اقامت کاری انگلستان

1

موسسه حقوقی و بین المللی آتیه نگر سام با داشتن 16 سال تجربه و صد ها نمونه موفق اخذ کارت اقامت، ضمن ارائه مشاوره رایگان، به روز ترین و کامل ترین قوانین مهاجرتی را در اختیار متقاضیان مهاجرت قرار می دهد. در این مقاله به بررسی اقامت کاری انگلستان می پردازیم.

امروزه بسیاری از افراد خواهان مهاجرت به کشور انگلستان هستند. اخذ اقامت کاری یکی از رایج ‌ترین روش ‌های مهاجرت به انگلیس محسوب می‌شود. در صورت تمایل به دریافت اقامت کاری این کشور، در ابتدا باید ویزای کار انگلستان را دریافت کنید. متقاضیان اخذ ویزای کاری در ابتدا باید از سمت یک کارفرما با تابعیت انگلستان جهت کار در این کشور دعوت شوند. در ادامه درباره شرایط دریافت اقامت کاری انگلیس بیشتر توضیح خواهیم داد.

اقتصاد بسیار قوی، یکی از دلایل اصلی انتخاب انگلستان به عنوان مقصد مهاجرت کاری محسوب می‌شود. از میان سایر دلایل انتخاب انگلستان به عنوان مقصد مهاجرتی می‌توان به درآمد بالای نیروی کار در این کشور اشاره کرد. نرخ بیکاری انگلستان در دهه اخیر همواره زیر پنج درصد بوده است. بسیاری از کارکنان خارجی پس از چند سال کار در این کشور، اقامت دائم انگلیس را اخذ می‌کنند. اگر می خواهید درباره انگلستان بیشتر بدانید بر روی لینک مربوطه کلیک نمائید.

بیشتر بخوانید:  اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

شرایط کلی و مقررات اخذ اقامت کاری کشور انگلستان

تمامی قوانین مهاجرتی انگلستان پس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا تغییر پیدا کرد. تنها کارفرمایان دارای مجوز از سمت وزارت کار کشور انگلستان توانایی ارسال دعوت ‌نامه به کارکنان خارجی را دارند. به‌ طورکلی دولت انگلستان چند نوع ویزای کاری مختلف برای متقاضیان اخذ اقامت کاری انگلیس در نظر گرفته است. ویزای Skilled Worker رایج‌ترین نوع ویزای کاری انگلستان محسوب می‌شود.

 برای دریافت ویزای Skilled Worker باید در یک زمینه کاری، تخصص داشته باشید. متقاضیان اخذ انواع ویزای کار انگلستان باید دعوت‌ نامه دریافت کنند. پروسه اخذ ویزای کاری از سمت اداره مهاجرت کشور انگلستان بین پنج تا هفت ماه طول می‌کشد. تمامی افرادی که خواهان اخذ ویزای Skilled Worker انگلستان هستند، باید به زبان انگلیسی به طور کامل تسلط داشته باشند.

در هنگام ثبت درخواست برای دریافت ویزای کاری کشور انگلستان، به‌ تمامی متقاضیان یک فرم اعطا می‌شود. تکمیل این فرم برای اخذ ویزای کاری انگلیس الزامی به ‌حساب می‌آید. متقاضیان دریافت اقامت کاری انگلیس در این فرم باید دلایل خود مبنی بر تمایل برای کار در این کشور را بیان کنند. کارفرمایی که برای کارجویان خارجی دعوت ‌نامه ارسال می‌کند نیز باید این موضوع را از طریق یک نامه به اداره مهاجرت انگلستان اطلاع دهد.

2

بررسی مراحل حقوقی اخذ اقامت کاری انگلیس

معمولاً افرادی که دارای تخصص در زمینه مشاغل مورد نیاز انگلستان هستند، سریع‌تر ویزای کاری این کشور را دریافت می‌کنند. در واقع اداره مهاجرت انگلستان صدور ویزا برای افراد با تخصص در زمینه مشاغل مورد نیاز را در اولویت قرار می‌دهد. متقاضیان اخذ اقامت کاری انگلیس برای آغاز روند اعطای ویزا باید نسبت به دریافت دعوت ‌نامه اقدام کنند. پس از دریافت دعوت‌ نامه، در صورت داشتن مدارک لازم و توانایی اخذ گواهی تمکن مالی، ویزای کار انگلستان برای متقاضیان صادر خواهد شد.

پس از ارسال دعوت ‌نامه، کارفرما باید یک قرارداد کاری تنظیم کند. ارائه این قرارداد در هنگام ثبت درخواست برای صدور ویزای کاری الزامی به‌ حساب می‌آید. در این قرارداد باید مواردی مانند میزان درآمد فرد، تعداد ساعات کاری و شرایط اخذ مرخصی به طور دقیق ذکر شوند. متقاضیان پس از دریافت ویزای کاری می‌توانند نسبت به اخذ ویزا برای همراهان خود نیز اقدام کنند.

در صورت موافقت اداره مهاجرت با درخواست صدور ویزای کاری برای متقاضیان، یک ویزا با اعتبار دوازده ماه صادر می‌شود. در نظر داشته باشید متقاضیان پس از پایان اعتبار ویزای خود می‌توانند مجدداً نسبت به تمدید اعتبار این ویزا اقدام کنند. امکان دریافت اقامت دائم پس از چند بار تمدید ویزای کاری وجود دارد.

3

مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت کاری این کشور

دعوت ‌نامه کاری از سمت یک کارفرما با تابعیت کشور انگلستان، مهم ‌ترین مدرک برای اخذ ویزای کاری انگلیس محسوب می‌شود. همان ‌طور که پیش‌تر بیان کردیم، تمامی متقاضیان اخذ ویزای کاری انگلستان باید به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند. ارائه مدرک زبان آیلتس شش به بالا یا معادل آن، برای اخذ ویزای کاری کشور انگلستان الزامی محسوب می‌شود. داشتن پاسپورت با اعتبار بیش از سه ماه برای اخذ اقامت کاری انگلیس نیز ضروری است.

تمامی متقاضیان اخذ ویزای کاری انگلستان باید دو قطعه عکس به اداره مهاجرت ارائه دهند. این عکس‌ها برای درج بر روی ویزای کاری و کارت مجوز استفاده خواهد شد. ذکر این نکته حائز اهمیت است که تمامی متقاضیان دریافت اقامت کاری انگلیس باید قبل از ورود به این کشور آزمایش سل دهند. ارائه نتیجه این آزمایش برای اخذ ویزای کاری انگلستان الزامی است.

در حال حاضر برای صدور ویزای کاری انگلستان باید 625 پوند پرداخت کرد. متقاضیان اخذ ویزای کاری انگلیس، باید توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی خود طی سه ماه ابتدایی اقامتشان را داشته باشند. این افراد باید مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را به زبان انگلیسی ترجمه کنند. در صورت وجود نقص در مدارک ارائه شده درخواست اخذ ویزای متقاضیان ریجکت خواهد شد.

4

شرایط تبدیل ویزای تحصیلی به کاری پس از فارغ ‌التحصیلی

بسیاری از متقاضیان اخذ اقامت انگلستان در ابتدا ویزای تحصیلی این کشور را دریافت می‌کنند. در نظر داشته باشید شرایط دریافت این ویزا نسبت به ویزای کاری بسیار آسان‌تر است. طبق قوانین مهاجرتی انگلستان تمامی دانشجویان خارجی پس از فارغ ‌التحصیلی می‌توانند تا دو سال در این کشور بمانند. دارندگان ویزای تحصیلی در صورت یافتن کار در مدت ‌زمان ذکر شده اقامت کاری انگلیس را دریافت خواهند کرد.

به ‌طورکلی کارفرمایان انگلیسی تمایل بیشتری به استخدام نیروی کار دارای مدرک تحصیلی آکادمیک دارند. فارغ‌ التحصیلان از دانشگاه‌ های انگلستان می‌توانند موقعیت ‌های شغلی بهتری را در این کشور پیدا کنند. با توجه ‌به نرخ بیکاری بسیار پایین و اقتصاد قوی انگلیس، یافتن کار در این کشور نسبتاً آسان است.

جهت دریافت ویزای کاری پس از اتمام دوره تحصیلی در انگلیس، باید موقعیت شغلی یافته شده با مدرک تحصیلی متقاضی مرتبط باشد. در صورت عدم وجود ارتباط میان مدرک تحصیلی متقاضی و موقعیت شغلی، ویزای کاری برای فرد صادر نخواهد شد. برای مهاجرت به خارج از کشور می‌توانید با مؤسسه حقوقی بین‌المللی سام تماس بگیرید. این مؤسسه با مجرب‌ترین وکلای مهاجرتی در زمینه اخذ اقامت دائم اروپا فعالیت می‌کند.

شرایط دریافت کارت اقامت دائم انگلستان پس از دریافت ویزای کاری

متقاضیان اخذ کارت اقامت دائم انگلستان باید حداقل پنج سال در این کشور سکونت داشته باشند. در واقع پس از اخذ اقامت کاری انگلیس و فعالیت در این کشور، به مدت شصت ماه برای دریافت کارت اقامت دائم واجد شرایط خواهید شد. داشتن کارت اقامت دائم انگلیس برای اخذ تابعیت این کشور الزامی به‌ حساب می‌آید. پس از دریافت این کارت می‌توان برای همسر و فرزندانی که زیر سن قانونی هستند نیز اقامت دائم این کشور را اخذ کرد.

به‌ تمامی دارندگان کارت اقامت دائم کشور انگلستان، مجوز کار اعطا می‌شود. هزینه صدور کارت اقامت دائم کشور انگلستان 416 پوند است. این هزینه برای هر فرد باید به طور جداگانه پرداخت شود. متقاضیان اخذ کارت اقامت دائم انگلیس باید تمامی مالیات ‌های خود را طی مدت اقامتشان در این کشور پرداخت کرده باشند.

 ارائه گواهی عدم سوء پیشینه برای اخذ کارت اقامت دائم کشور انگلستان الزامی به ‌حساب می‌آید. به‌ طورکلی بیش از شصت درصد از متقاضیان اخذ کارت اقامت دائم، در ابتدا اقامت کاری انگلیس را اخذ کرده‌اند. از میان دیگر راه‌ها برای اخذ کارت اقامت دائم، می‌توان به دریافت ویزای سرمایه‌گذاری یا گلوبال تلنت اشاره کرد. ارائه ویزا هنگام ثبت درخواست اخذ اقامت دائم، الزامی است.

شرایط دریافت تابعیت و پاسپورت انگلستان پس از اخذ اقامت کاری

یکی از مزایای دریافت اقامت کاری انگلیس امکان اخذ تابعیت از طریق داشتن این نوع اقامت است. برای دریافت تابعیت کشور انگلستان باید حداقل دوازده ماه از زمان صدور کارت اقامت دائم برای افراد گذشته باشد. متقاضیان اخذ تابعیت باید مدرکی جهت اثبات حضور خود در انگلستان طی مدت پنج سال گذشته ارائه دهند. داشتن مدرک زبان انگلیسی برای ثبت درخواست اخذ تابعیت، الزامی به‌حساب می‌آید.

پس از ثبت درخواست اخذ تابعیت برای متقاضیان، کلاس‌ های آموزشی درباره تاریخ و فرهنگ انگلستان برگزار می‌شود. هدف این کلاس‌ها آمادگی افراد برای آزمون حق شهروندی انگلستان است. برای دریافت تابعیت باید در این آزمون نمره قبولی کسب کنید. پروسه دریافت تابعیت برای دارندگان کارت اقامت دائم انگلستان، حدود پانزده هفته طول می‌کشد.

در صورت موفقیت در اخذ تابعیت انگلستان برای اخذ پاسورت این کشور واجد شرایط خواهید شد. هزینه صدور پاسپورت انگلیس هفتاد و شش پوند است. پاسپورت انگلستان ده سال اعتبار دارد. با اخذ پاسپورت انگلستان می‌توان به بیش از صد و هشتاد و پنج کشور، بدون نیاز به دریافت ویزا سفر کرد.

5

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

نتیجه‌ گیری

اخذ اقامت کاری انگلیس یکی از رایج‌ ترین راه ‌ها برای مهاجرت به این کشور است. داشتن دعوت ‌نامه از سمت یک کارفرمای انگلیسی برای اخذ ویزای کاری انگلستان، الزامی به‌ حساب می‌آید. تمامی متقاضیان اخذ اقامت کاری کشور انگلستان باید به زبان انگلیسی به طور کامل تسلط داشته باشند. دارندگان ویزای کاری پس از پنج سال کار در انگلیس، برای دریافت کارت اقامت دائم و به دنبال آن تابعیت این کشور واجد شرایط می‌شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

آیا این پست برای شما مفید بوده است ؟

برای نظر دهی بر روی ستاره ها کلیک کنید.

میانگین نظرات 5 / 5. تعداد نظرات : 1

نظری برای این پست موجود نیست.

نمونه کارهای موفق موسسه سام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام