گلوبال تلنت یا ویزای استعداد جهانی انگلیس چیست؟

ویزای گلوبال تلنت انگلستان (Global Talent Visa)-موسسه سام
ویزای گلوبال تلنت انگلستان (Global Talent Visa)-موسسه سام

گلوبال تلنت یا ویزای هنری انگلیس

ویزای گلوبال تلنت بریتانیا (Global Talent Visa)، یک ویزای جدید برای مهاجرت به انگلستان است. این ویزا که به ویزای استعداد جهانی انگلیس هم معروف است، از سال ۲۰۲۰ یک فرصت جدید برای مهاجران به انگلستان را برای افراد هنرمند و نخبه فراهم کرده است. این ویزا با اعتبار ۵ ساله مختص افراد نخبه و با استعداد است.

برای کسانی که به دنبال کار و زندگی در انگلستان هستند، ویزای گلوبال تلنت یک فرصت بی ‌نظیر است. از مهمترین مزایای دریافت ویزای هنری انگلستان، ایجاد امکان کار در کشور تا ۵ سال، بدون نیاز به پیشنهاد شغلی از سوی کارفرما برای فرد می باشد. به طور کلی، انگلستان از این اقدام جدید بیشتر برای جذب استعدادهای برجسته از کل جهان استفاده می کند.

مراحل دریافت ویزای استعداد جهانی انگلیس راحت و سریع است، اما با این حال، شرایط و ضوابط خاص خودش را دارد. برای همین ما در این مقاله از سام ویزا ، سعی کرده ایم تمام اطلاعات مربوط به ویزای استعداد جهانی انگلیس را مورد بررسی قرار دهیم.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ویزای هنری انگلیس (گلوبال تلنت- Global Talent Visa) چیست؟

ویزای استعدادهای جهانی یا هنری انگلیس-موسسه حقوقی سام

دریافت ویزای استعدادهای جهانی یا هنری انگلیس، به اتباع خارجی از هر کشوری اجازه می‌دهد که به عنوان نخبه و یا هنرمند در زمینه های مختلف هنری مانند علمی و پژوهشی، هنر و فرهنگ و بخش فناوری دیجیتال اقامت این کشور را دریافت کنند.

ویزای استعدادهای جهانی با هدف جلب بهترین و باهوش‌ترین استعدادها به انگلستان ایجاد شده است. دریافت این نوع از اقامت به هیچ گونه پیشنهاد شغلی از سوی کارفرمایان در کشور انگلیس نیازی ندارد. ضمن اینکه افراد با اخذ ویزای استعداد جهانی انگلیس می توانند خانواده و همسر خودشان را به انگلستان ببرند.

ویزای هنری انگلستان برای چه افرادی مناسب است؟

ویزای گلوبال تلنت انگلستان برای افرادی که در حوزه هنر و فرهنگ فعالیت دارند و به دلیل تخصص، استعداد یا سوابق خود در این زمینه، می خواهند به انگلستان مهاجرت کنند، مناسب است. ضمن اینکه هنرمندان و هنرپیشه ها، محققان و دانشمندان هم می توانند از این فرصت برای اقامت در انگلستان استفاده کنند.

اما ممکن است شرایط اختصاصی دریافت ویزای هنری انگلستان برای هر یک از افراد با مهارت های مختلف هنری متفاوت باشد، برای همین به کلیه افرادی که قصد دریافت گلوبال تلنت یا ویزای هنری انگلیس را دارند، توصیه می شود قبل از اقدام برای دریافت آن، اطلاعات کاملی را در این زمینه کسب کنند.

شرایط دریافت ویزای گلوبال تلنت

دریافت انواع ویزاهای انگلستان، شرایط و ضوابط خاص خودش را دارد و ویزای استعداد جهانی انگلیس، از این قاعده مستثنی نیست. برخی از مهمترین شرایط دریافت این ویزا، عبارتند از:

  • برای درخواست ویزای گلوبال تلنت بریتانیا، متقاضیان باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشند. این شرط سنی به منظور اطمینان از دارا بودن شرایط حرفه‌ای و تخصصی فرد در حوزه‌های هنر و فرهنگ درنظر گرفته می شود. متقاضیان باید حداقل یک صفحه خالی در پاسپورت خود داشته باشند. این صفحه برای ادامه کل فعالیت‌های مرتبط با ویزای گلوبال تلنت در انگلستان استفاده می‌شود.
  • متقاضیان باید دارای بیمه پزشکی قابل قبول در انگلیس باشند. دارا بودن این بیمه به منظور تأمین هزینه‌ های پزشکی و درمانی در طول اقامت در انگلستان از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • متقاضیان برای دریافت ویزای گلوبال تلنت باید تائیدیه معتبر از نهاد یا ارگان مرتبط با حوزه هنر یا فعالیت مرتبط خود در انگلستان داشته باشند. این تائیدیه نشان‌دهنده استعداد و مهارت فرد در حوزه‌های هنر و فرهنگ است.

اما با این حال، ممکن است شرایط دریافت گلوبال تلنت یا ویزای هنری انگلیس در طول سال های متوالی دستخوش برخی تغییرات احتمالی شود.

مراحل دریافت ویزای هنری انگلیس

کلیه مراحل دریافت ویزای هنری انگلستان با توجه به نوع ویزا و مهارت های هنری افراد تا حدود زیادی ممکن است متفاوت باشد. اما مراحل کلی این ویزا عبارتند از:

انتخاب نوع ویزا:

برای دریافت این ویزا، در مرحله اول باید نوع آن را مشخص کنید. نوع ویزای هنری در انگلستان به فعالیت یا پروژه‌ای که در انگلیس می خواهید انجام دهید فرق دارد.

آماده‌ سازی مدارک:

در این مرحله باید تمامی مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای هنری انگلستان را آماده کنید. این مدارک می تواند شامل گذرنامه با صفحه خالی، دریافت تاییدیه از نهاد های مرتبط با حوزه هنر یا فرهنگ، سوابق حرفه‌ای، مدارک آموزشی، و اطلاعات مربوط به برنامه یا پروژه هنری باشد.

پرداخت هزینه‌ها:

معمولاً برای درخواست ویزا، هزینه‌های مختلفی از جمله هزینه درخواست، هزینه مربوط به تاییدیه نهادها، و هزینه‌های مربوط به خدمات پردازش می‌بایست پرداخت شود.

تصویرسازی بیومتریک:

دریافت برخی از ویزاها ممکن است به تصویرسازی بیومتریک در سفارت یا کنسولگری بریتانیا نیاز داشته باشد. این مرحله شامل گرفتن عکس و اثر انگشت از فرد متقاضی برای دریافت ویزای هنری انگلستان می‌شود.

ثبت نام آنلاین و پر کردن فرم درخواست:

متقاضی باید یک حساب آنلاین بسازد و فرم درخواست مربوطه را به دقت پر کند. اطلاعات مهمی مانند اهداف سفر، اطلاعات فردی، و جزئیات مربوط به حوزه هنری در این مرحله باید ثبت شوند.

ارسال مدارک و فرم درخواست:

پس از تکمیل فرم، متقاضی باید مدارک مورد نیاز را به همراه فرم درخواست به سفارت یا کنسولگری بریتانیا ارسال کند. در ادامه پروسه ثبت نام، فرد با استفاده از کد رهگیری خود می تواند وضعیت درخواستش را پیگیری کند. مدت زمان لازم برای بررسی درخواست اولیه افراد با توجه به نوع ویزا و نهاد مورد نظر برای  تایید آن، ممکن است 1 الی 8 هفته زمان ببرد.

چه مدارک و ارزیابی‌هایی برای دریافت ویزای هنری انگلیس لازم است؟

اخذ ویزای هنری انگلستان به برخی مدارک اولیه مانند مدرک تحصیلی، سوابق کاری، ویزای کار، رزومه هنری و حامی مالی نیاز دارد. مدارک تحصیلی مورد نیاز برای اخذ گلوبال تلنت یا ویزای هنری انگلیس باید در زمینه مرتبط با هنر و فرهنگ باشد. حتی می توان از مدارک دانشگاهی، دیپلم‌ها یا گواهی‌نامه ‌های مرتبط با تخصص هنری استفاده کرد.

اما ارائه سوابق کاری و تجربیات حرفه‌ای در زمینه هنر و فرهنگ یکی از مواردی است که در مراحل اخذ ویزای هنری می تواند تاثیر زیادی داشته باشد. سوابق کاری می‌تواند شامل پروژه‌ها، نمایشگاه‌ها، اجراها، یا هرگونه فعالیتی باشد که نشانگر توانمندی‌ها و دانش شما در زمینه هنری باشد.

مزایای ویزای گلوبال تلنت انگلستان

اخذ ویزای هنری انگلستان می تواند با مزایای زیادی همراه باشد. چرا که انگلستان با دارا بودن امکانات زیاد و دسترسی مناسب به بازارهای جهانی می تواند یک بازار کاملا پویا و فعالی را برای هنرمندان ایجاد کند. ضمن اینکه هنرمند با دریافت این ویزا می توانند با سایر هنرمندان برجسته از انگلیس ارتباط برقرار کرده و با آنها آشنا شوند. همه این مزیت ها می توانند مسیر پیشرفت و ترقی افراد فعال در حوزه هنری را در انگلیس هموارتر کنند.

ادارات و موسسات آموزشی هنری انگلستان از بهترین آموزش ها و تکنولوژی برای آموزش و یادگیری مهارت ها استفاده می کنند که همین شرایط می تواند باعث ایجاد فرصت های شغلی مناسب برای افراد متقاضی دریافت گلوبال تلنت یا ویزای هنری انگلیس شود. برخی از مهمترین آنها شامل شرکت در نمایشگاه‌ها، جوایز هنری و همکاری با گالری‌ها و استودیوهای معتبر می شود.

هزینه های اخذ ویزای گلوبال تلنت انگلستان

هزینه ‌های اخذ ویزای گلوبال تلنت بریتانیا به عوامل مختلفی مانند نوع ویزا، مدت زمان ویزا و سایر شرایط و جزئیات آن بستگی دارد ضمن اینکه اگر قصد دارید با خانواده خود به انگلستان بروید، هزینه‌ ها بر اساس تعداد افراد درخواست کننده نیز متغیر خواهد بود. حتی علاوه بر هزینه‌ های ویزا، هزینه‌ های اقامت در انگلیس  مانند مسکن، هزینه‌ های اجتماعی و سایر هزینه‌ های روزمره و تغییرات نرخ ارز را هم باید مدنظر قرار گیرد.

اما به طور تقریبی می توان میزان هزینه مورد نیاز برای اخذ ویزای هنری انگلستان را به صورت زیر تخمین زد:

هزینه ویزای گلوبال تلنت کشور انگلستان میزان هزینه
تاییدیه های لازم در حدود 456 پوند
ویزای گلوبال تلنت در حدود 167 پوند
اخذ ویزای گلوبال برای متقاضیان از ترکیه یا مقدونیه شمالی حدود 97 پوند
اخذ ویزای همراه برای هر یک از اعضای خانواده حدود 608 پوند
متقاضیانی که بر اساس یک جایزه معتبر درخواست می کنند 623 پوند کامل
برنامه های وابسته به طور جداگانه هر کدام 623 پوند
هزینه اضافی بهداشت حدود 624 پوند برای بزرگسالان و 470 پوند برای کودکان

مدت زمان اعتبار ویزای گلوبال انگلستان چقدر است؟

ویزای گلوبال تلنت یا ویزای هنری انگلستان به افراد با مهارت های خاص هنری، فرصت مهاجرت به انگلستان را می‌دهد. این ویزا 5 سال اعتبار داشته و امکان تمدید آن وجود دارد. اگر شما یک هنرمند یا متخصص استعداد برجسته هستید و به عنوان یک رهبر در حوزه خود شناخته می‌شوید، می‌توانید پس از 3 سال اقامت انگلستان، درخواست مجوز اقامت دائم را بدهید.

اگر شما یک مدیر یا پیشرو در زمینه کاری خاص هستید، می‌توانید پس از 5 سال اقامت، مجوز اقامت دائم را اخذ کنید. این ویزا به شما فرصت پیشرفت در زمینه هنر، فرهنگ، و فناوری دیجیتال در انگلستان را می دهد.

شرایط تمدید ویزای گلوبال تلنت

تمدید ویزای گلوبال تلنت انگلستان به شرایط و ضوابط خاصی نیاز دارد. چرا که افراد باید حداقل 3 ماه قبل از انقضاء ویزای فعلی خود، درخواست تمدید ویزا را بدهند. افرادی که به دنبال تمدید ویزای خود هستند، در طول دوره اقامت باید استانداردها و شرایط اصلی مربوط به ویزای اصلی خود را حفظ کنند. ضمن اینکه تمدید ویزای گلوبال به پرداخت هزینه نیاز دارد که مبلغ آن بسته به برخی شرایط ممکن است متغیر باشد.

اما با این حال توصیه می شود به کلیه دستورالعمل‌ها و توصیه‌های رسمی در مورد شرایط و ضوابط تمدید ویزا هنری انگلستان توجه کنید. حتی می توانید از طریق تماس با کارشناسان سام ویزا، از آخرین تغییرات مربوط به تمدید ویزا مطلع شوید.

جمع بندی

ویزای هنری برای انگلستان یا ویزای استعداد جهانی انگلیس، مختص هنرمندان و افراد با استعداد در زمینه‌های هنری و فرهنگی است. این ویزا به افراد توانمندی که توانایی درخشان در حوزه هنرها، پویا و نوآورانه بودن در فعالیت‌های هنری خود را اثبات کرده‌اند، امکان ورود و اقامت در انگلستان را می‌دهد. برای اخذ ویزای هنری، افراد باید به مدت معینی در انگلستان حضور داشته باشند و از طریق ارائه مدارکی مانند سوابق هنری، نمونه‌های آثار، رزومه، و تأییدیه نهادهای معتبر، توانایی خود را ارائه دهند.

هنرمندان با ویزای هنری می‌توانند در گالری‌ها، نمایشگاه‌ها، و پروژه‌های هنری مشارکت داشته و با جامعه هنری محلی و بین‌المللی ارتباط برقرار کنند. اما دریافت این ویزا به مراحل و شرایط زیادی نیاز دارد که توجه و شناخت آنها می تواند تاثیر بسیار زیادی در مدیریت هزینه اخذ ویزای هنری انگلیس داشته باشد.

سوالات متداول

ویزای گلوبال تلنت در چه رشته هایی داده می‌شود؟

اخذ ویزای گلوبال تلنت در رشته های مختلفی مانند رشته‌های مهندسی و علوم زیستی، علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات، هنر و فرهنگ (موسیقی، نقاشی، ادبیات، تئاتر، فیلم و رسانه) و علوم انسانی و اجتماعی امکان پذیر است.

تفاوت ویزای هنری و ویزای کار معمولی در چیست؟

ویزای هنری همانطور که از نام آن مشخص است برای افرادی که در حوزه های مختلف هنری و فرهنگی فعالیت دارند، مناسب است. اما ویزای کار معمولی بیشتر برای افراد در حوزه های اقتصادی و صنعتی کاربرد دارد. این ویزا می تواند برای مشاغلی مانند مهندسان، مدیران، کارمندان فنی و کسانی که در حوزه‌های مختلف تخصص دارند، مناسب باشد.

مدت زمان اخذ ویزای گلوبال تلنت کشور انگلستان چقدر است؟

مدت زمان اخذ ویزای گلوبال تلنت به عوامل بسیار زیادی مانند پیچیدگی های تهیه مدارک و نوع درخواست فرد بستگی دارد. اما به طور کلی ممکن است از 3 الی 8 هفته طول بکشد. اما تعیین نوع دفتر مهاجرتی و دریافت مشاوره از افراد ماهر و باتجربه می تواند تاثیر زیادی در کاهش مدت زمان اخذ ویزای گلوبال تلنت داشته باشد.

برای کسب اطلاعات دقیق و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام