مهاجرت به انگلستان با جاب آفر انگلیس

مهاجرت به انگلستان با جاب آفر انگلیس
مهاجرت به انگلستان با جاب آفر انگلیس

یکی از بهترین راه ها برای مهاجرت به انگلستان استفاده از مزایای جاب آفر انگلیس است. زیرا با کمک این روش سرعت پذیرش شما بالا رفته و گرفتن ویزا برایتان آسانتر می شود. جاب آفر (Job Offer) به معنای پیشنهاد کار است که توسط شخصی در انگلیس به عنوان کارفرما برای شما به عنوان کارگر یا متخصص ارسال می شود. این پیشنهاد شامل اطلاعات کلیدی مانند نام شرکت، عنوان شغلی، حقوق و مزایا، تاریخ شروع کار و سایر شرایط است.

در واقع هیچ راه متفاوتی برای مهاجرت به انگلستان با جاب آفر انگلستان وجود ندارد. اما قبل از پرداختن به شرایط، مراحل، هزینه ها و عوامل مشابه برای دریافت جاب آفر انگلیس، بهتر است درک درست و کاملی از ماهیت پیشنهادهای شغلی داشته باشید. برای همین ما سعی کرده ایم در این مقاله از سام ویزا ، اطلاعات کاملی را در مورد دریافت Job Offer به شما ارائه دهیم.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

جاب آفر انگلیس چیست؟

مزایای جاب آفر انگلیس

داشتن جاب آفر انگلیس نه تنها شانس شما را برای گرفتن ویزا افزایش می دهد و کار را آسان می کند، در نتیجه روند تایید شغلی را هم بالا می برد. اما قبل از هر کاری باید بدانید که پیشنهاد شغلی در انگلستان چیست و چه معیارهایی باید لحاظ شود. برای دریافت جاب آفر انگلیس باید شغلی داشته باشید که برای آن مهارت و تجربه کافی را دارید و آن شغل در لیست مشاغل مورد نظر انگلستان است. باید به خاطر داشته باشید که از طریق Job Offer نه تنها می توانید به بریتانیا، بلکه به کشورهای دیگر نیز نقل مکان کنید.

مزایای جاب آفر انگلستان

بسیاری از افرادی که انگلستان را به عنوان مقصد مهاجرت خود انتخاب کرده اند، به خوبی از آینده درخشان این کشور زیبا آگاه هستند. سیستم آموزشی با کیفیت با بهترین دانشگاه ها و موسسات علمی، فرصت های شغلی فراوان، متوسط ​​درآمد بالا، بازار کار پویا و امیدوار کننده، خدمات درمانی رایگان و … از جمله مواردی است که مردم را به زندگی در انگلیس ترغیب می کند.

یکی از مهمترین مزیت های جاب آفر انگلیس این است که به شما امکان می دهد برای مدت طولانی در این کشور زندگی کنید. ویزای کار انگلیس 3 تا 6 سال است و با پذیرش آن می توانید اقامت دائم برای کار در انگلیس را دریافت و از زندگی در این کشور با خیال راحت لذت ببرید. از جمله مزایای مهاجرت به انگلستان با جاب آفر انگلستان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بازار کار پویا

انگلیس کشوری با اقتصاد قوی و بازار کار پویا است. این کشور همواره به دنبال نیروی کار متخصص بوده و فرصت‌ های شغلی زیادی در زمینه‌ های مختلف در آن وجود دارد. فرهنگ و صنایع مختلف این کشور فرصت‌ های شغلی متنوعی را در زمینه‌ های گوناگون مانند فناوری، مهندسی، بهداشت و درمان، آموزش، خدمات و غیره ارائه می ‌دهد. کارفرمایان انگلیسی به دنبال افراد با استعداد و با انگیزه هستند و به آن‌ها فرصت ‌های زیادی برای رشد در شغل و حرفه خود می ‌دهند.

  • حقوق، مزایا و درآمد بالا

متوسط درآمد سالانه در انگلیس حدود 30000 پوند است. این درآمد بالاتر از متوسط درآمد در بسیاری از کشورهای دیگر است. علاوه بر این، کارفرمایان انگلیسی معمولاً مزایای خوبی مانند بیمه درمانی، بازنشستگی، تعطیلات و غیره را برای کارکنان خود در نظر می گیرند.

  • تجربه یک زندگی باکیفیت و ایده آل

این کشور دارای زیرساخت ‌های پیشرفته، خدمات رفاهی و اجتماعی خوب و فرهنگ غنی است. جاب آفر انگلیس فرصتی برای تجربه یک زندگی باکیفیت و استاندارد است. دولت انگلیس خدمات رفاهی، اجتماعی و درمانی مختلفی را در اختیار شهروندان و ساکنان این کشور می گذارد. این خدمات می ‌تواند هزینه‌ های زندگی در انگلیس را کاهش دهد. حتی کارفرمایان انگلیسی موظف هستند برای کارگران بیمه درمانی و بازنشستگی ارائه دهند. این مزایا هزینه‌ های زندگی در انگلیس را کاهش داده و در دوران بازنشستگی نیز به آن ها کمک می کند.

  • اجازه همراه داشتن اعضای درجه یک

اگر شما دارای همسر و فرزند هستید، می توانید در جاب آفر انگلیس آن‌ها را به همراه خود ببرید. اعضای درجه یک خانواده شما نیز به راحتی قادرند برای کار و تحصیل در انگلیس اقدام کنند.

  • امکان اخذ اقامت دائم انگلیس

پس از گذشت 5 سال کار قانونی در انگلیس، فرد برای اقامت دائم این کشور درخواست می دهد. اخذ اقامت دائم انگلیس به شما این امکان را می‌ دهد تا به صورت دائم در این کشور زندگی کنید و از مزایای شهروندی انگلیس برخوردار شوید.

روش های دریافت جاب آفر انگلستان

انگلستان مکان بسیار خوبی برای کار است؛ زیرا اقتصاد قوی دارد. همه افراد از هر ملیتی برای کار در بریتانیا باید مجوز کار دریافت کنند. افرادی که قصد مهاجرت به انگلستان را دارند اگر دارای مهارت خاصی باشند گرفتن جاب آفر انگلیس برایشان آسان است. در واقع فردی که در انگلستان پیشنهاد شغلی دریافت می کند می تواند در حین زندگی در انگلیس کار کند و به درآمد برسد. راه های مختلفی برای دریافت جاب آفر انگلیس وجود دارد که می توانید از آن‌ها برای یافتن شغل و اقامت استفاده کنید.

استفاده از وب‌ سایت ‌های معروف و معتبر کاریابی در جاب آفر در انگلستان

سایت های کاریابی مکانی عالی برای ارائه فرصت های شغلی به جویندگان کار هستند. سایت های زیادی در انگلستان وجود دارد که در ادامه به بررسی برخی از آن‌ها می پردازیم.

مرکز کاریابی جهان Indeed
سایت برای معرفی مشاغل خصوصی و دولتی Reed
سایت استخدام جهانی Monster
شبکه اجتماعی جهانی LinkedIn
  • Indeed

این سایت یکی از محبوب ترین مراکز کاریابی است که در سال 2004 شروع به کار کرد. سایت استخدام Indeed  در بیش از 55 کشور و به 28 زبان فعالیت می کند. شما می توانید هر شغلی را برای جاب آفر انگلیس در این سایت پیدا کنید. این سایت بیش از 15 درصد از سهم بازار کلی را در بین سایت های کاریابی دارد. علاوه بر این، یکی از محبوب ترین مکان ها برای کار در بریتانیا است. این سایت در واقع لیست مشاغل را از هزاران وب سایت از جمله سایت های کاریابی، شرکت های مختلف و صفحات شغلی شرکت جمع آوری و در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

  • Reed

پایگاه داده بزرگ سایت  Reed می تواند مکان ها، سازمان ها و بخش ها را برای یافتن نتایج مرتبط جستجو کند. این سایت بیش از 24000 شغل در بخش خصوصی و دولتی دارد. ناگفته نماند که این سایت جز برترین سایت استخدام آنلاین در انگلستان است. در حال حاضر ترافیک Read بیشتر از هر وب‌ سایت دیگر استخدامی در بریتانیا است.

  • Monster

همچنین Monster یک سایت استخدام جهانی و متعلق به Monster Worldwide, Inc است. این سایت پیشگام جهانی توانسته ارتباط موثری با افراد دارای سوابق کاری متفاوت برقرار کند. هر ماه بیش از 5 میلیون کاربر در بریتانیا، هزاران موقعیت شغلی از سطح ابتدایی تا موقعیت های مدیریتی را برای جاب آفر انگلیس در این سایت جستجو می کنند.

  • LinkedIn

یکی از شبکه های اجتماعی محبوب و معروف که در آن افراد حرفه‌ای بیشتر فعالیت دارند LinkedIn است. شما می ‌توانید با ایجاد پروفایل کاری خود در این سایت، با کارفرمایان و متخصصان انگلیسی ارتباط برقرار کنید و شانس خود را برای دریافت جاب آفر انگلیس بالا ببرید.

ارتباط با شبکه‌ های اجتماعی و حضور در گروه ‌های حرفه‌ای

به طور کلی، ارتباط با شبکه ‌های اجتماعی و حضور در گروه‌ های حرفه‌ای می ‌تواند روشی موثر برای دریافت جاب آفر انگلیس باشد. این روش‌ ها به شما کمک می‌ کنند تا با افرادی که در زمینه کاری شما فعالیت دارند، ارتباط برقرار بگیرید و فرصت‌های شغلی مربوط به خود را شناسایی کنید.

در ادامه، به برخی از نکات مهم برای ارتباط با شبکه ‌های اجتماعی و حضور در گروه‌های حرفه‌ای اشاره می ‌کنیم:

  • انتخاب شبکه ‌های اجتماعی و گروه‌های حرفه‌ای مناسب مرتبط با زمینه کاری
  • فعال بودن در شبکه‌های اجتماعی و گروه‌های حرفه‌ای و انتشار محتوای با کیفیت
  • ایجاد روابط قوی با افراد برای بالا بردن شانس اخذ جاب آفر انگلیس

شرکت در رویدادها و نمایشگاه‌های شغلی

با این کار فرصتی عالی برای دریافت جاب آفر انگلیس به وجود می آید. در نتیجه با کارفرمایان انگلیسی بیشتر آشنا می شوید و فرصت‌ های شغلی مربوط به حوزه خود را بهتر بررسی می کنید. برای ارتباط گرفتن با کارفرمایان انگلیسی و یافتن شغل مورد نظر، باید به فکر تقویت مهارت‌ های ارتباطی خود باشید.

کمک از موسسات کاریابی مجاز

یکی از مطمئن ترین راه ها برای جاب آفر انگلیس کمک گرفتن از آژانس های کاریابی مجاز است که در سطح بین المللی فعالیت می کنند. این گونه سازمان ها تماس های زیادی دارند و به خوبی از فرصت های کاری در کشور مقصد آگاه هستند. آن‌ها اغلب کارفرمایان خارجی را می شناسند و برای به دست آوردن نیروی کار حرفه ای و ماهر با آن‌ها قرارداد امضا می کنند.

از آنجایی که اکثر درخواست های شغلی به دلیل ناقص بودن مدارک رد می شود، یکی از بهترین کمک های مشاوران و وکلای موسسات کاریابی بررسی دقیق مدارک ارسالی است. بنابراین می توانید به راحتی فرآیند کاریابی را به این افراد بسپارید و برای سفر آماده شوید.

شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ جاب آفر انگلیس

یکی از مهمترین مراحل مهاجرت از جمله نحوه دریافت ویزای کار انگلستان با پیشنهاد شغلی، ترجمه، تکمیل و ارسال کلیه مدارک مورد نیاز برای پیشنهاد شغلی انگلستان است. با داشتن مدارک کامل که نیاز به اصلاح ندارد، کار شما چندین برابر سریع‌تر پیش می رود.

پس از دریافت پیشنهاد شغلی (UK Job Offer)، متقاضیان می توانند برای ویزای کار انگلستان و مهاجرت کاری به این کشور اقدام کنند. این نکته را باید در نظر داشته باشید که هرگونه اشتباه در ارسال مدارک یا درج اطلاعات نادرست در پرونده، خطر ری جکت شدن پرونده و عدم اخذ جاب آفر انگلیس را افزایش می دهد. در این قسمت به بررسی مدارک مورد نیاز برای دریافت جاب آفر انگلیس می پردازیم.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کار انگلستان عبارت‌اند از:

  • پاسپورت معتبر
  • اثبات دانش و مهارت زبان انگلیسی (با ارائه مدرک معتبر و قبولی در آزمون های تایید شده مانند آیلتس، تافل، پیرسون و …)
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • اثبات تمکن مالی
  • گواهی سلامت (گواهی پزشکی که سلامت کامل جسمی و در صورت لزوم سلامت روانی را نشان می دهد)
  • رزومه حرفه ای (برای بالا رفتن شانس دریافت جاب آفر انگلیس و پیشنهاد شغلی)

مراحل دریافت جاب آفر انگلستان و مهاجرت به این کشور

بسیاری از افراد پس از تحصیل در انگلستان جاب آفر انگلیس را می پذیرند و علاقه مند به کار در این کشور هستند. اما برای دریافت پیشنهاد کاری، باید بدانید که رعایت شرایط و مقررات الزامی است.

اول از همه، در این مورد، شما باید یک پیشنهاد کاری از یک کارفرمای انگلیسی داشته باشید. پیشنهاد شغلی در واقع یک دعوت نامه رسمی یا پیشنهاد شغلی است که توسط شخص یا سازمانی در انگلستان برای شما به عنوان کارمند ارسال می شود.

  • مهمترین اصل ارسال این نوع ویزا از سوی کارفرمای انگلیسی، تهیه رزومه از مدارک تحصیلی و سوابق کاری شما است.
  • برای دریافت پیشنهاد شغلی در انگلستان، باید مدارکی مانند اثبات سوابق تحصیلی، مدارک هویتی و توانایی تمکن مالی را ارسال کنید.
  • داشتن مدرک زبان معتبر نیز یکی از موارد مهمی است که به شما در گرفتن ویزای کار در انگلستان کمک می کند.
  • فراموش نکنید که ابتدا باید شغل مورد نظر خود را در انگلستان شناسایی کنید. سپس برای دریافت دعوت نامه اقدام کنید.

اخذ ویزای کاری با جاب آفر انگلیس

افرادی که واجد شرایط دریافت جاب آفر انگلیس هستند باید پس از دریافت پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای انگلیسی یا ارائه طرح تجاری خود به موسسات مربوطه و اخذ تأییدیه آن‌ها به همراه مدارک مشخص شده در سند، مجوز کار در این کشور را دریافت کنند.

در این مرحله متقاضیان باید مدارک لازم و نتایج آزمایش‌ها مورد نیاز از جمله آزمایش سل را به کنسولگری برده و درخواست ویزا را تکمیل و به سفارت تحویل دهند. پس از تکمیل فرم، یک قرار ملاقات در مرکز درخواست ویزای انگلستان رزرو کنید. مدت زمان بررسی ویزا بسته به نوع ویزا و محل آن متفاوت است و ممکن است از چند روز تا چند ماه طول بکشد. اگر مدارک شما دقیق باشد و واجد شرایط باشید، ویزای شما صادر خواهد شد.

برخی از افراد بعد دریافت جاب آفر انگلیس و مهاجرت به این کشور، ممکن است پس از ورود به انگلستان و ادامه فعالیت، ویزای خود را در اداره پلیس محلی خود ثبت کنند تا بتوانند به راحتی از دیگر امکانات این کشور استفاده کنند.

آیا با گرفتن جاب آفر انگلیس می توان اقامت دائم این کشور را گرفت؟

دولت های توسعه یافته همه سعی دارند تا امکانات رفاهی مانند آموزش، ورزش، شغل و غیره را برای شهروندان خود فراهم کنند. آن‌ها ترجیح می دهند اقامتگاه خود را به کسانی بدهند که در زمینه های مختلف ارزش آفرین و سودآور هستند. بدون شک جاب آفر انگلیس از این قاعده مستثنا نیست و کسانی که با موفقیت، کار یا شغلی را شروع کرده اند و یا در محل کار پیشرفت دارند و توجه افراد را به خود جلب می کنند؛ برای کارفرمایان ارزشمند و حرفه ای محسوب می شود.

افرادی که با ویزای کار در انگلستان کار می کنند و شغل خود را رشد می دهند در صورت داشتن درآمد کافی، رعایت قوانین شهروندی و پرداخت مالیات پس از 10 سال می توانند برای اقامت دائم اقدام کنند.

شغل ها و رشته‌ های پرمتقاضایی برای دریافت جاب آفر انگلستان

مشاغلی که هر کشوری به آن نیاز دارد برای اقتصاد و فرهنگ آن مفید و سودآور است. باید توجه داشت که علاوه بر تقاضای بازار کار، عوامل دیگری مانند تحصیلات، مهارت‌ ها و تجربه نیز در دریافت جاب آفر انگلیس تأثیرگذار هستند. بنابراین، برای افزایش شانس خود برای جاب آفر انگلیس، باید به این عوامل نیز توجه کنید. مشاغل و رشته های تحصیلی زیر جز شغل و رشته هایی هستند که شما با داشتن آن به راحتی می توانید در انگلستان استخدام شوید:

  • مهندس نرم‌افزار و برنامه ‌نویس
  • مدیر پروژه
  • مدیر عملیات
  • تحلیل‌گر کسب و کار
  • مشاور خدمات مشتری
  • جراح، داروساز، متخصص بیهوشی، روان‌پزشک، پزشک عمومی
  • طراح گرافیک
  • تحلیلگر تجارت فناوری اطلاعات
  • مهندس برق
  • مهندس مکانیک

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

جمع بندی

برخلاف تصور بسیاری از ایرانیان، دریافت جاب آفر انگلیس آن‌قدرها هم که فکر می کنید پیچیده نیست. یعنی برای جاب آفر انگلیس در این کشور باید با قوانین و شرایط آن آشنا باشید تا مشکل خاصی در طول رسیدگی به درخواست شما پیش نیاید. بهترین راه برای مهاجرت به انگلستان با جاب آفر انگلستان استفاده از خدمات یک مرکز معتبر مانند سام ویزا است. این مراکز به عنوان بهترین شرکت های بین المللی می توانند به شما برای یافتن بهترین شغل در انگلستان و سایر کشورهای اروپایی کمک کنند.

پرسش های متداول

چه نوع ویزای کاری برای جاب آفر انگلیس لازم است؟

برای جاب آفر انگلستان، باید ویزای Tier 2 (General) را دریافت کنید. این ویزا برای افراد متخصصی که پیشنهاد شغلی رسمی از یک کارفرمای انگلیسی دارند، صادر می ‌شود.

 آیا دریافت جاب آفر در انگلستان محدودیت سنی دارد؟

هر کشور شرایط سنی خاصی برای دریافت پیشنهاد شغلی دارد. در جاب آفر انگلیس حداقل سن 18 سال است ولی حداکثر سن از کشوری به کشور دیگر با هم فرق می کند.

پروسه دریافت جاب آفر انگلستان چقدر طول می‌کشد؟

بستگی به شرایط فرد و پرونده، معمولاً پروسه‌ی اخذ جاب آفر طبق آمار وب‌سایت رسمی انگلستان، ۶ الی ۸ هفته زمان می ‌برد. اما این زمان شامل دریافت بلیت و دریافت Job Offer و مصاحبه و غیره نمی‌ شود.

چه مدت طول می کشد تا جاب آفر انگلیس دریافت کنید؟

بسته به شرایط فرد معمولاً این پروسه بین 6 تا 8 هفته طول می کشد. البته این زمان برای دریافت بلیت، مصاحبه و Job Offer است.

تمکن مالی مورد نیاز جاب آفر انگلیس چقدر است؟

سطح توانایی مالی مورد نیاز برای مهاجرت به انگلستان با جاب آفر انگلستان به شرایط و نوع ویزا بستگی دارد. به طور کلی، شما باید توانایی حمایت از خود و خانواده خود را تا حدی نشان دهید.

آیا برای دریافت جاب آفر انگلستان به مدرک زبان انگلیسی نیاز دارید؟

بله اگر زبان مادری شما انگلیسی نباشد، مدرک زبان انگلیسی ضروری است. داشتن توانایی صحبت کردن و تسلط بر زبان انگلیسی برای موفقیت در جاب آفر انگلیس و ارتباط با همکاران و فرهنگ محلی مهم است.

برای کسب طلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام