اقامت انگلیس از طریق خرید ملک

اقامت انگلیس از طریق خرید ملک
اقامت انگلیس از طریق خرید ملک

یکی از مهمترین راهکارها برای اقامت انگلیس از طریق خرید ملک است که می تواند گزینه مناسبی برای برخی افراد با شرایط خاص باشد. این در حالی است که گرفتن اقامت انگلستان، شرایط و ضوابط خاص خودش را دارد. اما برخی افراد به هر دلیلی ممکن است شرایط دریافت اقامت در انگلیس از طریق خرید ملک را انتخاب کنند.

انگلستان کشوری توسعه یافته با معیاری های بسیار زیادی برای زندگی است. بنابراین، زندگی و گرفتن اقامت در انگلستان می تواند یک هدف از پیش تعیین شده برای بسیاری از اتباع خارجی باشد. برخلاف سایر کشورها، در انگلستان اقامت و ویزا مستقیماً از طریق خرید ملک به سرمایه گذاران ارائه نمی شود. اما شما می توانید از طریق ویزای کاری، ویزای تحصیلی یا مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در انگلستان به این کشور بروید و ملک مورد نظر خود را خریداری کنید.

اما مراحل خرید ملک برای گرفتن اقامت انگلیس چگونه است؟ آیا با خرید ملک در انگلیس می توان اقامت گرفت؟ اقامت در انگلستان به چه مدارکی نیاز دارد؟ و بسیاری از ابهامات دیگر، چالش هایی است که اکثر افراد برای گرفتن اقامت انگلیس از طریق خرید خانه با آن مواجهه هستند. برای همین موسسه حقوقی سام سعی دارد تا در این مقاله کلیه اطلاعات لازم در این زمینه را مورد بررسی قرار دهد.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مراحل خرید ملک در انگلستان

افرادی که بودجه مالی خوبی دارند و علاقه مند به رشد اقتصادی هستند معمولا به روش های مختلف سرمایه گذاری می کنند و از منابع مالی خود بهترین استفاده را می برند. یکی از بهترین و سودآورترین راه ها، خرید ملک در انگلیس است که مراحل مختلفی دارد، از جمله:

  • مشاوره حقوقی و مالی: اگر می خواهید اخذ اقامت انگلیس از طریق خرید ملک را بگیرید، ابتدا باید با یک متخصص و وکیل مشورت کنید.
  • تعیین نیازها و بودجه: پس از تامین مالی، می توانید پیشنهادی برای خرید ملک در انگلستان ارائه دهید. این پیشنهاد می تواند به صورت شفاهی یا کتبی از طریق یک مشاور املاک یا مستقیماً با یک فروشنده خصوصی انجام شود.
  • جست و جو و بررسی ملک مورد نظر: در این مرحله وکیل بهترین ملک را با شرایط شما از طریق آژانس های املاک در انگلستان و در منطقه مورد نظر شما پیدا می کند.
  • تنظیم قرارداد ملک: پس از انجام تحقیقات لازم، در صورت رضایت کامل طرفین، پروسه خرید ملک را آغاز می کنند. در این صورت قرارداد نهایی بین خریدار و فروشنده امضا می شود.
  • پیگیری امور بانکی و مالیاتی (نهایی کردن وام مسکن): اگر برای وام اخذ اقامت انگلیس از طریق خرید ملک درخواست کنید، مجبور هستید وام را با قیمت کمتری دریافت کنید. زیرا بانک وام دهنده احتمالاً مبلغی از وام شما را کم کند.
  • عقد قرارداد ملک: در صورت عدم وجود مشکل یا تاخیر، قراردادی از طرف وکیل فروشنده برای امضا و بستن فروش به دست شما می رسد. جزئیات قرارداد را با وکیل خود بررسی و در صورت لزوم درخواست را تایید کنید و یا تغییر دهید.
  • ثبت قرارداد در سیستم املاک: پس از بسته شدن قراردادها، وجه فروش از حساب خریدار به حساب فروشنده منتقل می شود. در این لحظه کلید خانه جدید خود را دریافت می کنید.

شرایط و قوانین خرید ملک در انگلیس در سال 2023 چیست؟

شرایط و قوانین خرید ملک در انگلیس

کسانی که مایل به اخذ اقامت انگلیس از طریق خرید ملک هستند، در اولین قدم باید قوانین مهاجرت و شرایط خرید ملک در این کشور را بدانند. انگلستان یکی از کشورهایی است که افراد می توانند از طریق سرمایه گذاری در آن کشور اقامت بگیرند. اما خرید ملک در این کشور روشی هوشمندانه برای سرمایه گذاری و کسب درآمد است. یکی از مهم ترین شرایط خرید ملک در انگلستان سرمایه کافی برای خرید ملک و داشتن سن بالای 18 سال است. در سایر مناطق محدودیت و شرایط خاصی برای خرید خانه برای اتباع خارجی وجود ندارد. شما فقط باید ملک مورد نظر را در این کشور پیدا کنید. بعد مذاکرات خود را با فروشنده نهایی کرده تا بتوانید خانه مورد نظر را خریداری نمایید.

مدارک مورد نیاز برای خرید ملک در انگلستان

اگر شما هم قصد اخذ اقامت انگلیس از طریق خرید ملک را دارید، باید مدارک لازم برای خرید زمین در این کشور را تهیه کنید. مدارک مورد نیاز عبارتند از:

  • مدارک هویتی (اصل گذرنامه و ترجمه رسمی آن)
  • مدرک اثبات نشانی متقاضی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • سند ملک مورد تایید سازمان ثبت اسناد و املاک
  • گزارش استعلام و ارزیابی مربوط به ملک
  • افتتاح حساب بانکی و کد مالیاتی
  • وکالتنامه رسمی در صورت گرفتن وکیل
  • در صورت داشتن همراه، سند ازدواج و شناسنامه و پاسپورت هر یک از اعضای خانواده

قبل از اقدام برای اقامت انگلیس از طریق خرید ملک، باید از کامل و معتبر بودن مدارک خود مطمئن شوید.

شرایط اخذ وام مسکن در انگلستان برای اتباع خارجی

اگر برای هزینه های اخذ اقامت انگلیس از طریق خرید ملک به کمک نیاز دارید، باید بدانید که شهروندان غیر بریتانیایی می توانند از بانک یا کارگزاری های معتبر، وام مسکن دریافت کنند. برخی از بانک‌ ها و موسسات مالی ممکن است شرایط سخت‌تری را برای اتباع خارجی اعمال کنند. در مجموع، شرایط اخذ وام مسکن در انگلستان برای اتباع خارجی عبارتند از:

  • سن بالای 18 سال
  • دارا بودن اقامت قانونی در انگلستان
  • داشتن درآمد ثابت برای پرداخت اقساط وام و سایر هزینه ‌های زندگی
  • دارا بودن سوابق اعتباری مثبت
  • سپرده کافی برای پرداخت پیش پرداخت

اما در گرفتن وام مسکن در انگلستان برای تباع خارجی با برخی چالش ها و مشکلات خاص خودش همراه است که همه افراد به راحتی موفق به دریافت آن نمی شوند. این در حالی است که با راهنمایی از کارشناسان خبره سام ویزا، شرایط اخذ وام مسکن در انگلستان برای شما راحت تر از همیشه خواهد شد.

قیمت خانه در انگستان چقدر است؟

قیمت خرید ملک در انگلیس برای اخذ اقامت به عوامل خاصی بستگی دارد. و قیمت اقامت در شهرهای مختلف انگلستان تا حدود زیادی با همدیگر فرق دارند. اما عوامل مختلفی می ‌توانند بر قیمت اخذ اقامت انگلیس از طریق خرید ملک تاثیر بگذارند که مهمترین آنها عبارتند از:

  • موقعیت جغرافیایی (لندن یا سایر مناطق): قیمت خانه در لندن و سایر شهرهای بزرگ انگلیس بیشتر از سایر مناطق است. این امر به دلیل عوامل مختلفی مانند دسترسی به امکانات و خدمات، اشتغال، کیفیت زندگی و امنیت است.
  • نوع ملک (آپارتمان ها یا خانه های ویلایی و مستقل): قیمت خانه ‌های ویلایی و مستقل بیشتر از آپارتمان‌ ها است. زیرا در آن ها امنیت و امکان شخصی ‌سازی بیشتر است.
  • شرایط بازار (میزان عرضه و تقاضا) : در شرایطی که تقاضا برای خرید خانه بیشتر از عرضه باشد، قیمت خانه افزایش می ‌یابد. عوامل مختلفی مانند افزایش جمعیت، رشد اقتصادی و کاهش نرخ بهره باعث افزایش تقاضا برای خرید خانه و افزایش قیمت می شود.
نوع ملک قیمت هر متر مربع (تخمینی)
آپارتمان £4,000 – £7,000
خانه مستقل £5,000 – £9,000
ویلا یا خانه لوکس £7,000 – £12,000

قیمت خانه در انگلستان بر اساس محله های مختلف، ممکن است به صورت زیر باشد:

عنوان شهر قیمت هر متر مربع ملک در مرکز شهر قیمت خرید هر متر مربع ملک در حومه شهر
لندن ۱۳۳۱۲/۵۱ پوند ۶۴۱۳/۹۵ پوند
منچستر ۳۹۷۶/۸۱ پوند ۲۵۳۱/۳۳ پوند
لیورپول ۴۰۸۳/۳۳ پوند ۱۸۳۸/۵۰ پوند
نیوکاسل مشخص نیست ۲۲۲۸/۱۳ پوند

مناطق محبوب انگلیس برای خرید ملک

 

افرادی که قصد مهاجرت و اقامت انگلیس از طریق خرید ملک را دارند می توانند با توجه به هدف مهاجرت خود بهترین شهر را برای زندگی و اقامت خودشان انتخاب کنند. اما برخی از مناطق محبوب انگلیس برای خرید ملک عبارتند از:

  • لندن (ناحیه کنتسینگتون و چلسی و منطقه مرکزی لندن): لندن به عنوان پایتخت انگلستان یکی از بهترین شهرهای انگلستان برای زندگی است. محبوبیت این شهر باعث افزایش قیمت ملک شد و آپارتمان های لندن در بیشتر مناطق شهر گران هستند.
  • منچستر: دومین شهر بزرگ و ارزان انگلستان منچستر است که هزینه زندگی در آن بسیار کمتر از لندن است. منچستر مکان جذابی برای یافتن شغل مناسب است.
  • کمبریج: از دلایل مهاجرت به کمبریج، موقعیت جغرافیایی آن است. اگرچه تمام ویژگی های یک شهر شلوغ و مدرن را دارد، اما حومه زیبای کمبریج بسیار آرامش بخش است.
  • بریستول: بریستول به دلیل ساخت کشتی های تجاری مشهور شد. با سطح تحصیلات بالا، بریستول مکانی ایده آل برای اخذ اقامت انگلیس از طریق خرید ملک است.

اما انتخاب بهترین شهر برای خرید ملک در انگلیس نیاز به تجربه و دانش بالایی دارد تا بتوانید با توجه به نیاز خود بهترین شهر را برای خرید ملک در انگلیس انتخاب کنید.

هزینه های جانبی خرید ملک در انگلیس چقدر است؟

هزینه ‌های جانبی اخذ اقامت انگلیس از طریق خرید ملک می ‌تواند بسته به عوامل مختلفی مانند موقعیت مکانی ملک، ارزش ملک، نوع ملک و شرایط فروش، متفاوت باشد. برخی از مهمترین هزینه های جانبی خرید ملک در انگلیس عبارتند از:

  • ابطال تمبر (Stamp Duty): ابطال تمبر یک مالیات دولتی است که برای خرید ملک در انگلیس پرداخت می ‌شود. این مالیات بر اساس ارزش ملک محاسبه شد و میزان آن از 0 تا 15 درصد متغیر است.
  • مالیات بر انتقال ملک (Land Transaction Tax): این مالیات بر اساس ارزش ملک محاسبه می ‌شود و میزان آن از 0 تا 12 درصد متغیر است. برای مثال، برای خرید ملکی با ارزش 250 هزار پوند، مبلغ 3000 پوند مالیات بر انتقال ملک باید پرداخت کرد.
  • هزینه ‌های وکالت (Conveyancing fees): برای انجام مراحل قانونی اخذ اقامت انگلیس، هزینه‌ های وکالت باید از طرف خریدار پرداخت شود.
  • هزینه ‌های مالیات ملک (Council tax): در انگلیس هزینه‌ های مالیات ملک به طور سالانه از صاحبان املاک دریافت می ‌شود. این مالیات بر اساس ارزش ملک و محله‌ای که ملک در آن ساکن است، محاسبه می ‌شود.
  • هزینه ‌های ثبت اسناد (Registry fees): برای ثبت رسمی سند خرید و فروش ملک در انگلیس، مبلغی به عنوان هزینه‌ های ثبت اسناد در نظر می گیرند. این هزینه‌ ها معمولاً توسط خریدار پرداخت شده و حدود 200 پوند است.
  • هزینه ‌های حقوقی (Legal fees): برای مشاوره حقوقی در مورد خرید ملک در انگلستان هزینه های حقوقی بر عهده خریدار بوده و مقدار آن بسته به پیچیدگی پرونده حقوقی می تواند متفاوت باشد.
  • هزینه‌ های حمل و نقل: این هزینه ها مربوط به جابجایی کالا و وسایل شخصی از کشور مقصد به انگلستان است. هزینه ها به مسافت برای انتقال و جابجایی بستگی دارد.
  • هزینه ‌های بیمه: داشتن بیمه ساختمان و بیمه لوازم خانگی الزامی است. هنگام اخذ اقامت انگلیس از طریق خرید ملک باید آن را تهیه کنید.

مزایای و معایب خرید ملک در کشور انگلیس

قبل از تصمیم گیری برای اقامت در انگلیس از طریق ملک، سرمایه گذاران باید به طور کامل تحقیق کنند و اطلاعات لازم را در مورد شرایط اقامت، مزایا و معایب خرید ملک در انگلستان به دست آورند. داشتن اطلاعاتی در مورد مزایا و معایب نه تنها در زمان اجاره خانه در انگلستان، بلکه برای خرید ملک در این کشور برای همه ضروری است که در مورد خرید ملک در انگلیس، عبارتند از:

  • مزایای خرید ملک در انگلیس

یکی از مزیت های اخذ اقامت انگلیس از طریق خرید ملک این است که افراد را به رشد اقتصادی خوبی سوق می دهد. همچنین افراد برای خرید خانه نیاز نیست خودشان حضوری به آن کشور بروند و به راحتی می توانند املاک مختلف را خریداری کنند.

  • معایب خرید ملک در انگلیس

اخذ اقامت انگلیس از طریق خرید ملک معایبی نیز دارد که باید قبل از هر تصمیم‌گیری آنها را در نظر بگیرید. مهمترین آنها شامل  قیمت بالای ملک، هزینه ‌های جانبی بالا (شامل هزینه‌ های مالیات، بیمه، نگهداری و تعمیرات)،  شرایط سخت اخذ وام مسکن برای اتباع خارجی و ریسک سرمایه ‌گذاری به احتمال کاهش قیمت ملک در انگلیس است.

محدودیت های مهم خرید ملک در انگلیس چیست؟

محدودیت های مهم خرید ملک

انگلستان به عنوان یکی از قدرت های برتر جهان دارای اقتصاد قوی و قدرتمندی است که مردم می توانند با سرمایه گذاری در آن بازده خوبی داشته باشند. در این بین افراد زیادی به دنبال اخذ اقامت انگلیس از طریق خرید ملک هستند. اما توجه به محدودیت های مهم خرید ملک در انگلیس یکی از مهمترین مواردی است که باید به آن توجه شود که اصلی ترین آنها عبارتند از:

  • محدودیت‌ های ویزای ملکی (شهروندان غیرانگلیسی): سرمایه گذاران و خریداران خارجی محدودیتی برای خرید ملک در انگلستان ندارند و می توانند با توجه به بودجه مالی خود خانه خریداری کنند.
  • محدودیت‌ های خرید برای برخی مناطق: در برخی مناطق انگلستان محدودیت هایی برای خرید ملک وجود دارد. این محدودیت ها اغلب برای حفاظت از محیط زیست یا منابع طبیعی منطقه اعمال می شود.
  • تنظیمات محلی و طرح‌ های شهرسازی: مقررات محلی و طرح های شهرسازی می توانند اخذ اقامت انگلیس از طریق خرید ملک را محدود کنند. این محدودیت ها عموماً برای کنترل توسعه و کشت در منطقه استفاده می شود.
  • محدودیت ‌های اعتباری و تامین مالی: با وجود محدودیت های اعتباری و مالی بانک ها یا مؤسسات مالی ممکن است برخی از آن ها تمایلی به ارائه وام مسکن به ساکنان غیر بریتانیا نداشته باشند.

خرید خانه ارزان در انگلیس

افرادی که متقاضی اخذ اقامت انگلیس از طریق خرید ملک هستند باید دارای سرمایه زیادی باشند. زیرا قیمت ملک در انگلستان در شهرهای اصلی این کشور در سطح بالایی قرار دارد. با این حال، شهرهایی از انگلیس دارای خانه هایی با قیمت مناسب هستند.  اگر به دنبال خرید خانه در انگلیس هستید می تواند به معیار های زیر دقت کنید:

  • هزینه خرید ملک در ایرلند شمالی: 137 هزار پوند
  • خرید ملک در ولز انگلستان: حدود ۲۰۸٫۷۰۴ پوند
  • هزینه خرید خانه در ایست میدلندز انگلستان: حدود ۱۹۰٫۱۷۱ پوند

این شهرهای انگلستان نسبت به سایر نقاط کشور هزینه های مناسب و ارزان تری برای خرید ملک دارند. اما با این حال می توانید برای اطلاع از شرایط خرید خانه ارزان در انگلیس با کارشناسان سام ویزا تماس بگیرید.

امکان اقامت در انگلیس از طریق خرید ملک

به طور کلی، طبق تجربه ها و تحقیقات کارشناسان سام ویزا، در حال حاضر امکان اقامت در انگلستان از طریق خرید ملک، تحت هیچ شرایطی وجود ندارد. چرا که انگلستان به عنوان یک کشور کاملا مستقل و متمدن، اقامت و مهاجرت از طریق برخی روش های قبلی مانند خرید ملک را ممنوع کرده است. اما با این حال، هنوز هم روش های دیگری برای مهاجرت و اقامت به انگلیس وجود دارد که  این امکان را به افراد می دهد تا برای مهاجرت و اقامت خود اقدام کنند.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

جمع بندی

انگلستان با اقتصاد قوی و با ثبات و همچنین رفاه اجتماعی، فرصت های شغلی فراوان، سیستم آموزشی عالی و درآمد بالا به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در جهان تبدیل شد. سرمایه گذاران از سراسر جهان می توانند با اخذ اقامت انگلیس از طریق خرید ملک سود بالایی به دست آورند.

اما خرید خانه در این کشور منجر به اخذ تابعیت و اقامت شهروندی در انگلستان نخواهد شد. پس به جای تلاش برای زندگی در انگلستان از طریق خرید ملک، راه های دیگری را برای مهاجرت و اخذ پاسپورت انگلستان انتخاب کنید یا از طریق تماس با کارشناسان سام ویزا اطلاعات بیشتری را در این زمینه کسب کنید.

پرسش های متداول

آیا با اخذ اقامت انگلیس از طریق خرید ملک می توانیم پاسپورت انگلستان را به دست آوریم؟

خیر. تنها راه اخذ تابعیت بریتانیا برای شهروندان غیرانگلیسی، طی کردن مراحل قانونی و اثبات شرایط لازم برای اخذ تابعیت است.

چه کسانی می توانند در کشور انگلیس ملک بخرند؟

به طور کلی، هر کسی که بتواند شرایط مالی و قانونی لازم را برای خرید ملک در انگلیس را فراهم کند، می ‌تواند در این کشور ملک بخرد.

حداقل سرمایه مورد نیاز برای اخذ اقامت انگلیس از طریق خرید ملک چقدر است؟

برای خرید ملک در انگلیس باید حداقل 5 درصد از ارزش ملک را به عنوان پیش پرداخت در نظر بگیرید. باقیمانده مبلغ را می ‌توان از طریق وام مسکن تامین کرد.

حداکثر زمان اخذ اقامت انگلیس از طریق خرید ملک چقدر است؟

این موضوع به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی ‌توان یک زمان مشخص را برای آن تعیین کرد. اما کل زمان خرید ملک در انگلستان معمولاً 6 ماه یا بیشتر طول می کشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام