اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری

اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری - موسسه حقوقی سام
اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری - موسسه حقوقی سام

اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری از جمله روش هایی است که برای افراد با تمکن بالایی بسیار بالا مناسب است. در این روش افراد مبلغی از سرمایه خود را جهت کارآفرینی و ثبت شرکت و یا خرید ملک هزینه می کنند. اما در روش خودحمایتی که زیر گروه سرمایه گذاری به شمار می رود، نیازی به هزینه کردن در بخش های مختلف نبوده و صرفاً با نشان دادن تمکن مالی خود اقامت برخی از کشورها را خواهید گرفت. بسیاری از کشورهای اروپایی گزینه بسیار مناسبی برای کارآفرینان و سرمایه گذاران هستند و به همین دلیل هر سال تعداد زیادی از کارآفرینان به قصد سرمایه گذاری به کشور های اروپایی مهاجرت می کنند.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

 افراد سرمایه گذار می توانند با توجه به نوع سرمایه گذاری خود برای اقامت دائم اروپا یا موقت کشور مورد نظرشان اقدام کنند. بیشتر کشورها به شما اقامت های موقت یکساله و یا دو ساله خواهند داد که تا پنج سال قابلیت تمدید دارد. بعد از 5 سال شما می توانید برای دریافت اقامت دائم اروپا اقدام کنید و با داشتن اقامت دائم پس از مدتی شرایط برای گرفتن پاسپورت کشور مورد نظر فراهم خواهد شد.

از آن جایی که سرمایه گذاران می توانند بعد از مدتی کار، اقامت کشور های اروپایی را به دست آورند، کشورهای اروپایی گزینه بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری و کسب و کار محسوب می شوند. مهاجرین می توانند با خرید ملک و یا ثبت شرکت، اقدام به سرمایه گذاری در اروپا کنند.

متقاضی اخذ اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری، با خرید ملک یا سرمایه گذاری در موارد تعیین شده مثل اوراق قرضه دولتی در کشور مورد نظر به ارزش تعیین شده در قانون اقامتی آن کشور، می تواند برای خود، همسر، فرزندان، پدر و مادرشان از ابتدا اقامت دائم شنگن را اخذ کند مانند کشور یونان.

سرمایه گذاری در اروپا از طریق خرید ملک

سرمایه گذاری در اروپا با خرید ملک - موسسه حقوقی سام

کسب اقامت اروپا با خرید ملک

خرید ملک از جمله روش های پر طرفدار سرمایه گذاری در اروپا به شمار می رود. سهولت و سادگی پروسه از دلایل محبوبیت این روش می باشد، اما اگر هدف اولیه شما از خرید ملک اخذ اقامت یک کشور است، این نکته را در نظر داشته باشید که در همه کشورها، این امر منجر به دریافت اقامت نخواهد شد. بنابراین قبل از هر اقدامی تمامی جوانب تصمیم خود را ارزیابی کنید. حداقل مبلغ سرمایه گذاری در املاک در کشور یونان امکان پذیر است که با خرید ملک در حدود 250 هزار یورو از همان ابتدا اقامت دائم اروپا را دریافت خواهید نمود. در کشور پرتغال نیز شما با 350 هزار یورو خرید ملک علاوه بر اقامت خود، همسر و فرزندان تا 21 سال می توانید برای اخذ اقامت پدر و مادر خود و همسرتان نیز اقدام نمایید.

اخذ اقامت دائم از طریق خرید ملک در یونان

خرید ملک در یونان یکی از مقرون به صرفه ترین برنامه های اقامت توسط سرمایه گذاری (گلدن ویزا) است که دسترسی به اروپا را برای شما فراهم می کند. با خرید ملک به ارزش حداقل 250 هزار یورو می‌توان اقامت دائم یونان را از روش سرمایه گذاری اخذ کرد. اقامت یونان از طریق سرمایه گذاری، شامل افراد ذیل می‌باشد:

مالک، پدر، مادر، همسر و فرزندان زیر 21 سال ایشان. نکته قابل توجه در مورد اقامت یونان از طریق سرمایه گذاری این است که پدر و مادر همسر هم مشمول دریافت اقامت دائم اروپا خواهند شد.

در این روش از مهاجرت به کشور یونان، شما ملکی به ارزش حداقل 250 هزار یورو خریداری می‌ نمایید و اقامت یونان را به دست می‌آورید. این درحالیست که حداقل ارزش ملک خریداری شده جهت اخذ اقامت اسپانیا و اقامت پرتغال می‌بایست حداقل 500 هزار یورو باشد. البته لازم نیست که شما فقط یک ملک بخرید. می توان چند ملک با مجموع ارزش 250 هزار یورو خریداری کرد. املاک خریداری شده قابل اجاره دادن می باشد و شما علاوه بر سود افزایش قیمت ملک، می توانید اجاره ماهانه دریافت نمایید.

سرمایه گذاری در اروپا از طریق ثبت شرکت

سرمایه گذاری در اروپا از طریق ثبت شرکت - موسسه حقوقی سام

آشنایی با سرمایه گذاری در اروپا از طریق ثبت شرکت

از دیگر روش های سرمایه گذاری در اروپا ثبت شرکت می باشد. داشتن بیزینس پلن و در نظر گرفتن مبلغی به عنوان سرمایه اولیه شرکت از دیگر شرایط لازم این روش است. در بعضی کشورها مانند آلمان، سخت گیری زیادی در مقابل ثبت شرکت اعمال کرده و داشتن بیزینس پلن قوی از اهمیت بالایی برخوردار است. در این کشورها همچنین سودآوری شرکت نیز بررسی شده و در صورتی که به حد نصاب لازم نرسد اقامت متقاضی تمدید نخواهد شد.

سرمایه گذاری در اروپا از طریق قانون تمکن مالی

قانون تمکن مالی یا خود حمایتی جزء زیر مجموعه های روش سرمایه گذاری در اروپا به شمار می رود، با این تفاوت که  در این روش شما نیازی به انتقال و صرف سرمایه خود نخواهید داشت. فقط باید اثبات نمایید فردی با تمکن مالی قوی بوده و قصد دارید اقامت یک کشور اروپایی را دریافت کنید. در این روش شما اجازه کار در کشور مخاطب را ندارید، زیرا که خود را به عنوان یک فرد متمکن معرفی نموده اید. اما خودتان می توانید کسب و کاری راه اندازی کرده و افرادی را نیز استخدام نمایید و به صورت کار آفرین فعالیت داشته باشید. کشورهای معدودی هستند که از طریق این روش به شما اقامت می دهند که یونان، اتریش، فرانسه و اسپانیا از جمله آن ها هستند. در هر کدام از این کشور ها شرایط و میزان دارایی شما با توجه به قوانین آن کشور متفاوت می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس حاصل فرمایید.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

سوالات متداول

آیا تمامی روش های سرمایه گذاری در اروپا منتج به کسب اقامت اروپا می شود؟

خیر بعضی از راه ها برای کسب اقامت اروپا نتیجه بخش است.

برای مهاجرت به اروپا از طریق سرمایه گذاری چقدر بودجه لازم است؟

هر روش مبلغ متفاوتی دارد و نمی توان پاسخ کلی به این سوال داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام