شرایط اقامت در اسپانیا

شرایط اقامت در اسپانیا
شرایط اقامت در اسپانیا

موسسه حقوقی و بین المللی آتیه نگر سام با داشتن 16 سال تجربه و صد ها نمونه موفق اخذ کارت اقامت، ضمن ارائه مشاوره رایگان، به روز ترین و کامل ترین قوانین مهاجرتی را در اختیار متقاضیان مهاجرت قرار می دهد. در این مقاله به بررسی شرایط اقامت در اسپانیا می پردازیم.

امروزه بسیاری از افراد خواهان مهاجرت به کشور اسپانیا هستند. برای مهاجرت و اخذ اقامت این کشور راه‌ های متعددی وجود دارد. اکثر افراد از طریق اخذ ویزای تحصیلی، کاری، تمکن مالی و سرمایه‌گذاری اقامت اسپانیا را دریافت می‌کنند. به ‌طورکلی کم ‌هزینه ‌ترین راه برای اخذ اقامت اسپانیا، دریافت ویزای کاری و یا تحصیلی این کشور است. سرمایه‌ گذاری در بخش املاک نیز آسان‌ترین روش اخذ اقامت اسپانیا محسوب می‌شود. در ادامه به شرایط اقامت در اسپانیا بیشتر می ‌پردازیم.

در سال‌های اخیر محبوبیت اسپانیا در میان متقاضیان مهاجرت به خارج از کشور به طور قابل ‌توجهی افزایش پیدا کرده است. هزینه ‌های مهاجرت و اخذ اقامت اسپانیا از اکثر کشورهای اروپایی پایین ‌تر است. ساکنین اسپانیا نسبت به مردم سایر کشورهای اروپایی مالیات کمتری پرداخت می‌کنند. در نظر داشته باشید فرایند حقوقی اخذ ویزای اسپانیا نسبت به کشورهایی مانند آلمان و فرانسه پیچیدگی‌های بسیار کمتری دارد. در ادامه پر طرفدارترین روش های اخذ اقامت اسپانیا را بصورت کلی و مختصر توضیح خواهیم داد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اخذ اقامت اسپانیا و آگاهی در خصوص شرایط اقامت در اسپانیا به لینک اقامت اسپانیا مراجعه نموده و همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان با موسسه حقوقی سام تماس بگیرید.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اقامت در اسپانیا از طریق تحصیل

حدود چهل درصد از متقاضیان مهاجرت به اسپانیا، خواهان اخذ اقامت این کشور از طریق دریافت ویزای تحصیلی هستند. در نظر داشته باشید دانشگاه‌ های این کشور کیفیت علمی بسیار بالایی دارند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که دانشگاه ‌های اسپانیا برخلاف دانشگاه ‌های آلمان و نروژ رایگان نیستند. این دانشگاه‌ ها هزینه نسبتاً کمی از دانشجویان در هر سال دریافت می‌کنند. یکی از شرایط اقامت در اسپانیا از طریق اخذ ویزای تحصیلی، الزام به اخذ پذیرش از دانشگاه‌ های این کشور است.

تمامی دانشجویان خارجی برای اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا و اقامت در این کشور باید گواهی تمکن مالی ارائه دهند. این گواهی نشان ‌دهنده توانایی افراد در پرداخت هزینه ‌های تحصیل و زندگی است. اکثر دوره‌ ها در مقطع لیسانس به زبان اسپانیایی برگزار می‌شوند. از این‌ جهت یکی از شرایط اقامت در اسپانیا از طریق تحصیل در مقطع کارشناسی، داشتن مدرک زبان اسپانیایی است.

دوره ‌های مقاطع فوق‌ لیسانس و دکتری علاوه بر زبان اسپانیایی، به زبان انگلیسی نیز ارائه می‌شوند. از این‌ جهت دانشجویان برای تحصیل در این مقاطع  نیازی به تسلط بر زبان اسپانیایی نخواهند داشت. چنانچه خواهان تبدیل ویزای دانشجویی به ویزای کاری باشید، باید مدرک زبان اسپانیایی اخذ کنید. شرط استخدام در تمامی شرکت‌ های اسپانیایی نیز تسلط بر زبان رسمی این کشور است.

اقامت در کشور اسپانیا از طریق اخذ ویزای کاری

همان‌طور که پیش ‌تر به این موضوع اشاره کردیم، اخذ ویزای کاری کم‌ هزینه‌ ترین راه برای اقامت در کشور اسپانیاست. در این کشور برخلاف اتریش و آلمان به متقاضیان ویزای جست‌وجوی کار اعطا نمی‌شود. تمامی متقاضیان مهاجرت کاری به اسپانیا باید نسبت به اخذ دعوت ‌نامه اقدام کنند. ویزای کار اعطایی به افراد در اکثر مواقع دو سال اعتبار دارد. از میان شرایط اقامت در اسپانیا از طریق اخذ ویزای کاری می‌توان به امکان اخذ ویزا برای همسر و فرزندان زیر سن قانونی اشاره کرد.

در صورتی‌که خواهان اخذ اقامت دائم کشور اسپانیا از طریق اخذ ویزای کاری باشید، باید حداقل شصت ماه در این کشور کار کنید. تمامی افراد خارجی در صورت کارکردن به مدت شصت ماه در اسپانیا برای اخذ اقامت دائم این کشور واجد شرایط خواهند شد. سوابق کیفری متقاضیان کار در اسپانیا به طور دقیق مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ارائه مدرک عدم سوء پیشینه برای اخذ ویزای کار در کشور اسپانیا الزامی است. تمامی کارکنان خارجی در اسپانیا باید توانایی تأمین هزینه‌ های زندگی در دوازده هفته ابتدایی اقامت را داشته باشند. میزان سرمایه مورد نیاز برای اخذ گواهی تمکن مالی در هرسال و با در نظرگرفتن نرخ تورم محاسبه می‌شود.

اقامت در کشور اسپانیا از طریق تمکن مالی

اقامت با تمکن مالی در اروپا یکی از پر طرفدار ترین روش های اخذ اقامت می باشد. این روش تحت عنوان خود حمایتی نیز شناخته می شود. در پروسه تمکن مالی افرادی که در ایران از توانایی مالی بالایی برخوردارند، با احراز درآمد ماهانه حداقل 2500 یورو می‌توانند اقامت اسپانیا را دریافت کنند. این درآمد به ازای همسر حدود 1000 و به ازای هر یک از فرزندان حدود 500 یورو باید اضافه شود. اخذ ویزای تمکن مالی نیاز به مدرک زبان ندارد. در این روش شما اجازه کار استخدامی ندارید ولی خود می توانید بیزینس راه اندازی نمایید.

اقامت در کشور اسپانیا از طریق اخذ ویزای سرمایه ‌گذاری

در صورت تمایل به اخذ اقامت اسپانیا در سریع ‌ترین زمان ممکن می‌توانید نسبت به اخذ اقامت سرمایه‌گذاری اسپانیا اقدام کنید. محبوب ‌ترین زمینه سرمایه‌گذاری در اسپانیا، خرید ملک در این کشور است. برای خرید ملک در اسپانیا باید حداقل 500000 یورو سرمایه اولیه داشته باشید. از میان شرایط اقامت در اسپانیا از طریق سرمایه‌گذاری در بخش املاک می‌توان به عدم نیاز به ارائه مدرک زبان اسپانیایی اشاره کرد. روند حقوقی اعطای این ویزا پیچیدگی‌های بسیار کمی دارد. شنا با خرید یک ملک به ارزش 500 هزار یورو می توانید گلدن ویزای اسپانیا را برای خود و خانواده دریافت نمائید.

خرید سهام یکی دیگر از راه‌ های سرمایه‌گذاری در اسپانیاست. حداقل میزان سهام خریداری شده برای اخذ اقامت اسپانیا 2 میلیون یورو است. در صورت خرید سهام شرکت‌های اسپانیایی با توجه ‌به وضعیت متناسب اقتصاد این کشور در بلند مدت سود نسبتاً بالایی کسب خواهید کرد. برای ثبت شرکت در کشور اسپانیا باید  نزدیک به هفتاد هزار یورو سرمایه اولیه داشته باشید.

یکی از شرایط اقامت در اسپانیا از طریق ثبت شرکت، الزامی بودن ارائه طرح تجاری یا همان بیزینس پلن است. در واقع بدون ارائه یک طرح تجاری قوی ویزای این کشور به متقاضیان اعطا نخواهد شد. سرمایه اولیه مورد نیاز برای ثبت شرکت از سایر روش ‌های سرمایه‌گذاری به طور قابل ‌توجهی پایین‌تر است.

تمدید اقامت اسپانیا

نحوه تمید اقامت در اسپانیا با توجه به نوع روشی که اقدام نموده اید، متفاوت می باشد. یکی از مواردی که دست خوش تغییر شده، روند تمدید اقامت اسپانیا است. اسپانیا برنامه‌ای را برای افراد خارجی که در کشور اسپانیا اقامت دارند و قصد دارند ویزای خود را تمدید کنند، در نظر دارد. برنامه ‌ای که اسپانیا برای این افراد پیاده کرد به این دلیل است که افراد کمتر به ادارات دولتی مراجعه کنند.

دریافت تابعیت و پاسپورت اسپانیا

تمامی متقاضیان اخذ تابعیت و پاسپورت اسپانیا ، باید در ابتدا کارت اقامت دائم اسپانیا را دریافت کنند. تسلط بر زبان اسپانیایی برای اخذ تابعیت کشور اسپانیا الزامی است. دارندگان ویزای تحصیلی تنها با تبدیل ویزای دانشجویی به ویزای کاری می‌توانند نسبت به اخذ اقامت دائم و به دنبال آن تابعیت اقدام کنند. برای تبدیل ویزای دانشجویی به کاری باید پس از فارغ ‌التحصیل شدن از دانشگاه، در یک شرکت اسپانیایی استخدام شوید. از تمامی متقاضیان اخذ تابعیت اسپانیا آزمونی در مورد تاریخ و فرهنگ این کشور گرفته می‌شود. موفقیت در این آزمون برای اخذ تابعیت اسپانیا ضروری محسوب می‌شود. پس از اخذ تابعیت، در صورت داشتن همراه می‌توان تابعیت این کشور را برای همسر و فرزندان نیز اخذ کرد. تمامی شهروندان اسپانیا برای اخذ پاسپورت این کشور واجد شرایط به ‌حساب می‌آیند.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

جمع بندی

اسپانیا به ‌عنوان یکی از محبوب ‌ترین کشورهای قاره اروپا شناخته می‌شود. راه‌ های مختلفی برای دریافت اقامت دائم این کشور وجود دارد. هر فرد با توجه ‌به میزان سرمایه و شرایط خود باید روش ایده‌آل برای مهاجرت به کشور اسپانیا را انتخاب کند. شما می توانید با بررسی مطالب مختص به اقامت اسپانیا در سایت سام ویزا، اطلاعات کلی را بررسی نموده و برای اطلاع از جزئیات هر کدام از روش های اقامتی و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام