خود حمایتی یونان

خود حمایتی یونان + موسسه حقوقی سام
خود حمایتی یونان + موسسه حقوقی سام

در این مقاله تلاش شده است روش خودحمایتی یا همان تمکن مالی یونان به صورت جامع مورد بحث و بررسی قرار گیرد و در ادامه دلایلی که یونان یک کشور محبوب برای اخذ اقامت ایرانیان معرفی شده را اشاره خواهیم کرد.  موسسه حقوقی و بین المللی  سام با داشتن 16 سال تجربه و صدها نمونه موفق اخذ کارت اقامت، ضمن ارائه مشاوره رایگان به روز ترین و کامل ترین قوانین مهاجرتی را در اختیار متقاضیان قرار می دهد. در این مقاله با یکی از پر طرفدار ترین روش های دریافت اقامت یونان آشنا می شوید.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

 تمکن مالی (خود حمایتی ) یونان

اقامت تمکن مالی یونان که برخی به آن اقامت خود حمایتی یونان نیز می گویند، در واقع همان اقامت FIP یونان است که مخفف Financially Independent Person میباشد. در این روش اقامتی تمامی اعضای خانواده میتوانند مشمول دریافت کارت اقامت یونان شوند. این روش که ساده ترین روش اخذ اقامت اروپا و یونان است در کمتر از چهار ماه به کارت اقامت دو ساله ختم می شود. در روش خودحمایتی بدون نیاز به حضور در یونان و بدون نیاز به راه‌اندازی کسب و کار جدید در این کشور، اقامت موقت دو ساله و پس از آن به مدت سه سال صادر می گردد.

 اقامت یونان از طریق تمکن مالی (موسسه حقوقی سام)

نمونه کارت اقامت دو ساله یونان از طریق تمکن مالی

شرایط اخذ اقامت از طریق خود حمایتی یا تمکن مالی یونان

برای اخذ اقامت از طریق خود حمایتی یونان بر اساس ماده ۲۰ ، قانون ۴۲۵۱/۲۰۱۴ (منبع: اداره مهاجرت یونان) اجازه ی دریافت اقامت دو ساله به شهروندان کشورهای جهان سومی در صورتی تعلق می گیرد که فرد متقاضی ویزای خود را در کشور خود اخذ کرده باشد و مدارک لازم مبنی بر دارا بودن درآمد کافی و پایدار سالیانه جهت تامین هزینه های زندگی را ارائه دهد.

در واقع متقاضی باید اسناد و مدارکی برای اثبات تمکن مالی اش و بی نیازی به کار کردن در ایران و اروپا نشان دهد. افرادی که علاقه مند به اخذ اقامت از روش خود حمایتی کشور یونان هستند ­بایستی حداقل مبلغی حدود 25 هزار یورو در حساب خود داشته باشند و علاوه بر آن حداقل میزان درآمد سرپرست در ماه باید 2000 یورو باشد که برای همسر متقاضی 400 یورو و برای هر فرزند 300 یورو اضافه می شود.

مدارک مورد نیاز جهت اقامت از طریق خود حمایتی یونان

مدارکی لارم برای اقدام تمکن مالی یونان چیست ؟

  • شناسنامه همه اعضای خانواده
  • پاسپورت معتبر با حداقل اعتبار دو ساله
  • عکس
  • سند ازدواج
  • گواهی تمکن مالی از بانک، اسناد مالکیت، صورتحساب سپرده های بانکی و سهام و مدارک ثابت کننده درآمد شخص
  • گواهی عدم سو پیشینه کیفری
  • گواهی سلامت که به تایید سفارت یونان باشد

کلیه مدارک فوق باید ترجمه شده و داراي مهر دادگستری و وزارت خارجه باشند.

مزایای اخذ اقامت با تمکن مالی یونان (خود حمایتی)

  • امکان افتتاح حساب بانکی در بانک های معتبر اروپایی
  • عدم نیاز با اجاره ملک
  • عدم نیاز به حضور و زندگی در یونان
  • عدم نیاز به یادگیری زبان انگلیسی یا یونانی
  • سریعترین و ساده ترین و ارزان ترین روش اخذ اقامت در اتحادیه اروپا
  • تحصیلات رایگان در دانشگاه های معتبر اروپایی
  • سهولت در تمدید اقامت
  • عدم نیاز به هیچ گونه سرمایه گذاری و یا ثبت شرکت در اتحادیه اروپا
  • بهره مندی از تمام امکانات شهروندی در اتحادیه اروپا
  • امکان استفاده از بیمه های پزشکی و درمانی معتبر در اروپا
  • عدم محدودیت سنی
  • امکان رفت و آمد آزادانه و زندگی در کشورهای اتحادیه اروپا و حوزه شینگن

برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه اقامت یونان مراجعه نموده و یا برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس حاصل فرمایید.

خود حمایتی یونان + موسسه حقوقی سام

نمونه ویزا تایپ D یونان

15 دلیل مهاجرت به یونان

1. یونان عضوی از منطقه شینگن است

حوزه شینگن شامل 26 کشور اروپایی می باشد. دارندگان اقامت یونان به صورت هم زمان از مزایای زندگی در یونان و سفر بدون ویزای شینگن به کشورهای اروپایی برخوردارند. این بدین معنی ست که آن ها می توانند :

– از کشور خودشان به عنوان کشور مبدا به هریک از کشورهای حوزه شینگن بدون نیاز به ویزای شینگن به طور مستقیم سفر کنند.

– بدون بازرسی گمرکی طولانی در حوزه شینگن به طور آزادانه سفر کنند.

2. دستیابی به ویزای طلایی اروپا با کمترین هزینه در یونان

در سالهای اخیر بسیاری از کشورهای اروپایی پیشنهاد شهروندی اتحادیه اروپا از طریق ویزاهای طلایی را نمی پذیرند.

در منطقه مدیترانه، یونان یکی از بهترین و ارزان ترین کشورها محسوب می شود. حداقل سرمایه گذاری برای اخذ اقامت در کشور پرتغال مبلغ 350.000 یورو، اسپانیا 500،000 یورو و در کشور قبرس 300.000 یورو می باشد که در مقایسه با یونان که 250.000 یورو است رقم بسیار بالاتری می باشند.

3. فرصت منحصر به فرد سرمایه گذاری در یونان

بحران اقتصادی علاوه بر سختی هایش باعث ایجاد مزایایی نیز می شود. شهروندان خارج از اتحادیه ی اروپا از شانس سرمایه گذاری در بخش املاک و مستغلات با هزینه های پایین برخوردار می باشند.

بر اساس گزارش بانک سیاست پولی یونان ، در سه ماهه اول سال 2013 ، از آغاز بحران سال 2008، قیمت مسکن 29.5% کاهش را به یک فرصت منحصر به فرد برای سرمایه گذاری تبدیل کرده است.

4. آب و هوای مدیترانه ای یونان

300 روز آفتابی در سال موضوعی است که برای همه جذاب است. یونان به آب و هوای خشک در تابستان هایش معروف است. ترکیب روزهای گرم با شب های خنک ، شادی بخش است. بهترین زمان یونان برای لذت بردن کامل از دریا و خورشید از ماه می تا سپتامبر می باشد.

آب و هوای مدیترانه ای یونان چهار فصل مجزا دارد. در پاییز و بهار تابش افتاب ملایم و دمای هوا نسبتا معتدل و از 10 تا 25 درجه است در حالیکه دمای هوای پایین در زمستان امکان لذت بردن از مناظر برفی در مناطق کوهستانی را فراهم می کند.

خود حمایتی یونان+ موسسه حقوقی سام

آب و هوای یونان

5. موقعیت استراتژیک یونان

یونان منطقه استراتژیکی ست که در محل تقاطع اروپا و آسیا و افریقا واقع شده است که این امکان را فراهم می کند تا در طول یک ساعت، شخص به وسیله خط هوایی به هر نقطه از این کشور برسد و ظرف حداکثر سه ساعت به هر نقطه از اروپا دسترسی داشته باشد.

به علاوه با چندین خط هوایی مانند Easy Jet و Ryannair که از خط های هوایی اصلی در یونان هستند، می توان با هزینه کم به پایتخت های اروپایی سفر کرد.

6. رسم کهن مهمان نوازی نسبت به مهاجران در یونان

یونان به خاطر موقعیت خاص و سنت قدیمی گردشگرپذیری، به رسم مهمان نوازی نسبت به مهاجران مشهور است. در کشور یونان نسبت به غذا و دیگر رسوم فرهنگ های مختلف نگرانی راجع به مسائل ایمنی یافت نمی شود و به علت اینکه بخش بزرگی از جمعیت به زبان انگلیسی صحبت می کنند، در نتیجه ارتباط برقرار کردن مهاجران با مردم تسهیل می شود.

7. بدون نیاز به حداقل زمان اقامت در یونان

محدودیت حداقل زمان اقامت، در کشور یونان وجود ندارد و دارنده اقامت یونان الزامی به تحمل هزینه های سفر سالانه به منظور حفظ اقامت خود را ندارد.

8. دسترسی به تحصیلات عالی در یونان

تحصیلات عالی در یونان هم به صورت دولتی و هم خصوصی ارائه می شود. اگرچه آزمون ورودی برای تحصیلات دولتی ممکن است سخت باشد اما این تحصیلات برای دارندگان اقامت یونان هزینه ای ندارد. از سوی دیگر برای ورود به کالج ها و دانشگاه های خصوصی به آزمون ورودی نیازی نیست و هزینه این موسسات خصوصی می تواند متغییر باشد. این موسسات همچنین اغلب برنامه های ویژه ای برای دانش آموزان بین المللی طراحی می کنند. دارندگان اقامت یونان از حقوق برابر برای تحصیلات عالیه نسبت به شهروندان یونانی بهره مند هستند.

خود حمایتی یونان+ موسسه حقوقی سام

تحصیلات عالی در یونان

9. رژیم متنوع غذایی در یونان

پایه ی اصلی تغذیه یونانی بر اساس موادی مثل روغن زیتون سالم ، پنیر فتا ، ماست معروف یونانی ، سالاد سبز تازه ، گوشت و مرغ است. همچنین شما می توانید از میوه های متنوع و منحصر به فرد مانند انجیر ، گیلاس و خربزه لذت ببرید و از وفور ماهی های تازه به ویژه در جزایر و مناطق ساحلی بهره مند شوید.

10. طبیعت زیبای یونان

طبیعت یونان بسیار زیبا است. جزیره های زیبای کوچک ، سواحل سفید شنی ، تپه هایی با درختان زیتون و کاج ، اینها تنها بخشی از جاذبه هایی ست که شما در یونان خواهید دید.

با وجود شهرهای مدرن، شما می توانید روستاهای سنتی با خانه های سنگی را نیز در مرکز این سرزمین و خانه هایی با نمای آبی و سفید را در جزایر مشاهده کنید. یونان قابلیت پاسخگویی به تمام سلایق و انتظارات را داراست و آماده ی پذیرایی گردشگران می باشد.

11. یونان زادگاه تمدن غرب

یونان به عنوان زادگاه تمدن غرب شناخته می شود و خاستگاه علومی مانند ریاضیات ، فیزیک ، ادبیات و سایر علوم است.

اقامت یونان این فرصت را به شما می دهد که آثار تاریخی محافظت شده و شهرهای باستانی که در سراسر کشور پراکنده اند را بازدید کنید. از المپیای باستانی یونان جایی که اولین بازی های المپیک برگزار شد تا پارتنون و آگورا در آتن جایی که دموکراسی متولد شد و همچنین جزیره کرت و موکنای که پیشگاه تمدن شگفت انگیز یونان باستان اند.

خود حمایتی یونان+ موسسه حقوقی سام

شهر های باستانی یونان

12. یونان مقصدی مناسب برای همه سلیقه ها

یونان یکی از محبوب ترین مقاصد توریستی جهان است. تقریبا 16.5 میلیون توریست در سال از این کشور بازدید می کنند. این کشور با جاذبه های متنوع خود تمام نیاز های سلیقه های مختلف را پاسخ می دهد. چه به دنبال سواحل و روستاهای بکر برای آرامش باشید و چه همهمه و شلوغی شهرهای مدرن ، در هر صورت یونان مکان مناسبی برای شماست.

یونان جاییست که شما می توانید به ماجراجویی بپردازید، ورزش کنید و به اردو بروید و مجذوب تاریخ و هنر آن شوید. شما می توانید تجربیات تازه ای در این کشور به دست آورید.

13. اقتصاد احیا شده یونان

بحران اقتصادی در حال پیشرفت که از سال 2008 شروع شد یونان را هم تحت تاثیر خود قرار داد. گرچه نشانه هایی از بهبود این بحران در حال نمایان شدن است. با حمایت IMF ( صندوق بین المللی پول ) و بانک مرکزی اروپا کسری بودجه کاهش پیدا کرده و در نتیجه تولید ناخالص داخلی توانست زیر 3% باقی بماند و این کشور توانست به رشد اقتصادی پایدار دست یابد. در این زمینه توضیحات تکمیلی در مقاله درباره یونان بیشتر بدانید ارائه شده است.

14. سیستم مراقبت بهداشتی در یونان

یونان به خاطر دارا بودن سیستم مراقبت های بهداشتی بسیار عالی شناخته شده است. زمانی که سازمان بهداشت جهانی 191 کشور را رتبه بندی کرد یونان جایگاه چهاردهم را به دست آورد. رتبه ای که از کشور هایی مانند آلمان، انگلستان و قبرس بالاتر بوده است.دارندگان اقامت یونان از این سیستم مراقبت بهداشتی بهره مند می باشند.

15. امنیت در یونان

در یونان هرکس به راحتی می تواند در خیابان ها بدون هیچ ترسی حتی در شب قدم بزند. به ویژه شهرهای بزرگ مانند آتن و سالونیک، که آب و هوای مطبوع و ملایم آنها مردم را ترغیب می کند تا نزدیک صبح خارج از خانه بمانند و این باعث ایجاد جو با نشاط و زنده در طول شبانه روز در شهرهای یونان می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس حاصل فرمایید.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

سوالات متداول درمورد خود حمایتی یونان

ارائه مدرک زبان برای مهاجرت از طریق خود حمایتی یونان ضروری می باشد؟

خیر، ارائه مدرک زبان برای مهاجرت از طریق این روش ضروری نیست.

مهم ترین عیب روش خود حمایتی یونان چیست؟

فردی که از طریق این روش برای مهاجرت به یونان اقدام می کند اجازه کار برای کارفرمایی دیگر را ندارد.

سرمایه لازم برای نمایش تمکن مالی در روش خود حمایتی یونان چقدر است؟

در این روش سرپرست خانواده می بایست به دولت یونان اعلام نماید که 50.000 یورو در حساب بانكي خود و ماهیانه 2500 یورو برای خود، 500 یورو برای همسر و 375 یورو برای هر یک از فرزندان زیر ۱۸ سال خود درآمد ثابت دارد.

فرایند اخذ و تمدید اقامت یونان از طریق تمکن مالی چگونه است؟

این نوع اقامت اروپا ابتدا به صورت ۲ ساله و بعد از آن به صورت دوره های ۳ ساله تمدید می شود. شرط تمدید اقامت تمکن مالی یونان در هر سال وابسته به ۳ فاکتور حفظ درآمد ثابت ماهیانه، که در زمان تمدید جمع سالانه آن باید اثبات شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام