اقامت یونان از طریق ازدواج

اقامت یونان از طریق ازدواج
اقامت یونان از طریق ازدواج

موسسه حقوقی و بین المللی آتیه نگر سام با داشتن 16 سال تجربه و صد ها نمونه موفق اخذ کارت اقامت، ضمن ارائه مشاوره رایگان، به روز ترین و کامل ترین قوانین مهاجرتی را در اختیار متقاضیان مهاجرت قرار می دهد. در این مقاله به بررسی شرایط اقامت یونان از طریق ازدواج می پردازیم.

برای مهاجرت به کشور یونان روش‌های مختلفی وجود دارد که هر یک از این روش‌ها دارای مزایا و معایب مخصوص به خود هستند. یکی از روش‌ های اخذ اقامت یونان از طریق ازدواج با شخصی است که اقامت این کشور را دارد. مهاجرت به این کشور از این طریق می‌تواند مزایای بسیار زیادی را برای شما به همراه داشته باشد ولی نباید فراموش کنید که این کار شرایط مخصوص به خود را نیز دارا است.

ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره دریافت اقامت یونان از طریق ازدواج صحبت کرده و نکات مهمی را در خصوص مزایا و همین ‌طور شرایطی که برای این کار وجود دارد، بیان کنیم. پس اگر شما هم علاقه ‌مند به داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید یا این‌ که قصد دارید از این طریق به این کشور مهاجرت کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما ادامه این مطلب را با دقت مطالعه کنید.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

شرایط عمومی ازدواج در یونان

کشور یونان یکی از کشورهایی است که امروزه امکان مهاجرت از طریق ازدواج را برای افراد فراهم کرده است و شما هم می‌توانید از این فرصت به ‌دست ‌آمده بهره ببرید. برای ازدواج در این کشور و دریافت اقامت یونان از این طریق شما حتما باید حداقل 18 سال سن داشته باشید و در غیر این صورت مجوز ازدواج شما صادر نمی‌شود. برای ازدواج در این کشور و مهاجرت از این طریق فرقی نخواهد داشت که شما زن یا مرد باشید. در هر صورت شما با ازدواج با شخصی که اقامت کشور یونان را دارد می‌توانید اقامت و ویزای خود را نیز دریافت کنید.

کسب اقامت یونان از طریق ازدواج

دقت داشته باشید برای این ‌که شما موفق شوید اقامت دائم کشور یونان را از طریق ازدواج با شخصی که اقامت این کشور را دارد دریافت کنید، باید زمان زیادی را صرف کنید. دریافت اقامت یونان از این طریق به ‌صورت دائم امکان ‌پذیر نیست. زمانی که شما با شخصی که اقامت این کشور را دارد ازدواج می‌کنید، تنها ویزای موقت را دریافت خواهید کرد و پس از چند سال می‌توانید درخواست خود را برای دریافت اقامت دائم ارسال کرده و در صورت نبود مشکل، اقامت دائم اروپا را دریافت کنید.

درخواست اقامت یونان از طریق ازدواج

فرم درخواست اقامت یونان با ازدواج یک فرم مخصوص است که شما در آن باید تمام اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید. در این فرم برخی از اطلاعات شخصی و اطلاعات مربوط به ازدواج از شما دریافت می‌شود. زمانی که این فرم را با اطلاعات درست و معتبر پر کردید، باید آن را به همراه مدارکی که دارید به سفارت کشور یونان تحویل دهید. به ‌این ‌ترتیب سفارت کشور یونان، درخواست شما را بررسی کرده و در صورت نبود مشکل ویزای شما را صادر خواهد کرد.

مدارک لازم برای اقامت یونان از طریق ازدواج

از جمله مدارکی که شما برای اخذ اقامت یونان از این طریق به آنها نیاز دارید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن ویزا و پاسپورت معتبر که دارای اعتبار کافی باشند.
  • مدارک شخصی از جمله شناسنامه و کارت ملی و البته 2 قطعه عکس
  • اثبات توان مالی همسر یا خود شخص که این کار از طریق استعلام گرفتن از بانکی که شما در آن حساب دارید صورت می‌گیرد. شما باید نامه بانک را در لیست مدارک خود قرار دهید.
  • در صورت نداشتن سن کافی حتما باید رضایت‌ نامه والدین را نیز در لیست مدارک خود قرار دهید.
  • اگر مدارک شغلی یا تحصیلی خاصی دارید بهتر است که این مدارک را نیز در لیست مدارک قرار دهید.

با جمع ‌آوری این مدارک شما آماده اخذ اقامت یونان خواهید بود.

مراحل اقامت یونان از طریق ازدواج

در گام نخست شما باید با شخصی که اقامت کشور یونان را دارد ازدواج کنید تا بتوانید اقدام به اخذ اقامت یونان از طریق ازدواج کنید. اولین و شاید بتوان گفت یکی از مهم ‌ترین نکاتی که در این زمینه باید به آن دقت و توجه داشته باشید این است که این شخص حتما باید اقامت دائم کشور یونان را داشته باشد. در گام بعدی پس از دریافت سند ازدواج، شما می‌توانید درخواست خود را به همراه لیست مدارکی که در بخش قبلی بیان کردیم به سفارت کشور یونان ارائه دهید.

برای این کار ابتدا شما باید اقدام به تعیین وقت سفارت کرده و در تاریخ مشخص شده با در دست ‌داشتن مدارک خود به این سفارت مراجعه کنید. پس از انجام این کار نیز شما باید منتظر بمانید تا ویزا و اقامت شما صادر شده و مجوز های مورد نیاز را برای مهاجرت به این کشور دریافت کنید.

حضور در خاک کشور یونان

حضور در خاک کشور یونان یکی از مهم‌ترین نکاتی است که شما باید در خصوص دریافت اقامت یونان از طریق ازدواج بدانید. زمانی که شما در خاک این کشور حضور پیدا کردید باید ثابت کنید که ازدواج شما به ‌‌صورت صوری نبوده و شما ازدواج و زندگی زناشویی خوبی را با همسر خود دارید. درصورتی‌که به هر دلیلی مشخص شود که شما به ‌صورت صوری با همسر خود ازدواج کرده‌اید، درخواست اقامت شما رد شده و شما به کشور مبدا خود بازگردانده می ‌شوید. به همین علت، داشتن زندگی مناسب در خاک این کشور و همین‌طور داشتن رفتار درست در خاک کشور یونان از اهمیت بالایی برای دائمی شدن اقامت شما برخوردار خواهد بود.

آماده‌ سازی مدارک

در گام بعدی شما باید لیست مدارکی که در بخش قبلی بیان کردیم را آماده کنید. در زمان آماده‌ سازی مدارک شما باید به یک نکته کلیدی و بسیار مهم دقت داشته باشید و آن نکته این است که مدارک شما باید کاملا مستند و معتبر باشند. درصورتی‌که مدارک معتبری را آماده نکرده باشید، در زمان مراجعه به سفارت کشور یونان با مشکلات و چالش ‌هایی مواجه می‌شوید. برای اخذ اقامت یونان از طریق ازدواج شما باید در مرحله آماده‌ سازی مدارک حتما کامل بودن مدارک را نیز مد نظر قرار دهید. تکمیل بودن مدارک می‌تواند به میزان زیادی در اخذ اقامت یونان از طریق ازدواج به شما کمک کند.

تعیین نوع ازدواج

به‌ طورکلی شما به دو شکل می‌توانید اقدام به دریافت اقامت یونان از طریق ازدواج کنید. در روش اول شما با همسر خود در کشور یونان ازدواج می‌کنید و به ‌این ‌ترتیب موفق خواهید شد تا ویزای این کشور را دریافت و اقدام به اخذ اقامت دائم کشور یونان کنید. در روش دوم شما ممکن است با همسر خود در ایران ازدواج کنید و سپس قصد دریافت اقامت خود را داشته باشید.

ثبت ازدواج

درصورتی‌که شما در داخل کشور یونان با همسر خود ازدواج کنید مشکلی را از نظر ثبت ازدواج نخواهید داشت و تنها با داشتن شاهدان لازم و همین‌طور حضور در موسسات مربوطه می‌توانید ازدواج خود را به ثبت برسانید. با این ‌حال اگر ازدواج شما در خارج از کشور یونان ثبت شده باشد شما باید مراحل اداری مربوط به ثبت ازدواج و دریافت اقامت خود را نیز در این کشور طی کنید. این کار معمولا از طریق همسر شما که اقامت کشور یونان را دارا است صورت می‌گیرد. پس از ثبت ازدواج در این کشور شما می‌توانید اقامت یونان از طریق ازدواج را دریافت کنید.

مزایای اقامت یونان از طریق ازدواج

دریافت اقامت یونان از طریق ازدواج می‌تواند مزایای زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. در گام اول باید دقت داشته باشید که کشور یونان یکی از کشورهایی است که از نظر سطح رفاه در جایگاه خوبی در دنیا قرار دارد. دریافت اقامت این کشور از این طریق هزینه زیادی را برای شما به همراه نخواهد داشت و برای این کار شما به مدرک تخصصی یا سرمایه زیادی نیاز پیدا نخواهید کرد. یک مزیت بسیار مهم دیگر دریافت اقامت یونان از طریق ازدواج با شخصی که اقامت این کشور را دارد این است که شما می‌توانید در مدت‌ زمان کوتاه‌تری ویزا و اقامت خود را دریافت کنید.

هزینه‌ های اقامت یونان از طریق ازدواج

امروزه افراد زیادی تقاضای دریافت اقامت یونان از طریق ازدواج را دارند ولی یک مسئله بسیار مهم در خصوص این موضوع وجود دارد و آن این است که شما حتما باید در خصوص هزینه ‌های این کار نیز اطلاعاتی را به دست بیاورید. به ‌طورکلی این روش برای مهاجرت به یونان یکی از کم‌ هزینه ‌ترین روش‌ها برای شما خواهد بود. شما تنها باید هزینه‌ های مربوط به سفارت این کشور را بپردازید. البته نباید فراموش کنید که حتما باید شما یا همسرتان سرمایه مناسبی به‌ منظور تمکن مالی برای مهاجرت به این کشور داشته باشید.

از طرف دیگر هزینه زندگی در کشور یونان نیز بسیار مناسب است و شما می‌توانید با مشغول شدن در موقعیت‌ های شغلی مختلف درآمد خوبی داشته و از پس این هزینه ‌ها بربیایید.

مدت ‌زمان دریافت اقامت یونان از طریق ازدواج

شما با دریافت اقامت یونان از این طریق  این مجوز را خواهید داشت تا برای مدت‌ زمان 5 سال در این کشور اقامت داشته باشید. پس از آن شما می‌توانید این مدت ‌زمان اقامت را برای 10 سال دیگر نیز تمدید کرده و سپس آن را به ‌صورت اقامت دائمی در بیاورید.

ویزای همراه برای خانواده فرد متقاضی اقامت یونان از طریق ازدواج

گاهی اوقات ممکن است شما صاحب فرزند دختر یا پسری شده و سپس اقدام به ازدواج کرده‌اید. در چنین شرایطی معمولا این سوال برای افراد به وجود می‌آید که آیا با مهاجرت و دریافت اقامت یونان ما می‌توانیم فرزندان خود را نیز به همراه خود به این کشور ببریم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که بله تحت شرایط خاصی شما می‌توانید ویزای همراه را نیز برای فرزندان زیر 18 سال خود دریافت کنید و از این نظر محدودیت خاصی برای شما وجود نخواهد داشت.

از لحاظ قانونی چه افرادی می‌توانند همراه فرد متقاضی به یونان مهاجرت داشته باشند؟

به‌ صورت قانونی تنها افرادی می‌توانند ویزای همراه را برای مهاجرت به کشور یونان دریافت کنند که جزء افراد تحت تکفل یکی از طرفین ازدواج باشند. به ‌عنوان‌ مثال فرزندان خانم یا آقایی که با یک شخص یونانی ازدواج کرده‌اند، می‌توانند ویزای همراه را دریافت کرده و از این طریق اقدام به مهاجرت به این کشور کنند. این مسئله یکی از مهم‌ ترین مزایای دریافت اقامت یونان از طریق ازدواج به شمار می‌آید.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

جمع ‌بندی

دریافت اقامت یونان از طریق ازدواج، یکی از روش‌های موجود برای مهاجرت به این کشور به شمار می‌آید. در این روش شما باید با شخصی که اقامت کشور یونان را دارد ازدواج کرده و البته تمکن مالی لازم را نیز داشته باشید. درصورتی‌ که شما هم علاقه ‌مند هستید تا اطلاعات بیشتری را در این زمینه به دست بیاورید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از مشاوره تخصصی در این زمینه بهره مند گردید.

اخذ اقامت یونان از طریق ازدواج جزء خدمات موسسه حقوقی سام نمی باشد.

موسسه حقوقی سام افتخار دارد به صورت تخصصی در زمینه گلدن ویزای یونان ، ثبت نمایندگی شرکت در یونان و اقامت یونان از طریق تمکن مالی شما متقاضیان گرامی را همیاری نماید.

پرسش های متداول

در این بخش قصد داریم به برخی از رایج ‌ترین سوالاتی که در خصوص دریافت اقامت یونان از طریق ازدواج وجود دارد پاسخ دهیم.

  1. با روش اقامت یونان از طریق ازدواج برای خانواده می‌توان اقامت دریافت کرد؟

بله، درصورتی‌ که یک شخص با شخصی از یونان ازدواج کند می‌تواند برای فرزندان خود نیز ویزای همراه دریافت کند.

  1. آیا دریافت اقامت یونان از طریق ازدواج سخت است؟

خیر، این روش شرایط مخصوص به خود را دارد و درصورتی‌که مراحل را به ‌درستی طی کنید می‌توانید این کار را به‌ سادگی انجام دهید.

  1. آیا امکان دیپورت ما به کشور خودمان وجود دارد؟

بله، درصورتی‌که ثابت شود ازدواج شما به ‌صورت صوری بوده است، درخواست شما رد شده و به کشور خودتان دیپورت می‌شوید.

  1. آیا می‌توان از طریق ازدواج، ویزا و اقامت دائم دریافت کرد؟

بله، پس از گذشت چند سال این امکان برای شما وجود دارد که اقامت خود را به اقامت دائم تبدیل کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام