش شخص باید پیش از اخذ ویزای آلمان و مراجعه به سفارت، یک پیشنهاد کار از کارفرمایی مورد تایید در کشور آلمان داشته باشد. شخص باید بتواند با ارائه رزومه مناسب از راه دور در کشور آلمان موفق به کاریابی شود. البته این پست شغلی باید پیش از این در کشور آلمان و اتحادیه اروپا آگهی شده باشد و اگر شخصی مناسب این شغل پیدا نشد، کارفرما می تواند نیروی کاری خارج از اتحادیه اروپا را استخدام نماید.

ویزای جستجوی کار آلمان  (Job Seeker)

job seeker چیست ؟

این ویزا به مدت 6 ماه اعتبار دارد و شخص در این زمان فرصت دارد که شخصا در کشور آلمان به جستجوی کار بپردازد. در صورتی که شخص در این زمان با موفقیت استخدام شود می تواند اقامت کاری آلمان را کسب نماید و در غیر این صورت باید آلمان را ترک نماید. متقاضیان دریافت ویزای جست و جو کار آلمان باید مدرک زبان آلمانی B1، حداقل مدرک لیسانس و حداقل 3 سال سابقه کار داشته باشند. همچنین شخص باید بتواند در این مدت 6 ماهه هزینه های زندگی خود را تامین نماید.

پس از اخذ ویزای کار آلمان در صورتی که شخص به مدت 5 سال متوالی در کشور آلمان زندگی کند و مالیات پرداخت کند می تواند برای اخذ اقامت دائم درخواست دهد. پس از گذشت 3 سال از اقامت دائم نیز شخص می تواند برای اخذ تابعیت و پاسپورت آلمان درخواست دهد.

بر اساس قوانین جدید که در اداره مهاجرت آلمان به تصویب رسید 3 نوع اقامت برای اهداف کاری در آلمان وجود دارد: 1- اشتغال عمومی   2-  تخصص حرفه ای   3- خود اشتغالی

اقامت از طریق کارت آبی

در پی کمبود نیروی کار و نیاز اتحادیه اروپا به نیروی انسانی در برنامه چشم انداز اقتصادی کشورهای عضو اتحادیه اروپا، در سال ۲۰۰۷ طرح و برنامه ای با ایده ی الهام گرفته از طرح گرین کارت آمریکا و با استفاه از نماد پرچم اتحادیه اروپا که به رنگ آبی است تحت نام Bluecard یا همان (کارت آبی)  ارائه نمود که طی آن نیروهای کاری و متخصص غیراروپایی بتوانند در قالب این برنامه به تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا به غیر از کشورهای انگلستان، ایرلند و دانمارک که از شرکت در این برنامه خودداری نمودند، مهاجرت کاری داشته باشند.

با استفاده از کارت آبی دروازه‌های اتحادیه اروپا به روی شهروندان کشورهای غیراروپایی که شرایط مهاجرت به اروپا برای کار را دارند باز می‌شود. نخستین کشور از اتحادیه اروپا که تاکنون از این برنامه استقبال بیشتری نموده و حتی مقدمات اجرایی این برنامه را فراهم آورده است، بزرگترین قدرت صنعتی اروپا یعنی کشور آلمان است که شرایط و پیش نیازهای احراز کارت آبی و اقامت آلمان را بطور رسمی اعلام و از اول ماه جولای سال ۲۰۱۲ میلادی به آن ضمانت اجرایی نیز داده است.

بنابراین با اجرایی شدن این برنامه در کشور آلمان، نیروهای متخصص کاری غیراروپایی از این پس می توانند با دریافت این ویزای کار، در مدت زمان کمی وارد آلمان شوند و حتی خانواده های خود را نیز به همراه بیاورند.

اقامت آلمان از طریق تمکن مالی + موسسه حقوقی سام

اقامت آلمان از طریق کارت آبی

اقامت از طریق تولد

اخذ تابعیت در آلمان از طریق خون می باشد. هرچند در بسیاری از کشورها تولد در آن کشور عامل اصلی اخذ تابعیت نیست ولیکن از موارد تاثیرگذار محسوب می شود. تابعیت از طریق تولد جزء اصلی ترین انواع تابعیت محسوب می شود. این تابعیت تابعیتی است که با تولد شخص شروع شده و در طول زندگی ادامه می یابد و از دو روش خاک یا خون حاصل می شود. معمولا این تابعیت غیر ارادی و تحمیلی است. به این مفهوم که چنان چه شخصی در ایران متولد شود بر اساس مفاد قانون ما خواه ناخواه ایرانی محسوب می شود، البته به شرط اینکه شرایط دیگری نظیر پدر ایرانی هم لحاظ شده باشد.

بنابراین کسی که دارای تابعیت ایرانی از طریق تولد شد نمی تواند تابعیت را انتخاب کند بلکه تابعیت بر او تحمیل می شود. ترک این نوع تابعیت نیز مستلزم رعایت شرایط حقوقی خاص می باشد.
برای مثال: ماده 988 قانون مدنی مقرر نموده اتباع ایرانی نمی توانند ترک تابعیت کنند مگر با رعایت چهار شرط ذکر شده در ماده فوق.

البته کشور آلمان در مواقعی استثنایی از قانون خاک نیز پیروی می کند، به عنوان مثال زمانی که پدر و مادر کودک بدون تابعیت باشند یا هویت آن ها مشخص نباشد.

اقامت از طریق ازدواج

شخص تبعه کشور آلمان باید اثبات کند درآمد کافی برای تأمین زندگی خود و همسرش را دارد و برای تأمین هزینه‌های زندگی خود، نیازی به کمک های دولت ندارد. از طرف دیگر طبق قانون ازدواج در آلمان، شخص متقاضی ازدواج با تبعه آلمان باید زبان آلمانی را حداقل تا سطح A1 مسلط باشد.

اقامت در آلمان از طریق پناهندگی

این نوع اقامت به پناهجویان یا به درخواست کنندگان یا متقاضیان پناهندگی داده می شود و تا تصمیم‌گیری درباره تقاضای پناهندگی آنها معتبر می باشد. این اقامت حق کار یا تغییر محل اقامت و حقوق دیگر را شامل نمی‌شود، ولی تحت شرایطی ممکن است این محدودیت‌ها برداشته شوند. به طور کلی اخذ تابعیت در آلمان از طریق پناهندگی امکان پذیر است اما به هیچ عنوان انتخاب این روش جهت مهاجرت و اخذ اقامت پیشنهاد نمی گردد. موسسه حقوقی سام، هیچگونه خدماتی در زمینه اخذ اقامت از طریق پناهندگی ندارد.

 برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس حاصل فرمایید.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

سوالات متداول

1- هزینه مهاجرت به آلمان چقدر است؟

با توجه به تعدد روش‌های مهاجرتی در آلمان هزینه مهاجرت بسته به روشی دارد که فرد متقاضی انتخاب می‌نماید.

2- سریع‌ترین روش جهت دریافت تابعیت آلمان پس از مهاجرت به این کشور چیست؟

به طور کلی می‌توان گفت ویزای جستجوی کار و پناهندگی به آلمان از جمله راه‌هایی هستند که پس از مهاجرت به آلمان سریع‌تر می‌توان تابعیت آلمان را کسب کرد.

آیا اخذ اقامت تمکن مالی آلمان مختص بازه ی سنی خاصی می باشد؟

خیر برای اقامت تمکن مالی آلمان افراد با هر سنی می توانند اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام