اقامت اروپا برای بازنشستگان

اقامت اروپا برای بازنشستگان + موسسه حقوقی سام
اقامت اروپا برای بازنشستگان + موسسه حقوقی سام

موسسه حقوقی و بین المللی سام با داشتن 16 سال تجربه صدها نمونه موفق اخذ کارت اقامت اروپا ، ضمن ارائه مشاوره رایگان، به روز ترین و کامل ترین قوانین مهاجرتی را در اختیار متقاضیان مهاجرت قرار می دهد. در این مقاله شیوه های اخذ اقامت اروپا برای بازنشستگان به طور کامل مورد بحث و بررسی قرار میگیرد. شایان ذکر است شما عزیزان می توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان و یا تماس با موسسه حقوقی سام از مشاوره تخصصی و رایگان بهره مند شوید.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اقامت اروپا برای بازنشستگان

اروپا به قاره سبز مشهور است. برخی از بهترین و پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا در این قاره واقع شده‌اند. اروپا در کنار تکنولوژي، زیباترین و سرسبزترین مکان‌های تفریحی را در خود جای داده است. به همین خاطر، گذراندن دوران بازنشستگی در اروپا با مزایای بسیاری برای افراد همراه است. مهاجرت از طریق دریافت اقامت بازنشستگی، یکی از انواع روش‌های اخذ اقامت و مهاجرت به کشورهای خارجی است که با عنوان هایی همچون اقامت تمکن مالی و یا اقامت خود حمایتی نیز شناخته و معرفی می شوند. در این بین، برخی از بهترین کشورهای اروپایی، امکان مهاجرت برای بازنشستگان بالای 55 سال سن را فراهم کرده‌اند. اما این مهاجرت با شرایط خاصی همراه است. در ادامه قصد داریم تا به بررسی شرایط اقامت اروپا برای بازنشستگان بپردازیم. همچنین لیست کشورهایی که امکان مهاجرت بازنشستگی را فراهم کرده‌اند را نیز بررسی خواهیم کرد. اگر شما نیز به فکر مهاجرت از طریق دریافت اقامت بازنشستگی در یکی از کشورهای اروپایی هستید، با ما همراه شوید.

شرایط اقامت اروپا برای بازنشستگان

  • شخص داوطلب مهاجرت بازنشستگی، باید تمکن مالی خود را بدون نیاز به انتقال اثبات نماید. همچنین یک یا چند سند ملکی را در اختیار داشته باشد و ثابت کند که امکان اجاره ‌دادن آن‌ها فراهم است.
  • طبیعتاً با خرید ملک در کشور مقصد مورد نظر خود، می توانید از امکان اقامت در آن کشور بهره ‌مند شوید.
  • اگر شخص داوطلب، اقدام به سرمایه ‌گذاری در کشور مورد نظر خود نماید، می تواند اقامت بازنشستگی خود را تضمین کند. یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در کشورهای اروپایی، تهیه نمایندگی‌های فروشگاه‌ یا رستوران‌های زنجیره‌ای در آن کشور است.

با انجام فعالیت‌های فوق، بهتر و راحت‌تر می‌توان به دریافت اقامت در کشورهای اروپایی فکر کرد. در غیر این‌صورت، اخذ اقامت بسیار دشوار خواهد بود.

مطرح‌ترین کشورها برای اخذ اقامت بازنشستگی اروپا کدامند؟

برخی از کشورهای اروپایی هستند که امکان اقامت اروپا برای بازنشستگان را فراهم کرده‌اند. به همین خاطر، داوطلبان می‌توانند برای مهاجرت بازنشستگی خود، با توجه به شرایطی که دارند، یکی از این کشورهایی که از این طریق اقامت می دهند را انتخاب نمایند.

اقامت بازنشستگی در کشور پرتغال

آب ‌و هوای دلپذیر، امکان انجام کار، خرج و مخارج زندگی پایین و امکان اخذ اقامت پس از 5 سال از جمله مزایای مهاجرت به پرتغال برای بازنشستگان است. تنها اقامتی که از طریق قانون بازنشستگان اجازه کار دارد، اقامت تمکن مالی پرتغال است. در این نوع اقامت شرط حضور 6 ماه در سال را دارد. پروسه انجام کار 4 تا 6 ماه می باشد. این نوع اقامت تا 5 سال به صورت موقت می باشد و پس از 5 سال امکان تبدیل به اقامت دائم می باشد.

اقامت بازنشستگی در کشور اسپانیا

داشتن پس‌انداز بانکی 27000 یورو، سپری کردن 184 روز از سال در اتحادیه اروپا برای اخذ اقامت یک ساله و پس از آن نیز برای تمدید دو اقامت دو ساله در اسپانیا برای تثبیت اقامت در این کشور ضروری است. پروسه انجام این نوع اقامت 4 تا 6 ماه می باشد و تا 5 سال به صورت موقت می باشد و پس از 5 سال امکان تبدیل به اقامت دائم می باشد. در این نوع اقامت اجازه کار وجود ندارد.

اقامت بازنشستگی در کشور ایتالیا

آب ‌و هوای معتدل، غذاهای خوب، سواحل زیبا، هزینه زندگی متوسط، عدم نیاز به تحویل مدرک زبان یا سایر مدارک تحصیلی از جمله شرایط اقامت بازنشستگی در ایتالیا هستند. پروسه انجام این نوع اقامت 4 تا 6 ماه می باشد. در این نوع اقامت در ابتدا به متقاضی اقامت 2 ساله داده می شود و پس از 2 سال اقامت 3 ساله تمدید می شود و تا 5 سال به صورت موقت می باشد و پس از 5 سال امکان تبدیل به اقامت دائم می باشد. در این نوع اقامت اجازه کار وجود ندارد.

اقامت بازنشستگی در کشور «اتریش»

این نوع اقامت دارای سهمیه محدود می باشد. عدم امکان انجام کار، امکان خرید ملک و اجاره دادن آن، اثبات تمکن مالی 2200 یورو و اثبات درآمد ماهیانه 3000 یورو از جمله شرایط اقامت بازنشستگی در اتریش هستند. این نوع اقامت تا 5 سال به صورت موقت می باشد و پس از 5 سال امکان تبدیل به اقامت دائم می باشد.

اقامت بازنشستگی در کشور فرانسه

اثبات تمکن مالی 63000 یورو، عدم نیاز به تحویل مدرک زبان و داشتن سابقه قبلی سفر به این کشور از جمله شرایط اقامت و مهاجرت بازنشستگی به فرانسه هستند. این نوع اقامت اجازه کار ندارد و متقاضی موظف است در این نوع اقامت، به صورت یکساله ملک اجاره نماید.

"<yoastmark

اقامت برای بازنشستگان در کشور سوئيس

اثبات تمکن مالی و ارائه بیمه ‌نامه، مالکیت ملک سوئیسی و داشتن سن بالای 55 سال از ضروریات اخذ اقامت بازنشستگی در این کشور هستند. اقامت دائم سوئیس نیز پس از 10 سال ارائه خواهد شد.

اقامت برای بازنشستگان در کشور یونان

ارائه سند مالکیت، ارائه گواهی عدم داشتن سو‌ء پیشینه و اثبات داشتن درآمد ماهیانه از جمله شرایط کشور یونان برای پذیرش مهاجرین بازنشستگی هستند. پس از 7 سال زندگی در یونان، می‌توان به اخذ اقامت دائم یونان در آن فکر کرد.

اگر قصد دارید تا از منافع اقامت اروپا برای بازنشستگان بهره ببرید، باید شرایط لازم برای اقامت در یکی از کشورهای فوق را فراهم نمایید. در حال حاضر پروسه تمکن مالی به علت شرایط کرونا بسته شده و در حال حاضر انجام پذیر نمی باشد و متقاضیان درخواست اقامت یونان می توانند از روش گلدن ویزا یونان  و یا ثبت نمایندگی شرکت در یونان اقدام نمایند.

چطور بهترین کشور را برای اقامت بازنشستگی انتخاب نماییم؟

موارد و شرایطی که ما برای اقامت بازنشستگی در هریک از کشورهای نامبرده مطرح کردیم، فقط گوشه کوچکی از شرایط لازم برای اخذ اقامت در این کشورها بودند. این در حالی است که قوانین بسیاری برای اقامت در هر کشوری وجود دارد که قبل از اقدام به اخذ ویزای آن کشور، باید از آن‌ها اطلاع داشته باشید. به همین خاطر به شما توصیه می‌کنیم،‌ اگر برای دریافت اقامت اروپا برای دوران بازنشستگی خود مصمم هستید، در این باره با یک مشاور مهاجرتی برتر صحبت نموده و از تمام جزئيات این امر باخبر شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

سوالات مرتبط

آیا ویزای بازنشستگی محدودیت سنی داری؟

در این مورد باید گفت که در اکثر قریب به اتفاق کشورهای اروپایی حداقل میزان سن -55 سال- در نظر گرفته شده است.

اخذ اقامت بازنشستگی کشور سوییس چه شرایطی دارد؟

-داشتن سن بالای 55 سال
-داشتن تمکن مالی و ارایه بیمه نامه
-اثبات نمودن وجود ارتباط نزدیک با این کشور از جمله داشتن اقامت در سالهای گذشته یا صاحب ملک بودن در خاک این کشور

هزینه لازم برای اقامت بازنشستگی اتریش چقدر است؟

برای هرفرد معادل 23 هزار یورو می باشد.

بیشتر بخوانید:  سفر به آمریکا با پاسپورت دومینیکا

آیا این پست برای شما مفید بوده است ؟

برای نظر دهی بر روی ستاره ها کلیک کنید.

میانگین نظرات 5 / 5. تعداد نظرات : 1

نظری برای این پست موجود نیست.

نمونه کارهای موفق موسسه سام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام