قوانین کشور انگلستان برای اقامت و زندگی

قوانین کشور انگلستان برای اقامت و زندگی
قوانین کشور انگلستان برای اقامت و زندگی

قوانین کشور انگلستان شامل مهاجرت تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری است. اما با وجود پیچیدگی و رقابت شدید یکی از راه های پرطرفدار مهاجرت به حساب می آید. درست است که افراد زیادی دوست دارند در این کشور زندگی کنند. ولی رعایت قوانین اقامت انگلستان و شناخت آنها می تواند تاثیر زیادی در میزان آسایش و راحتی در طی اقامت در انگلستان داشته باشد.

انگلستان به عنوان یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان، سالانه هزاران مهاجر را از سراسر جهان می پذیرد. این کشور به خصوص در شهر لندن یکی از مهم ترین مقاصد مهاجرت تحصیلی به حساب می آید و در بین دانشجویان بین المللی بسیار محبوب است. پیش از مهاجرت به هر کشوری، باید با قوانین آن آشنا شوید. اگر قصد مهاجرت و زندگی در کشور انگلستان را دارید، برای آشنایی با قوانین این کشور، این مقاله از سام ویزا را از دست ندهید.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

قوانین کشور انگلستان

به طور کلی قوانین اقامت انگلستان ، به چند بخش، از جمله قانون اقامتگاه‌ ها و استخدام و ویزاهای مختلف اعم از تحصیلی، کاری و خانوادگی تقسیم می‌شود‌. علاوه براین درباره مهاجرت، کسب تابعیت و حق شهروندی، کسب و کار و امنیت عمومی نیز قوانین خاصی وجود دارد که پیش از مهاجرت به انگلستان باید با آنها آشنا شوید. قوانین و مقررات کشور انگلستان برای اقامت، بر اساس قانون اساسی این کشور که شامل قوانین نوشته شده و نانوشته است، شکل گرفت.

  • قوانین نوشته شده شامل قانون اساسی انگلستان، قانون اساسی ایرلند شمالی، قانون اساسی اسکاتلند و قانون اساسی ولز است.
  • قوانین نانوشته شامل عرف و سنت است که به مرور زمان شکل گرفته و به عنوان قانون شناخته می شود.

قوانین اقامت انگلستان قدیمی ترین قانون اساسی نوشته شده در جهان است که در سال ۱۲۱۵ میلادی توسط پادشاه جان امضا شد. این قانون که به عنوان منشور حقوق و آزادی ها شناخته می شود، حقوق و آزادی های اساسی مردم انگلستان را تضمین می کند.

قانون مهاجرت ۱۹۶۲ چیست؟

قانون مهاجرت ۱۹۶۲ یکی از قانون های مهم قوانین کشور انگلستان است. این قانون برای اولین بار محدودیت هایی را برای مهاجرت به انگلستان اعمال کرد. این قانون در تاریخ ۱۱ آوریل ۱۹۶۲ توسط پارلمان انگلستان با هدف کنترل مهاجرت خارجیان تصویب شد. قوانین انگلستان تنها به شهروندان کشورهای مشترک المنافع که مجوز کار داشتند اجازه ورود به انگلیس را می ‌داد. این مجوزها فقط برای کارگران با مهارت بالا، پزشکان و مهندسان صادر می شد.

بر اساس قوانین اقامت انگلستان، مهاجران کشورهای خارج از کشورهای مشترک المنافع برای ورود به انگلستان نیاز به مجوز داشتند. این مجوزها به صورت محدود و بر اساس عوامل مختلفی مانند مهارت، تحصیلات و وضعیت خانوادگی مهاجران صادر می کردند. این قانون تنش‌ بین انگلیس و کشورهای مشترک المنافع را زیاد کرد و بسیاری از کشورهای مشترک المنافع این قانون را یک نوع نژادپرستی تلقی کردند.

قانون اساسی و سیستم حکومتی و حقوقی انگلستان چگونه است؟

این قانون روابط بین دولت و مردم و نقش قوه مقننه، مجریه و قضائیه را پوشش می دهد. بر خلاف سایر کشورها، بریتانیا متن خاصی برای قانون اساسی خود ندارد، بنابراین یک قانون اساسی “نانوشته” به حساب می آید. بیشتر اصول قوانین کشور انگلستان از اسناد قانونی، سوابق دادگاه، دستورالعمل های افسران و معاهدات ناشی می شود.

قانون اساسی انگلستان با توجه به سیستم حکومتی خاص آن شامل موارد زیر است:

  • منابع قوانین حقوقی

این منابع حقوقی شامل مواردی مانند قوانین مشروطه و نظام نامه داخلی کشور، قوانین پارلمان و حقوق شهروندی است.

  • سیستم حکومتی

سیستم حکومتی انگلستان پادشاهی مشروطه است. دولت برای اداره امور کشور و اتخاذ تصمیمات سیاسی ایجاد شده است. پادشاه نقش نمادین دارد و سیستم پارلمانی انگلستان، یکی از قدرتمندترین مراکز سیاسی این کشور است. به طور کلی سیستم حقوقی و حکومتی انگلستان در طول تاریخ و براساس تجربه شرایط مختلف به وجود آمده است.

1 قوانین ورود به انگلستان

 

 

 

سفر شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا (EU)، منطقه اقتصادی اروپا (EEA) یا سوئیس بدون ویزا به مدت حداکثر ۹۰ روز

 

قوانین اقامت انگلستان برای شهروندان کشورهای غیر اتحادیه اروپا با کمک انواع ویزا ها (ویزای توریستی، ویزای دانشجویی، ویزای کاری)

 

اقلام ممنوعه در ورود به انگلستان

 

داروهای کنترل کننده روان (روان گردان)، سلاح های سرد محفاظتی نظیر چاقوی ضامن دار، مواد مخدر، سلاح گرم، مهمات، مواد منفجره، حیوانات و گیاهان آلوده به بیماری
2 قوانین اداری در انگلستان قوانین حاکم بر نحوه انجام امور اداری در این کشور

قوانین مربوط به ثبت شرکت‌ ها و مالیات

 

3 قوانین کاری انگلستان قوانین مربوط به بیمه، کار و بازنشستگی
4 قوانین تحصیلی در انگلیس

 

قوانین اقامت انگلستان برای تحصیلات شامل پذیرش تحصیلی، شهریه، بورسیه تحصیلی، اقامت دانشجویی و خروج از کشور پس از تحصیل
قوانین ثبت نام ایرانی ها در مدارس انگلستان قوانین مربوط به سن ثبت نام، مدارک مورد نیاز، هزینه تحصیل، زبان تدریس
5 قوانین کشور انگلستان از نظر رانندگی قوانین مربوط به محدودیت سرعت، حق تقدم، پارک کردن و مصرف الکل و مواد مخدر در حین رانندگی
6 قوانین سرمایه گذاری در انگلیس انواع سرمایه گذاری، شرایط سرمایه گذاری و خروج سرمایه
7 قوانین خرید ملک در کشور انگلستان قوانین کشور انگلستان مربوط به انواع ملک، شرایط خرید ملک، انتقال مالکیت و مالیات بر خرید ملک
8 قوانین مربوط به مهاجرت غیرقانونی به انگلیس قوانین مربوط به اخراج مهاجران غیرقانونی، مجازات مهاجران غیرقانونی و حمایت از قربانیان قاچاق انسان

حقوق کیفری در انگلستان چگونه است؟

در کشور انگلستان سه نظام حقوقی وجود دارد که هر یک از آن ها در یک منطقه جغرافیایی قرار دارند. این سه نظام حقوقی عبارتند از:

قانون انگلستان و ولز: دادگاه ‌های انگلستان و ولز بر اساس قوانین کشور انگلستان و توسط دادگاه ارشد این کشور‌ها اداره می‌ شود. این دادگاه شامل دادگاه عالی عدالت، دادگاه تجدید نظر و دادگاه سلطنتی است. بالاترین دادگاه برای تجدید نظر در ولز، انگلستان و ایرلند شمالی دیوان عالی است.

قانون ایرلند شمالی: قانون ایرلند شمالی بر اساس سیستم کامن لا است. با این حال، برخی از تفاوت‌ های جزئی بین قانون ایرلند شمالی و قانون انگلستان و ولز وجود دارد. این تفاوت ‌ها ناشی از تاریخ و فرهنگ خاص ایرلند شمالی است.

قانون اسکاتلند: این قانون بر اساس سیستم کامن لا و سیستم قانون مدنی است و در اسکاتلند اجرا می شود. قوانین اقامت انگلستان در اسکاتلند شامل طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله حقوق مدنی، حقوق کیفری، حقوق قراردادی، حقوق مالکیت، حقوق خانواده و حقوق کار است.

چند قانون عجیب در انگلستان

تکاندن فرش در خیابان ممنوع به دلیل آلودگی هوا و مزاحمت برای همسایه ها
پریدن از قلعه قانوناً غیرقانونی برای محافظت از آثار تاریخی
رعایت صف بسیار مهم (هر فردی صف را رعایت نکند با او برخورد قانونی می شود) قوانین اقامت انگلستان به دلیل احترام به دیگران و حفظ نظم
تخم مرغ آمریکایی در کشور انگلستان ممنوع تفاوت در قوانین بهداشتی بین دو کشور
حمل و نگهداری ماهی سالمون ممنوع محافظت از ماهی سالمون و زیستگاه آن

جمع بندی

قوانین کشور انگلستان شامل طیف گسترده ای از موضوعات از جمله حقوق و آزادی های اساسی، ورود به کشور، کار، تحصیل و رانندگی است. این کشور دارای یک سیستم حقوقی مبتنی بر عرف و سنت است که در طول زمان شکل گرفت. با توجه به تفاوت‌های بنیادین بین قوانین ایران و انگلستان، اگر می‌خواهید به هر علتی به این کشور مهاجرت کنید، باید با قوانین کشور انگلستان به خوبی آشنا شوید. عدم اطلاع از قوانین انگلیس، پس از مهاجرت می‌تواند مشکلات زیادی را برای شما ایجاد کند.

اگر تصمیم به مهاجرت به این کشور را دارید، بهترین راه مشورت با افراد متخصص در این زمینه مانند کارشناسان سام ویزا است تا با قوانین اقامت انگلستان بیشتر آشنا شوید.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

 

سؤالات متداول

آیا قانون اعدام در انگلیس ممنوع است؟

بله قانون اعدام در انگلیس در سال ۱۹۶۵ میلادی ممنوع شد. این قوانین کشور انگلستان به دلیل مخالفت عمومی با اعدام و همچنین نگرانی ها در مورد عدالت و انسانیت این مجازات وضع شد.

چه اشیایی را می توان با خود به انگستان برد؟

افراد می توانند با خود هر چیزی را که برای استفاده شخصی یا تجاری خود نیاز دارند به انگلیس ببرند. با این حال، برخی در قوانین اقامت انگلستان اقلامی مانند مواد مخدر، سلاح، حیوانات زنده، مواد خطرناک، مواد منفجره، مواد فاسد شدنی و… ممنوعه یا دارای محدودیت است.

تفاوت قوانین مدارس انگلستان با ایران در چیست؟

قوانین مدارس ایران و انگلستان با یکدیگر بسیار متفاوت است. به عنوان مثال دروس متوسطه مدارس ایران بیشتر عمومی است. با این حال در مدارس انگلستان دانش آموزان بیشتر روی زمینه‌ های تخصصی فعالیت می‌کنند. همچنین قوانین مدارس انگلستان از طرف دولت تعیین شده و با سخت گیری اجرا می‌شود. به عنوان مثال دانش آموزان باید در مدرسه حاضر باشند و غیبت او به اولیاء اطلاع داده می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام