خرید پاسپورت اتریش

موسسه حقوقی و بین المللی آتیه نگر سام با داشتن 16 سال تجربه و صد ها نمونه موفق اخذ کارت اقامت، ضمن ارائه مشاوره رایگان، به روز ترین و کامل ترین قوانین مهاجرتی را در اختیار متقاضیان مهاجرت قرار می دهد. در این مقاله به بررسی خرید پاسپورت اتریش می پردازیم.

یکی از کشورهای مهاجر پذیر در اروپا اتریش است. سالانه تعداد بسیار زیادی از افراد در کشورهای دیگر قصد خرید پاسپورت اتریش و گرفتن شهروندی این کشور را دارند تا ادامه زندگی خود را در آن بگذرانند. گرفتن تابعیت اتریش و دریافت پاسپورت آن قوانینی دارد که تحت نظر اتحادیه اروپا و این کشور است.

رعایت قوانین برای تمامی مهاجران اجباری است و باید به آن‌ها تسلط داشته باشند یا از شخصی آگاه در این زمینه کمک بگیرند. از این رو، تصمیم گرفتیم تا در این مطلب هر آنچه را که باید درباره خریدن پاسپورت اتریش بدانید، بررسی کرده و اطلاعات تکمیلی را در این باره ارائه کنیم، پس با ما همراه باشید.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

درباره پاسپورت اتریش بیشتر بدانیم

اتریش یکی از کشورهای پیشرفته و برتر دنیا و اروپا است. سالانه تعداد بسیار زیادی از مهاجران وارد این کشور می‌شوند و تقاضای گرفتن اقامت دائم اتریش و پاسپورت آن را دارند. به همین خاطر، ممکن است فکر خرید پاسپورت اتریش به ذهن هر شخصی برسد. اخذ شهروندی و پاسپورت اتریش جایگاه بالایی را در میان سایر کشورهای اروپایی دارد.

شما می‌توانید از طریق پاسپورت اتریش به تمامی کشورهای حوزه شینگن و ۱۲۵ کشور دنیا بدون ویزا سفر کنید. اگر در کشور اتریش به اندازه ۵ سال به صورت مداوم زندگی کنید و زبان آلمانی را نیز به طور کامل مسلط باشید، می‌توانید تابعیت این کشور را داشته باشید.‌

 بعد از این که فرد تابعیت را‌ گرفت، می‌تواند برای گرفتن پاسپورت اقدام کند. این کار مراحل و شرایطی دارد که ممکن است با گرفتن تابعیت این کشور متفاوت باشد. با این حال، عده‌ای علاقه دارند تا به پاسپورت این کشور سریع‌تر برسند و به همین دلیل، به دنبال خرید پاسپورت اتریش می‌روند. در ادامه بررسی خواهیم‌ کرد که چطور می‌توان پاسپورت این کشور را خریداری کرد و آیا این کار امکان‌پذیر است یا خیر.

چطور بدون خرید‌‌ پاسپورت اتریش، آن را دریافت کنیم؟

همان ‌طور که در بالا بیان کردیم، برای اخذ پاسپورت اتریش نیاز است تا تابعیت این کشور را داشته باشید. این کار به چند طریق امکان‌پذیر است. اولین گزینه‌ مختص کسانی است که فرزند شهروندان اتریش هستند‌. این افراد  به صورت خودکار تابعیت این کشور را دریافت می‌کنند و نیازی به خرید پاسپورت اتریش ندارند.

گروه دوم که در بالا نیز درباره آن ‌ها صحبت کردیم، کسانی هستند که به مدت ۵ تا ۱۰ سال در این کشور زندگی کرده‌اند. اگر این افراد از نظر مالی، سلامت و … استانداردهای لازم را داشته باشند، می‌توانند پاسپورت را دریافت کنند. این افراد نیز نیازی به خرید پاسپورت اتریش ندارند.

همسر یک شهروند اتریشی نیز می‌تواند تابعیت این کشور و سپس پاسپورت آن را دریافت کند، مشروط بر این که از زمان ازدواج آن‌ها 5 سال بگذرد و 6 سال نیز در این کشور زندگی کرده باشد. افرادی که به عنوان استاد دانشگاه در این کشور فعالیت می‌کنند، نیز می‌توانند تابعیت و سپس پاسپورت آن را دریافت کنند و نیازی به خرید پاسپورت اتریش ندارند.

اگر شخصی قبلاً از تابعیت این کشور بدون محرومیت انصراف داده باشد، می‌توانند منوط بر این که یک سال در اتریش زندگی کرده باشد، تابعیت و سپس پاسپورت آن را دریافت کند. بنابراین، افرادی که در موارد بالا واجد شرایط می‌شوند، پس از گذراندن مراحلی بدون این که خرید پاسپورت را انجام دهند، می‌توانند آن را به صورت قانونی دریافت کنند.

آیا از طریق سرمایه‌ گذاری می‌توان پاسپورت اتریش را خریداری کرد ؟

بر اساس مقرراتی که در کشور اتریش وجود دارند، افراد که متقاضی شهروندی از طریق اقامت سرمایه‌گذاری اتریش هستند، باید در اقتصاد اتریش فعال باشند. این افراد می‌توانند سرمایه‌گذاری مشترک یا مستقیم در کسب و کار داشته باشند. متقاضیان باید از نظر سوابق کاری و سوءپیشینه نیز موجه باشند. اما این نوع سرمایه‌گذاری به معنای خرید پاسپورت اتریش نیست و در واقع، گرفتن پاسپورت هم‌ در اینجا با قوانینی همراه است.

بر خلاف بعضی از کشورها که با خرید ملک نیز می‌توان در آن‌ها سرمایه‌گذاری کرد و سپس پاسپورت را گرفت، این گزینه برای اتریش امکان‌پذیر نیست. بسیاری از افراد گمان می‌کنند که می‌توانند پاسپورت این کشور را با خرید ملک در اتریش دریافت کنند، اما برای اتریش این شرایط صدق نمی‌کند. با این حال، شما به عنوان یک مهاجر و شخص تقاضاکننده می‌توانید با یک مشاوره درباره امور مهاجرت صحبت کنید و شرایط سرمایه‌گذاری را به صورت کامل بدانید. همچنین می‌توانید تفاوت خرید پاسپورت اتریش با گرفتن اقامت و پاسپورت از طریق سرمایه‌گذاری را کاملاً متوجه شوید.

چطور از طریق تحصیل پاسپورت اتریش را دریافت کنیم؟

اتریش از نظر دانشگاهی در شرایط مناسبی قرار گرفته و سطح علمی دانشگاه‌ها و تحصیل نسبتاً آسان در این کشور موجب ورود دانشجویان از سراسر دنیا شده است. به همین دلیل، بسیاری از افراد تصور می‌کنند، از طریق تحصیلی هم می‌توان تابعیت و سپس پاسپورت را دریافت کرد یا این که خرید پاسپورت کشور اتریش را انجام داد، اما چنین چیزی امکان‌پذیر نیست.

در واقع، ویزای تحصیلی برای شما موقتی است و در صورت داشتن شرایط لازم می‌توان آن را به کاری تبدیل کرد. در این صورت، می‌توان بعد از گذشت چند سال تابعیت و سپس پاسپورت این کشور را دریافت کرد. البته شرایط گرفتن ویزای کاری نیز وابسته به قوانینی است که شخص باید آن‌ها را رعایت کرده و بر اساس آن‌ها اقدام به اخذ ویزا کند.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

نتیجه گیری

افراد زیادی به این موضوع فکر می‌کنند که پاسپورت کشور اتریش را بخرند و با این کار با سرعت بالاتری به تابعیت این کشور برسند. با این حال، در مطلبی که ارائه کردیم، مشاهده کردید که خرید پاسپورت این کشور امکان‌پذیر نیست.

شخص فقط می‌تواند از روش‌هایی همچون ویزای تحصیلی، ویزای سرمایه‌گذاری به طور فعال و غیره پاسپورت را بگیرد و نمی‌تواند پولی برای خرید آن بپردازد و این کار قانونی نیست. بنا براین اگر کسی این پیشنهاد را به شما داد که خرید پاسپورت اتریش را برای شما امکان‌پذیر می‌کند، قصد کلاهبرداری دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام