تمدید اقامت اسپانیا

تمدید اقامت اسپانیا + موسسه حقوقی سام
تمدید اقامت اسپانیا + موسسه حقوقی سام

موسسه حقوقی و بین المللی آتیه نگر سام با داشتن 16 سال تجربه و صد ها نمونه موفق اخذ کارت اقامت، ضمن ارائه مشاوره رایگان، به روز ترین و کامل ترین قوانین مهاجرتی را در اختیار متقاضیان مهاجرت قرار می دهد. در این مقاله به بررسی تمدید اقامت اسپانیا می پردازیم.

تمدید اقامت اسپانیا مورد توجه افرادی است که به این کشور مهاجرت کرده‌اند و یا قصد دارند از روش‌ها یا شرایط تمدید مطلع شوند. قبل از شیوع کرونا شرایط برای تمدید اقامت متفاوت بود؛ زیرا مراجعه به ادارات راحت ‌تر بود. در این مقاله قصد داریم به بررسی این شرایط بپردازیم. اخیراً افرادی که در رأس قرار دارند و جزء مقامات محسوب می‌شوند سیاست ‌های جدیدی در زمینه ورود و تمدید ویزا پیاده کرده‌اند.

جالب است بدانید برخی رویه ‌ها تغییر کرده است. یکی از مواردی که دست خوش تغییر شده، روند تمدید ویزای اسپانیا است. اسپانیا برنامه‌ای را برای افراد خارجی که در کشور اسپانیا اقامت دارند و قصد دارند ویزای خود را تمدید کنند در نظر دارد. برنامه‌ای که اسپانیا برای این افراد پیاده کرد به این دلیل است که افراد کمتر به ادارات دولتی مراجعه کنند. از دیگر دلایل، جلوگیری از بیماری کرونا بوده که به نفع کشور اسپانیا است. در این مقاله مقصود ما بررسی این روش‌ها است.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

بررسی تمدید اقامت در اسپانیا قبل از شیوع بیماری کرونا

همان‌طور که بیان شد یکی از مسائل مهم که با توجه ‌به بیماری کرونا دست خوش تغییر شده است تمدید اقامت اسپانیا است. افراد بسیاری در کشور اسپانیا به‌ سادگی درخواست اقامت آنها رد شد و با مشکلات متعددی روبرو شدند. رد شدن اقامت این افراد و استفاده از شیوه‌های نادرست درخواست، مشکلات و هزینه ‌های  فراوانی را به این  افراد متحمل کرد.

اقامت در اسپانیا از طریق تمکن مالی

اسپانیا یکی از کشورهایی است که افراد بسیاری مایل هستند در این کشور اقامت داشته باشند. یکی از روش‌هایی که می‌توان برای تمدید اقامت برگزید اثبات تمکن مالی است. به‌ عنوان یک سرپرست باید سالیانه 30 هزار یورو درآمد داشته باشید. برای اقامت همسر 15 هزار یورو، جهت اقامت فرزندان زیر 18 سال 7500 یورو و برای فرزندانی که بالای 18 سال سن دارند 30 هزار یورو درآمد ثابت نیاز است.

این مورد نشان می‌دهد که شما در سال به مقدار کافی درآمد دارید. مکفی بودن درآمد که شما ارائه می‌دهید نباید به حضور شما در ایران وابسته باشد. البته لازم به ذکر است تمکن مالی یکی از شرایطی است که می‌توانید برای اقامت در اروپا برگزیند. از دیگر شرایطی که جزء موارد لازم برای تمدید اقامت اسپانیا به ‌وسیله تمکن مالی است، برخوردار بودن از بیمه پزشکی و دارا بودن آدرس واقعی در کشور اسپانیا است.

زمان درخواست تمدید اقامت در اسپانیا در پروسه تمکن مالی

زمانی که قصد تمدید اقامت در کشور اسپانیا را دارید باید حداقل سه ماه قبل از اینکه کارت اقامت شما منقضی شود درخواست دهید. اگر این مسئله را فراموش کرده‌اید، حداکثر سه ماه پس از این تاریخ فرصت دارید برای تمدید اقامت اقدام کنید.

راه‌های دیگر برای تمدید اقامت

  • استفاده از وکلای متخصص در زمینه تمدید اقامت
  • ارسال مدارک یکی از راه‌های تمدید اقامت است
  • مراجعه به‌صورت حضوری به یکی از دفترهای فعال در زمینه امور مهاجرت

 

مدارک مورد نیاز برای اقامت بلند مدت

  • فرم درخواست جهت اقامت بلند مدت. متقاضی باید دو فرم درخواست را تکمیل یا امضا کند.
  • پاسپورت. یک فتوکپی از گذرنامه یا سند مسافرتی دارای اعتبار
  • مدارکی که ثابت کند متقاضی یکی از معیارهای اقامت طولانی را داراست.
  • گواهی بررسی سوابق کیفری. افراد متقاضی که به سن قانونی رسیده‌اند باید اصل و یک کپی ارائه دهند که سابقه کیفری ندارند.
  • ارائه اصل و کپی گواهی پزشکی که نشان دهد متقاضی به بیماری جدی مبتلا نیست و دارای سلامت ایده‌آل است.
  • در صورت صغیر بودن متقاضی ارائه اصل و کپی مدارک هویتی الزامی است.
  • دارا بودن درآمد مالی ثابت در اسپانیا و مدرکی که این موضوع را ثابت کند یکی دیگر از مدارک مهم است.
  • اصل و کپی بیمه درمانی خصوصی یا دولتی از دیگر مدارک مورد نیاز است.

اقامت در اسپانیا از طریق خرید ملک

تمدید اقامت اسپانیا - موسسه حقوقی سام

اقامت در اسپانیا با خرید ملک

خرید ملک با ارزش بیش از 500 هزار یورو در کشور اسپانیا، سبب اخذ اقامت اسپانیا می‌گردد. به دلیل حمایت ویژه دولت از سرمایه گذاران، خرید ملک مسکونی، تجاری و حتی زمین برای افراد خارجی محدودیتی ندارد. در صورتی که سرمایه گذار موفق به خرید ملکی به ارزش 500 هزار یورو در اسپانیا شود واجد شرایط دریافت ویزا می گردد.

اعتبار گلدن ویزای اسپانیا منوط به عدم فروش ملک طی پنج سال متمادی می باشد. دریافت گلدن ویزا امکان اقامت، تحصیل و حتی کار برای فرد و خویشاوندان درجه اول را فراهم می‌کند. متقاضی پس از 7 سال اقامت مداوم می تواند درخواست اخذ پاسپورت اسپانیا را بدهد.

روش تمدید اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک

برای تمدید اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک با در دست داشتن مدارک هویتی و همچنین دارا بودن ملک خریداری شده 3 ماه قبل از پایان موعد کارت اقامت خود، نسبت به تمدید این نوع اقامت می توانید اقدام نمائید.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

نتیجه ‌گیری

در این مقاله به بررسی تمدید اقامت اسپانیا پرداختیم. قبل از شیوع کرونا تمدید اقامت در کشور اسپانیا به شکل دیگری بود اما بعد از آن با توجه ‌به وضعیت اضطراری در کشور اسپانیا تغییر کرد. برای اقامت در اسپانیا می‌توان روش تمکن مالی را برگزید که یکی از روش‌های رایج و تقریباً آسان است. استفاده از وکلای مجرب در این زمینه نیز می‌تواند در این زمینه راه‌گشا باشد. البته این گزینه‌ها، تنها گزینه تمدید اقامت نیستند.

جهت اقامت بلند ‌مدت در اسپانیا نیاز به یک سری مدارک است. از این مدارک می‌توان به فرم درخواست، پاسپورت و … اشاره کرد. اما تمدید اقامت اسپانیا پس از شرایط کرونا شرایط تغییر کرد و برای مدتی کوتاه و معین ویزاها به ‌صورت خودکار تمدید شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

شروط لازم برای اخذ اقامت تمکن مالی اسپانیا چیست؟

درآمد ماهانه کافی، داشتن سپرده بانکی مناسب، عدم سابقه کیفری، پرداخت هزینه های مربوط به تمکن مالی اسپانیا

برای ایرانیان امکان اخذ اقامت اسپانیا بدون نیاز به سرمایه گذاری وجود دارد؟

بله با اثبات تمکن مالی می توانید اقامت دائم اسپانیا را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام