اقامت یونان با اجاره ملک

Overview-Athens

موسسه حقوقی و بین المللی آتیه نگر سام با داشتن 16 سال تجربه و صد ها نمونه موفق اخذ کارت اقامت، ضمن ارائه مشاوره رایگان، به روز ترین و کامل ترین قوانین مهاجرتی را در اختیار متقاضیان مهاجرت قرار می دهد. در این مقاله به بررسی شرایط اقامت یونان با اجاره ملک می پردازیم.

کشور یونان یکی از کشورهای مدرن و البته مناسب برای مهاجرت است. وجود آب ‌و هوایی مطبوع و دلپذیر در کنار شهرهای دیدنی با جاذبه ‌های گردشگری زیاد، کشور یونان را به یکی از جذاب ‌ترین کشورها برای مهاجرت بدل کرده است. دولت کشور یونان برای جذب حداکثری متقاضیان مهاجرت به این کشور، قوانین خود را به نحوی تنظیم کرده است که دریافت اقامت یونان را برای همه افراد ساده‌ تر کرده است. اگر شما هم قصد دارید تا در خصوص اقامت یونان با اجاره ملک اطلاعاتی را کسب کنید، با ما همراه باشید.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

برای ایرانیان مهاجرت به یونان به ‌صرفه است؟

یونان کشوری متنوع، خیره‌کننده، ترکیبی از جزایر بسیار جذاب و دیدنی و کوه‌های سر به ‌فلک ‌کشیده است. شهرهای بسیار زیبای آن پرجنب ‌و جوش، دل ‌پذیر و البته پر از شگفتی خواهند بود. فرقی نمی‌کند که برای بازدید به این کشور می‌آیید، یا اینکه قصد دارید اقامت یونان با اجاره ملک را تجربه کنید، این کشور دقیقاً همان چیزی است که به دنبال آن می‌گردید. آب ‌و هوای آن در طول سال بسیار فوق ‌العاده خواهد بود. هزینه ‌های زندگی در یونان ارزان و مقرون ‌به‌ صرفه است.

از سوی دیگر مردمان یونان بسیار خون‌گرم و دوستانه هستند. علاوه بر اين، وجود سیستم آموزشی حرفه‌ای در کنار مراقبت ‌های بهداشتی پیشرفته، این کشور را به یکی از مقاصد مهاجرتی مناسب به ‌خصوص برای ایرانیان بدل کرده است. شما می‌توانید از ویزاهای مختلفی که برای متقاضیان خارجی قرار داده شده است، استفاده کرده و مهاجرت به یونان را در کمترین زمان ممکن تجربه کنید.

2

چگونه می‌توان در یونان ملک اجاره کرد؟

شاید شما هم بخواهید بدانید که چگونه می‌توان در یونان ملکی را اجاره کرد؟ اولین قدم این است که شما باید ملک مورد نظرتان را در این کشور پیدا کنید. برای انجام این کار، شما می‌توانید آگهی ‌های موجود در روزنامه ‌ها و یا پلتفرم‌ هایی که مخصوص این کار قرار داده شده ‌اند را بررسی کنید. همچنین این امکان برای شما وجود دارد تا با مشاورین املاکی که در منطقه مورد نظر شما حضور دارند، مشورت کنید. این افراد می‌توانند اطلاعات مناسبی را در خصوص هزینه ‌ها، شرایط و قوانین خرید در اختیار شما قرار دهند.

البته که شما می‌توانید از دوستان و یا آشنایانی که در این کشور حضور دارند نیز کمک گرفته و از آن‌ ها بخواهید که شما را در این مسیر همراهی کنند. همچنین مؤسسه‌ های مختلفی در ایران وجود دارند که می‌توانند به شما در امر پیدا کردن یک ملک مناسب برای اجرا کمک کنند. به یاد داشته باشید که داشتن یک ملک در مسیر مهاجرت شما به یونان می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

هزینه اجاره ملک در کشور یونان چقدر است؟

یکی از مهم‌ترین دغدغه ‌های افرادی که قصد دارند تا اجاره ملک در یونان را تجربه کنند، این است که هزینه‌ های انجام این کار چه ‌قدر خواهد بود؟ باید اشاره کرد که به ‌صورت کلی، هزینه اجاره ملک در کشوری مانند یونان نسبت به سایر کشورهای پیشرفته اروپا، بسیار مقرون ‌به ‌صرفه‌ تر است. البته که قیمت اجاره ملک می‌تواند بسته به فاکتورهای بسیار مختلفی، متفاوت باشد.

برای مثال، متراژ خانه‌ای که قصد اجاره آن را دارید، می‌تواند به‌ صورت مستقیم بر روی هزینه ‌های اجاره شما تأثیرگذار باشد. از سوی دیگر، شهر و حتی محله‌ای که می‌خواهید ملک مورد نظرتان را در آن جا اجاره کنید نیز تأثیرات خاص خودشان را خواهند گذاشت. اما به ‌صورت کلی، هزینه اجاره یک آپارتمان یک ‌خوابه در مرکز شهر، چیزی در حدود 393 دلار خواهد بود. این در حالی است که هزینه اجاره یک آپارتمان مشابه در خارج از شهر، 328 دلار است.

بررسی هزینه اجاره ملک در شهرهای مختلف یونان

یکی از فاکتورهایی که می‌تواند به ‌صورت مستقیم بر روی هزینه اجاره ملک در کشور یونان تأثیرگذار باشد، شهر محل سکونت شما است. بسته به اینکه شما کدام شهر را برای اقامت یونان با اجاره ملک در نظر گرفته باشید، این هزینه می‌تواند متفاوت باشد. از مهم‌ترین دلایل چنین تغییرات قیمتی، می‌توان به سطح بالاتر خدمات رفاهی و اجتماعی، دسترسی هر چه بیشتر به مراکز مختلف، وسعت بیشتر شهر و … اشاره کرد.

از این ‌رو طبیعی خواهد بود هر چه که شهر مورد نظر شما، بزرگ‌تر و پیشرفته‌تر باشد، هزینه ‌های اجاره ملک نیز در آن بیشتر شود. از این ‌رو ما در این قسمت هزینه اجاره ملک در برخی از شهرهای مهم یونان را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

نام شهر هزینه اجاره آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر هزینه اجاره آپارتمان یک‌خوابه در خارج از شهر هزینه اجاره آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر هزینه اجاره آپارتمان سه‌خوابه در خارج از شهر
تسالونیکی 407.27 دلار 324.2 دلار 677.5 دلار 532 دلار
پاتراس 274.4 دلار 220 دلار 494.4 دلار 405 دلار
لاریسا 278.3 دلار 234 دلار 450 دلار 475 دلار
پرائوس 450 دلار 366.6 دلار 800 دلار 633.3 دلار
هراکلیون 366.6 دلار 310 دلار 612.5 دلار 533.3 دلار

مدارک لازم برای اقامت یونان با اجاره ملک

افرادی که قصد دارند اقامت یونان را با اجاره ملک تجربه کنند، لازم است بدانند که چه مدارکی را در کنار مدارک لازم برای صدور ویزا باید به افسر پرونده ارائه کنند. ارائه این مدارک می‌تواند به‌ صورت مستقیم بر روی پذیرش درخواست شما تأثیرگذار باشد. از مهم‌ترین مدارکی که برای دریافت ویزای یونان باید در اختیار داشته باشید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه اصل و کپی کارت شناسایی
  • ارائه اصل و کپی پاسپورت با اعتبار کافی
  • ارائه عکس پرسنلی
  • ارائه فرم درخواست ویزا
  • ارائه مدارک پزشکی
  • ارائه تمکن مالی لازم (در صورت نیاز)
  • دریافت گواهی عدم سو پیشینه
  • پرداخت هزینه‌های صدور ویزا به همراه ارائه رسید آن‌ها
  • دریافت بیمه معتبر یونان

اقدامات لازم پس از انتخاب ملک و تصمیم بر عقد قرارداد

زمانی که ملک خودتان را برای اجاره در کشور یونان پیدا کردید و تصمیم گرفتید که قرارداد خود را ثبت کنید، لازم است تا اقدامات مهم زیر را طی کنید. اول ‌از همه این که شما باید تمامی شرایط از جمله مدت‌ زمان اجاره، هزینه اجاره و … را با مالک در میان گذاشته و به توافق نهایی برسید. سپس برای ثبت قرارداد خود، اقدام کنید. امروزه قرارداد های ملکی در کشور یونان به ‌صورت الکترونیکی ثبت خواهند شد.

اقامت یونان با اجاره ملک

اقامت یونان با اجاره ملک چه مشکلاتی دارد؟

شاید شما هم بدانید، اولین و شاید بزرگ‌ترین مشکل اقامت یونان با اجاره ملک این است که تنها به ‌صرف اجاره ملک، نمی‌توان اقامت این کشور را دریافت کرد. به‌ صورت کلی، چیزی به نام اقامت یونان از طریق اجاره ملک در این کشور وجود ندارد. به بیان دیگر شما نمی‌توانید تنها به ‌صرف اجاره یک ملک در این کشور، اقامت آن را به دست بیاورید. در واقع شما در ابتدا باید از طریق سایر راه‌ های مهاجرت به یونان، اقامت این کشور را دریافت کرده و سپس با اجاره ملک، مدارک خودتان را تکمیل کنید.

 با این ‌وجود، مشکلات دیگری نیز وجود دارد که پیش از مهاجرت به کشور یونان از طریق اجاره ملک یا هر روش دیگری، باید به آن توجه داشته باشید. در این کشور، بسیاری از خدمات رفاهی و اجتماعی در شهرهای بزرگ و آن هم در مراکزی وجود دارد که جنبه توریستی دارند؛ از این‌ رو شاید زندگی در حاشیه شهرهای یونان یا شهرهای کوچک‌تر، چندان مساعد نباشد.

از سوی دیگر یادگیری زبان یونانی برای برقراری ارتباط با دیگران، می‌تواند یکی دیگر از چالش‌ های پیش روی شما باشد. همچنین هجوم گردشگران در فصول مختلف سال، شاید زندگی‌کردن در مناطق توریستی و گردشگری را کمی سخت ‌تر از قبل کند.

مزایای اقامت یونان با اجاره ملک

با توجه ‌به تمامی مواردی که در خصوص معایب اقامت یونان با اجاره ملک نام بردیم، اما همچنان مهاجرت به این کشور می‌تواند گزینه‌ای بسیار مناسب مخصوصاً برای ایرانیان باشد. زندگی در این کشور بسیار ارزان و مقرون ‌به ‌صرفه‌تر از کشورهای بزرگ اروپایی است. جالب است بدانید که هزینه‌های غذا 20 درصد و هزینه ‌های اجاره آپارتمان تا 70 درصد ارزان‌تر از ایالات متحده است. از سوی دیگر، مردمانی شاد و خون‌گرم در کنار تنوع غذایی این کشور، می‌تواند توجه هر فردی را به خود جلب کند.

آب ‌و هوای بسیار مطلوب و مساعد در تمامی فصول سال، یکی دیگر از مزایای اقامت در کشور یونان است. شما می‌توانید به‌ خوبی از تمامی امکانات مراقبت‌های بهداشتی و درمانی این کشور استفاده کرده و از بیمه‌ های متنوع و البته ارزان آن بهره‌مند شوید.

آیا اقامت یونان با اجاره ملک می‌تواند منجر به اخذ اقامت می شود؟

در نهایت باز هم باید تکرار کرد که اقامت یونان تنها با اجاره ملک در این کشور میسر نخواهد بود. البته شما شانس این را دارید تا با خرید ملک به ارزش 250000 یورو، گلدن ویزای یونان را اخذ کنید. در این روش سرمایه گذاری  از همان ابتدا سرپرست خانواده، همسر، فرزندان زیر 21 سال، پدر و مادر سرپرست و پدر و مادر همسر می توانند اقامت دائم اروپا را دریافت کنند. یکی دیگر از راه‌ هایی که به کمک آن و اجاره ملک می‌توانید در نهایت اقامت یونان را کسب کنید، اقامت از طریق تمکن مالی یا همان ویزای بازنشستگی یونان است. شما باید به دولت این کشور نشان دهید که می‌توانید از پس هزینه ‌های زندگی خود و خانواده‌تان بدون کارکردن در کشور یونان بر بیایید. بعد از آن می‌توانید با اجاره ملک در این کشور، اقامت آن را دریافت کرده و بعد از گذشت مدت ‌زمانی، اقامت خود را به اقامت دائم تبدیل کنید. از دیگر راه ‌های مهاجرت به یونان که نیاز به اجاره ملک در این کشور دارد می‌توان به مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری، ثبت شرکت در یونان ، کار، تحصیل، ازدواج و … اشاره کرد.

مشاوره مؤسسه حقوقی سام

همان‌طور که شاید شما هم به ‌خوبی متوجه شده باشید، مهاجرت به هیچ کشوری نمی‌تواند ساده و آسان باشد. دریافت اقامت یونان با اجاره ملک نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. شما تنها در صورتی می‌توانید با اجاره ملک در این کشور، مسیر مهاجرتی خود را تکمیل کنید که به ‌خوبی با مسیر دریافت اقامت و چالش‌ های آن آشنا باشید.

یکی از بهترین راه ‌های کسب اطلاعات در این ‌خصوص، کمک‌ گرفتن از مؤسسه‌های حقوقی است. از جمله بهترین و معتبرترین مؤسسه حقوقی ایران، می‌توان به مؤسسه حقوقی سام اشاره کرد. این مؤسسه با تکیه ‌بر تیم مشاورین قدرتمند و خبره خود، می‌تواند به شما در روشن ‌تر کردن هر چه بهتر مسیر مهاجرتی ­تان کمک کند.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

نتیجه گیری

کشور یونان از جمله کشورهای بسیار مناسب برای مهاجرت به‌خصوص برای ایرانیان است. وجود مسیر دریافت اقامت آسان، بالا بودن سطح رفاه اجتماعی و … تنها بخشی از مزایای مهاجرت به یونان است. با اینکه اقامت یونان با اجاره ملک میسر نخواهد بود، اما برای اینکه بتوانید مسیرهای مختلف دریافت ویزا یونان را طی کنید، نیاز به اجاره یک ملک در این کشور است. شما باید در ابتدا ملک مورد نظرتان را انتخاب کرده و سپس با مالک به توافق برسید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام