اقامت یونان از طریق تمکن مالی

اقامت تمدید شده تمکن مالی یونان. 3 ساله
اقامت تمدید شده تمکن مالی یونان. 3 ساله

در این مقاله تلاش شده است روش اقامت یونان از طریق تمکن مالی به صورت جامع مورد بحث و بررسی قرار گیرد و در ادامه دلایلی که یونان یک کشور محبوب برای اخذ اقامت ایرانیان معرفی شده را اشاره خواهیم کرد.  موسسه حقوقی و بین المللی  سام با داشتن 16 سال تجربه و صدها نمونه موفق اخذ کارت اقامت، ضمن ارائه مشاوره رایگان به روز ترین و کامل ترین قوانین مهاجرتی را در اختیار متقاضیان قرار می دهد. در این مقاله با روش اقامت یونان از طریق تمکن مالی که یکی از پر طرفدار ترین روش های دریافت اقامت یونان می باشد، آشنا خواهید شد.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اقامت از طریق تمکن مالی یعنی چه؟

اقامت یونان با تمکن مالی که برخی به آن اقامت خود حمایتی یونان نیز می گویند، در واقع همان اقامت FIP یونان است که مخفف Financially Independent Person میباشد. در این روش اقامتی تمامی اعضای خانواده می توانند مشمول دریافت کارت اقامت یونان شوند. این روش که ساده ترین روش اخذ اقامت اروپا و یونان است در زمان 4 الی 6 ماه در ابتدا به کارت اقامت دو ساله ختم می شود. روش اقامت یونان با تمکن مالی بدون نیاز به حضور در یونان و بدون نیاز به راه ‌اندازی کسب و کار جدید در این کشور، در ابتدا اقامت موقت دو ساله به متقاضی و خانواده می دهد و پس از آن به مدت سه ساله تمدید می گردد. پس از پایان 5 سال متقاضی برای خود و خانواده می تواند برای اخذ اقامت دائم یونان اقدام نماید.

مزایای اخذ اقامت از طریق تمکن مالی چیست؟

  • سریع ترین روش اخذ اقامت
  • عدم نیاز به حضور دائم متقاضی در کشور مقصد
  • عدم نیاز به هیچگونه سرمایه گذاری در اتحادیه اروپا
  • عدم پرداخت مالیات
  • عدم نیاز به مدرک زبان
  • سهولت و سادگی در تمدید اقامت و تبدیل آن به اقامت دائم
  • سهولت در تعهد حداقل زمان اقامــت در اتحـادیه اروپــا
  • امکان رفت و آمد و زندگی آزادانه در کشورهای حوزه شینگن
  • بهره مندی از اکثر امکانات و حقوق شهروندی در اتحادیه اروپا
  • امکان استفاده از بیمه های درمانی معتبر در عرصه بین المللی
  • سهولت دریافت ویزای مختلف جهان از جمله کانادا ، آمریکا و انگلستان

اقامت از طریق تمکن مالی مناسب چه افرادی است؟

اقامت یونان از طریق تمکن مالی برای افرادی متمکن که در کشور ایران از طریق منابعی ثابت همچون حقوق بازنشستگی، سود سپرده بانکی و اجاره ملک کسب درآمد دارند، مناسب است. در این روش اقامتی به علت عدم اجازه کار در آن کشور متقاضیان می بایست اثبات نمایند که به کسب درآمد در کشور هدف نیاز ندارند و می توانند هزینه های زندگی خود را تامین نمایند.

مراحل دریافت اقامت از طریق تمکن مالی

برای اخذ اقامت یونان از طریق تمکن مالی بر اساس ماده ۲۰ ، قانون ۴۲۵۱/۲۰۱۴ (منبع: اداره مهاجرت یونان) اجازه دریافت اقامت دو ساله به شهروندان کشورهای جهان سومی در صورتی تعلق می گیرد که فرد متقاضی ویزای خود را در کشور خود اخذ کرده باشد و مدارک لازم مبنی بر دارا بودن درآمد کافی و پایدار سالیانه جهت تامین هزینه های زندگی را ارائه دهد. بر اساس قوانین مهاجرت، کشور یونان برای افراد غیر اروپایی که دارای استطاعت مالی در کشور خود هستند مجوز اقامت یونان را صادر می کند. این نوع اقامت به افراد در صورتی که دارای تمکن مالی باشند و توانایی پوشش هزینه های خود و خانواده خود را از طریق منابعی غیر از شغل دارا  باشند، اعطا می گردد. پس از اخذ این نوع اقامت، متقاضی می تواند به همراه خانواده خود در یونان زندگی کرده و بدون نیاز به ویزا به تمام نقاط حوزه شنگن رفت و آمد کنند. سرپرست خانواده باید مدارکی دال بر توانایی پوشش هزینه های زندگی خود و اعضای خانواده خود را ارائه نماید.

در واقع متقاضی باید اسناد و مدارکی برای اثبات تمکن مالی اش و بی نیازی به کار کردن در ایران و اروپا نشان دهد. افرادی که علاقه مند به اخذ اقامت از روش تمکن مالی یونان هستند ­بایستی حداقل مبلغی حدود 25 هزار یورو در حساب خود داشته باشند و علاوه بر آن حداقل میزان درآمد سرپرست در ماه باید 2000 یورو باشد که برای همسر متقاضی 400 یورو و برای هر فرزند 300 یورو اضافه می شود. این مبالغ درآمد ماهیانه برای متقاضی و خانواده برای یکسال می باشد و طبق بخش نامه اخیر، متقاضی می بایست درآمد ماهیانه برای مدت دو سال را برای خود و خانواده احراز نماید.

این درآمد می‌تواند از چهار محل ثابت شود:

  1. سود سپرده بانکی    اجاره نامه ملک      3. حقوق بازنشستگی      4. سود سهام شرکت بورسی

بر اساس بخش نامه ای که اخیرا در تیر ماه سال 1400 صادر شده؛ لازم به ذکر است مبلغ درآمد ماهیانه احراز شده توسط متقاضی اقامت یونان برای دو سال، باید در حساب بانکی ایشان در ایران موجود باشد. به طور مثال برای اقامت دو نفر (متقاضی و همسر) باید مبلغ زیر یا معادل ریالی آن در حساب سرپرست خانواده در ایران موجود باشد 2400 * 12 = 28800 €

با توجه به تغییرات و حساسیت های اخیر، موسسه حقوقی سام قبل از درخواست اقامت برای متقاضیان اقدام به افتتاح حساب بانکی در کشور یونان می نماید و متقاضی می بایست مبلغ مذکور را برای مدت کوتاهی به حساب خود در یونان منتقل کند. این مبلغ بلوکه نمی شود و فقط جهت اثبات تمکن مالی فرد می باشد.

مدارک مورد نیاز برای اقامت با تمکن مالی

  • شناسنامه همه اعضای خانواده
  • پاسپورت معتبر با حداقل اعتبار دو ساله
  • عکس
  • سند ازدواج
  • گواهی تمکن مالی از بانک، اسناد مالکیت، صورتحساب سپرده های بانکی و سهام و مدارک ثابت کننده درآمد شخص
  • گواهی عدم سو پیشینه کیفری
  • گواهی سلامت که به تایید سفارت یونان باشد

کلیه مدارک فوق باید ترجمه شده و داراي مهر دادگستری و وزارت خارجه باشند.

برآورد هزینه اقامت یونان با تمکن مالی

هزینه اقامت یونان از طریق تمکن مالی بسته به تعداد اعضای خانواده و شرایط متقاضی دارد. در این پروسه هزینه های مختلفی اعم از ترجمه مدارک، وکیل محلی، فیش های واریزی جهت ادارات مختلف، بیمه درمانی، بیمه مسافرتی، تعیین محل سکونت، خدمات محلی و غیره می باشد که بسته به شرایط متقاضی و خانواده و همچنین نوع خدمات مورد نیاز متغیر می باشد. برای اطلاع از جزئیات دقیق هزینه ها می توانید با موسسه حقوقی و بین المللی سام تماس بگیرید.

مزایای دریافت اقامت یونان چیست؟

  • امکان افتتاح حساب بانکی در بانک های معتبر اروپایی
  • عدم نیاز با اجاره ملک
  • عدم نیاز به حضور و زندگی در یونان
  • عدم نیاز به یادگیری زبان انگلیسی یا یونانی
  • سریعترین و ساده ترین و ارزان ترین روش اخذ اقامت در اتحادیه اروپا
  • تحصیلات رایگان در دانشگاه های معتبر اروپایی
  • سهولت در تمدید اقامت
  • عدم نیاز به هیچ گونه سرمایه گذاری و یا ثبت شرکت در اتحادیه اروپا
  • بهره مندی از تمام امکانات شهروندی در اتحادیه اروپا
  • امکان استفاده از بیمه های پزشکی و درمانی معتبر در اروپا
  • عدم محدودیت سنی
  • امکان رفت و آمد آزادانه و زندگی در کشورهای اتحادیه اروپا و حوزه شنگن

معرفی 3 روش محبوب برای دریافت اقامت یونان

روش های مختلفی جهت اخذ اقامت یونان وجود دارد که می توانید با بررسی شرایط خود بهترین و مناسب ترین روش را انتخاب نمائید. اما امروزه 3 روش بسیار پر تقاضا وجود دارد که متقاضیان تمایل بسیار زیادی در جهت اقدام از این روش ها دارند. روش هایی همچون اقامت یونان از طریق خرید ملک، اقامت یونان از طریق تمکن مالی و ثبت نمایندگی شرکت در یونان از روش های پر طرفدار و محبوب اقامت در یونان می باشند.

با یونان بیشتر آشنا شوید

یونان یکی از محبوب ترین مقاصد توریستی جهان است. تقریبا 16.5 میلیون توریست در سال از این کشور بازدید می کنند. این کشور با جاذبه های متنوع خود تمام نیاز های سلیقه های مختلف را پاسخ می دهد. چه به دنبال سواحل و روستاهای بکر برای آرامش باشید و چه همهمه و شلوغی شهرهای مدرن، در هر صورت یونان مکان مناسبی برای شماست. آب و هوای مدیترانه ای یونان چهار فصل مجزا دارد. در پاییز و بهار تابش افتاب ملایم و دمای هوا نسبتا معتدل و از 10 تا 25 درجه است در حالیکه دمای هوای پایین در زمستان امکان لذت بردن از مناظر برفی در مناطق کوهستانی را فراهم می کند. 300 روز آفتابی در سال موضوعی است که برای همه جذاب است. یونان به آب و هوای خشک در تابستان هایش معروف است. ترکیب روزهای گرم با شب های خنک ، شادی بخش است. بهترین زمان یونان برای لذت بردن کامل از دریا و خورشید از ماه می تا سپتامبر می باشد.

یونان به خاطر موقعیت خاص و سنت قدیمی گردشگرپذیری، به رسم مهمان نوازی نسبت به مهاجران مشهور است. در کشور یونان نسبت به غذا و دیگر رسوم فرهنگ های مختلف نگرانی راجع به مسائل ایمنی یافت نمی شود و به علت اینکه بخش بزرگی از جمعیت به زبان انگلیسی صحبت می کنند، در نتیجه ارتباط برقرار کردن مهاجران با مردم تسهیل می شود.

یونان منطقه استراتژیکی ست که در محل تقاطع اروپا و آسیا و افریقا واقع شده است که این امکان را فراهم می کند تا در طول یک ساعت، شخص به وسیله خط هوایی به هر نقطه از این کشور برسد و ظرف حداکثر سه ساعت به هر نقطه از اروپا دسترسی داشته باشد.

یونان به عنوان زادگاه تمدن غرب شناخته می شود و خاستگاه علومی مانند ریاضیات ، فیزیک ، ادبیات و سایر علوم است. اقامت یونان این فرصت را به شما می دهد که آثار تاریخی محافظت شده و شهرهای باستانی که در سراسر کشور پراکنده اند را بازدید کنید. از المپیای باستانی یونان جایی که اولین بازی های المپیک برگزار شد تا پارتنون و آگورا در آتن جایی که دموکراسی متولد شد و همچنین جزیره کرت و موکنای که پیشگاه تمدن شگفت انگیز یونان باستان اند.

اعتبار و قدرت پاسپورت یونان چقدر است؟

پاسپورت یونان از جمله معتبر ترین پاسپورت های جهان بوده و طبق یکی از معتبر ترین رده بندی ها، پاسپورت یونان در رتبه 4 و بالاتر از انگلستان و کانادا قرار دارد. با پاسپورت یونان می توان به 165 کشور بدون ویزا سفر کرد.

معرفی برخی از روش های محبوب دیگر برای دریافت اقامت یونان

روش های دیگری همچون خرید ملک، ثبت نمایندگی شرکت وکار هستند که در کشور یونان محبوب بوده و شما می توانید با در نظر داشتن شرایط خود و بررسی این روش ها و همچنین دریافت اطلاعات تخصصی از موسسه حقوقی سام بهترین گزینه را انتخاب نمائید. هزینه اقامت در یونان در هر کدام از این روش ها متفاوت می باشند و فرد متقاضی باید با در نظر گرفتن شرایط خود و میزان دارائی اش دست به اقدام برای بهترین روش بزند. در ادامه به صورت مختصر به بررسی این روش ها نیز می پردازیم.

اقامت یونان از طریق سرمایه گذاری

اگر به ‌دنبال سرمایه‌ گذاری در اروپا هستید، کشور یونان یکی از بهترین گزینه ها می باشد. این کشور نه تنها سرمایه گذاران را به سمت خود جذب می کند بلکه دانشجویان هم این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده اند. زندگی در کشور یونان از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه می باشد. یکی از بزرگترین مزیت هایی که سرمایه گذاری در یونان دارد، این است که این کشور عضو حوزه شنگن می باشد و شما با اخذ اقامت دائم یونان، می توانید به راحتی و بدون نیاز به ویزا به دیگر کشور های حوزه شینگن بدون سفر نمائید و حتی در این کشور ها تحصیل و زندگی کنید.

اقامت یونان با خرید خانه

کشور یونان از معدود کشور های عضو اتحادیه شنگن می باشد که با سرمایه گذاری در زمینه خرید ملک نیاز به حتی یک روز حضور در این کشور را ندارد و متقاضیان در صورت عدم تمایل به زندگی در یونان به راحتی می توانند با سرمایه گذاری مناسب و ایمن و حتی مقرون به صرفه تر به نسبت دیگر کشور های اروپایی، در محدوده شنگن زندگی نمایند. سرمایه گذاران می توانند با سرمایه گذاری حداقل مبلغ ۲۵۰ هزار یورو اقامت یونان با خرید خانه را به دست آورند. در این اقامت شخص متقاضی از همان ابتدا اقامت دائم دریافت می کند و هم زمان برای همسر، فرزندان زیر 21 سال، پدر و مادر خود و همچنین پدر و مادر همسر خود اقامت دریافت کند. در اصل با خرید یک ملک به ارزش 250 هزار یورو 3 خانواده هم زمان از ابتدا اقامت دائم دریافت می نمایند. این نوع اقامت تحت عنوان گلدن ویزای یونان شناخته می شود.  برای اخذ اقامت ابتدا ویزایی به شخص متقاضی داده می شود که می تواند به کشور یونان سفر کرده و در آنجا املاک و پروژه های ساختمانی را بازدید نماید. در روش اخذ اقامت یونان با خرید خانه شخص سرمایه گذار می بایست در پروژه هایی که قیمت املاک حداقل۲۵۰ هزار یورو است، سرمایه گذاری نماید.

ثبت شرکت و ثبت نمایندگی شرکت در یونان

در این روش اشخاص غیر اروپائی می‌توانند اقامت این کشور را از طریق ثبت شرکت برای چند خانواده یعنی مدیر عامل و سهامداران شرکت به همراه اعضای خانواده شان دریافت کنند. تاسیس یک شرکت تجاری یا نمایندگی در یونان توسط اتباع خارجی بدون توجه به ملیت یا محل اقامت، امکان پذیر می‌باشد. در این روش نیاز به ارائه طرح توجیهی یا بیزینس پلن می باشد.

مشابه روش ثبت شرکت، از طریق ثبت شعبه (دفتر نمایندگی) شرکت در یونان نیز می‌توان برای چند خانواده یعنی مدیر عامل و سهامداران شرکت به همراه اعضای خانواده شان، اقامت این کشور را دریافت کرد. برای این منظور، متقاضی باید صاحب یک شرکت در ایران بوده یا به عنوان نماینده یک شرکت فعال در ایران معرفی گردد تا دفتر نمایندگی شرکت مذکور در یونان ثبت شده و برای مدیران این شعبه اقامت اروپا اخذ شود. اقامت از طریق ثبت نمایندگی شرکت در ابتدا 2 ساله صادر می شود و پس از پایان 2 سال، اقامت به صورت 3 ساله تمدید می گردد.

لازم به ذکر است در اقامت اروپا از طریق ثبت شرکت متقاضی می بایست مالیات پرداخت نماید و کشور یونان هم از این قاعده مستثنی نیست. البته در پروسه ثبت نمایندگی شرکت در یونان، میزان پرداخت مالیات در سال به نسبت ثبت شرکت پایین تر می باشد.

اقامت یونان از طریق کار

اقامت کشور یونان از طریق کار امکان پذیر می باشد. در این روش متقاضی برای دریافت اقامت کار در یونان باید به دنبال یافتن کارفرما باشد. در این روش کارفرما برای استخدام نیرو به مدت 3 ماه در یونان آگهی خود را منتشر می کند. اگر در مدت تعیین شده نیروی کار مورد نظر خود را در یونان پیدا نکرد، به همان مدت این آگهی در اتحادیه اروپا منتشر می کند. اگر همچنان نیرویی از یونان و اتحادیه اروپا یافت نشود کارفرما مجاز به استخدام نیروی غیر اروپایی خواهد بود.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

چرا موسسه حقوقی سام؟

امروزه مهاجرت محبوبیت بسیار بالایی پیدا کرده است و متقاضیان آن در اقصی نقاط جهان رو به افزایش هستند. اما برای اینکه بهترین راه های مهاجرت را بیابیم و بدون کمترین احتمال شکست، اقدام به آن نماییم، نیاز به مشاوره تخصصی داریم. فاصله بین شکست و موفقیت در حین انجام مراحل مهاجرت به کشور جدید، تنها یک قدم می باشد که می تواند یک قدم اشتباه و یا سنجیده باشد.

 مشاوره برای کسب اطلاعات دقیق در این باره، کمک کننده شما در دستیابی به هدف تان و کسب موفقیت می باشد. اکثر افرادی که با مشکلات پیچیده در زمینه مهاجرت مواجه شده اند افرادی هستند که بدون داشتن آگاهی کافی دست به عمل زدند. در ابتدا بهتر است برای انتخاب مناسب ترین روش اخذ اقامت یونان، تحقیقات کامل و به روز داشته باشید و با متخصصین در زمینه امور مهاجرت و وکیل اقامت یونان مشورت نمائید. موسسه حقوقی و بین المللی سام، با کمک وکلای پایه یک دادگستری ایران و همکاران خود در سراسر اروپا و همچنین گروه های متخصص حسابرسی و سازنده های برتر اروپا، مجموعه ای را فراهم نموده است تا با نازل ترین هزینه و بدون دغدغه های معمول هموطنان اقدام به انجام امور مالی، سرمایه گذاری، حقوقی و اخذ اقامت اروپا نماید.

شروع فعالیت این مجموعه به سال 2008 در دفتر لندن و با مجوز رسمی دولت انگلستان باز می گردد. از ویژگی های منحصر به فرد این مجموعه، داشتن بیش از 400 پرونده موفق در کارنامه درخشان خود در خصوص اقامت کشور هایی همچون یونان، اسپانیا ، پرتغال ، فرانسه، اسلواکی می باشد.

گروه مشاوران سام در تمامی خدماتی که به هموطنان اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی ارائه می کند، قرارداد رسمی تحت نظارت وکلای دارای صلاحیت و مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران، وکیل اقامت یونان و قابل پیگیری قضایی در داخل کشور عزیزمان تنظیم می نماید. ارائه مشاوره های رایگان قبل و بعد از قرارداد به متقاضیان محترم، موجب افزایش کیفیت خدمات و شفافیت پروسه کاری می شود.

برخی از نمونه دریافت اقامت یونان از طریق تمکن مالی توسط موسسه حقوقی سام:

اقامت تمدید شده تمکن مالی یونان. 3 ساله

اقامت تمدید شده تمکن مالی یونان. 3 ساله

 

بلوپیپر اقامت یونان

بلوپیپر اقامت یونان

پرسش های متداول

ارائه مدرک زبان برای مهاجرت با تمکن مالی یونان ضروری است؟

خیر، ارائه مدرک زبان برای مهاجرت از طریق این روش ضروری نیست.

مهم ترین عیب روش تمکن مالی یونان چیست؟

فردی که از طریق این روش برای مهاجرت به یونان اقدام می کند اجازه کار برای کارفرمایی دیگر را ندارد.

میزان درآمد لازم در ایرا برای دریافت اقامت از طریق تمکن مالی چقدر باید باشد؟

در این روش سرپرست خانواده می بایست به دولت یونان اعلام نماید که 50.000 یورو در حساب بانكي خود و ماهیانه 2500 یورو برای خود، 500 یورو برای همسر و 375 یورو برای هر یک از فرزندان زیر ۱۸ سال خود درآمد ثابت دارد.

فرآیند اخذ و تمدید اقامت یونان از طریق تمکن مالی چگونه است؟

این نوع اقامت اروپا ابتدا به صورت ۲ ساله و بعد از آن به صورت دوره های ۳ ساله تمدید می شود. شرط تمدید اقامت تمکن مالی یونان در هر سال وابسته به ۳ فاکتور حفظ درآمد ثابت ماهیانه، که در زمان تمدید جمع سالانه آن باید اثبات شود.

مدت زمان لازم برای دریافت اقامت یونان با تمکن مالی چقدر است؟

پروسه اخذ اقامت یونان از طریق تمکن مالی حدودا 4 الی 6 ماه زمان می برد.

شرایط تمدید کارت اقامت یونان چیست؟

برای تمدید کارت اقامت یونان از طریق تمکن مالی، لازم است فرد متقاضی در زمان تمدید، اثبات نماید همچنان فردی متمکن بوده و سپرده بانکی در جهت اثبات تمکن خود را نشان دهد و همچنین در طول بازه زمانی اقامت در محدوده شنگن مرتکب جرم و جنایتی نشده باشد.

مزیت دریافت اقامت از طریق تمکن مالی نسبت به سایر روش های اخذ اقامت چیست؟

در این روش نیاز به خرید ملک، سرمایه گذاری و پرداخت مالیات نیست و فرد متقاضی می تواند با اثبات دارایی و تمکن برای خود و خانواده اقامت دریافت نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام