تمدید اقامت یونان

تمدید اقامت یونان + موسسه حقوقی سام
تمدید اقامت یونان + موسسه حقوقی سام

موسسه حقوقی و بین المللی آتیه نگر سام با داشتن 16 سال تجربه و صد ها نمونه موفق اخذ کارت اقامت، ضمن ارائه مشاوره رایگان، به روز ترین و کامل ترین قوانین مهاجرتی را در اختیار متقاضیان مهاجرت قرار می دهد. در این مقاله به بررسی شیوه های اخذ اقامت یونان و شرایط تمدید کارت اقامت یونان پرداخته می شود.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

روش های مناسب برای اخذ و تمدید اقامت یونان

کشور یونان شرایط بسیار ایده آل و مناسب برای سرمایه گذاری، کار و تحصیل دارد. به همین خاطر افراد بسیاری تمایل به اخذ اقامت یونان دارند. برای اخذ این اقامت باید اطلاعات لازم را در این زمینه و تمدید اقامت یونان به دست آورد.

 داشتن اطلاعات کافی و دقیق در مورد تمدید اقامت یونان و نحوه اخذ اقامت یونان می تواند برای افرادی که تمایل به زندگی، کار یا تحصیل در این کشور دارند، مهم باشد. ابتدا  بهتر است با این سوال شروع کنیم که کسب اقامت یونان با چه روش هایی امکان پذیر است؟

روش های اخذ اقامت یونان

هدف از مهاجرت به دست آوردن شرایط زندگی مناسب تر و ایده آل تر است. بنابراین کشوری که برای زندگی، تحصیل یا کار انتخاب می‌کنید، باید از وضعیت اقتصادی، درمانی و… مناسب تری برخوردار باشد. روش های اخذ اقامت یونان به شرح ذیل می باشد:

اقامت یونان از طریق تحصیل

همانطور که می دانید اخذ اقامت یونان می ‌تواند از طریق وضعیت تحصیلی فراهم شود. در کشور یونان تحصیل کردن تا سن ۱۵ سالگی به حالت اجباری است. به همین دلیل فردی که تمدید اقامت یونان را به واسطه تحصیل انجام می دهد، باید بعد از اتمام دوره تحصیلی شغل مناسبی پیدا کند. برای این موضوع، 6 ماه فرصت در نظر گرفته شده است. در چنین حالتی اقامت یونان از وضعیت تحصیلی به وضعیت اقامت کار تغییر پیدا می کند.

اقامت یونان از طریق کار

روش دومی که برای اخذ اقامت یونان پیشنهاد می شود، کار است. اگر فردی تمایل دارد در کشور یونان مشغول به کار شود، باید این نوع اقامت را انتخاب کند. البته ما به شما پیشنهاد می کنیم قبل از تصمیم گرفتن در این مورد، ابتدا اطلاعاتی همچون وضعیت اقتصادی یونان، نرخ بیکاری در این کشور و … را نیز مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید. متقاضی برای دریافت اقامت کار در یونان باید به دنبال یافتن کارفرما باشد. در این روش کارفرما برای استخدام نیرو به مدت 3 ماه در یونان آگهی خود را منتشر می کند. اگر در مدت تعیین شده نیروی کار مورد نظر خود را در یونان پیدا نکرد، به همان مدت این آگهی در اتحادیه اروپا منتشر می کند. اگر همچنان نیرویی از یونان و اتحادیه اروپا یافت نشود کارفرما مجاز به استخدام نیروی غیر اروپایی خواهد بود.

تمدید اقامت یونان +موسسه حقوقی سام

نمونه ویزا نوع D یونان

اقامت یونان از طریق ازدواج

دریافت اقامت یونان می‌تواند از طریق ازدواج نیز فراهم شود. اگر شما با فردی که شهروند یا تبعه کشور یونان است ازدواج کنید، می توانید اقامت این کشور را به راحتی دریافت کنید. لازم به ذکر است در نظر داشته باشید که کلیه اسناد و مدارکی که اثبات کننده ازدواج شما باشد، مورد بررسی قرار می گیرد.

اقامت یونان از طریق تولد

کشور یونان از طریق تولد در خاک این کشور، تابعیت و اقامت نمی دهد. مگر در شرایط خاصی مانند اینکه پدر یا مادر فرزند، شهروند یونان بوده یا 5 سال قبل از تولد فرزند در یونان زندگی کرده باشند.

اقامت یونان از طریق سرمایه گذاری

اقامت یونان می‌تواند از طریق سرمایه گذاری نیز میسر شود. در این روش فرد مهاجر باید فاکتورهای مربوط به سرمایه گذاری در کشور یونان را مورد ارزیابی و بررسی قرار دهد. هر کشوری با توجه به قوانین و شرایطی که دارد، روش های متفاوتی را برای سرمایه گذاری توصیه می کند. ضمن اینکه در این میان حداقل مبلغ در نظر گرفته شده برای سرمایه گذاری در کشورهای مختلف نیز متفاوت است. در کشور یونان با خرید ملک به ارزش 250 هزار یورو هم زمان، سه خانواده می توانند از همان ابتدا اقامت دائم دریافت نمایند. این روش تحت عنوان گلدن ویزا یونان می باشد که با کلیک بر روی لینک مربوطه می توانید جزئیات بیشتر را در مورد این روش مطالعه نمائید.

اقامت یونان از طریق تمکن مالی

امروزه یکی از پر طرفدار ترین روش های اقامتی، تمکن مالی یا خود حمایتی است. این روش در واقع همان اقامت FIP یونان است که مخفف Financially Independent Person می باشد. تمکن مالی یکی از ساده ترین روش های اخذ اقامت اروپا و یونان است در کمتر از چهار ماه به کارت اقامت دو ساله ختم می شود. در روش خود حمایتی بدون نیاز به حضور در یونان و بدون نیاز به راه ‌اندازی کسب و کار جدید در این کشور، اقامت موقت دو ساله و پس از آن به مدت سه سال صادر می گردد. برای اطلاع از جزئیات بیشتر می توانید بر روی لینک خود حمایتی یونان کلیک نمائید. نمونه تمدید شده این کارت را ملاحظه بفرمایید:

تمدید کارت اقامت یونان + موسسه حقوقی سام

نمونه تمدید کارت اقامت یونان 3 ساله

اقامت یونان از طریق ثبت نمایندگی شرکت

تاسیس یک شرکت تجاری یا نمایندگی در یونان توسط اتباع خارجی بدون توجه به ملیت یا محل اقامت، امکان پذیر می‌باشد. از طریق ثبت شعبه (دفتر نمایندگی) شرکت در یونان نیز می‌توان برای چند خانواده یعنی مدیر عامل و سهامداران شرکت به همراه اعضای خانواده شان، اقامت یونان را دریافت کرد. این روش به نسبت ثبت شرکت مقرون به صرفه تر می باشد و همچنین از تعهدات و محدودیت های کمتری نیز برخوردارست.

اقامت یونان از طریق پناهندگی

این نوع اقامت به پناهجویان یا به درخواست کنندگان یا متقاضیان پناهندگی داده می شود و تا تصمیم‌ گیری درباره تقاضای پناهندگی آنها معتبر می باشد. این روش اقامت مورد تائید موسسه حقوقی سام نبوده و این موسسه خدماتی در این زمینه ندارد.

تمدید اقامت چه شرایطی دارد؟

 تمدید اقامت یونان با توجه به روشی که شما برای اخذ اقامت به کار می گیرید، متفاوت است. به عنوان مثال زمانی که فرد با خرید ملک، اقامت را دریافت کرده باشد، برای تمدید اقامت یونان باید ملک را تا ۵ سال نگه دارد. اگر فرد از طریق ثبت شرکت، موفق به اخذ اقامت یونان شده باشد، باید وضعیت گردش مالی شرکت، پرداخت مالیات و … نیز مورد ارزیابی قرار بگیرد.

اگر برای به دست آوردن اقامت کشور یونان سرمایه گذاری با اوراق قرضه را انتخاب کرده باشید، تا پنج سال حق هیچگونه برداشتی نخواهید داشت.

تمکن مالی نیز می تواند شرایط برای اخذ اقامت کشور یونان را مهیا کند. اگر فردی به واسطه اثبات این تمکن، توانسته اقامت یونان را دریافت کند، باید در هنگام تمدید اقامت یونان نیز همان شرایط مالی را داشته باشد. ضمن اینکه بتواند وضعیت مالی خود را به خوبی به اثبات برساند. لازم به ذکر است بدانید برای تمدید اقامت یونان، مدارک باید حداقل 3 ماه قبل از انقضاء مجوز اقامت به اداره مهاجرت در محل ثبت نام ارسال شوند.

اقامت دائم یونان

اقامت دائم کشور یونان نیز معمولاً بعد از گذشت ۵ سال به فرد مهاجر اعطا می شود. در این حالت ابتدا به فرد یک اقامت موقت دو ساله اعطاء می شود. زمانی که فرد تمام شرایط مربوط به قوانین مهاجرتی را رعایت کند، یک اقامت سه ساله به او داده خواهد شد. در ادامه نیز اگر فرد همچنان به رعایت قوانین مهاجران کشور یونان پایبند باشد، می تواند بعد از گذشت ۵ سال اقامت دائم یونان را دریافت کند. توجه داشته باشید برای اخذ اقامت دائم یونان باید سه سال از پنج سال را در کشور یونان زندگی کنید.

تنها روشی که از همان ابتدا در یونان منتهی به اخذ اقامت دائم می گردد، سرمایه گذاری در زمینه خرید ملک در کشور یونان می باشد.

بازه زمانی برای صدور اقامت

مشروط بر اینکه تمامی ضوابط و سیاست های اتخاذی رعایت شده باشد و هیچ دلیلی از نظر سابقه کیفری متقاضی یا مسائل نظم عمومی و یا امنیت عمومی وجود نداشته باشد، درخواست به صورت مثبت مورد بررسی قرار می گیرد.

روند بررسی درخواست برای ثبت نام از طریق VISA D بیش از دو ماه نخواهد بود. ولی حدودا انجام پروسه های اقامتی یونان ظرف مدت 4 ماه انجام می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

سوالات متداول

اقامت دائم یونان بعد از چه مدت به فرد تعلق می گیرد؟

معمولا بعد از گذشت 5 سال اقامت دائم به فرد مهاجر اعطا می شود.

فردی که اقامت سرمایه گذاری یونان با اوراق قرضه را گرفته باشد برای تمدید اقامت چه شرایطی را دارد؟

برای تمدید اقامت نباید به مدت 5 سال سرمایه خود را برداشت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام