اقامت یونان بدون سرمایه گذاری

اقامت یونان بدون سرمایه گذاری
اقامت یونان بدون سرمایه گذاری

موسسه حقوقی و بین المللی آتیه نگر سام با داشتن 16 سال تجربه و صد ها نمونه موفق اخذ کارت اقامت، ضمن ارائه مشاوره رایگان، به روز ترین و کامل ترین قوانین مهاجرتی را در اختیار متقاضیان مهاجرت قرار می دهد. در این مقاله به بررسی شرایط اقامت یونان بدون سرمایه گذاری می پردازیم.

کشورهای اتحادیه اروپا، همیشه رؤیای افراد زیادی برای مهاجرت بوده‌اند. یونان نیز از این قاعده مستثنی نیست. افراد بسیار زیادی تمایل دارند تا با کسب اقامت کشور یونان ، بتوانند از مزایای آن بهره‌مند شوند. اقامت یونان بدون سرمایه گذاری یکی از محبوب‌ ترین راه ‌هایی است که می‌تواند شما را برای همیشه در میان شهروندان یونان قرار دهد. از دلایل محبوبیت کشور یونان این بوده که این کشور از جمله کشورهای اتحادیه اروپا و حوزه شنگن است. به همین دلیل، داشتن ویزای این کشور به شما امکان سفر به همه کشورهای عضو اتحادیه شنگن و برخورداری از مزایای ویزای کشورهای اروپایی را می‌دهد. در واقع با داشتن تابعیت یونان هر امتیازی که برای ساکنان اتحادیه اروپا متصور است، برای شما نیز امکان ‌پذیر خواهد بود. رفت ‌و آمد آزادانه به کشورهای عضو اتحادیه و تجارت در هرکدام از این کشورها از جمله مزایایی است که به دست می‌آورید. اگر شما هم تمایل دارید تا از این فرصت استفاده کنید، این مقاله را از دست ندهید. مشاوران ما نیز آماده پاسخگویی بیشتر به سؤالات شما خواهند بود.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

آیا امکان اخذ اقامت یونان بدون سرمایه‌ گذاری وجود دارد؟

همه افرادی که تابع کشورهای اتحادیه اروپا نیستند اما تمایل دارند در یونان برای مدتی طولانی اقامت کنند، نیازمند دریافت مجوز اقامت هستند. پس باید از طریق یکی از روش‌های موجود برای اخذ اقامت یونان، اقدام نمائید.

شما می‌توانید با سرمایه‌گذاری در این کشور از همان ابتدا اقامت دائم اروپا را دریافت نمائید. برای اقدام از طریق سرمایه گذاری لازم است در کشور یونان ملکی به ارزش 250000 یورو خریداری نموده و گلدن ویزای یونان را برای خود و خانواده دریافت کنید. اما روش های دیگری نیز وجود دارند که می توانید اقامت یونان را بدون سرمایه گذاری دریافت کنید. اگر این گزینه را انتخاب کرده‌اید باید بدانید که این شیوه دارای زیر مجموعه‌ های زیادی است که هرکدام از آن‌ها خود یک راه جداگانه محسوب می‌شوند. اقامت یونان از طریق تمکن مالی ، ثبت شرکت و یا ثبت نمایندگی شرکت در یونان، تحصیل، کار و ازدواج نمونه‌ هایی هستند که نیاز به سرمایه‌گذاری ندارند.

در ادامه همه این شیوه ‌ها را به ‌اختصار توضیح خواهیم داد. شما برای دریافت اطلاعات دقیق تر در خصوص هر کدام از این روش ها، می توانید با موسسه حقوقی سام تماس گرفته و از مشاوره تلفنی و حضوری رایگان ما بهره مند گردید.

روش ‌های اخذ اقامت یونان بدون سرمایه گذاری

همان‌طور که پیش‌ از این هم ذکر کردیم دریافت اقامت یونان بدون سرمایه گذاری راه‌ های متعددی دارد. بسته به شرایطی که دارید و با توجه ‌به شرایطی که دولت یونان در نظر گرفته است، بهترین گزینه را می‌توانید انتخاب کرده و از آن طریق به یونان سفر کنید.

دریافت اقامت یونان بدون سرمایه گذاری و از طریق تمکن مالی

یکی از بهترین گزینه‌ ها برای اینکه بدون نیاز به سرمایه‌گذاری در کشور یونان اقامت بگیرید روش تمکن مالی است که تحت عنوان ویزای بازنشستگی یونان یا خود حمایتی یونان نیز شناخته می شود. اتباع کشورهای ثالث یا به عبارتی کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا نیستند می‌توانند از این طریق برای خود و خانواده خود اقامت دریافت نمایند.

برای این منظور لازم است متقاضی اثبات نماید که در کشور ایران از طریق منابعی ثابت همچون حقوق بازنشستگی، سود سپرده بانکی و اجاره ملک کسب درآمد ثابت دارد. در این روش اقامتی به علت عدم اجازه کار در آن کشور متقاضیان می بایست اثبات نمایند که به کسب درآمد در کشور هدف نیاز ندارند و می توانند هزینه های زندگی خود را تامین نمایند. افرادی که علاقه مند به اخذ اقامت از روش تمکن مالی یونان هستند ­بایستی حداقل مبلغی حدود 25 هزار یورو در حساب خود داشته باشند و علاوه بر آن حداقل میزان درآمد سرپرست در ماه باید 2000 یورو باشد که برای همسر متقاضی 400 یورو و برای هر فرزند 300 یورو اضافه می شود. بر اساس بخش نامه ای که اخیرا در تیر ماه سال 1400 صادر شده؛ لازم به ذکر است مبلغ درآمد ماهیانه احراز شده توسط متقاضی اقامت یونان برای دو سال، باید در حساب بانکی ایشان در ایران موجود باشد.

در این نوع اقامت در ابتدا به سرپرست خانواده، همسر و فرزندان زیر 18 سال کارت اقامت 2 ساله تعلق می گیرد و پس از آن برای مدت 3 سال تمدید می گردد و در صورت داشتن شرایط، پس از پایان 5 سال می توانند برای اخذ اقامت دائم یونان اقدام نمایند.

دریافت اقامت از طریق ثبت شرکت و یا ثبت نمایندگی شرکت در یونان

یکی دیگر از راه ‌های اقامت در یونان بدون سرمایه‌گذاری این است که با ثبت شرکت و یا ثبت نمایندگی شرکت، از طریق خود اشتغالی در یونان مشغول به کار شوید. شما هم می توانید شرکت خود را تأسیس کنید و هم می‌توانید شعبه ‌ای از شرکت خود را برای انجام فعالیت‌ های تجاری در یونان افتتاح کنید.

بازگشایی یک شعبه یکی از معمول‌ترین روش‌ها برای این‌ گزینه است و بسیاری از نهاد های خارجی از این روش اقدام به توسعه فعالیت تجاری خود و ثبت شرکت می‌کنند. شرکتی که در یونان به ثبت می‌رسانید تعهدات مالی و حسابداری در اندازه شرکت ‌های یونانی دارد و به همان اندازه باید مالیات بپردازد. اجازه اقامتی که از این روش در اختیار افراد قرار می‌گیرد در ابتدا 2 ساله است و پس از آن به صورت کارت اقامت 3 ساله تمدید می گردد.

1 1

دریافت ویزای تحصیلی یونان

دانشجویان بسیاری هستند که ترجیح می‌دهند با تحصیل در دانشگاه‌ های یونان از مزایای اقامت یونان بدون سرمایه گذاری بهره‌ مند شوند. این افراد در زمانی که در حال تحصیل در یونان هستند می‌توانند در یونان اقامت کنند و از مزایای آن بهره ‌مند شوند. برای اقدام از طریق این روش باید ابتدا درخواست خود را برای تحصیل به یکی از دانشگاه‌ های یونان ارسال کنید و چنانچه از آن دانشگاه تأییدیه دریافت کردید، می‌توانید برای دریافت ویزای دانشجویی و اقامت ارسال کنید.

دریافت اقامت یونان از طریق کار

اقامت کشور یونان از طریق کار امکان پذیر می باشد. در این روش متقاضی برای دریافت اقامت کار در یونان باید به دنبال یافتن کارفرما باشد. در این روش کارفرما برای استخدام نیرو به مدت 3 ماه در یونان آگهی خود را منتشر می کند. اگر در مدت تعیین شده نیروی کار مورد نظر خود را در یونان پیدا نکرد، به همان مدت این آگهی در اتحادیه اروپا منتشر می کند. اگر همچنان نیرویی از یونان و اتحادیه اروپا یافت نشود کارفرما مجاز به استخدام نیروی غیر اروپایی خواهد بود. تنها نکته در این زمینه، داشتن تسلط بر زبان یونانی است تا بتوانید در شغل مورد نظر خود باقی بمانید و اقامت دائم را دریافت کنید.

دریافت اقامت یونان از طریق ازدواج

یکی دیگر از راه‌ها برای دریافت اقامت یونان بدون سرمایه گذاری این است که با یک شهروند یونانی ازدواج کنید. اگر با یک شهروند یونانی ازدواج کنید با ارائه مدرک معتبر در زمینه یونانی بودن همسرتان و البته ازدواج رسمی، دولت یونان به شما اجازه اقامت در‌ این کشور را خواهد داد.

دریافت اقامت یونان از طریق تولد

سیستم اعطای تابعیت به طور کلی به دو روش خون و خاک می باشد. کشور یونان بر اساس سیستم خون می باشد و از طریق تولد در خاک این کشور، اعطای تابعیت و اقامت نمی کند. مگر در شرایط خاصی مانند اینکه پدر یا مادر فرزند، شهروند یونان بوده یا 5 سال قبل از تولد فرزند در یونان زندگی کرده باشند.

دریافت اقامت یونان از طریق پناهندگی

این نوع اقامت به پناهجویان یا به درخواست کنندگان یا متقاضیان پناهندگی داده می شود و تا تصمیم‌گیری درباره تقاضای پناهندگی آنها معتبر می باشد. این اقامت حق کار یا تغییر محل اقامت و حقوق دیگر را شامل نمی‌شود ولی تحت شرایطی ممکن است این محدودیت ‌ها برداشته شوند.

این روش اقامت مورد تایید موسسه حقوقی سام نبوده و این موسسه خدماتی در این زمینه ندارد.

بهترین راه دریافت اقامت یونان بدون سرمایه گذاری کدام است؟

همان‌طور که توضیح داده شد راه‌ های متعددی پیش روی شما قرار دارد. این‌که کدام گزینه بهترین راه است، در اولین گام به شما و شرایطی که دارید بستگی دارد. با این‌ حال به‌ صورت کلی گزینه اخذ اقامت با کمک تمکن مالی می‌تواند بهترین و راحت ‌ترین راه برای دریافت ویزای شهروندی در یونان محسوب شود.

مشاوره مؤسسه حقوقی سام در مورد اقامت یونان بدون سرمایه ‌گذاری

اگر شما هم جزء کسانی هستید که تمایل دارید به یونان مهاجرت کنید اما نمی‌توانید از راه سرمایه‌گذاری اقدام کنید، اصلاً نگران نباشید. مؤسسه حقوقی سام به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین گزینه اقامت یونان بدون سرمایه گذاری را که با شرایط شما همخوانی دارد را انتخاب نمائید.

این مؤسسه با وجود سابقه کاری زیاد و البته همکاری با وکلای حرفه‌ای و خبره دادگستری راه ‌ها و گزینه‌ های زیادی را می‌شناسد که می‌تواند شما را در کمترین زمان و با کمترین هزینه به هدفی که در سر دارید، برساند.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

جمع‌بندی

اقامت یونان بدون سرمایه گذاری از آن‌ روش هایی است که هم شما را بدون هزینه زیاد به هدفتان می‌رساند و هم می‌توانید از مزایای مسیری که انتخاب کرده ‌اید، بهره ببرید. تنها کافی است با افرادی در این راه مشورت کنید و از آن‌ها کمک بخواهید که تجربه کافی در این مسیر داشته باشند. مؤسسه مشاوره سام بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

پرسش های متداول

مهاجرت کردن همیشه به‌ سادگی نیست و اگر شما هم قصد دارید تا به یونان سفر کنید، ممکن است سؤالات زیادی ذهن شما را به خود مشغول کرده باشد. ما در ادامه به برخی از این سؤالات پاسخ داده‌ایم؛ اما اگر هنوز پاسخ خود را دریافت نکرده‌اید با مشاوران مؤسسه حقوقی سام تماس بگیرید.

  1. سریع‌ترین شیوه دریافت اقامت یونان کدام است؟

درست است راه‌های زیادی وجود دارند که از طریق آن می‌توانید برای دریافت اقامت یونان اقدام کنید، اما اگر تمایل دارید بدون سرمایه‌گذاری به یونان بروید، گزینه اقامت از طریق تمکن مالی سریع ‌ترین شیوه برای شما است.

  1. بهترين راه براي اخذ اقامت يونان بدون سرمایه‌گذاری چيست؟

راه‌ های زیادی در زیر مجموعه اقامت یونان بدون نیاز به سرمایه‌گذاری وجود دارند که هرکدام بسته به شرایط شما می‌توانند متفاوت باشد؛ اما به ‌صورت کلی استفاده از شیوه تمکن مالی برای رفتن به یونان بهترین گزینه محسوب می‌شود.

  1. آیا برای اقامت یونان می‌توان از طریق اقامت تحصیلی اقدام کرد؟

بله؛ این راه نیز یکی از راه‌ هایی است که نیاز به سرمایه‌گذاری ندارد. کافی است شما از دانشگاه مورد نظر خود پذیرش تحصیلی دریافت کنید. سپس این پذیرش را به ‌عنوان مدرک برای دولت ارسال کنید تا ویزا به شما تعلق گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام