اقامت تمکن مالی پرتغال

اقامت تمکن مالی پرتغال + موسسه حقوقی سام
اقامت تمکن مالی پرتغال + موسسه حقوقی سام

بررسی اقامت تمکن مالی پرتغال

قانون تمکن مالی یا خود حمایتی جزء زیر مجموعه های روش سرمایه داری در اروپا به شمار می رود، با این تفاوت که در این روش شما نیازی به انتقال و صرف سرمایه خود نخواهید داشت. فقط باید اثبات نمایید فردی با تمکن مالی قوی بوده و قصد دارید اقامت یک کشور اروپایی را دریافت کنید. در این روش شما اجازه کار در کشور مخاطب را ندارید، زیرا که خود را به عنوان یک فرد متمکن معرفی نموده اید. اما خودتان می توانید کسب و کاری راه اندازی کرده و افرادی را نیز استخدام نمایید و به صورت کار آفرین فعالیت داشته باشید. البته در این زمینه، کشور پرتغال استثنا می باشد. کشورهای معدودی هستند که از طریق این روش به شما اقامت می دهند که پرتغال جزء این کشورها می باشد.

یونان، اتریش، فرانسه و اسپانیا از جمله کشور هایی هستند که از طریق قانون خود حمایتی به شما اقامت می دهند. در هر کدام از این کشور ها شرایط و میزان دارایی شما با توجه به قوانین آن کشور متفاوت می باشد.

در این روش متقاضیان با اثبات تمکن مالی در کشور خود می توانند برای خود، همسر و فرزندان تحت تکفل اقامت دریافت نمایند. این اقامت به اشخاصی تعلق میگیرد که از تمکن مالی برخوردار باشند. افرادی که اقامت اروپا با تمکن مالی را دریافت می نمایند، نیازی به کار در اروپا نخواهند داشت و دولت های اروپایی انتظار دریافت مالیات و بیلان سالیانه از این افراد را نخواهند داشت.

بیشتر بخوانید:  وکیل مهاجرت

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

درآمد ثابت ماهیانه از 4 طریق زیر قابل اثبات می باشد:

  • سود حاصل از سپرده بانکی
  • اجاره نامه ملکی
  • حقوق بازنشستگی
  • سود حاصل از سهام بورس

همانطور که بیان شد، متقاضیان روش خود حمایتی پرتغال می بایست نشان دهند که دارای تمکن مالی بوده و می توانند بدون نیاز به کمک دولت و بدون مشکل خاصی مخارج زندگی خود در کشور پرتغال را تامین نمایند. متقاضیان اخذ اقامت خود حمایتی پرتغال می بایست اثبات نمایند که سالیانه درآمد مشخصی را دارا می باشند که بصورت مستمر ادامه خواهد داشت و نیازی به حضور فعال آن ها برای این درآمد وجود ندارد. این درآمد می تواند حقوق ثابت مثل حقوق بازنشستگی یا اجاره املاک باشد. برای اقدام این برنامه متقاضی تنها می‌بایست ثابت کند که هزینه زندگی و امرار معاش خود و خانواده‌اش را می‌تواند بدون کار کردن در کشور پرتغال تأمین نماید. مقدار درآمدی که فرد درخواست‌کننده باید نشان دهد، ۹۰۰۰ یورو درآمد سالیانه است. این مقدار برای همسر وی ۴۵۰۰ یورو و برای هر فرزند زیر 18سال برابر با ۳۰۰۰ یورو خواهد بود. بدیهی است صرف نشان دادن این درآمد سالیانه اخذ اقامت پرتغال از طریق تمکن مالی حتمی نبوده و بستگی به نظر مسئولان بررسی پرونده در اداره مهاجرت پرتغال خواهد داشت. لازم به ذکر است که با این که نام این برنامه در پرتغال اقامت بازنشستگی می‌باشد، متقاضیان آن برای اخذ اقامت هیچ‌گونه محدودیت سنی نخواهند داشت.

موسسه حقوقی و بین المللی  سام با داشتن 16 سال تجربه و صدها نمونه موفق اخذ کارت اقامت اروپا، ضمن ارائه مشاوره رایگان به روز ترین و کامل ترین قوانین مهاجرتی را در اختیار متقاضیان مهاجرت قرار می دهد. روش های اخذ اقامت اروپا در هر کشور متفاوت است و همه کشور ها، همه این قوانین را به صورت یکسان ندارند. این روزها نرخ مهاجرت به اروپا به دلیل امکاناتی و مزایایی که دارد، روند رو به رشدی را در پیش‌گرفته است. روش‌های قانونی متعددی برای مهاجرت و اخذ اقامت اروپا وجود دارد که شرایط آن‌ها ممکن است در کشورهای مختلف، متفاوت باشد.

اقامت تمکن مالی پرتغال + موسسه حقوقی سام

اخد اقامت تمکن مالی پرتغال

مدارک مورد نیاز جهت اقامت تمکن مالی پرتغال

  • پاسپورت با اعتبار حداقل 1 ساله
  • اثبات داشتن محل سکونت در پرتغال (اجاره یا خرید)
  • عکس پاسپورتی
  • بیمه نامه معتبر
  • پرینت حساب بانکی و نشان دادن تمکن مالی لازم
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • هزینه ویزا

فرآیند انجام این برنامه بدین صورت است که متقاضی اقامت تمکن مالی پرتغال ابتدا باید یک حساب بانکی در کشور پرتغال افتتاح نموده و برای اسکان خود یک خانه اجاره کرده یا بخرد. سپس، با ارائه مدارک به سفارت پرتغال در کشور متبوع خود منتظر پاسخ بماند. در صورت پذیرش درخواست اقامت پرتغال از روش بازنشستگی، ابتدا برای او یک ویزای ۴ ماهه دو بار ورود صادر می‌گردد تا در این بازه وارد کشور پرتغال شده و کارت اقامت 1ساله خود را دریافت نماید. سپس، این مجوز اقامت در صورت رعایت ضوابط تعیین شده پس از 1 سال، برای دو دوره 2 ساله دیگر تمدید خواهد شد. در انتها نیز پس از سال پنجم اقامت دائم پرتغال برای متقاضی و خانواده‌اش قابل دریافت خواهد بود.

مزایای اخذ اقامت تمکن مالی پرتغال

  • مدت زمان کوتاه در صدور ویزا
  • عدم نیاز به بلوکه کردن سرمایه در بانک
  • برخورداری از حقوق کامل شهروندی در کشور پرتغال
  • حق تحصیل فرزندان
  • برخورداری از بیمه
  • سفر به تمامی کشورهای حوزه شینگن بدون نیاز به ویزا
  • اخذ اقامت دائم پس از ۵ سال و دریافت پاسپورت پس از ۶ تا ۷ سال

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس حاصل فرمایید.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

سوالات متداول

1- آیا می‌توان از طریق اقامت تمکن مالی پرتغال، پاسپورت دریافت کرد؟

بله شما پس از 5 سال اقامت در پرتغال، می‌توانید پاسپورت پرتغالی دریافت کنید.

2- آیا متقاضیان خودنمایی پرتغال اجازه کار در این کشور را دارند؟

بله در واقع یکی از مزیت‌های اقامت‌های تمکن مالی پرتغال اجازه کارکردن در آن کشور می‌باشد.

3- آیا اقامت تمکن مالی پرتغال شرط حضور دارد؟

بله. فرد متقاضی می‌بایست 6 ماه در سال در کشور پرتغال حضور داشته باشد.

4- آیا با داشتن اقامت پرتغال می‌توان آزادانه در اروپا سفر کرد؟

بله. کشور پرتغال عضو شینگن است و این مسئله یکی از مزیت‌های دریافت اقامت پرتغال به‌حساب می‌آید.

آیا این پست برای شما مفید بوده است ؟

برای نظر دهی بر روی ستاره ها کلیک کنید.

میانگین نظرات 0 / 5. تعداد نظرات : 0

نظری برای این پست موجود نیست.

نمونه کارهای موفق موسسه سام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام