اقامت فرانسه از طریق ثبت شرکت

اقامت فرانسه از طریق ثبت شرکت
اقامت فرانسه از طریق ثبت شرکت

فرانسه یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت و کسب اقامت است. راه‌ های مختلفی وجود دارند که با کمک آن‌ها می‌توانید نسبت به کسب اقامت دائم یا موقت اقدام کنید. یکی از روش های سرمایه گذاری در فرانسه ،ثبت شرکت می باشد. اقامت فرانسه از طریق ثبت شرکت با شرایط و نکات گوناگونی همراه است.

به ‌طورکلی دلایل مختلفی وجود دارند که می‌توانند افراد را مجاب به انتخاب این روش کنند. به ‌عنوان ‌مثال این روش در مدت ‌زمان کوتاهی می‌تواند نتیجه ‌بخش باشد. مزایای دیگری نیز وجود دارند که در این راه به کمک شما خواهند آمد. در ادامه به‌ صورت کامل‌تر این روش از اقامت را مورد بررسی قرار خواهیم داد؛ پس تا انتهای مطلب دنبال‌کننده ما باشید.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

موسسه حقوقی و بین المللی آتیه نگر سام با داشتن 16 سال تجربه و صد ها نمونه موفق اخذ کارت اقامت، ضمن ارائه مشاوره رایگان، به روز ترین و کامل ترین قوانین مهاجرتی را در اختیار متقاضیان مهاجرت قرار می دهد. در این مقاله به بررسی اقامت اقامت فرانسه از طریق ثبت شرکت می پردازیم.

1

به ثبت رساندن شرکت در فرانسه چه مزایایی دارد؟

افراد بسیار زیادی تمایل به ثبت شرکت و راه‌ اندازی یک کسب ‌وکار در فرانسه دارند. از آنجایی‌ که این کار همراه با مزایای زیادی است، به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً اهداف خود را در جهت رسیدن به آن بچینید. فرانسه یک اقتصاد بسیار پیشرفته دارد و می‌توانید شاهد زیر ساخت ‌های بسیار توانمند در آن باشید. اگر شما نیز یک شرکت مناسب برای خود تأسیس کنید، می‌توانید از این اقتصاد پیشرفته بهره ببرید.

شرایط ثبت شرکت در فرانسه

آن دسته از افرادی که به دنبال ثبت شرکت در کشور فرانسه هستند، باید درباره شرایط موجود اطلاعات کافی به دست بیاورند؛ در غیر این صورت تنها یک مسیر بیهوده را طی کرده‌اند. در ابتدا برای اینکه ثبت شرکت به ‌صورت رسمی انجام شود، نیاز است متقاضی یک طرح تجاری به‌ صرفه و اقتصادی را پیشنهاد دهد. سپس نیاز به یک سرمایه اولیه وجود دارد که از آن‌ جهت افتتاح حساب بانکی بهره برده می‌شود. مبلغی که در این راه باید کنار گذاشته شود، 4000 یورو است.

مدرک تحصیلی که بدین منظور باید به ارائه برسد، فوق ‌لیسانس است. اگر این مدرک را ندارید، نگران نباشید؛ زیرا شما می‌توانید حداقل 5 سال سابقه حرفه‌ای نشان دهید و از این طریق یک جایگزین عالی برای مدرک خود پیدا کنید. نکته مهم این است سابقه کاری شما باید متناسب با کسب ‌وکار شرکتتان باشد.

شما باید مالکیت کل شرکتتان را داشته و در شرکت نیز در جایگاه اول قرار گرفته باشید. توانایی مالی شرکت یکی دیگر از شروطی به ‌حساب می‌آید که در زمینه اقامت فرانسه از طریق ثبت شرکت اهمیت دارد. شرکتی که قصد دارید تأسیس کنید، باید بتواند ماهیانه به هرکدام از کارمندان خود به طور متوسط دو هزار یورو حقوق پرداخت کند.

اقامت فرانسه از طریق ثبت شرکت

اقامت فرانسه از طریق ثبت شرکت

چه شرکت‌هایی در فرانسه برای ثبت وجود دارند؟

اگر به دنبال ثبت شرکت در فرانسه هستید، در ابتدا باید بگوییم انواع گوناگونی پیش روی شما قرار دارند. شما باید با توجه ‌به هدف، سابقه کار و تحصیلاتی که دارید یکی از انواع شرکت ‌ها را انتخاب کنید و مراحل لازم برای ثبت آن را پشت سر بگذارید.

آشنایی با انواع شرکت ‌ها در فرانسه

شرکت با مسئولیت محدود یا SA

اولین شرکتی که قصد معرفی آن را داریم، مسئولیت محدود یا به عبارتی SA است. در این نوع از شرکت ‌ها اگر شاهد خرید و فروش سهام باشید، باید حداقل 7 شریک حقیقی یا حقوقی داشته باشید؛ در غیر این صورت بهره ‌مندی از حداقل دو شریک حقوقی یا حقیقی بسنده می‌کند.

این نوع از شرکت‌ ها تنها یک مدیر اصلی دارند؛ اما اعضای هیئت‌ مدیره یا به عبارتی سهام ‌داران بین 3 تا 18 نفر متغیر هستند. حداقل سرمایه‌ای که باید برای ثبت این شرکت کنار بگذارید،37 هزار یورو است. اگر پروژه ‌های سنگین و بزرگ دارید؛ اما مسئولیت ‌ها کاملاً محدود هستند، توصیه ما به شما راه ‌اندازی شرکت SA است.

شرکت سهامی یا SAS

اگر به دنبال اقامت فرانسه از طریق ثبت شرکت هستید، می‌توانید روی شرکت ‌های سهامی نیز حساب باز کنید. نکته قابل‌توجهی که درباره این شرکت‌ ها اهمیت دارد، عدم محدودیت در تعداد سهام‌داران است. در واقع سهام‌ داران ایفاگر نقش‌ های بسیار مهمی هستند و حتی انتخاب مدیر نیز توسط همین افراد انجام می‌شود. وضعیت شرکا در این شرکت‌ها نامحدود است و تنها یک مدیر می‌توانند داشته باشند. هرچند تأسیس اولیه شرکت می‌تواند به‌ صورت رایگان انجام بگیرد؛ اما به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً مبلغ مناسبی کنار بگذارید.

شرکت با مالکیت یگانه یا EI

اگر کارآفرین یا فریلنسر هستید و قصد دارید به اقامت فرانسه از طریق ثبت شرکت برسید، این راه مناسب ‌ترین گزینه برای شما خواهد بود. با راه‌ اندازی شرکت با مالکیت یگانه می‌توانید به فعالیت‌ های تجاری و اقتصادی تنها با برند خصوصی خود بپردازید. در این شرکت نیز شرایط گوناگونی به چشم می‌خورند. به‌ عنوان‌ مثال تنها یک فرد حقیقی می‌تواند زمامدار شرکا باشد. همچنین یک مدیر برای این شرکت ‌ها در نظر گرفته می‌شود. سرمایه مورد نیاز رایگان است و همین موضوع می‌تواند یک مزیت بسیار بزرگ باشد.

شرکت تضامنی یا SNC

هرچند محبوبیت شرکت تضامنی یا SNC چندان زیاد نیست؛ اما این نباید دلیلی مبنی بر عدم اشاره به آن باشد. اگر قصد راه‌اندازی شرکت در زمینه‌های حقوقی، پزشکی و قضایی دارید، به‌ هیچ ‌عنوان نباید به سراغ شرکت ‌های تضامنی بروید.

حداقل سرمایه‌گذارانی که در این شرکت باید وجود داشته باشند، 2 نفر است که می‌توانند حقیقی یا حقوقی باشند. همچنین وجود حداقل یک مدیر حقیقی یا حقوقی الزامی است. به‌منظور راه ‌اندازی شرکت‌ های تضامنی نیز به مبلغ خاصی نیاز نیست؛ با این‌ وجود به شما پیشنهاد می‌کنیم مبلغی را کنار بگذارید و در روز مبادا از آن استفاده کنید.

برای ثبت شرکت در فرانسه چه هزینه‌هایی را باید پرداخت کرد؟

اگر به دنبال اقامت فرانسه از طریق ثبت شرکت هستید باید به نکات گوناگونی توجه داشته باشید که یکی از آ‌ن‌ها در ارتباط با هزینه است. در واقع از هزینه به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های افراد در هر حیطه‌ای یاد می‌شود. برای اینکه بتوانید شرکت خود را در فرانسه ثبت کنید، نیاز است برآوردی از هزینه‌ها داشته باشید. در این شرایط می‌توانید تصمیمات بهتری اتخاذ کنید و به روشن‌سازی اهداف بپردازید.

4

یکی از اصلی‌ترین هزینه ‌ها مربوط به سرمایه ثبتی می‌شود که برای هر یک نفر معادل با 30 هزار یورو در نظر گرفته شده است. پرونده ثبت شرکت شما باید به‌ صورت کامل بررسی شود که این فرایند نیز مستلزم پرداخت هزینه‌ای در حدود 100 یورو است. برای بررسی روند پرونده شما نیازمند سفر هستید. برای این کار باید نسبت به دریافت ویزای کوتاه ‌مدت اقدام کنید که چیزی در حدود 80 یورو هزینه دارد.

همچنین هزینه صدور کارت اقامت را نباید فراموش کنید که به ‌ازای هر یک نفر 225 یورو است. یک سری از هزینه‌ های متفرقه وجود دارند که در دسته ‌بندی ترجمه مدارک، بلیت هواپیما و… جای می‌گیرند. در نهایت اگر همه چیز با موفقیت رو به ‌جلو رفت باید به فکر اجاره یا خرید یک محل برای تأسیس دفتر و شرکت خود باشید. با توجه ‌به موقعیت مکانی، متراژ و امکانات هزینه‌های پرداختی نیز می‌توانند افزایش یا کاهش پیدا کنند.

مراحل ثبت شرکت در فرانسه

یکی از مهم ‌ترین مباحثی که در رابطه ‌با اقامت فرانسه از طریق ثبت شرکت به وجود می‌آید، مراحل است. در واقع برای به ثبت رساندن شرکت خود در کشور فرانسه نیاز است مراحل مختلفی را به ‌صورت قانونی پشت سر بگذارید که شامل گزینه‌های زیر می‌شوند:

  • در ابتدا باید یک اسم برای شرکت خود انتخاب کنید. انتخاب نام نه‌ تنها باید با کسب ‌وکار شما ارتباط داشته، بلکه باید تمام قوانین کشور فرانسه را نیز در خود جای داده باشد. همچنین طراحی لوگو را نباید از یاد ببرید.
  • در مرحله بعدی باید یک بیزینس پلن بسیار قوی برای خود ترتیب دهید. در واقع اگر از این خوان رستم عبور کنید، انگار خوان دیگری برای شما وجود نخواهد داشت. منظور از بیزینس پلن، طرحی است که اهداف شما از ثبت شرکت را بیان می‌کند. استراتژی ‌های کوتاه و بلند مدت خود را در این بیزینس پلن بگویید و برنامه ‌هایی که برای توسعه کسب ‌وکار اهمیت دارند را به اشتراک بگذارید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم از هزینه ‌های مربوطه نیز اطلاعاتی ارائه دهید.
  • شما باید اعضای هیئت ‌مدیره و سهام‌داران را معرفی کنید و بعد از آن به دنبال کارهای افتتاح حساب و انتقال سرمایه خود به فرانسه باشید.
  • حالا می‌توانید شرکت خود را ثبت کنید و یک حسابدار را به استخدام خود در بیاورید.
  • بعد از آن ویزا بگیرید و چمدانتان را برای مهاجرت به فرانسه ببندید.

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

نتیجه گیری

اقامت فرانسه از طریق ثبت شرکت یکی از راه‌ های مهاجرت به ‌حساب می‌آید که می‌توانید از آن استقبال کنید. برای راه ‌اندازی یک کسب ‌وکار انواع مختلف شرکت‌ ها به چشم می‌خورند که شما می‌توانید یکی از آن‌ها را مطابق با شرایط خود انتخاب کنید. سپس باید برآوردی از هزینه ‌ها داشته باشید و در نهایت مراحل نهایی برای به ثبت رساندن شرکت را طی کنید. اگر احساس می‌کنید به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، کافی است با کارشناسان ما در تماس باشید. راه‌ های ارتباطی در سایت درج شده‌اند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام