اخذ اقامت انگلیس از طریق تحصیل

اقامت انگلیس از طریق تحصیل
اقامت انگلیس از طریق تحصیل

راهکارهای مختلفی برای اخذ اقامت در انگلستان وجود دارند که یکی از آنها اخذ اقامت انگلیس از طریق تحصیل است. البته که این روش مهاجرت به انگلستان، شرایط و ضوابط خاص خودش را دارد. با این حال، اکثر افراد گرفتن اقامت در انگلیس از طریق ادامه تحصیل، را بر سایر روش ها ترجیح می دهند.

مطمئنا اکنون در ذهن شما سوالات بسیار زیادی در مورد هزینه اقامت انگلیس از طریق تحصیل مطرح می شود. و یا می خواهید بدانید مدارک مورد نیاز برای اقامت انگلیس از طریق تحصیل چیست؟ مطالعه این مقاله از سام ویزا، تمام اطلاعات مورد نیاز در مورد اقامت انگلستان از طریق تحصیل را در اختیار شما قرار می دهد.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

تحصیل در مقاطع مختلف انگلیس

اقامت انگلیس از طریق تحصیل، قطعا یکی از روش های موثری است که شما می توانید برای رسیدن به یک آینده روشن و پیشرفت خود در انگستان برای آن اقدام کنید. چرا که انگستان دارای یکی از قوی ترین سیستم های آموزش دنیا است. به همین علت مدرکی که از این کشور دریافت می کنید، در تمام کشورهای دنیا و به صورت بین المللی اعتبار بسیار بالایی دارد. شما ضمن اقامت انگلیس از طریق تحصیل می توانید از بالاترین سطح امکانات رفاهی و تحصیلی استفاده کنید.

انگلیس بزرگترین قطب تحصیلی دنیا است. دانشگاه های انگلیس در میان 100 دانشگاه برتر دنیا قرار دارند، این مساله باعث می شود که اغلب افراد بدون هیچ گونه تردیدی اقامت انگلیس از طریق تحصیل را برای آینده خود انتخاب کنند. از این رو، مهمترین دوره های تحصیلی در انگلیس، عبارتند از:

  • تحصیل در مدارس انگلستان
  • تحصیل در مقطع کارشناسی
  • تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد
  • تحصیل در مقطع دکتری

اخذ اقامت برای انگلیس در هر یک از این مقاطع تحصیلی می تواند مزایا، شرایط و هزینه های خاص خودش را داشته باشد. اگر به دنبال کسب اطلاعات کامل و دقیق برای مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل هستید می توانید از طریق تماس با سام ویزا، ابهامات خود را برطرف کنید.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در انگلیس

شما بر حسب اینکه در چه مقطعی قصد ادامه تحصیل دارید، باید مدارک مختلفی را به مراکز آموزشی مربوطه ارائه کنید. اطلاع از مدارک مورد نیاز برای دریافت اقامت انگلیس از طریق تحصیل می تواند مسیر راحتی را برای شما متقاضیان فراهم کند. به طور کلی شما برای ادامه تحصیل در انگلیس به مدارکی از جمله انگیزه نامه، مدارک تحصیلی همراه با ریز نمرات، مدرک معتبر آیلتس یا تافل، ویزا و پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار، مدارک شناسایی کامل، ارائه تمکن مالی و رسید بانکی درخواست پذیرش نیاز دارید.

  • انگیزه نامه یا SOP

در مهاجرت به انگستان از طریق تحصیل، انگیزه نامه یا SOP، نامه ای است که شما به دانشگاه مقصد ارسال می کنید و در آن اهداف خود را برای ادامه تحصیل در انگلیس توضیح می دهید. انگیزه نامه فرصتی عالی را برای شما فراهم می کند تا در مورد نکاتی که جای بحث آنها در روزمه نیست، با اعضای کمیته دانشگاه صحبت کنید. یک انگیزه نامه قوی و استاندارد، تاثیر زیادی در سرنوشت تحصیلی شما دارد و می تواند به راحتی شانس شما را برای دریاقت اقامت انگلیس از طریق تحصیل بالا ببرد.

  • تمکن مالی

ارائه تمکن مالی یکی دیگر از مدارک مورد نیاز برای درخواست اقامت انگلیس از طریق تحصیل است. اسناد مربوط به تمکن مالی، نشان می دهد که شما شرایط مالی لازم برای پرداخت شهریه و هزینه های مربوط به یک سال تحصیل و زندگی در شهر و دانشگاه مربوطه را دارید.

به طور کلی مدارک مورد نیاز برای اقدام به پذیرش به عوامل مختلفی از جمله رشته تحصیلی و دانشگاه مورد نظر شما بستگی دارد. اما با این حال در هر رشته یا دانشگاه انگلستان که قصد ادامه تحصیل دارید باید بدانید که کامل بودن مدارک شانس شما را برای تایید شدن درخواست پذیرش افزایش می دهد.

شرایط بورسیه تحصیلی در انگلیس چیست؟

شرایط بورسیه تحصیلی در انگلیس- موسسه سام

بورسیه، کمک هزینه ای است که دانشگاه ها یا مراکز علمی آن را به دانشجویان واجد شرایط که رزومه خوبی دارند اعطا می کند. با اقامت انگلیس از طریق تحصیل می توانید از بورسیه های متنوع تحصیلی استفاده کنید.

انگلستان بورسیه های تحصیلی بسیار متنوعی دارد که از بین مهمترین آنها می توانیم به بورسیه های دولتی، بورسیه های دانشگاهی و بورسیه هایی که از طریق سازمان های خصوصی ارائه می شوند، اشاره کنیم.

  • بورسیه دولتی

فقط به آن دسته از دانشجویانی تعلق می گیرد که از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا وارد انگلیس می شوند. بنابراین دانشجویانی که در صدد اقدام برای اقامت انگلیس از طریق تحصیل هستند، باید درخواست خود را به مراکز دولتی مربوطه ارسال کنند. مقامات دولتی بر اساس شرایط مالی و عملکرد تحصیلی دانشجو برای اعطاء این بورسیه تصمیم می گیرند.

  • بورسیه های دانشگاهی

فقط به آن دسته از دانشجویانی اعطا می شود که دارای رزومه درخشانی هستند. بنابراین برای دریافت این بورسیه باید جزء دانشجویان برتر دانشگاه باشید. دانشجویانی که در ایران دارای رزومه بالایی هستند باید ریزنمرات و مقالات خود را برای دریافت بورسیه به دانشگاه ارائه بدهند.

  • بورسیه های تحصیلی

مربوط به نهادها و سازمان های خصوصی است. این بورسیه اغلب به دانشجویان نخبه ای اعطا می شود که در رشته های مهم و پرکاربرد مانند مهندسی و سیستم های کامپیوتری تحصیل می کنند.  دانشجویانی که در رشته تحصیلی خود نخبه و ممتاز هستند، علاوه بر دریافت بورسیه های تحصیلی، پس از اتمام تحصیلات می توانند به راحتی برای دریافت اقامت دائم اقدام کنند.

این بورسیه های تحصیلی هزینه های مختلفی از جمله هزینه دانشگاه، هزینه رفت آمد و حتی هزینه بلیط رفت و برگشت به انگلیس را پوشش می دهند. بنابراین اگر قصد اخذ اقامت انگلیس از طریق تحصیل را دارید و خود را از نظر روزمه واجد شرایط دریافت بورسیه می دانید، پیشنهاد می شود که در اولین فرصت درخواست کمک هزینه خود را به مراکز مربوطه ارسال کنید یا برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان سام ویزا تماس بگیرید.

انواع اخذ اقامت پس از اتمام تحصیل در انگلیس

اقامت پس از اتمام تحصیل در انگلیس

انگلیس به دلیل داشتن بهترین امکانات رفاهی در میان کشورهای مختلف یکی از بهترین گزینه ها برای ادامه زندگی است. به همین علت بسیاری از دانشجوها پس از اتمام تحصیلات خود به دنبال راهی برای اخذ اقامت دائم در این کشور می گردند. به این نوع اقامت در اصطلاح اقامت پسا تحصیلی گفته می شود. روش های مختلفی برای اخذ اقامت دائم پس از تحصیلات وجود دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

  • اقامت پس از تحصیل در انگلستان از طریق کار

پس از تمام شدن تحصیلات، مدت زمان ویزای شما به پایان می رسد. بنابراین باید پیش از تمام شدن تحصیلات برای دریافت ویزای فارغ التحصیلی اقدام کنید. ویزای فارغ التحصیلی برای دانشجوهای کارشناسی و کارشناسی ارشد دو سال و برای دانشجوهای مقطع دکترا 3 سال است. دانشجویانی که اقامت انگلیس از طریق تحصیل را دارند باید این نکته مهم را در نظر بگیرند که کار باید با رشته تحصیلی آنها مرتبط باشد. پس از پیدا کردن این شغل می توانید با کارفرما قرار داد ببندید و اقامت کاری انگلستان را دریافت نمائید. اگر با این شرایط به مدت 5 سال کار کنید و به دولت مالیات بدهید، می توانید برای اقامت دائم اقدام کنید.

  • اقامت پس از تحصیل در انگلستان از طریق سرمایه‌گذاری

آن دسته از دانشجویانی که قصد مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل را دارند در صورت داشتن سرمایه می توانند پس از سپری شدن دوره تحصیل نسبت به اقامت دائم در این کشور اقدام کنند. برای اقامت از طریق سرمایه گذاری باید یک حساب بانکی در این کشور باز کنید. شما برای سرمایه گذاری در انگلیس به مبلغ بالایی نزدیک به دو ملیون پوند نیاز دارید. در ضمن این روش اقامت دائم تنها برای دانشجویانی قابل انجام است که بالای 18 سال دارند.

  • اقامت پس از تحصیل در انگلستان از طریق ازدواج

ازدواج با یک شهروند انگلیسی یکی از ساده ترین روش ها برای اخذ اقامت دائم در این کشور است. شما باید حداقل 3 سال پس از ثبت ازدواج در انگلیس زندگی کنید تا بتوانید برای تابعیت دائم درخواست بدهید. همچنین این نکته مهم را در نظر داشته باشید که در طول سه سال ازدواج نباید بیشتر از 270 روز از انگلیس خارج شوید. در غیر اینصورت درخواست تابعیت شما رد می شود.

هزینه تحصیل در انگلستان چه ‌قدر است؟

انگلیس، یکی از کشورهای متمدن و سطح بالای دنیا است و به همین علت یکی از گران ترین کشورها برای زندگی محسوب می شود. محصلان یا دانشجویانی که اقامت انگلیس از طریق تحصیل را انتخاب می کنند باید بدانند که تحصیل به صورت کاملا رایگان در این کشور امکان پذیر نیست. تمام دانشجویانی که برای ادامه تحصیل از کشورهای مختلف وارد انگلستان می شوند ملزم به پرداخت شهریه هستند.

هزینه تحصیل به عوامل مختلفی از جمله مقطع و رشته تحصیلی، دانشگاه مد نظر و شهر محل اقامت دانشجو بستگی دارد. بیشترین هزینه پرداختی در انگلیس که دغدغه های مالی زیادی را برای دانشجویان ایجاد می کند، مربوط به مسکن است. مسکن نسبت به سایر هزینه های پرداختی مبلغ زیادی را به دانشجوها تحمیل می کند. ضمن آنکه علاوه بر مسکن باید ماهیانه مبلغی را برای خوراک، پوشاک، اینترنت و همچنین کرایه وسایل نقیله در نظر بگیرید.

به طور کلی عوامل موثری که می توانند در هزینه تحصیلی در انگستان موثر باشند، عبارتند از:

  • سطح تحصیل
  • نوع دانشگاه
  • موقعیت جغرافیایی
  • رشته تحصیلی
  • وضعیت تحصیلی

طبق این عوامل و بررسی های صورت گرفته تا حدودی می توان هزینه های مربوط به تحصیل در انگلیس را به صورت زیر برآورد زد:

سطح تحصیل هزینه تحصیل (بر حسب پوند استرلینگ)
دوره‌های کوتاه مدت 500 – 2,000 پوند
دوره‌های زبان انگلیسی 1,000 – 2,500 پوند در ماه
کارشناسی 10,000 – 38,000 پوند در سال
کارشناسی ارشد 12,000 – 45,000 پوند در سال
دکتری 12,000 – 45,000 پوند در سال

اگرچه هزینه های تحصیلی و یا کلا هزینه مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل تا حدودی زیاد و گران است، اما با این حال، راهکارهایی برای کاهش و یا مدیریت هزینه ها وجود دارد. برای اطلاع از این راهکارها می توانید با کارشناسان سام ویزا تماس بگیرید.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

جمع بندی

تحصیل در کشور انگلیس به دلیل سطح بالای آموزش و اعتبار مدرک تحصیلی آرزوی بسیاری از دانشجویان است. در واقع شما با اقامت انگلیس از طریق تحصیل آینده شغلی و حرفه ای خود را به بهترین وجه ممکن تضمین می کنید. برای اخذ اقامت تحصیلی مدارک خاصی مورد نیاز هستند که باید آنها را به طور دقیق و کامل به دانشگاه مورد نظر ارسال کنید. آن دسته از دانشجویانی که رزومه قوی و درخشانی دارند می توانند از بورسیه های تحصیلی بهره مند شوند.

دریافت بورسیه می تواند تا حد زیادی هزینه های شما را کاهش دهد و شرایط مهاجرت به  انگلستان از طریق تحصیل را برای شما آسان تر کند. دانشجویانی که پس از اتمام تحصیلات به دنبال اخد تابعیت دائم هستند می توانند از سه طریق مختلف برای زندگی دائم در انگلیس اقدام کنند. اگر قصد اخذ اقامت انگلیس را دارید، برای کسب اطلاعات دقیق تر با موسسه حقوقی و بین المللی آتیه نگر سام تماس بگیرید.

پرسش های متداول

سیستم آموزشی در انگلیس چگونه است؟

سیستم آموزشی انگلیس به چهار قسمت اصلی آموزش ابتدایی، آموزش متوسطه، آموزش عالی و آموزش تکمیلی تقسیم می شود. تحصیلات آموزشی برای افراد 5 تا 16 سال اجباری است پس از آن افراد می توانند برای ادامه تحصیل به صورت اختیاری تصمیم گیری کنند.

آیا امکان همزمان تحصیل و کار در انگلستان وجود دارد؟

بله شما می توانید ضمن ادامه تحصیل در انگلیس به کار در این کشور بپردازید. دانشجوها می توانند در حدود 20 ساعت در هفته کار کنند. در فصل هایی از سال که دانشگاه تعطیل است امکان کار تمام وقت به مدت 40 ساعت در هفته وجود دارد.

آیا از طریق تحصیل می توان اقامت دائم انگلستان را کسب کرد؟

بله در صورت اشتغال به کار پس از تحصیل شانس اقامت دائم شما در انگلستان افزایش پیدا می کند. برای این کار شما باید قبل از تمام شدن دوره تحصیلی خود برای دریافت ویزای فارغ التحصیلی اقدام کنید.

آیا تحصیل در انگلیس شرایط سنی خاصی دارد؟

برای دریافت اقامت انگلیس از طریق تحصیل محدودیت سنی خاصی وجود ندارد. اما با این حال شانس دریافت ویزا در افرادی که بین 18 تا 35 سال دارند به طور چشم گیری بالاتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام