اقامت بازنشستگی پرتغال

2

موسسه حقوقی و بین المللی آتیه نگر سام با داشتن 16 سال تجربه و صد ها نمونه موفق اخذ کارت اقامت، ضمن ارائه مشاوره رایگان، به روز ترین و کامل ترین قوانین مهاجرتی را در اختیار متقاضیان مهاجرت قرار می دهد. در این مقاله به بررسی اقامت بازنشستگی پرتغال می پردازیم.

در سال‌ های اخیر کشور پرتغال به‌ عنوان یکی از برترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت شناخته شده است. یکی از مهم‌ترین دلایل این امر را می‌‌توان آرامش و امنیت بی ‌نظیر این کشور است. اقامت بازنشستگی پرتغال یک راه­کار بسیار مناسب جهت مهاجرت قانونی به این کشور فوق‌العاده اروپایی محسوب می‌شود. این روش که با نام ویزای مهاجرتی دی هفت (D7) و اقامت تمکن مالی پرتغال نیز معرفی شده است، می‌تواند در کوتاه ‌ترین زمان ممکن اقامت قانونی پرتغال را برای شما و خانواده گرامیتان به ارمغان بیاورد.

بازنشستگان را می‌توان مهم‌ترین و برترین قشر جمعیتی برای مهاجرت دانست. بازنشستگان گرامی معمولاً دارای سطح درآمدی مناسبی هستند و قصد دارند سایر سال ‌های عمر خود را در آرامش و با لذت فراوان پیش ببرند. به طبع با توجه ‌به شرایط موجود در کشور، اروپا و به‌ خصوص پرتغال بهترین گزینه برای این افراد محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:  اقامت لوکزامبورگ

در واقع پرتغال جزء تنها کشورهایی در اروپا به شمار می‌آید که برای بازنشستگان یک ویزای جداگانه ارائه می‌کند. در این متن قصد داریم شما را به طور کامل با ویزای دی هفت و همچنین کلیه موارد مربوط به اخذ ویزای بازنشستگی پرتغال آشنا کنیم. ادامه متن را به ‌هیچ‌ وجه از دست ندهید.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

آشنایی با کشور پرتغال

پیش از هر چیز باید شما عزیزان را با کشور پرتغال و ویژگی‌ های مهم این کشور آشنا کنیم. این کشور در بخش جنوب غربی اروپا و در کنار کشور اسپانیا قرار دارد. پرتغال و اسپانیا فرهنگ بسیار مشابهی دارند. پرتغال در سال‌ های دور به علت استعمار کشورها آفریقایی یکی از ثروتمندترین حکومت ‌های جهان محسوب مي‌شد؛ اما امروزه بیشتر درآمد این کشور از ارسال محصولات کشاورزی و همچنین گردشگری حاصل می‌شود.

جمعیت پرتغال بر طبق آخرین آمار ارائه شده توسط دولت این کشور حدوداً ده میلیون نفر است. لیسبون به ‌عنوان پایتخت رسمی این کشور به شمار می‌آید. واحد پولی اتحادیه اروپا یعنی یورو به ‌عنوان واحد پولی کشور پرتغال نیز استفاده می‌شود و همین امر سفر از پرتغال به سایر کشورهای اتحادیه اروپا را بسیار راحت کرده است.

طبیعت بکر پرتغال این کشور را به مقصد مهمی برای گردشگرانی از ایالات متحده آمریکا و همچنین سایر کشورهای حوزه اروپا تبدیل کرده است. دشت ‌های وسیع اطراف لیسبون و دره زیبای دوروا، موجب شده است تا این کشور از نظر طبیعت‌گردی نیز بی ‌نظیر باشد. زبان رسمی این کشور پرتغالی است، البته بسیاری از ساکنان آن با زبان انگلیسی و اسپانیایی نیز آشنایی کامل دارند. فرهنگ سنتی پرتغال تنوع گوناگونی دارد و فستیوال‌های زیادی در این کشور برگزار می‌شود.

1

تمکن مالی پرتغال

در این روش متقاضیان با اثبات تمکن مالی در کشور خود می توانند برای خود، همسر و فرزندان تحت تکفل اقامت دریافت نمایند. این اقامت به اشخاصی تعلق میگیرد که از تمکن مالی برخوردار باشند. افرادی که اقامت اروپا با تمکن مالی را دریافت می نمایند، نیازی به کار در اروپا نخواهند داشت و دولت های اروپایی انتظار دریافت مالیات و بیلان سالیانه از این افراد را نخواهند داشت.

درآمد ثابت ماهیانه از 4 طریق زیر قابل اثبات می باشد:

  • سود حاصل از سپرده بانکی
  • اجاره نامه ملکی
  • حقوق بازنشستگی
  • سود حاصل از سهام بورس

همانطور که بیان شد، متقاضیان روش اقامت خود حمایتی پرتغال می بایست نشان دهند که دارای تمکن مالی بوده و می توانند بدون نیاز به کمک دولت و بدون مشکل خاصی مخارج زندگی خود در کشور پرتغال را تامین نمایند. متقاضیان اخذ اقامت خود حمایتی پرتغال می بایست اثبات نمایند که سالیانه درآمد مشخصی را دارا می باشند که بصورت مستمر ادامه خواهد داشت و نیازی به حضور فعال آن ها برای این درآمد وجود ندارد. این درآمد می تواند حقوق ثابت مثل حقوق بازنشستگی یا اجاره املاک باشد. برای اقدام این برنامه متقاضی تنها می‌بایست ثابت کند که هزینه زندگی و امرار معاش خود و خانواده‌اش را می‌تواند بدون کار کردن در کشور پرتغال تأمین نماید. مقدار درآمدی که فرد درخواست‌کننده باید نشان دهد، 9000 یورو درآمد سالیانه است. این مقدار برای همسر وی 4500 یورو و برای هر فرزند زیر 18 سال برابر با 3000 یورو خواهد بود. روش تمکن مالی در کشور های دیگری همچون یونان ، اسپانیا و فرانسه انجام پذیر است.

امنیت سرمایه‌گذاری در کشور پرتغال چقدر است؟

یکی از پرسش‌ های رایج در زمینه کسب اقامت بازنشستگی پرتغال، مسئله امنیت سرمایه‌ گذاری در این کشور است. کلیه قوانین سرمایه‌ گذاری در این کشور بر طبق قوانین تصویب شده اتحادیه اروپا هستند و به همین دلیل همه افرادی که قصد سرمایه‌ گذاری در پرتغال را دارند، باید با این قوانین آشنایی داشته باشند.

سرمایه‌ گذاری در کشور پرتغال (جهت کسب اقامت این کشور) محدودیت خاصی ندارد. در واقع همه بازنشستگان می‌توانند در هر شرکتی و یا هر زمینه‌ای که علاقه ‌مند هستند سرمایه‌گذاری کنند. آمار اقتصادی سال‌ های اخیر نشان می‌دهد که نرخ ریسک‌ پذیری در اقتصاد پرتغال بسیار پایین است. این امر بدان معناست که احتمال کاهش سرمایه‌ شما به دلیل رکود اقتصادی تقریباً نزدیک به صفر خواهد بود. همچنین افراد علاقه مند در زمینه سرمایه گذاری می توانند با خرید ملک در این کشور، گلدن ویزای پرتغال را دریافت نمایند.

آیا کسب ویزای دی هفت محدودیت سنی دارد؟

در پاسخ به این سؤال باید بگوییم خیر، هیچ‌گونه محدودیت سنی خاصی در زمینه اقامت بازنشستگی پرتغال وجود ندارد. در واقع این نوع ویزا یک نوع ویزای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود و بیشتر بر تمکن مالی شما تکیه می‌کند. علت نام‌گذاری این ویزا را می‌توان به دلیل تمکن مالی بسیار از بازنشستگان دانست؛ بنابر این کلیه افراد می‌توانند نسبت به دریافت این نوع ویزا و اقامت اقدام کنند. در واقع معمولاً هیچ نیازی به ارائه مدارک مربوط به بازنشستگی برای انجام این کار وجود ندارد.

میزان تمکن مالی مورد نیاز جهت کسب این نوع ویزا چقدر است؟

همان‌طور که گفته شد، اقامت بازنشستگی پرتغال رابطه مستقیمی با تمکن مالی فرد درخواست‌کننده دارد. به‌ طورکلی میزان تمکن مالی شما باید نحوی باشد که بتوانید ثابت کنید کاملاً از پس هزینه‌ های زندگی در این کشور بر می ‌آیید. به این نکته توجه داشته باشید که میزان تمکن مالی درخواستی همواره یکسان نیست و به‌ صورت سالانه تغییر پیدا می‌کند؛ به همین دلیل، بهترین روش جهت کسب اطلاعات لازم در زمینه تمکن مالی مورد نیاز، مشاوره با کارشناسان مهاجرتی است.

در چه شرایطی ممکن است پرونده مربوطه ریجکت شود؟

ریجکت شدن یا رد شدن پرونده شما ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد، ‌ اما مهم‌ترین عامل در این زمینه، ارائه مشخصات جعلی در رابطه ‌با تمکن مالی است. به ‌طورکلی در هر شرایطی که ثابت شود مدارک ارائه شده توسط شما جعلی بوده‌اند، پرونده مد  نظر بلافاصله ریجکت می‌شود. کشور پرتغال در رابطه‌ با این مسئله قوانین بسیار خاصی دارد؛ بنابراین بهتر است کلیه فرم‌ های مد نظر را بدون ارائه اطلاعات نادرست پر کنید تا با مشکل خاصی روبه‌رو نشوید.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ اقامت بازنشستگی پرتغال

همانند هر نوع دیگری از ویزای سرمایه‌گذاری، در زمان درخواست اقامت بازنشستگی پرتغال باید یک سری مدارک ویژه را به کنسولگری و یا سفارت پرتغال ارائه کنید. خوشبختانه مدارک مورد نیاز جهت ارائه درخواست این نوع ویزا تعدد خاصی ندارند و به‌ راحتی می‌توان آن ‌ها را تهیه کرد. مهم‌ترین مدارکی که باید ارائه شوند عبارت ‌اند از:

  • برخورداری از گذرنامه معتبر: گذرنامه‌ای که ارائه می‌کنید باید حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد‌ (اعتبار از زمان ورود شما به کشور پرتغال محاسبه می‌شود).
  • مدارک تمکن مالی
  • دو عدد عکس پاسپورتی
  • ارائه بیمه مسافرتی
  • ارائه کلیه مدارک مورد نیاز سفارت در رابطه ‌با دلایل شخصی شما برای مهاجرت به کشور پرتغال

مهم‌ترین شرایط در زمینه اخذ اقامت بازنشستگی پرتغال

اصلی ‌ترین نکته ‌ای که در رابطه ‌با اقامت بازنشستگی پرتغال باید به آن توجه شود، ارائه کلیه مدارک مورد نیاز در زمینه عدم سوء پیشینه فرد متقاضی است. در واقع فرد متقاضی دریافت این نوع اقامت نباید در گذشته مرتکب هیچ نوع جرم کیفری خاصی شده باشد. وجود کوچک‌ ترین مشکلی در این زمینه نیز می‌تواند باعث ریجکت شدن درخواست ارائه شده توسط شما شود.

3

چه مواردی موجب افزایش شانس اخذ اقامت بازنشستگی پرتغال می‌شوند؟

در اقامت بازنشستگی پرتغال، هر چه میزان تمکن مالی اثبات شده توسط شما بیشتر باشد، به طبع شانس شما جهت دریافت این نوع اقامت نیز افزایش می‌یابد. علاوه بر این، افرادی که در گذشته سابقه کار در کشور پرتغال را داشته باشند می‌توانند با سرعت بیشتری روند پرونده مد نظر را طی کنند.

مدت زمان اخذ اقامت بازنشستگی پرتغال

قاعدتاً هیچ کسی دوست ندارد وقت و هزینه خود را صرف یک روش مهاجرتی نامناسب بکند. باید به این نکته توجه داشته باشید که پرونده مهاجرتی هر فردی با فرد دیگر متفاوت است و به همین علت نمی‌توان یک زمان مشخص را برای این پرونده‌ها اعلام کرد. در صورت رعایت کلیه قوانین مورد نیاز و عدم وجود هیچ‌ گونه مشکلی در روند پیگیری پرونده‌، دریافت اقامت بازنشستگی پرتغال می‌تواند حدوداً 4 الی 6 ماه طول بکشد.

البته همان‌طور که گفته شد، این مدت ‌زمان مربوط به حالت ایده‌آل است. برای مثال اگر در روند اثبات تمکن مالی شما مشکل کوچکی پیش بیاید، باید کلیه مراحل مربوط به ارائه مدارک و همچنین مراجعه به سفارت را از ابتدا طی کنید که به طبع موجب افزایش زمان موردنیاز جهت دریافت اقامت می‌شود.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

جمع بندی

در این متن سعی کردیم اطلاعات جامع و کاملی در مورد اقامت بازنشستگی پرتقال را به شما کاربران گرامی انتقال بدهیم. همان ‌طور که در ابتدای متن گفته شد، این ویزا می‌تواند بهترین گزینه برای بازنشستگان و یا افراد متمکن باشد که با سریع‌ترین روش موجود به یکی از برترین کشورهای اروپایی مهاجرت کنند. جهت انجام دقیق کلیه موارد مربوط به ویزای اقامت بازنشستگی پرتغال می‌توانید با کارشناسان مهاجرتی مؤسسه ما تماس برقرار کنید. مفتخر هستیم شما عزیزان را در این راه همراهی کنیم تا اقامت خود را به ‌صورت رسمی و بدون هیچ مانعی دریافت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

آیا این پست برای شما مفید بوده است ؟

برای نظر دهی بر روی ستاره ها کلیک کنید.

میانگین نظرات 5 / 5. تعداد نظرات : 1

نظری برای این پست موجود نیست.

نمونه کارهای موفق موسسه سام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام