انواع ویزا اسپانیا

انواع ویزا اسپانیا - موسسه حقوقی سام
انواع ویزا اسپانیا - موسسه حقوقی سام

در این مقاله به انواع ویزا اسپانیا می پردازیم و شیوه  های اخذ اسپانیا و مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزا پرداخته می شود . همچنین شایان ذکر است شما میتوانید با تماس با موسسه حقوقی سام از مشاوره تخصصی و رایگان بهره مند شوید .

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

1. ویزای توریستی اسپانیا

ویزای توریستی اسپانیا شامل افرادی می‌شود که قصد اقامت کوتاه‌ مدت در اسپانیا به منظور تفریح و بازدید داشته باشند؛ ویزای توریستی اسپانیا برای دو هفته تا سه ماه صادر می‌شود و به مسافر اجازه‌ی کار یا اقامت بیشتر از مدت زمان ویزا را نمی‌دهد.

جهت تقاضای ویزای اسپانیا، حضور متقاضی الزامی است و مصاحبه صورت می‌گیرد. برای دریافت فرم تقاضای ویزا و تعیین وقت مصاحبه، باید به دفتر کنسولی سفارت اسپانیا در تهران مراجعه کنید؛ امکان تعیین وقت از طریق تلفن وجود ندارد.

2. ويزای اسپانیا براي ديدار اقوام

مدارک مورد نیاز برای این ویزا : اصل و دو سري كپي از دعوتنامه رسمي – فتوكپي كارت اقامت اسپانیا معتبر و يا CARD ID شخص دعوت كننده – ترجمه رسمی شناسنامه ها به زبان انگليسي يا اسپانيایي به طريقي كه نسبت فاميلي شخص دعوت كننده و دعوت شونده كاملا اثبات گردد. ( اصل ترجمه و كپي آن )

3. ويزاي تجاري اسپانیا

اصل كپي دعوتنامه تجاري از شركت هاي اسپانيایي – ترجمه رسمي مدارك شركت ايراني شخص متقاضي (ترجمه روزنامه رسمي شركت، فتوكپي كارت بازرگاني) – ارائه معرفي نامه از دفاتر بازرگاني اسپانيا در تهران در مورد اشخاصي كه براي بار اول تقاضاي ويزا مي نمايند الزامي است – فتوكپي ويزاي قبلي اسپانيا یا ویزای شینگن در صورت وجود، از جمله مدارک مورد نیاز برای این ویزا می‌باشد.

4. ويزاي پزشكي اسپانیا

یکی دیگر از انواع ویزا اسپانیا ، ویزای پزشکی است که در آن به ترجمه رسمي و دو سري كپي از ترجمه مجوز شوراي عالي پزشكي ايران جهت اعزام به خارج – ارائه برگ تعيين وقت از بيمارستان يا كلينيك پزشكي در اسپانيا و فتوكپي آن – به همراه فرد بيمار يك تن از اقوام درجه يك (پدر، مادر، فرزند، خواهر، برادر و همسر) مي توانند اقدام به تقاضاي ويزا نمايند.

5. ويزاي برای اقامت اسپانیا

با توجه به ويژگي هاي خاص اين ويزا متقاضي مي بايد ضمن ارسال نامه اي به كنسولگري مبني بر ذكر دلايل تقاضاي ويزاي اقامت اسپانیا فتوكپي مداركي را كه به نظر خود متقاضي براي جواب ويزا مثمر ثمر خواهد بود را نيز ضميمه نامه فوق نمايد. از متقاضياني كه مدارك ارسالي شان براي گرفتن ويزاي اقامت اسپانیا كافي و مناسب به نظر مي رسد به وسيله تلفن براي مصاحبه با مسئول قسمت ويزا دعوت به عمل خواهد آمد.

6. ويزاي دانشجويي اسپانیا

ويزاي دانشجويي اسپانیا - موسسه حقوقی سام

یکی دیگر از انواع ویزا اسپانیا ، ویزای دانشجویی است . برای اخذ این ویزا ، اصل و كپي پذيرش تحصيلي از دانشگاه ها و يا مدارس عالي اسپانيا – اصل و كپي گواهي رسمي محضري از طرف يك فرد اسپانيائي يا ايراني مقيم اسپانيا مبني بر تقبل كليه هزينه هاي شخص متقاضي در طول مدت اقامت در اسپانيا – ارائه گواهي حساب بانكي شخص متقاضي در اسپانيا در صورت موجود.

7.  ساير موارد ویزا اسپانیا

انواع ویزا اسپانیا به همین 6 مورد خلاصه نمیشود که در ادامه به اختصار به آن اشاره می شود .

الف- صاحبان ملك در اسپانيا (محل تجاري-منزل و غيره)- دو سري فتوكپي از سند مالكيت ملك مورد نظر- سه سري فتوكپي از آخرين قبض پرداختي آب يا برق يا تلفن يا ماليات براي اثبات مالكيت ملك در زمان تقاضاي ويزا از طرف شخص متقاضي

ب- دارندگان حساب بانكي در اسپانيا: دو سري فتوكپي از آخرين صورتحساب بانكي حساب مورد نظر با قيد موجودي شخص دارنده حساب (تاريخ صورتحساب فوق مي بايد كمتر از 2 ماه در هنگام تقاضاي ويزا باشد)
توجه: به دلیل تعداد زیاد متقاضیان در ماه‌های تابستان و همچنین قبل از تعطیلات نوروز، ممکن است تعیین وقت مصاحبه چند هفته طول بکشد؛ علاوه بر این بررسی مدارک و صدور ویزای شینگن نیز ممکن است زمان بیشتری نیاز داشته باشد.

بهتر است برای قطعی‌کردن تاریخ سفر، به این زمان‌ها توجه داشته باشید.

اولین مرحله برای درخواست ویزای هر کشوری تکمیل فرم درخواست روادید کشور مربوطه است. در زمان مصاحبه، فرم تقاضای ویزا را باید همراه با دیگر مدارک ارائه دهید.

توجه: اگر خانوادگی سفر می‌کنید برای هر کدام از اعضاء باید فرم جداگانه‌ای پر کنید.

فرم تقاضای ویزا باید در دو نسخه تکمیل شود.

توجه : از همه‌ی مدارک باید یک کپی هم موجود باشد؛ اصل مدارک بعد از مطابقت به شما برگردانده می‌شود و کپی آن‌ها در پرونده‌ی شما در سفارت اسپانیا می‌ماند.

کلیه‌ی مدارک فارسی باید ترجمه‌ی رسمی انگلیسی شده باشند.

در صورت عدم پذیرش شما برای ویزای اسپانیا، مدارک بازگردانده نخواهد شد.

انواع ویزا اسپانیا + موسسه حقوقی سام

مدارک مورد نیاز برای در خواست ویزا اسپانیا

1) شناسنامه ایرانی

2) گذرنامه؛ اعتبار گذرنامه باید حداقل شش ماه بیشتر از پایان مدت زمان ویزای درخواستی باشد. دو سری کپی از صفحات یک تا سیزده گذرنامه باید همراه مدارک باشد.

3) دو قطعه عکس رنگی؛

توجه: در صورتی که اسامی همراهان در گذرنامه‌ی درخواست‌کننده‌ی روادید ذکر شده باشد، دو قطعه عکس رنگی از هر کدام از همراهان نیز باید در مدارک موجود باشد.

ویژگی‌های ضروری عکس مورد نظر: عکس رنگی، زمینه سفید، تمام رخ، در ابعاد ۴*۶ که کمتر از سه‌ ماه پیش گرفته شده و کاملاً با ظاهر فعلی صاحب عکس هم خوانی داشته باشد.

طبق مقررات شنگن ، عکس شما بر روی برچسب ویزا چاپ خواهد شد.

4) دعوت‌نامه ؛

خانواده یا دوست مقیم اسپانیا شما باید اصل فرم دعوت‌نامه را برای شما ارسال کند.

اگر دعوت‌نامه ندارید، برگه‌ی رزرواسیون هتل برای تمام مدت اقامت در اسپانیا یا مدارکی مانند سند مالکیت، قبض مالیات ملکی یا قبض عوارض سکونت که نشان دهد شما صاحب مسکن در این کشور هستید باید ارائه شود.

5) اجازه‌ی کتبی و رسمی پدر یا مادر یا قیم قانونی؛ برای کودکانی که به تنهایی یا به همراه شخص ثالثی سفر می‌کنند.

6) اسناد رسمی شغلی و منابع مالی؛

  • گواهی حساب بانکی: به نام متقاضی با قید تاریخ افتتاح حساب (میزان موجودی همراه با صورت گردش حساب.)
    توجه: پرینت حساب بانکی باید روی سربرگ انگلیسی و مهرشده به سفارت ارائه شود.
  • گواهی اشتغال به کار متقاضی با قید سمت، تاریخ شروع کار، میزان درآمد و کپی لیست پرداخت حق بیمه‌های اجتماعی.

7) بلیط هواپیما یا رزرواسیون قطعی رفت و برگشت به مقصد اسپانیا

8) در صورت لزوم، فاکتور پرداخت‌شده‌ی هتل برای کل مدت اقامت در اسپانیا

9) بیمه مسافرتی؛

متقاضیان ویزا اسپانیا باید بیمه‌ی مسافرت فردی یا جمعی داشته باشند. این بیمه باید هزینه‌های احتمالی بازگشت به میهن تحت مراقبت‌های پزشکی، هزینه‌های احتمالی نیاز به درمان و یا هزینه‌های بیمارستانی اضطراری را پوشش دهد و تا پایان طول اقامت در تمام کشورهای منطقه شینگن معتبر باشد. حداقل پوشش بیمه برای هر شخص مبلغ سی‌هزار یورو می‌باشد. شرکت بیمه‌گذار باید نماینده‌ای معتبر در کشور اسپانیا داشته باشد.
بررسی اولیه‌ی مدارک به منظور صدور ویزا دو هفته به طول می‌انجامد؛ ممکن است تا صدور قطعی و تکمیل مدارک چند هفته‌ای بیشتر نیز زمان احتیاج باشد ولی عموماً تا شش هفته بعد از تحویل مدارک به بخش کنسولی، مشخص شده است که شما واجد دریافت ویزا هستید یا خیر.

شرایط اخذ ویزای اسپانیا - موسسه حقوقی سام

فرم مشاوره تخصصی و رایگان

فرم تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

سوالات متداول درباره ویزا اسپانیا

آیا همراهان دانشجو می توانند ویزا بگیرند؟

بله هنگامی که فرد دانشجو ویزای تحصیلی خود را دریافت کرد می تواند اقدام به اخذ ویزای همراه خود کند که معمولا 3 تا 6 این پروسه ماه زمان می برد.

در اسپانیا دانشجویان می توانند کار دانشجویی انجام دهند؟

بله برای دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تا 20 ساعت در هفته و دانشجویان مقطع دکتری تا 30 ساعت در هفته امکان کار وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات موسسه حقوقی سام