خرید ملک در اتریش

خرید ملک در اتریش + موسسه حقوقی سام
خرید ملک در اتریش + موسسه حقوقی سام

اگر قصد مهاجرت به یک کشور اروپایی دارید، کشور اتریش می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب برای شما باشد. همچنین شما قادر خواهید بود با مهاجرت به اتریش از مزایای زندگی در یک کشور اروپایی با امکان تردد آزادانه در کشورهای عضو شنگن با سطح رفاهی بالا، نرخ بیکاری پایین و سیستم بهداشت و درمان پیشرفته بهره‌مند شوید. در این مقاله تلاش شده است که شرایط اخذ اقامت اتریش مورد بحث و بررسی قرار بگیرد. شایان ذکر است که شما عزیزان می‌توانید با پرکردن فرم مشاوره رایگان و یا تماس با مؤسسه حقوقی سام از مشاوره تخصصی و رایگان بهره‌مند شوید.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

روش‌های اخذ اقامت اتریش

  • اخذ اقامت اتریش از طریق تحصیل
  • اخذ اقامت اتریش از طریق کار
  • اخذ اقامت اتریش از طریق سرمایه‌گذاری
  • اخذ اقامت اتریش از طریق ازدواج
  • اخذ اقامت اتریش از طریق تولد
  • اخذ اقامت اتریش از طریق ویزای هنرمندان
  • اخذ اقامت اتریش از طریق پناهندگی

اخذ اقامت اتریش از طریق تحصیل

مهاجرت از طریق تحصیل یکی از آسان‌ترین روش‌های مهاجرت به اتریش است. برای تحصیل در اتریش نیاز به ویزای تحصیلی اتریش دارید. توجه داشته باشید که تحصیل به ‌خودی‌ خود منجر به دریافت اقامت دائم نمی‌شود. اما شما می‌توانید پس از گذراندن موفقیت‌آمیز برنامه تحصیل در اتریش، از اجازه اقامت دانشجویان به کارت قرمز- سفید- قرمز تغییر وضعیت دهید و سپس جهت جستجوی کار یا شروع کار در اتریش درخواست تمدید اجازه اقامت خود را برای مدت 12ماه داشته باشید.

خرید ملک در اتریش + موسسه حقوق سام

اخذ اقامت اتریش از طریق تحصیل

دوره‌های تحصیلی اتریش

تحصیل در دانشگاه‌های دولتی اتریش رایگان است و تنها ۷۲۷ یورو به ‌عنوان هزینه ترمی دریافت می‌شود. دانشگاه‌های بین‌المللی، علمی کاربردی، خصوصی و تربیت معلم برای پذیرش دانشجو شهریه دریافت می‌کنند.

در سال‌های اخیر درخواست برای تحصیل در رشته ‌های پزشکی در اتریش و دندان‌پزشکی در اتریش در دانشگاه‌های برتر اتریش افزایش رو به افزایش بوده است.

اقامت اتریش از طریق کار

اولین اقدام برای مهاجرت از طریق کار در اتریش، دریافت ویزای کار در اتریش است. شهروندان خارج از اتحادیه اروپا می‌توانند با ویزای جستجوی کار اتریش وارد اتریش شوند. این ویزا به مدت شش ماه اعتبار دارد و به دارنده آن اجازه می‌دهد در اتریش بماند و به طور قانونی در جستجوی کار باشد؛ بنابراین اگر پیشنهاد کاری (Job offer) از یک شرکت معتبر داشته باشید، می‌توانید کارت قرمز- سفید- قرمز را دریافت نمائید.

کارت قرمز – سفید – قرمز اتریش

کارت قرمز سفید قرمز ترکیبی از اجازه کار و اقامت است که به مدت دو سال اعتبار دارد و حق کار با کارفرمای مشخص را به فرد می‌دهد.

کارت قرمز – سفید – قرمز پلاس اتریش

این مجوز یک نسخه پیشرفته و ارتقا یافته از کارت قرمز- سفید- قرمز است که به اتباع کشورهای خارج از اتحادیه اروپا اجازه اقامت در اتریش و دسترسی نامحدود به بازار کار را خواهد داد. دارندگان کارت قرمز- سفید- قرمز و اعضای خانواده آن‌ها قادر خواهند بود برای تمدید مجوز اقامت خود درخواست کارت قرمز- سفید- قرمز پلاس کنند. این کارت معمولاً برای یک دوره یک‌ ساله صادر خواهد شد.

کارت آبی اتحادیه اروپا

کارت آبی اتحادیه اروپا یک سیستم مبتنی بر شایستگی است که روند مهاجرت را برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا آسان می نماید. داشتن این کارت سبب کاهش زمان اخذ اقامت اتریش از ۵ سال به ۳ سال می‌شود. افرادی که حداقل یک سال در اتریش کارکرده‌اند و درآمدشان از ۵۳۰۰۰ یورو بیشتر است؛ قادر خواهند بود برای کارت آبی اتحادیه اروپا درخواست خود را ثبت نمایند.

اقامت اتریش از طریق سرمایه ‌گذاری

شما می‌توانید با سرمایه‌گذاری در اتریش، تابعیت این کشور را دریافت نمائید. سرمایه‌گذاران در موارد خاص می‌توانند بدون نیاز به اقامت اولیه و با امکان داشتن تابعیت مضاعف، درخواست تابعیت اتریش را بدهند. اما صرفاً سرمایه‌گذاری و خرید ملک در اتریش منجر به اخذ ویزای سرمایه‌گذاری و به دنبال آن تابعیت نمی‌شود. برخلاف کشور‌هایی مثل پرتغال و اسپانیا که با خرید ملک می‌توان ویزای طلایی آن کشور را به دست آورد؛ در مورد اتریش نیاز به سرمایه‌گذاری پویا و پیوسته در اقتصاد این کشور وجود دارد. برای این منظور باید در سرمایه ‌های ریسک‌پذیر یا سایر مشاغل نوآورانه یا تجارت در صنعت سرمایه‌گذاری شود که توسط دولت اتریش در اولویت قرار دارد.

سرمایه‌ گذاری در اتریش از طریق ثبت شرکت

یکی از روش‌‎های سرمایه‌گذاری و مهاجرت به اتریش ثبت شرکت در اتریش است. شما می‌توانید با این روش کارت قرمز- سفید- قرمز دریافت نمائید. یکی از مزایای ثبت شرکت در اتریش امکان استخدام پنج نفر از اعضای خانواده و دریافت اقامت کاری از این طریق است. صرف ‌نظر از هزینه‌های این روش اعم از هزینه ثبت شرکت، افتتاح حساب بانکی و مالیات، مزایایی مثل سرمایه‌گذاری در کشوری با سطح بالای ثبات اقتصادی، امکان دریافت وام بانکی با بهره پایین، همراه کردن اعضای خانواده و امکان تحصیل فرزندان متقاضی وجود دارد.

خرید ملک در اتریش+ موسسه حقوقی سام

اقامت سرمایه گذاری اتریش از طریق ثبت شرکت

سرمایه‌ گذاری در اتریش از طریق استارت‌ آپ

به‌عنوان یک تبعه کشور خارج از اتحادیه اروپا می‌توانید با بنیان‌گذاری شرکت‌های نوپا کارت قرمز- سفید- قرمز اتریش را دریافت کنید.

برای این کار باید یک شرکت برای تولید محصولات نوآورانه، خدمات، روش‌های پردازش یا فن آوری تأسیس کنید. سرمایه اولیه این شرکت باید ۵۰۰۰۰ یورو باشد.

سرمایه‌ گذاری در اتریش از طریق خوداشتغالی

متقاضیان برای دریافت اقامت از طریق سرمایه‌گذاری، باید به طور فعال در اقتصاد اتریش سرمایه‌گذاری نمایند. به ‌عنوان مثال در قالب یک سرمایه‌گذاری مشترک یا مستقیم در مشاغلی که اشتغال‌زایی کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند در حمایت از مشاغل موجود در اتریش، مشاغل دارای دانش جدید و معرفی فناوری‌های نوین و یا مشاغلی که از نظر استراتژیکی در منطقه اهمیت بالایی داشته باشند، سرمایه گذاری نمایند. مقدار این سرمایه‌گذاری در صورت کمک سه میلیون یورویی به مشاغل اتریش یا صندوق توسعه دولت، معمولاً حداقل ده میلیون یورو است.

سرمایه گذاری اتریش از طریق خرید ملک

برخی متقاضیان خرید ملک اتریش، در واقع از این راه برای اخذ اقامت استفاده می­کنند. اقامت اتریش از طریق خرید ملک امکان پذیر نمی باشد. برای دستیابی به اقامت اتریش از طریق خرید ملک باید دو نوع اقامت را بررسی نمود:

  • اقامت دائم
  • اقامت مسکونی

متقاضی با اخذ اقامت مسکونی اجازه دارد تا وقتی که مالک ملکی در اتریش است، ویزای طولانی مدت این کشور را داشته باشد، بتواند به اتریش رفت و آمد کند و اقامت خود را تمدید نماید.

اما با خرید ملک در اتریش، امکان اخذ اقامت دائمی وجود ندارد. اگر سرمایه ­گذار املاک متعددی در اتریش داشته باشد و مالیات تمام آن­ها را پرداخت کرده باشد نیز می­تواند “کارت قرمز سفید قرمز” اتریش را دریافت کند اما اگر فرد به دنبال اخذ اقامت دائم باشد بهتر است از راه ­های دیگر وارد شود.

برای دریافت اقامت اتریش روش­ های مختلفی وجود دارد از جمله اشتغال به کار در اتریش، تحصیل در اتریش و یا سرمایه­ گذاری که باتوجه به شرایط متقاضی، هر کدام از این روش­ ها می­تواند موفقیت ­آمیز باشد. روش دیگر برای زندگی در کشورهای اروپایی مانند اتریش، خرید ملک در کشورهایی مانندپرتغال و یونان واسپانیا اخذ اقامت این کشورهاست که به فرد اجازه رفت و آمد به کشورهای قاره اروپا و حتی زندگی در آن­ها را می­دهد.

اقامت اتریش از طریق تمکن مالی

اخذ اقامت اتریش از طریق تمکن مالی به این معنی است که فرد باید شرایط مالی بسیار مناسبی داشته باشد و بتواند هزینه زندگی خود را در اتریش بدون نیاز به کارکردن تأمین نماید. این مورد بیشتر از هر چیزی مناسب افراد بالای 40 سال است؛ زیرا در این روش، فرد به هیچ عنوان اجازه کار در اتریش را ندارد. برای افرادی که در ایران از تمکن مالی خوبی برخوردارند، با احراز شرایط زیر می‌توانند اقامت خود حمایتی اتریش را دریافت نمایند:

در صورتی که سرپرست خانواده اثبات کند ماهیانه 2001 یورو برای سرپرست، 1157 یورو برای همسر و 309 یورو برای هر یک از فرزندان زیر 18 سال خود درآمد ثابت دارد، واجد شرایط دریافت اقامت اتریش از روش تمکن مالی خواهد بود.

این درآمد می تواند از چهار محل ذیل نشان داده شود:

1-سود سپرده بانکی    2. اجاره نامه ملک    3. حقوق بازنشستگی    4. سود سهام شرکت ها با صورت دارایی

لازم به ذکر است مبلغ درآمد ماهیانه احراز شده توسط متقاضی برای یک سال، باید در حساب بانکی ایشان در ایران موجود باشد. در این روش ابتدا اقامت به‌صورت یک ‌ساله خواهد بود و پس از آن به‌ صورت یک ‌ساله و در نهایت سه‌ ساله تمدید خواهد شد.

اقامت اتریش از طریق ازدواج

در صورتی که بخواهید از روش ازدواج وارد کشور اتریش شوید، لازم است شش سال با آن فرد زندگی کرده و سپس برای تابعیت اتریش اقدام نمایید. در این زمان باید 5 سال از آن را در کشور اتریش حضور مستمر داشته باشید و تحت شرایط خاصی تابعیت بگیرید. برخی از این شرایط تسلط به زبان آلمانی، عدم سو پیشینه و درآمد مناسب است.

اخذ تابعیت اتریش از طریق تولد

تولد در اتریش تابعیت این کشور را به همراه نخواهد داشت. تابعیت از طریق تولد در اتریش از سیستم خون تبعیت می‌کند و حداقل یکی از والدین در ازدواج مدنی باید تبعه کشور اتریش باشد. در صورتی که ازدواج والدین ثبت نشده باشد، تابعیت پدر تعیین‌کننده تابعیت فرزند خواهد بود. شایان ذکر است به ‌دنیا آوردن کودک در اتریش منجر به اخذ تابعیت والدین نخواهند داشت.

اقامت اتریش از طریق ویزای هنرمندان

اگر به‌ عنوان یک هنرمند تمام ‌وقت مشغول به کار هستید و از این راه در آمد کسب می‌نمائید، می‌توانید مجوز اسکان هنرمندان برای مرخصی نامحدود را درخواست کنید. هنرمندان خود اشتغال می‌توانند جهت مجوز مرخصی نا محدود هنرمندان درخواست نمایند.

مجوز اقامت هنرمندان معمولاً به مدت ۱۲ ماه می‌باشد. در صورت فعالیت هنری وابسته، هنرمندانی که تبعه کشور خارج از اتحادیه اروپا هستند باید اظهارنامه کتبی از کارفرمای خود ارائه دهند و شرایط عمومی اعطای مجوز را داشته باشند. در مورد فعالیت هنری خوداشتغالی، قرارداد کتبی جهت فعالیتی که بیش از شش ماه به طول انجامد اعطای مجوز لازم و ضروری می‌باشد.

اقامت اتریش از طریق پناهندگی

یکی از راه‌های مهاجرت به اتریش پناهندگی به این کشور است. مؤسسه سام در زمینه پناهندگی به اتریش خدماتی ارائه نمی‌دهد. این روش با توجه به خطراتی که دارد و محدودیت ‌هایی که برای پناهندگان در کشور مقصد ایجاد می‌کند؛ به ‌هیچ ‌وجه توصیه نمی‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

سوالات متداول

چگونه می‌توان اقامت دائم اتریش را دریافت نمود؟

با توجه به اینکه دریافت اقامت اتریش از طریق خرید ملک امکان‌پذیر نمی‌باشد شما می‌توانید با توجه به مقاله بالا از سایر روش ها جهت دریافت اقامت اقدام نمایید.

آیا تابعیت دوگانه در اتریش مجاز است؟

افرادی که اقامت اتریش را دارند در شرایط خاصی می‌توانند چنین اجازه‌ای دریافت کنند. در غیر این صورت هرکسی که داوطلبانه تابعیت کشور دیگری را درخواست کند، تابعیت اتریش را از دست خواهد داد.

در چه مناطقی از کشور اتریش می توان ملک خریداری نمود؟

در همه ی مناطق اتریش به جز ایالت‌های تیرول و سالزبورگ و والبرگ تبعه های خارج از اتحادیه اروپا امکان خرید ملک دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام