اقامت پرتغال بدون سرمایه گذاری

1

موسسه حقوقی و بین المللی آتیه نگر سام با داشتن 16 سال تجربه و صد ها نمونه موفق اخذ کارت اقامت، ضمن ارائه مشاوره رایگان، به روز ترین و کامل ترین قوانین مهاجرتی را در اختیار متقاضیان مهاجرت قرار می دهد. در این مقاله به بررسی اقامت پرتغال بدون سرمایه گذاری می پردازیم.

همه افراد تلاش می‌کنند تا زندگی بهتری برای خود و اطرافیانشان رقم بزنند. در این بین، گاهی موفق می‌شوند و گاهی برای دستیابی به آنچه در سر می‌پرورانند، مجبور به مهاجرت خود می‌شوند. پرتغال یکی از کشورهای اروپایی بوده که توانسته است کیفیت مطلوبی برای اتباع خود فراهم کند و همین امر باعث شده است تا مهاجران بسیاری در تلاش برای سفر به آن باشند. برای اقامت در این کشور راه ‌های زیادی وجود دارد. آنچه در این مقاله می‌خوانید، خلاصه‌ای از راه‌ های رسیدن به اقامت پرتغال بدون سرمایه‌ گذاری است.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که رؤیای مهاجرت را در سر می‌پرورانید، لازم است تا با متخصصان و مشاوران مجموعه سام ویزا مشورت کنید. به ‌این‌ ترتیب، می‌توانید بهترین شیوه را برای رسیدن به هدفتان انتخاب کرده و در هزینه و وقت خود صرفه‌ جویی کنید.

بیشتر بخوانید:  کشورهای بدون ویزا با پاسپورت دومینیکا

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مزایای کشور پرتغال برای مهاجرات

کشورهای اروپایی به سبب عضویت در اتحادیه اروپا، سطح بالای کیفیت زندگی و رفت‌ و آمد آزاد در منطقه اروپا رؤیای هر کسی هستند که قصد مهاجرت دارد. علاوه بر این موارد، آب ‌و هوای عالی، ایمنی و امنیت، هزینه‌ های کم برای امرار معاش، زندگی آرام، دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی و فرصت‌های شغلی از آن دسته مزایایی هستند که همه را مجذوب خود می‌کنند.

در کنار همه این گزینه ‌ها، سهولت مهاجرت به پرتغال نیز جزء عواملی است که باعث می‌شود به این کشور به ‌عنوان یک گزینه در دسترس فکر کرد. اگر چه به‌ راحتی می‌توانید اقامت پرتغال بدون سرمایه گذاری را به دست آورید، اما باید از نکات ریز و درشتی که در مسیر با آن روبه‌رو می‌شوید، نیز آگاه باشید‌. ما در ادامه شما را با این موارد آشنا خواهیم کرد.

انواع اقامت پرتغال کدام هستند؟

دریافت اقامت از راه سرمایه ‌گذاری

این اقامت که همان گلدن ویرا پرتغال است، بیشتر برای جذب سرمایه ‌های خارجی ارائه می‌شود. شما می‌توانید از طریق خرید ملک یا سرمایه‌گذاری در حوزه ‌های دیگر تا سقف مشخصی که هر ساله دولت تعیین می‌کند، ویزای طلایی را دریافت کنید. اگر بتوانید شرایط را احراز کنید، ابتدا اقامت و سپس می‌توانید تابعیت این کشور را نیز به دست آورید.

دریافت اقامت بدون سرمایه ‌گذاری

در اقامت پرتغال بدون سرمایه گذاری روش‌ های متعددی وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را بررسی کنید و مناسب ‌ترین آن‌ها را برگزینید. در ادامه به هر یک از آن‌ها می‌پردازیم.

3 3

دریافت اقامت تمکن مالی یا خود حمایتی پرتغال

برای اخذ این اقامت که به ویزای D7، اقامت تمکن مالی پرتغال و یا اقامت بازنشستگی پرتغال معروف است، باید منبع منظم درآمدی داشته باشید که نیاز به فعالیت مستقیم نداشته باشد و از راه دور بتوانید آن را مدیریت کنید. درآمد های حاصل از بازنشستگی، سود سهام، سود سپرده بانکی و اجاره ملک می‌توانند اثبات کننده تمکن مالی شما در ایران باشند.

نکته اصلی اینجا است که برای دریافت اقامت تمکن مالی پرتغال ، متقاضی تنها می‌بایست ثابت کند که هزینه زندگی و امرار معاش خود و خانواده‌اش را می‌تواند بدون کار کردن در کشور پرتغال تأمین نماید. مقدار درآمدی که فرد درخواست‌کننده باید نشان دهد، ۹۰۰۰ یورو درآمد سالیانه است. این مقدار برای همسر وی ۴۵۰۰ یورو و برای هر فرزند زیر 18 سال، برابر با ۳۰۰۰ یورو خواهد بود.

دریافت اقامت از طریق اعضای خانواده

اگر همسر شما شهروند اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس است، برای مهاجرتتان به کشور پرتغال جای نگرانی نیست. شما به ‌سادگی ‌می‌توانید این اقامت را به دست آورید. فقط فراموش نکنید که باید مدتی از ازدواج شما گذشته باشد.

برای دریافت ویزا از این طریق، ابتدا همسرتان باید گواهی مخصوصی دریافت کند که نشان دهد قادر به اقامت در پرتغال است؛ سپس شما باید به شعبه محلی مرجع مهاجرت مرزهای پرتغال مراجعه کرده و درخواست دریافت اقامت کنید. این روش برای همسر، فرزندان و والدین شما نیز کاربرد دارد. اگر این روش برای شما میسر نیست، نگران نباشید، هنوز راه‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید از طریق آن ‌ها اقدام کنید.

اقامت پرتغال بدون سرمایه گذاری با ویزای تحصیلی

یکی دیگر از راه ‌های دریافت ویزا بدون سرمایه‌گذاری، مهاجرت برای تحصیل در این کشور است. این ویزا در صورتی به شما داده می‌شود که بتوانید در یک دوره تحصیلی دانشگاهی ثبت‌ نام کنید که طول آن بیشتر از یک سال باشد. برای ارسال درخواست ویزا لازم است تا نامه رسمی دانشگاه مورد نظر را که نشان می‌دهد پذیرفته شده‌اید، ارسال کنید.

انواع اقامت پرتغال

تمام روش ‌های ذکر شده برای دریافت ویزای بدون سرمایه‌گذاری شما را به اقامت موقت می‌رسانند. اگر بتوانید اقامت پرتغال بدون سرمایه‌ گذاری خود را دائمی کنید، دیگر نیازی نیست که هر سال آن را تمدید کنید. دریافت اقامت دائم اروپا ، پس از پنج سال داشتن اقامت موقت امکان پذیر است.

اگر به دلایلی مانند زایمان ۱۲ ماه یا ۶ ماه به ‌صورت موقت از پرتغال خارج شوید، تأثیر چندانی در اخذ اقامت دائم شما ندارد. با وجود اقامت دائم از حقوق شهروندان پرتغالی برخوردار خواهید شد، البته نمی‌توانید مانند شهروندان اصلی این کشور رأی بدهید یا کاندید شوید. در ضمن، تابعیت اتحادیه اروپا نیز نصیبتان نخواهد شد.

تابعیت پرتغال و مزایای آن

این که اقامت پرتغال بدون سرمایه‌گذاری را به‌ صورت دائم به دست آورید، امری متمایز از دریافت تابعیت آن است. طبق رنکینگ جهانی در دسامبر 2022، اعتبار پاسپورت پرتغال در رتبه 3 قرار دارد. برای دریافت تابعیت لازم است مسلط به زبان پرتغالی باشید. تابعیت برای شما می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد که به شرح زیر هستند:

  • امکان تحصیل در تمامی نقاط اروپا
  • امکان کار در تمامی نقاط اروپا
  • امکان داشتن حق رای
  • داشتن پاسپورتی معتبر
  • عدم نیاز به تمدید اقامت
  • سفر آزادانه به آمریکا، کانادا و استرالیا

2

موسسه حقوقی آتیه نگر سام

برای این که بتوانید بدون هیچ مشکلی به پرتغال سفر کنید و اقامت پرتغال بدون سرمایه‌گذاری را به دست آورید، می‌توانید از سام ویزا کمک بگیرید. این مجموعه نه‌ تنها به شما در زمینه این خدمات مشاوره رایگان ارائه می‌دهد، بلکه حتی به شما کمک می‌کند که مراحل را به‌ سادگی طی کنید و اقامت خود را با کمترین هزینه و صرف وقت بگیرید.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

نتیجه گیری

برای مهاجرت به کشور پرتغال و زندگی در آن راه‌ های زیادی وجود دارند که هر کدام دارای شرایط، مزایا و معایب خاصی هستند. بسته به شرایطی که دارید، می‌توانید یکی از راه‌ های اقامت پرتغال بدون سرمایه‌ گذاری را انتخاب کنید و بدین وسیله به این کشور مهاجرت نمائید. پس از پایان 5 سال اقامت موقت در کشور پرتغال می توانید برای اخذ اقامت دائم اقدام نمائید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

آیا این پست برای شما مفید بوده است ؟

برای نظر دهی بر روی ستاره ها کلیک کنید.

میانگین نظرات 5 / 5. تعداد نظرات : 2

نظری برای این پست موجود نیست.

نمونه کارهای موفق موسسه سام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام