ویزای بازنشستگی یونان

ویزای بازنشستگی یونان + موسسه جقوقی سام
ویزای بازنشستگی یونان + موسسه جقوقی سام

موسسه حقوقی و بین المللی آتیه نگر سام با داشتن 16 سال تجربه و صد ها نمونه موفق اخذ کارت اقامت، ضمن ارائه مشاوره رایگان، به روز ترین و کامل ترین قوانین مهاجرتی را در اختیار متقاضیان مهاجرت قرار می دهد. در این مقاله به بررسی ویزای بازنشستگی یونان می پردازیم.

یونان کشوری است که در جنوب شرقی اروپا و درست در کنار دریای مدیترانه واقع شده است. این کشور مدت‌ها است که به یک مکان مناسب و جذاب برای مسافران و البته بازنشستگان بدل شده است. کشور یونان دارای شرایط بسیار مناسبی برای مهاجرت می باشد و شما می‌توانید با ویزای بازنشستگی یونان، اقامت یونان را دریافت نمائید.

کشور یونان با داشتن جزایر خیره‌کننده، سواحل بکر، مناظر سرسبز ، غذا عالی، تاریخ، آب‌وهوایی آفتابی، هزینه‌ های پائین زندگی و … می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای افرادی باشد که قصد دارند دوران بازنشستگی خود را در یک کشور خارجی سپری کنند. ما در این مطلب قصد داریم تا به ‌صورت کامل در خصوص ویزای بازنشستگی یونان صبحت کنیم.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دریافت اقامت و ویزای بازنشستگی یونان

ویزایی که به‌ عنوان ویزای بازنشستگی یونان شناخته شده، تحت عنوان اقامت تمکن مالی یا خود حمایتی نیز شناخته می شود. فردی که دارای تمکن مالی بالا است می‌تواند برای دریافت چنین ویزایی اقدام کند. به کمک این ویزا، شهروندان غیر اتحادیه اروپا می‌توانند اجازه اقامت در کشور یونان را به دست بیاورند. این نوع اقامت موقت می باشد و در ابتدا کارت اقامت 2 ساله صادر می شود و پس از پایان دو سال، به مدت 3 سال تمدید اقامت یونان می گردد.

شرایط و هزینه لازم برای دریافت اقامت

از مهم‌ترین شرایط دریافت ویزای بازنشستگی کشور یونان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فرد متقاضی اقامت بازنشستگی یونان باید به دولت این کشور نشان دهد که می‌تواند بدون کار کردن، از پس هزینه‌های زندگی خود و خانواده اش بر بیایید.
  • حداقل میزان درآمد فرد در ایران بدون نیاز به کار کردن باید 2000 یورو در سال باشد که به ازای اضافه شدن همسر، 400 یورو و به ازای اضافه شدن هر فرزند 300 یورو اضافه می گردد.
  • منبع درآمد شما باید در ایران از طریق سود سپرده بانکی، اجاره ملک و حقوق بازنشستگی اثبات گردد.
  • شما نباید هیچ‌گونه تهدید برای امنیت ملی یونان یا شهروندان این کشور داشته باشید.
  • بدون شک باید دارای عدم سو سابقه بوده و هیچ‌گونه سابقه کیفری نداشته باشید.
  • شما موظف هستید که بیمه درمانی در کشور یونان داشته باشید.

هزینه‌های دریافت ویزا

در خصوص هزینه ‌های لازم برای دریافت اقامت بازنشستگی کشور یونان شما موظف هستید تا مدارکی را بعنوان دارائی خود در ایران مانند اسناد ملکی، میزان حداقل درآمد ماهیانه 2000 یورو برای سرپرست خانواده، 400 یورو همسر و 300 یورو هر کدام از فرزندان زیر 18 سال را داشته باشید؛ اما در کنار این مدارک، نیاز است تا هزینه‌ های صدور ویزا، بیمه درمانی، افتتاح حساب بانکی، وکیل اقامت و … را نیز در نظر بگیرید.

 

مدارک مورد نیاز برای اقدام به اخذ اقامت بازنشستگی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در خصوص دریافت ویزای بازنشستگی یونان باید بدانید، این است که برای دریافت چنین ویزایی به چه مدارکی احتیاج خواهید داشت. درصورتی‌که بتوانید مدارک خود را به ‌صورت کامل و بدون هیچ گونه مشکلی به دولت یونان ارائه کنید، می‌توانید شانس خودتان را برای اخذ این ویزا افزایش دهید. مدارک لازم به ‌صورت زیر هستند:

  • پاسپورت معتبر که حداقل 3 ماه اعتبار داشته باشد.
  • عکس پرسنلی
  • فرم درخواست ویزا که باید به زبان انگلیسی یا یونان پر شده باشد.
  • گواهی پزشکی دال بر سلامت شما که باید توسط پزشک معتمد پر شده باشد.
  • گواهی بیمه درمانی معتبر در یونان
  • گزیده‌ای از ثبت‌احوال که توسط کشور مبدأ یا محل اقامت فعلی شما صادر خواهد شد.
  • ارائه مدارک تمکن مالی

مزایای دریافت ویزای بازنشستگی یونان

کشور یونان یکی از کشورهای جذاب و البته دیدنی قاره اروپا است. زندگی در این کشور می‌تواند مزایای بسیار زیادی به همراه داشته باشد. در ابتدا اجازه دهید تا شما را با برخی از مهم‌ترین مزایای دریافت ویزای بازنشستگی کشور یونان آشنا کنیم.

  • امکان افتتاح حساب بانکی در بانک های معتبر اروپایی
  • عدم نیاز با اجاره ملک
  • عدم نیاز به حضور و زندگی در یونان
  • عدم نیاز به یادگیری زبان انگلیسی یا یونانی
  • سریعترین و ساده ترین و ارزان ترین روش اخذ اقامت در اتحادیه اروپا
  • تحصیلات رایگان در دانشگاه های معتبر اروپایی
  • سهولت در تمدید اقامت
  • عدم نیاز به هیچ گونه سرمایه گذاری و یا ثبت شرکت در اتحادیه اروپا
  • بهره مندی از تمام امکانات شهروندی در اتحادیه اروپا
  • امکان استفاده از بیمه های پزشکی و درمانی معتبر در اروپا
  • عدم محدودیت سنی
  • امکان رفت و آمد آزادانه و زندگی در کشورهای اتحادیه اروپا و حوزهشنگن

مراحل گام ‌به‌گام برای دریافت اقامت

برای اخذ ویزای بازنشتگی یا خود حمایتی یونان لازم است تا در ابتدا مدارک مورد نیاز خود را جمع‌آوری کنید؛ سپس وقت سفارت یونان را دریافت کرده و فرم درخواست ویزای اقامت یونان را پر کنید؛ بعد از شما خواسته می‌شود تا در روز و ساعتی مشخص به سفارت یونان مراجعه کرده و مدارک خودتان را تحویل دهید. در آنجا جلسه‌ای با شما برگزار می‌شود تا هدف شما از علاقه به دریافت چنین ویزایی مشخص شود؛ پس ‌از آن درخواست شما بررسی شده و در صورت داشتن شرایط لازم، ویزا برای شما صادر خواهد شد. لازم به ذکر است بدانید بهتر است در این مسیر از وکلای متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید تا بتوانید بدون بروز هیچ مسئله ای اقامت بازنشتگی خود را دریافت نمائید. موسسه حقوقی سام افتخار دارد در این زمینه شما را به صورت تخصصی راهنمایی و همراهی کند.

معرفی شیوه‌های محبوب برای دریافت اقامت یونان

اقامت یونان با خرید ملک

خرید ملک در یونان یکی از محبوب‌ترین راه ‌های دریافت اقامت این کشور است. با خرید ملک در یونان می‌توانید گلدن ویزای یونان را کسب کنید. شما با خرید یک ملک با ارزش حداقل 250000 یورو می توانید برای خودتان، همسر، فرزندان زیر 21 سال، پدر و مادر خود و پدر و مادر همسر از همان ابتدا اقامت دائم اروپا را دریافت نمائید.

اقامت از طریق ثبت شرکت و ثبت نمایندگی شرکت در یونان

یکی دیگر از راه ‌هایی که در نهایت می‌تواند منتهی به دریافت اقامت در کشور یونان شود، اقامت از طریق ثبت شرکت در این کشور است. شما می‌توانید یک شرکت را در یونان راه ‌اندازی کرده و با استخدام افراد مختلف، درآمد ثابتی را برای خود رقم بزنید. این روش اقامتی نیاز به طراحی و ارائه بیزینس پلن دارد که موسسه حقوقی سام در این زمینه به شما راهنمایی و مشاوره رایگان می دهد.

مشابه روش ثبت شرکت، از طریق ثبت شعبه (دفتر نمایندگی) شرکت در یونان نیز می‌توان برای چند خانواده یعنی مدیر عامل و سهامداران شرکت به همراه اعضای خانواده شان، اقامت این کشور را دریافت کرد. برای این منظور، متقاضی باید صاحب یک شرکت در ایران بوده یا به عنوان نماینده یک شرکت فعال در ایران معرفی گردد تا دفتر نمایندگی شرکت مذکور در یونان ثبت شده و برای مدیران این شعبه اقامت اروپا اخذ شود. اقامت از طریق ثبت نمایندگی شرکت در ابتدا 2 ساله صادر می شود.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

نتیجه گیری

کشور یونان یکی از کشورهای جذاب و زیبای اروپا است که می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای بازنشستگی به نظر برسد. ویزای بازنشستگی یونان که تحت عنوان اقامت تمکن مالی یا خود حمایتی نیز شناخته می شود، اجازه استفاده از تمامی خدمات اجتماعی و دولتی را به شما می دهد. این نوع اقامت برای سرپرست خانواده، همسر و فرزندان زیر 18 سال به صورت هم زمان صادر می گردد. در این روش سرپرست خانواده می بایست اثبات نماید فردی متمکن بوده و درآمد کافی برای پرداخت هزینه‌ های زندگی، بدون کار در یونان را نیز دارد.

پرسش های متداول

در این قسمت از مقاله قصد داریم تا به پرتکرارترین و متداول‌ترین سؤالات شما درزمینه ویزای بازنشستگی یونان پاسخ دهیم:

محدودیت سنی برای دریافت ویزای بازنشستگی یونان چقدر است؟

هیچ محدودیت سنی برای دریافت ویزای بازنشستگی یونان وجود نداشته و شما می‌توانید با هر سنی ویزای اقامتی این کشور را دریافت کنید.

مدت‌زمان لازم برای دریافت پاسپورت از طریق بازنشستگی چقدر است؟

به‌طورمعمول بین 7 تا 10 سال طول می‌کشد تا شما از طریق بازنشستگی بتوانید پاسپورت یونان را اخذ کنید.

آیا با دریافت اقامت از این روش امکان کار کردن در یونان وجود دارد؟

خیر؛ شما بعد از دریافت ویزای بازنشستگی یونان نمی‌توانید در این کشور مشغول به کار شوید.

آیا پس از دریافت اقامت بازنشستگی، امکان خرید ملک وجود دارد؟

بله؛ شما می‌توانید در هر زمان که در کشور یونان اقامت دارید، دست به خرید ملک در این کشور بزنید.

چگونه شانس دریافت اقامت یونان از طریق بازنشستگی را افزایش دهیم؟

درصورتی‌که تمامی شرایط لازم برای دریافت چنین ویزایی را داشته باشید، با ارائه دقیق مدارک در زمان خواسته ‌شده می‌توانید شانس خودتان را افزایش دهید.

آیا پس از دریافت اقامت بازنشستگی، امکان سرمایه‌گذاری در یونان وجود دارد؟

بله؛ شما حتی بعد از اینکه اقامت بازنشستگی یونان را دریافت کرده‌اید، باز هم می‌توانید در این کشور سرمایه‌گذاری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام